Top 10 najdziwniejszych faktów o łóżkach hotelowych z całego świata od KAYAK.pl

2 marca 2016

W ramach Światowego Dnia Snu wyszukiwarka ofert podróży przedstawia ciekawe informacje o typach łóżek w różnych krajach i podpowiada, jak zadbać o spokojny sen z dala od domu

  • W Wielkiej Brytanii podróżni mogą napotkać dość egzotyczne nazwy łóżek, jak „Cesarz” czy „Władca”
  • Najwięcej różnorodnych typów łóżek można znaleźć w Japonii i USA
  • Australia i Nowa Zelandia wspierają podróżujących w pojedynkę, oferując bardzo komfortowe i szerokie łóżka jednoosobowe

 

Warszawa, 2 marca 2016 r. – Zarówno w podróży, jak i w domu, dobry sen jest podstawą udanego dnia. Najlepiej zdają sobie z tego sprawę właściciele hoteli, którzy muszą  zadbać o to, by ich goście mogli komfortowo wypocząć. Jednak łóżko łóżku nierówne, a niektóre modele dobrze znane w Polsce, mogą nie być dostępne u naszych sąsiadów za Odrą. W związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Snu, serwis KAYAK.pl opracował zestawienie najbardziej zaskakujących faktów dotyczących różnic w typach i nazwach tego jednego mebla, który może być podstawą satysfakcjonującego pobytu w hotelu. 

1. Łóżko trzyosobowe? Czemu nie!
W Wielkiej Brytanii łóżka dla trzech osób otrzymują dość niecodzienne nazwy, jak np. „Król Wschodu”, „Władca” czy „Cesarz”. Biorąc pod uwagę ich wymiary - 245 cm szerokości i 220 cm długości - goście hotelowi z pewnością bez problemu wpadną w objęcia Morfeusza. 

2. Bliskość po francusku
W Austrii, Szwajcarii, Niemczech i Grecji jeden z typów łóżek to łóżko „francuskie”. Łóżka te są z reguły nieco węższe niż zwykłe dwuosobowe, co sprzyja budowaniu bliskości. Może zatem ich nazwa to nawiązanie do romantycznej natury Francuzów?

3. Dobre obyczaje również podczas spania
Nazwy łóżek niewątpliwie odzwierciedlają również tradycję danego kraju. W Polsce oraz we Włoszech łóżko dla dwóch osób to łóżko „małżeńskie”. Nazwa ta dobrze oddaje przekonanie, panujące w obu krajach, że śpiąca w nim para najprawdopodobniej złożyła już przysięgę małżeńską.
 
4. Król wśród łóżek dla dwojga
Stany Zjednoczone są bez wątpienia królestwem dużych łóżek, a „Grand King Bed” o długości 250 cm to ich najlepszy przedstawiciel. Jeśli jednak łóżko okaże się za małe dla bardziej wymagających gości, mogą oni w hotelu poprosić o specjalny, ponadgabarytowy egzemplarz o imponujących wymiarach 360 cm szerokości i 300 cm długości.
 
5. Przerwa w łóżku dwuosobowym
Podróżujący do Niemiec, Austrii i Szwajcarii, którzy marzą o wygodnym łóżku dla par, powinni sprawdzić przed wyjazdem, czy w danym hotelu dostępne są łóżka z jednym, dużym materacem. Dla wielu gości fakt, że łóżka podwójne to często dwa, zestawione ze sobą łóżka pojedyncze, może być nieprzyjemną niespodzianką.
 
6. Bogactwo modeli
Odwiedzając Stany Zjednoczone lub Japonię, można spodziewać się niezwykłej różnorodności łóżek. W niektórych hotelach, w zależności od oferty i dostępności, można wybierać aż spośród 11 różnych modeli.
 
7. Komfort w pojedynkę
Łóżka w Australii i Nowej Zelandii są stworzone dla podróżujących solo. „King Single” - czyli królewskie łóżko jednoosobowe ma 107 cm szerokości i do 204 cm długości.
 
8. Kompaktowe łóżka jednoosobowe
Na Wyspach Brytyjskich, w Norwegii, Szwecji i Irlandii hotele oferują natomiast najwęższe w skali światowej łóżka jednoosobowe o szerokości zaledwie 75 cm.
 
9. Sen o Kalifornii
W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie podróżni mogą wypoczywać w łóżkach o intrygujących  nazwach „California Bed” czy „California King Bed”. Czemu akurat Kalifornia? Łóżka te zostały opracowane w latach 60-tych w mieście wiecznego słońca, a dziś można je napotkać również w Australii i Nowej Zelandii.
 
10. Łóżka bez nazw
Nieco inne zasady nazewnictwa panują w Chinach. W kraju czerwonego smoka nazwy łóżek to po prostu ich długości.

Wskazówkami dla podróżujących, którzy chcą zadbać o dobry sen, podzielił się z nami docent Adam Wichniak z Ośrodka Medycyny Snu Instytutu Psychiatrii i Neurologii - Dla wielu osób podróżujących dużym problemem może być rytm okołodobowy, szczególnie w podróżach pomiędzy różnymi strefami czasowymi. Aby przystosować się do nowego rytmu dnia lub powrócić do wcześniejszego, należy zadbać o cztery czynniki: światło, rytm posiłków oraz aktywność fizyczną i umysłową. W ciągu dnia ważna jest maksymalna ekspozycja na światło. Należy zatroszczyć się również, aby godziny posiłków, szczególnie śniadania, były dostosowane do czasu obowiązującego w miejscu naszego pobytu. Natomiast aktywność fizyczna i umysłowa o poranku pomoże nam wcześniej rozpoczynać dzień, a ta wieczorem – pozwoli przesunąć nasz cykl na późniejsze godziny. Jak dodaje doc. Adam Wichniak – Warto pamiętać również o podstawowej zasadzie – sen jest najlepszy wtedy, gdy jest ciemno, chłodno i cicho.  

Przy wyborze hotelu wielu podróżnych kieruje się przede wszystkim komfortem. Niezależnie od charakteru podróży, sen jest podstawą dobrego funkcjonowania w ciągu całego dnia”, - komentuje Vera Pershina, dyrektor regionalny KAYAK na Polskę i Rosję i dodaje: - „ KAYAK.pl korzysta z wielu różnych informacji, by pomóc użytkownikom lepiej planować ich podróże, w tym również znaleźć hotel odpowiadający ich oczekiwaniom w każdym zakątku świata”.

Uwagi

Powyższe informacje zostały zgromadzone w oparciu o fakty z następujących krajów: Australii, Nowej Zelandii, Singapuru, Hongkongu, Chin, Japonii, Polski, Rosji, Włoch, Hiszpanii, Niemiec, Francji, Szwajcarii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanów Zjednoczonych, Islandii, Norwegii i Szwecji. Wymiary mogą się różnić, a fakty opierają się wyłącznie o wymiary łóżek.

 

O KAYAK

KAYAK jest światowym liderem wśród wyszukiwarek turystycznych. Serwis i aplikacja mobilna KAYAK umożliwiają łatwe przeszukiwanie setek stron turystycznych na raz, by znaleźć loty, hotele, samochody oraz oferty lot+hotel. Rocznie przetwarzamy ponad miliard zapytań o informacje podróżne i oferujemy lokalne wersje serwisu oraz aplikacji mobilnej w ponad 30 krajach i w 20 językach. KAYAK jest niezależnie zarządzaną jednostką, należącą do Priceline Group.

www.kayak.pl   

Aleksandra Ciok
Account Manager
+48 22 278 38 06
+48 792 017 779
Joanna Szpatowicz
Account Executive
+48 22 278 38 17