Emirates
Informacje prasowe

Emirates wyznaczają nowe standardy w zakresie pokładowego Wi-Fi

Lista przynależnych kategorii publikacji

Przewoźnik inwestuje ponad 20 mln USD rocznie w rozpowszechnianie dostępu do darmowego Wi-Fi na pokładach swoich samolotów. W październiku Emirates odnotowały 200-procentowy wzrost wskaźnika użytkowania tej usługi.

Dubaj, ZEA, 6 listopada 2014 r. - Ponad pół miliona pasażerów Emirates skorzystało z pokładowego Wi-Fi w ciągu trzech lat od momentu wprowadzenia tej usługi przez przewoźnika. Emirates przewidują, że liczba internautów na pokładach samolotów będzie gwałtownie rosła. 

Emirates inwestują obecnie ponad 20 mln USD rocznie w instalację i eksploatację systemów łączności na pokładach swoich samolotów. Bezprzewodowy internet jest obecnie dostępny na pokładach wszystkich, należących do Emirates, Airbusów A380, a także 28 Boeingów 777 we flocie przewoźnika. Samoloty te obsługują łącznie loty na sześciu kontynentach. Emirates wdrażają również program modernizacji mający na celu wprowadzenie w przyszłości usługi darmowego Wi-Fi na pokładach wszystkich swoich samolotów, ponosząc przy tym znaczące koszty zakupu pakietu danych do użytku pasażerów. 

Jest to dla nas oczywiste, że pasażerowie chcą mieć stały dostęp do sieci na pokładach naszych samolotów. Mamy również świadomość, że popyt na tę usługę będzie się zwiększał wraz z liczbą osób, które chcą stale pozostawać „w kontakcie” i często korzystają z urządzeń mobilnych w trakcie podróży. Zawsze postrzegaliśmy oferowanie dostępu do Wi-Fi na pokładzie jako wartość dodaną do całościowej oferty Emirates, a nie jako źródło przychodów - powiedział Tim Clark, prezes linii lotniczych Emirates.

Jeśli będziemy mogli zaoferować bezpłatną i dobrze funkcjonującą usługę dostępu do bezprzewodowego internetu na pokładach wszystkich naszych samolotów, to na pewno to zrobimy. Obecnie jednak zmagamy się z wieloma ograniczeniami technicznymi, takimi jak prędkość i przepustowość łącza, sprzęt i oprogramowanie wspomagające oraz związane z tym koszty. Intensywnie jednak pracujemy nad tym, aby je zminimalizować. Wierzymy w to, że dostęp do pokładowego Wi-Fi będzie wkrótce całkowicie bezpłatny i stanie się standardem, którego klienci będą po prostu oczekiwać od przewoźnika oferującego pełen zakres usług. Ściśle współpracujemy z naszymi dostawcami i interesariuszami, aby zrealizować tę wizję – dodał Clark.

Już teraz pasażerowie większości lotów Emirates mogą korzystać z bezprzewodowego dostępu do internetu. Mają oni do dyspozycji bezpłatny pakiet o wielkości 10MB, który jest wystarczający dla większości podróżnych, by zalogować się np. na konta społecznościowe. Za pobranie kolejnych 600MB danych pobierana jest opłata w wysokości 1 dolara amerykańskiego. Emirates ciągle aktualizują swoje oprogramowanie, aby ostatecznie zaoferować pasażerom nieograniczony, bezpłatny dostęp do Wi-Fi. Na pokładach kilku Airbusów A380 i Boeingów 777 przewoźnika oferowanie bezpłatnego pakietu 10MB nie jest obecnie możliwe ze względów technicznych, ale Emirates intensywnie pracują nad tym, aby rozwiązać ten problem w ciągu najbliższych miesięcy.

Każdego dnia października br. średnio 3,5 tys. pasażerów Emirates korzystało z pokładowego Wi-Fi. Na jednego użytkownika przypadło średnio 28MB danych. Największa liczba internautów jednocześnie korzystających z Wi-Fi została odnotowana na pokładzie jednego z Airbusów A380 – aż 153 pasażerów było jednocześnie podłączonych do bezprzewodowej sieci. Największą przepustowość bezprzewodowego łącza odnotowano natomiast na pokładzie jednego z Boeingów 777. Podczas jednego lotu zaledwie 26 użytkowników zdołało wtedy pobrać prawie 8000MB danych. Emirates zanotowały ponadto 200-procentowy wzrost wskaźnika użytkowania pokładowego Wi-Fi w październiku, co było efektem specjalnej, zorganizowanej z okazji święta Eid promocji, w ramach której pasażerowie mogli bezpłatnie korzystać z Wi-Fi na pokładzie. Akcja ta zwiększyła świadomość pasażerów w zakresie oferowanej przez Emirates usługi dostępu do internetu na pokładzie. Dowodem tego jest znacząca liczba nowych użytkowników, jak i wiele pozytywnych opinii klientów.

Z danych przewoźnika wynika, że podczas lotu pasażerowie Emirates najczęściej odwiedzają takie strony jak Google, Facebook, Skype, WhatsApp czy BBM. Świadczy to o tym, że chcą oni pozostawać w nieustannym kontakcie z bliskimi również w trakcie podróży i chętnie wykorzystują do tego kanały społecznościowe.

Osoby podróżujące na pokładach samolotów przewoźnika mogą również wysyłać sms oraz maile korzystając z urządzeń wbudowanych w fotele, a także dzwonić z telefonu satelitarnego. Ponadto pasażerowie mogą korzystać z bezpłatnego dostępu do Wi-Fi na teranie wszystkich 36 poczekalni lotniskowych Emirates na całym świecie.

 

Załączniki

onboard-wifi.jpg

onboard-wifi.jpg

jpg 293,2 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL