Najnowsza inicjatywa technologiczna Grupy Emirates stworzy pierwsze w branży przedsiębiorstwo zorientowane na całościowe doświadczenie klienta – od systemu internetowej rezerwacji biletów po zaplecze administracyjne
DUBAJ, ZEA – 21 października 2015 r.: Grupa Emirates, łącząca globalną działalność linii Emirates i dostawcy usług lotniczych dnata, ogłosiła właśnie plany przeprowadzenia całościowej wewnętrznej transformacji. Jej założeniem jest skoncentrowanie działalności firmy na danych, reformacja procesów biznesowych przy użyciu inteligentnej technologii, a także uzależnienie wszelkich decyzji od analizy danych typu Big Data w czasie rzeczywistym. Inicjatywa ma na celu umocnienie pozycji Emirates i dnata jako wiodących przedsiębiorstw zorientowanych na całościowym doświadczeniu klienta przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii.
Powyższa strategia przynieść ma korzyści we wszystkich obszarach działalności przewoźnika, od obsługi klienta, poprzez operacje handlowe, po zaplecze administracyjne.
Chociaż inicjatywa przyniesie znaczące korzyści wszystkim jednostkom organizacyjnym, naszym końcowym celem jest przemyślana zmiana doświadczenia naszego klienta wywołana wytworzeniem osobistej więzi z nim na nieosiągalną dotąd w sektorze usług skalę – powiedział Tim Clark, prezes linii Emirates.
Aby nasz plan się powiódł, musimy doprowadzić do przekrojowej zmiany w całej firmie, a nasza najnowsza strategia transformacji pomoże stworzyć niezbędny fundament. Śmiało wypróbowujemy nowe technologie i pomysły, aby określić możliwości, jakie stwarzają zarówno pod względem ciągłego doskonalenia, jak i przełomowej zmiany naszego modelu biznesowego. Big Data, analityka prognostyczna, sztuczna inteligencja, systemy uczące się, robotyka, crowdsourcing i współpraca społeczna to obszary, które naszym zdaniem pomogą nam stworzyć całościowy plan ciągłych innowacji i reform – dodał Clark.
W celu przeprowadzenia pomyślnej transformacji Grupa Emirates powoła scentralizowany zespół do zarządzania zmianami w przedsiębiorstwie, na czele którego stanie doświadczony przedstawiciel kadry kierowniczej ze wszystkimi uprawnieniami, środkami i funduszami niezbędnymi do przeprowadzenia długofalowej strategicznej zmiany w firmie.
Ponieważ kierowanie zespołem będzie wymagać niezwykłych umiejętności, przeprowadzimy szczegółową rekrutację w skali globalnej w poszukiwaniu najlepszych kandydatów – zapowiedział Tim Clark. Potrzebujemy kogoś o wyjątkowej determinacji w dążeniu do rezultatów. Wybrany kandydat będzie sprawdzonym liderem o ogromnym doświadczeniu w kierowaniu szeroko zakrojoną transformacją przedsiębiorstwa, który szczerze i głęboko wierzy w znaczenie technologii w procesie kształtowania strategii biznesowej – dodał Clark.
Grupa Emirates
Grupa Emirates rozwinęła działalność w każdym aspekcie sektora podróży i turystyki, stając się najlepszą korporacją międzynarodową w swojej dziedzinie.
Jednym z dwóch głównych działów grupy są linie Emirates, które dysponują jedną z najmłodszych flot na świecie i otrzymały ponad 500 nagród za doskonałą jakość usług.
Drugim z nich jest dnata, dostawca usług w sektorze obsługi naziemnej, cargo, przewozów, IT i cateringu pokładowego. Założona w 1959 r. spółka należy do największych dostawców kompleksowych usług lotniczych i obsługuje niemal 40 państw na całym świecie.
Obie firmy rozwinęły się w niezwykle dynamicznym tempie, tworząc Grupę Emirates, ogromną organizację obejmującą ponad 50 jednostek organizacyjnych i zatrudniającą ponad 75 tysięcy osób.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Przewoźnik stale i dynamicznie się rozwija odnotowując zyski nieprzerwanie od ostatnich 27 lat. W roku podatkowym 2014-15 linie Emirates – przy całkowitej niezależności finansowej i bez ochrony ze strony państwa – przewiozły 49,3 mln pasażerów i odnotowały zysk netto w wysokości 1,5 mld dolarów amerykańskich, a dochody Grupy Emirates wzrosły o 10 procent do poziomu 96,5 mld dirhamów (26,3 mld dolarów amerykańskich).
Linie Emirates mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 238 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 268 samolotów o wartości ponad 128 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.
Linie Emirates obsługują loty do 147 miast w 79 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com