Emirates
Informacje prasowe

14 000 km lotu w rekordowo krótkim czasie

Emirates zapewnią wydajność lotów dzięki elastyczności tras i wykorzystaniu wiatru tylnego

DUBAJ, ZEA, 23 lutego 2016 r. – Pierwsze bezpośrednie połączenie Emirates między Auckland a Dubajem będzie należeć do najdłuższych tras lotniczych na świecie. Jednak dzięki pomysłowym rozwiązaniom technologicznym i dobremu planowaniu pasażerowie dotrą do celu tak szybko, jak to tylko możliwe.

Emirates wykorzystają elastyczne trasy, zmieniane w zależności od dnia, korzystając z wiatru tylnego i unikając wiatru czołowego, aby ograniczyć czas lotu.

Ta sprawdzona technika, w połączeniu z pominięciem międzylądowania w Australii, może skrócić podróż do Auckland nawet o trzy godziny. Przyniesie to nie tylko korzyści pasażerom, ale także oszczędności związane z niższym zużyciem paliwa, co stanowi jeden z priorytetów Emirates w zakresie gospodarowania środowiskiem.

Przewoźnik otworzy swoje pierwsze bezpośrednie połączenie z Dubaju do Auckland 1 marca tego roku. Tym samym umożliwi podróż między wieloma spośród 39 miejsc w Europie i 38 miast w Afryce i państwach Zatoki Perskiej, znajdujących się w siatce Emirates, a Nową Zelandią, z zaledwie jednym międzylądowaniem w Dubaju.

Nowe bezpośrednie połączenie będzie realizowane przez Boeinga 777-200LR. Przewiduje się, że lot z Dubaju do Nowej Zelandii potrwa niecałe 16 godzin, a z powrotem – 17 godzin i 15 minut.

W liniach Emirates stale inwestujemy w innowacyjne technologie i wykorzystujemy najlepsze praktyki do optymalizacji systemów planowania lotów, wyszukiwania najlepszych tras z uwzględnieniem pogody i bieżących warunków, dzięki czemu oszczędzamy czas, paliwo i ograniczamy poziom emisji, a jednocześnie zachowujemy bezpieczeństwo i wygodę naszych pasażerów i załogi – powiedział Geoff Hounsell, Vice President Emirates, Flight Operations Support Services and Air Traffic Management.

Przygotowanie nowego lotu na trasie o długości 14 000 km (7 600 mil morskich) wymaga ogromnego nakładu planistycznego. Angażując wszystkie nasze działy i współpracując z naszymi partnerami, będziemy stosować najlepsze praktyki związane z obsługą lotów i tras, w rezultacie zapewniając doskonałą obsługę pasażerów korzystających z bezpośredniego połączenia do Auckland, które otwieramy już wkrótce – dodał Hounsell.

Przewoźnik skoncentrował się na zapewnieniu nowych elastycznych tras lotów, a głównymi partnerami Emirates zostały agencja żeglugi powietrznej Airservices Australia i linie Airways New Zealand.

Większa część trasy przelotu Boeinga 777-200LR będzie znajdować się w przestrzeni powietrznej kontrolowanej przez służby australijskie. W ciągu ostatniego dziesięciolecia linie Emirates współpracowały z Airservices Australia przy optymalizacji tras, wykorzystując technologię, która zostanie zastosowana w bezpośrednim połączeniu do Auckland.

System planowania tras AUSOTS to sprawdzone narzędzie, a wprowadzenie go na trasie między Auckland i Dubajem przyniesie znaczące korzyści bez wpływu na inne samoloty lecące do Australii – powiedział Geoff Hounsell.
(https://www.airservicesaustralia.com/ausots/ausotstoday.asp)

Airservices Australia kontroluje 11 procent przestrzeni powietrznej na świecie.

Nasi specjaliści od kontroli ruchu lotniczego i środowiska pomogli działowi planowania lotów Emirates opracować najlepsze trasy w kierunku wschodnim i zachodnim, integrując lot z naszymi trasami Flex Tracks i strefami User Preferred Routes (UPR) – powiedział Greg Hood, dyrektor generalny ds. kontroli ruchu lotniczego. System Flex Track i UPR pomoże Emirates znacząco zaoszczędzić paliwo, ograniczyć poziom emisji gazów cieplarnianych i skrócić czas lotu dzięki wprowadzeniu tras zmienianych sezonowo lub dziennie w oparciu o lokalizację prądów strumieniowych – dodał Hood.

Zdaniem Pauline Lamb, dyrektor ds. operacyjnych Airways New Zealand, kontrolerzy lotów cieszą się, że Boeing 777-200LR linii Emirates wkrótce rozpocznie loty w regionie. W ciągu roku Airways New Zealand zarządza ponad 1,2 mln lotów w promieniu 30 mln kilometrów kwadratowych na obszarze obejmującym Nową Zelandię, Pacyfik i Morze Tasmana.

Kontrolerzy Airways bezpiecznie pokierują Boeingiem 777-200LR w pierwszych i ostatnich godzinach tych niezwykle długich lotów, zapewniając załodze samolotu najlepszą i najbardziej sprawną obsługę.

Linie Emirates skorzystają z oferowanych przez Airways New Zealand nowych tras do Auckland, które pozwolą ograniczyć zużycie paliwa, a także dużej elastyczności zapewnionej przez system User Preferred Routes, umożliwiający weryfikację i zmianę trasy w trakcie lotu. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł za każdym razem wybrać optymalną trasę pod względem kosztów i zużycia paliwa – powiedziała Pauline Lamb.

Boeing 777-200LR ma skrzydła tej samej wielkości co jego „kuzyn” Boeing 777-300ER, jednak może przebyć dystans do 15 500 kilometrów, zabierając na pokład 266 pasażerów – 8 w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes i 216 w klasie ekonomicznej.

W załodze znajdzie się 13 członków personelu pokładowego i czterech pilotów, co umożliwi im odpoczynek podczas lotu.

Linie Emirates dysponują flotą 249 samolotów, w tym 74 dwupokładowych Airbusów A380 i 155 Boeingów 777, wśród których z kolei znajduje się 10 Boeingów 777-200LR.

Najważniejsze informacje:

  • Optymalną trasę pozwalającą na ograniczenie czasu lotu i zużycia paliwa wyznacza się w oparciu o szereg czynników.

    • Inne loty zaplanowane na tę samą godzinę;
    • Konfiguracja samolotu lub jego ładowność;
    • Warunki atmosferyczne, w szczególności wiatry przeważające / wiatry silne.
  • Proces planowania lotu rozpoczyna się 10-12 godzin przed wylotem, później następuje weryfikacja planu.
  • Dwie godziny przed wylotem wybrana zostaje najlepsza trasa, którą jednak można zmienić już w czasie lotu.
  • Zawsze opracowywany jest awaryjny plan lotu, dlatego kiedy w trakcie lotu dochodzi do nieprzewidzianego zdarzenia, samolot można skierować na alternatywną trasę.
  • Komfort pasażerów i załogi.
  • Najkrótsza trasa do Dubaju, która zapewnia bezpośrednie połączenia z 39 miejscowościami w Europie i 38 miastami w Afryce i państwach Zatoki Perskiej.
  • Lot bezpośredni do Dubaju umożliwi pasażerom podróż bez konieczności międzylądowania.
  • Zdrowie i samopoczucie załogi jest niezwykle ważne, dlatego ze względu na personel pokładowy i pasażerów, cały czas opracowywane i weryfikowane są nowe procedury.

Załączniki

1-Emirates-777-200LR.jpg

1-Emirates-777-200LR.jpg

jpg 4,0 MB
pobierz
2-Emirates-777-200LR-2.jpg

2-Emirates-777-200LR-2.jpg

jpg 3,4 MB
pobierz
An-Emirates-Boeing-777-200-LR-Aircraft-2.jpg

An-Emirates-Boeing-777-200-LR-Aircraft-2.jpg

jpg 1,4 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates 

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Przewoźnik stale i dynamicznie się rozwija odnotowując zyski nieprzerwanie od ostatnich 27 lat. W roku podatkowym 2014-15 linie Emirates – przy całkowitej niezależności finansowej i bez ochrony ze strony państwa – przewiozły 49,3 mln pasażerów i odnotowały zysk netto w wysokości 1,5 mld dolarów amerykańskich, a dochody Grupy Emirates wzrosły o 10 procent do poziomu 96,5 mld dirhamów (26,3 mld dolarów amerykańskich). 

Linie Emirates mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 246 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 259 samolotów o wartości 122 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.  

Linie Emirates obsługują loty w 150 kierunkach w 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji. 

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com