Linie Emirates otwierają pierwsze w historii bezpośrednie połączenie Dubaj-Auckland
Pięć lotów dziennie do Nowej Zelandii
Dubaj, ZEA, 3 marca 2016 r.: Linie Emirates otworzyły pierwsze bezpośrednie połączenie z Dubaju do Auckland, na jednej z najdłuższych regularnych tras lotniczych świata. Tym samym przewoźnik umożliwi podróż między 39 miejscami w Europie i 38 miastami w Afryce oraz na Bliskim Wschodzie a Nową Zelandią z zaledwie jedną przesiadką.
Aby uczcić to wydarzenie, Emirates zainaugurowały połączenie dwupokładowym samolotem Airbus A380. W przyszłości regularne loty na trasie będzie wykonywał Boeing 777-200LR.
To ważna wiadomość dla naszych klientów, linii Emirates i Nowej Zelandii. Spodziewamy się dużego zapotrzebowania na tej trasie, które przyczyni się do dalszego zwiększenia ruchu turystycznego do Nowej Zelandii, obecnie przekraczającego poziom trzech milionów turystów rocznie. Przewidujemy, że połączenie będzie cieszyć się popularnością także wśród Nowozelandczyków szukających szybszego sposobu na dotarcie do Europy i na Bliski Wschód – powiedział Gary Chapman, prezes Group Services & dnata w Grupie Emirates.
Nowa trasa znacznie przyspieszy podróż między Nową Zelandią a miastami w Europie i na Bliskim Wschodzie. Przewiduje się, że lot z Dubaju potrwa niecałe 16 godzin, a z powrotem – 17 godzin i 15 minut, czyli niemal o trzy godziny krócej w każdą stronę niż dotychczas.
Zdecydowanie większy wybór będą mieli teraz przede wszystkim turyści – jeden z trzech realizowanych codziennie lotów do Auckland z międzylądowaniem w Australii na pokładzie wielokrotnie nagradzanego Airbusa A380, bezpośrednie połączenie do Auckland obsługiwane przez Boeinga 777-200LR albo codzienne loty Boeinga 777-300 ER do Christchurch na Wyspie Południowej.
Oprócz Gary’ego Chapmana w pierwszy lot na trasie z Dubaju wyruszyli ambasador Nowej Zelandii w ZEA Jeremy Clarke-Watson oraz prezes drużyny żeglarskiej Emirates Team New Zealand Grant Dalton, powracający z regat Pre-America’s Cup organizowanych w Omanie.
Kapitanem A380 był tego dnia Nowozelandczyk Andrew Duncan Mcfarlane, a kilku jego rodaków znalazło się wśród personelu pokładowego. Emirates zatrudniają niemal 400 Nowozelandczyków, w tym 140 członków personelu pokładowego i 95 pilotów.
Po uruchomieniu lotów bezpośrednich do Auckland, Emirates będą mogły zapewnić ponad 2 tysiące miejsc dziennie w każdą stronę na wszystkich trasach do Nowej Zelandii i z powrotem. A oto niektóre z pozostałych korzyści, jakie zapewni nowe połączenie:
- brak konieczności ubiegania się o wizę tranzytową do Australii przez pasażerów z wielu krajów – z korzyścią dla turystów i podróżujących w obie strony;
- dobra godzina wylotu z Auckland umożliwi załatwienie wszystkich spraw w ciągu dnia przed podróżą;
- dogodne godziny lotów do Auckland i z powrotem zapewnią doskonałe połączenia w każdą stronę z lotami krajowymi obsługiwanymi przez partnera Emirates w Nowej Zelandii, linie Jetstar;
- ogromne korzyści ekonomiczne dla Nowej Zelandii – szacuje się, że połączenie zapewni gospodarce kraju dodatkowe 125 milionów dolarów nowozelandzkich rocznie, oprócz korzyści gospodarczych związanych z dotychczasowymi czterema codziennymi lotami Emirates do Nowej Zelandii.
Boeing 777-200LR, który będzie obsługiwał nowe bezpośrednie połączenie, został zaprojektowany z myślą o bardzo długich trasach. Samolot może przewieźć do 266 pasażerów. Podobnie jak w przypadku innych połączeń Emirates do Nowej Zelandii, w samolocie znajdą się trzy klasy rezerwacyjne: osiem prywatnych kabin w klasie pierwszej, 42 rozkładane do pozycji leżącej fotele w klasie biznes i 216 wygodnych siedzeń w klasie ekonomicznej.
Na pasażerów podróżujących na nowej trasie czekają posiłki przygotowywane przez najlepszych szefów kuchni oraz najlepsze gatunki wina, a także ponad 2 tysiące kanałów rozrywkowych i informacyjnych wyświetlanych na dużych ekranach osobistych. Pasażerom tradycyjnie przysługiwać będą bardzo wysokie limity bagażu – do 30 kg w klasie ekonomicznej, 40 kg w klasie biznes i 50 kg w klasie pierwszej.
Z nowego połączenia skorzystają również nowozelandzcy eksporterzy, którzy będą mogli przewieźć znacznie większy ładunek przez lotnisko w Dubaju, jeden z największych portów przeładunkowych świata, w szczególności towary łatwo psujące się, przeznaczone na rynki na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Nowa Zelandia słynie z wysokiej jakości produktów rolnych, a zwłaszcza nabiału.
Aby obejrzeć film z pierwszego lądowania samolotu Emirates na bezpośredniej trasie z Dubaju do Auckland, należy kliknąć tutaj.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Przewoźnik stale i dynamicznie się rozwija odnotowując zyski nieprzerwanie od ostatnich 27 lat. W roku podatkowym 2014-15 linie Emirates – przy całkowitej niezależności finansowej i bez ochrony ze strony państwa – przewiozły 49,3 mln pasażerów i odnotowały zysk netto w wysokości 1,5 mld dolarów amerykańskich, a dochody Grupy Emirates wzrosły o 10 procent do poziomu 96,5 mld dirhamów (26,3 mld dolarów amerykańskich).
Linie Emirates mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 248 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 255 samolotów o wartości 122 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.
Linie Emirates obsługują loty w 150 kierunkach w 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com