Emirates
Informacje prasowe

Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18

 

  • Grupa Emirates: Wzrost przychodów o 6% do 49,4 mld AED (13,5 mld USD) i zysków do 77% do 23 mld AED (631 mln USD). Grupa zawdzięcza wyniki optymalizacji oferowania i rozwiązaniom zwiększającym wydajność, osłabieniu dolara i stabilnemu rozwojowi działalności.
  • Linie Emirates: Wzrost przychodów o 6% do 44,5 mld AED (12,1 mld USD) i zysków o 111% do 1,7 mld AED (452 mln USD). 29,9 mln przewiezionych pasażerów – wzrost o 4% przy całkowitym zwiększeniu oferowania o 2%.
  • dnata: Wzrost przychodów o 7% do 6,3 mld AED (1,7 mld USD) i zysków o 20% do 659 mln AED (180 mln USD). 330 317 obsłużonych samolotów (wzrost o 11%), 1,5 mln ton przewiezionego cargo (wzrost o 25%)

Czwartek, 9 listopada 2017 r. - DUBAJ, ZEA - Grupa Emirates ogłosiła dzisiaj wyniki za pierwsze półrocze 2017-18. Grupa odnotowała stały wzrost przychodów i ponowny przyrost zysków w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim pomimo utrzymującej się presji na obniżanie marż, wyższych cen ropy i innych wyzwań stojących przed przewoźnikiem i całą branżą.  

Przychody Grupy Emirates w pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego 2017-2018 wyniosły 49,4 mld AED (13,5 mld USD), o 6% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy wyniosły 46,5 mld AED (12,7 mld USD).

Po słabszym okresie w analogicznym okresie poprzedniego roku finansowego poprawie uległa rentowność Grupy, która w tym półroczu odnotowała zysk netto w wysokości 2,3 mld AED (631 mln USD), tj. większy o 77%.  Do tego wyniku przyczyniła się optymalizacja oferowania i rozwiązania zwiększające wydajność firmy, stabilny rozwój działalności i korzystniejszy kurs walut w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Stan środków finansowych Grupy na dzień 30 września 2017 r. wynosił 18,9 mld AED (5,2 mld USD) w porównaniu z 19,1 mld AED (5,2 mld USD) w dniu 31 marca 2017 r.

Rezultat z pierwszego półrocza 2017-2018 zawdzięczamy w dużym stopniu naszym utalentowanym pracownikom, którzy dokładali wszelkich starań, aby poprawić wyniki naszej grupy i sprostać pojawiającym się wyzwaniom bez uszczerbku dla jakości naszych usług – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates. – Zaostrzająca się konkurencja zmusza nas do obniżania marż, ceny ropy wzrosły, a w wielu regionach świata trwa stagnacja gospodarcza i kryzys polityczny. Mimo to przychody i zyski Grupy zwiększyły się. Świadczy to o trwałości naszego modelu biznesowego i sprawności naszego zespołu.

Osłabienie dotychczas mocnego dolara amerykańskiego względem innych ważnych walut świata przyczyniło się do poprawy naszej rentowności. Korzyści przynoszą także różne rozwiązania wprowadzane w firmie w celu zwiększenia naszego potencjału i wydajności w oparciu o nowe technologie i metody pracy.  Nadal będziemy starannie kontrolować koszty, jednocześnie inwestując w rozwój naszej grupy oraz najwyższej jakości produkty i usługi dla naszych klientów – dodał.

W ostatnim półroczu liczba pracowników Grupy zmniejszyła się o 3% w porównaniu z 31 marca 2017 r. ze 105 746 do 102 669 osób. Był to rezultat naturalnego procesu odchodzenia pracowników w połączeniu z wolniejszym tempem rekrutacji w miarę przyjmowania nowych technologii, optymalizacji procesów biznesowych i realokacji zasobów przez poszczególne działy Emirates.

Linie Emirates

Linie Emirates nieustannie inwestują w najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe w celu zwiększenia całkowitej wydajności i obsługi klienta. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku finansowego 2017-2018 linie Emirates pozyskały 10 szerokokadłubowych samolotów – cztery Airbusy A380 i sześć Boeingów 777. Do końca roku finansowego flotę zasili kolejnych dziewięć maszyn. Oprócz tego przewoźnik wycofał z eksploatacji pięć starszych samolotów, a do 31 marca 2018 r. ze służby odejdą kolejne cztery.

W pierwszym półroczu linie otworzyły dwa nowe połączenia pasażerskie – do Zagrzebia w Chorwacji i Phnom Penh w Kambodży.  30 września globalna sieć połączeń Emirates obejmowała 156 miejscowości w 84 krajach. Flota przewoźnika obejmowała 264 samoloty, w tym samoloty towarowe.

Linie Emirates oferują pasażerom z całego świata coraz lepsze połączenia z zaledwie jedną przesiadką w Dubaju.

W lipcu przewoźnik poinformował o nawiązaniu współpracy z liniami flydubai, dzięki której obie linie zaoferują pasażerom nowe trasy w ramach uzupełniających się siatek połączeń i zoptymalizują operacje na lotnisku Dubai International. Ponadto linie Emirates zapowiedziały przedłużenie dotychczasowej współpracy z liniami Qantas o kolejnych pięć lat i dostosowanie wspólnej oferty połączeń, tak aby zapewnić podróżującym jeszcze większy wybór lotów do Australii i Nowej Zelandii.

Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku finansowego wzrosło nieznacznie o 2% do 30,8 mld ATKM. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) wzrosła o 3%, natomiast przepływ pasażerów mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) zwiększył się o 5%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wyniósł 77,2%, w porównaniu z 75,3% w roku ubiegłym.

W dniach od 1 kwietnia do 30 września 2017 r. linie Emirates przewiozły 29,2 mln pasażerów, o 4% więcej w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Wielkość przewiezionego ładunku wzrosła o 5% do 1,3 mln tony, a zysk z przewozu towarów zwiększył się o 8%. Dobre wyniki odzwierciedlają niedawne inwestycje linii Emirates SkyCargo w produkty i usługi stworzone z myślą o najważniejszych sektorach i świadczą o stopniowej poprawie sytuacji na światowym rynku lotniczego cargo.

W pierwszej połowie roku finansowego 2017-18 zysk netto linii Emirates wyniósł 1,7 mld AED (452 mln USD), o 111% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 44,5 mld AED (12,1 mld USD) wzrosły o 6% w porównaniu z 41,9 mld AED (11,4 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Do tego wyniku przyczyniło się większe wykorzystanie miejsc, ścisła kontrola oferowania na poszczególnych trasach i umocnienie walut na kluczowych rynkach Emirates względem dolara amerykańskiego.

Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 4% przy zwiększeniu całkowitego oferowania o 2%. Ceny paliwa wzrosły średnio o 14% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, głównie ze względu na wzrost cen ropy (o 11% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym) i zwiększenie dostaw paliwa o 3% w związku z rozwojem operacji lotniczych floty Emirates. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów ponoszonych przez linie – 26% kosztów operacyjnych, w porównaniu z 24% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.

dnata

Spółka dnata stopniowo rozwija swoje oddziały, które obecnie znajdują się w 84 krajach. W pierwszej połowie roku 2017-2018 działalność międzynarodowa dnata stanowiła ponad 67% całkowitych przychodów spółki.

Przychody dnata, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 6,3 mld AED (1,7 mld USD) zwiększyły się o 7% w porównaniu z odnotowanym w zeszłym roku przychodem na poziomie 5,9 mld AED (1,6 mld USD).  Wynik ten spółka zawdzięcza dynamicznemu rozwojowi organicznemu, szczególnie w dziale International Airport Operations, gdzie do rezultatów z pierwszego półrocza 2017-2018 przyczyniło się wcześniejsze pozyskanie nowych przedsiębiorstw obsługi naziemnej i cargo. 

Całkowity zysk dnata wzrósł o 20% do 659 mln AED (180 mln USD). Było to możliwe dzięki konsekwentnie rosnącej efektywności operacyjnej oraz optymalizacji procesów i kosztów we wszystkich działach spółki. Pomogły także dobre wyniki działów obsługi lotniskowej – International Airport Operations i UAE Airport Operations – które zdobyły nowych klientów i rozszerzyły współpracę z dotychczasowymi. 

Obsługa lotniskowa w dalszym ciągu generowała największą część przychodu dnata – 3,4 mld AED (922 mln USD), co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.  Liczba samolotów obsłużonych przez dnata wzrosła o 11% do 330 317. Ponadto spółka przeładowała 1,5 mln ton cargo, o 25% więcej niż w roku poprzednim.

Jest to rezultat pozyskania nowych zamówień i rozszerzenia działalności na nowe lotniska, na przykład w Rio de Janeiro czy Amsterdamie (obsługa naziemna), a także ogólnego wzrostu ilości przewożonego towaru na całym świecie. W pierwszych sześciu miesiącach roku 2017-2018 spółka dnata w dalszym ciągu zwiększała wpływy na arenie międzynarodowej, przejmując AirLogistix USA i tym samym wchodząc na amerykański rynek cargo. Ponadto spółka wprowadziła swoje poczekalnie Marhaba Lounge na nowe rynki w Australii i Pakistanie.  Oprócz tego otwarto nowe centrum obsługi technicznej w Singapurze i terminal cargo w Adelaide.

Dział turystyczny przyniósł dnata przychody w wysokości 1,5 mld AED (420 mln USD), czyli o 3% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Rzeczywista sprzedaż netto działu pozostała na podobnym poziomie 5,5 mld AED (1,5 mld USD).

Wynik należy uznać za dobry w obliczu zaostrzającej się konkurencji i trudnej sytuacji międzynarodowej. Wśród inwestycji technologicznych spółki warto wymienić współpracę z firmą telekomunikacyjną Avaya przy łączeniu centrów obsługi na całym świecie czy nowy, autorski system rezerwacji dla Emirates Holidays. Bliskowschodni oddział spółki pozyskał ważnych nowych klientów, a niedawno uruchomiona porównywarka ofert turystycznych Yalago zaczęła współpracować z podmiotami zewnętrznymi. Spółka zaczęła oferować rejsy wycieczkowe w Australii i odnotowała bardzo dobre wyniki w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie usług. Dział turystyczny dnata konsekwentnie tworzy silny zespół zarządzający, wprowadzając kluczowe zmiany kadrowe w celu nadania spółce właściwego kierunku rozwoju i wykorzystania korzyści ze współdziałania poszczególnych marek turystycznych z rozbudowanego portfolio spółki.

Przychody z usług cateringu pokładowego dnata wyniosły 1,1 mld AED (298 mln USD), 4% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pierwszej połowie roku finansowego liczba dostarczonych posiłków spadła o 7% do 31,8 mln. Lepsze wyniki działu w Australii, Singapurze, Rumunii i Czechach zostały osłabione przez utratę kluczowych kontraktów w Wielkiej Brytanii i Włoszech – przede wszystkim z liniami Alitalia i Monarch Airlines, które zawiesiły działalność.

W pierwszym półroczu dział cateringowy dnata w dalszym ciągu pozyskiwał zamówienia od nowych klientów i rozszerzał współpracę z dotychczasowymi zleceniodawcami. Otworzył także nowoczesną kuchnię w Melbourne i zainwestował w rozwój możliwości w zakresie innych dodatkowych usług pokładowych takich jak handel detaliczny na pokładzie.

Załączniki

2.jpg

2.jpg

jpg 169,1 kB
pobierz
1.JPG

His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum

JPG 97,1 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates 

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 266 szerokokadłubowych maszyn, w tym 14 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 206 samolotów o wartości ponad 83 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.

Linie Emirates obsługują loty w 156 kierunkach w 84 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.