Zespół Emirates Engineering zmienia konfigurację drugiego Boeinga 777-200LR
Piątek, 6 lipca 2018 r. - Dubaj, ZEA – Zespół Emirates Engineering przeprowadził zmianę konfiguracji drugiego samolotu Boeing 777-200LR we flocie przewoźnika. Przebudowa maszyny z wersji trzyklasowej na dwuklasową odbywała się w całości w hangarach Emirates Engineering w Dubaju. W samolocie w nowej konfiguracji znalazły się także nowe, szersze fotele w układzie 2-2-2 i przestrzeń wspólna w klasie biznes oraz całkowicie odnowiona klasa ekonomiczna, która zapewni pasażerom najwyższy komfort podróży.
Film z przebudowy samolotu przez zespół Emirates Engineering można obejrzeć tutaj.
Pierwszy Boeing 777-200LR Emirates w nowej konfiguracji wzbił się w powietrze na początku marca tego roku. Linie Emirates poddadzą osiem pozostałych Boeingów 777-200LR stopniowej modernizacji do połowy 2019 r. i wprowadzą je na trasach do kilku innych miast w globalnej siatce połączeń przewoźnika, m.in. Santiago, najnowszego kierunku Emirates w Ameryce Południowej. Przewoźnik zainwestował ponad 150 mln dolarów w zmianę konfiguracji swoich Boeingów 777-200LR.
Dzięki współpracy z podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi dostawcami zespół Emirates Engineering potrzebował zaledwie 22 miesięcy od momentu podjęcia decyzji o zmianie konfiguracji floty Boeingów 777-200LR, aby zakończyć prace przy pierwszej maszynie i oddać ją do użytku.
Pracownicy podjęli się złożonego zadania, zapewniając pomyślny i terminowy przebieg prac. Cały proces obejmował szczegółowy opis wymagań technicznych, ocenę projektów i układu kabin, zarządzanie zamówieniami i umowami z dostawcami, uzyskanie wymaganych pozwoleń, zaopatrzenie w surowce, a także organizację pracy, harmonogramu i zasobów przed uziemieniem samolotu i przebudową jego wnętrza.
Projekt i organizacja pracy
Finalizacja projektu była podstawą procesu zmiany konfiguracji, a ostateczny układ kabin wybrano spośród ośmiu propozycji. Zespół musiał także uzyskać pozwolenia od odpowiednich organów regulacyjnych, w tym Urzędu Lotnictwa Cywilnego ZEA (GCAA) i Federalnej Administracji Lotnictwa Cywilnego (FAA), aby wprowadzić zmiany do pierwotnej konstrukcji samolotu.
Po sfinalizowaniu projektu zespół Emirates Engineering we współpracy z dostawcami zgromadził wszystkie komponenty i części zamienne niezbędne do ukończenia konfiguracji samolotu. Zespół zaangażował łącznie ponad 30 dostawców, rozporządzając w dowolnym momencie ponad 2,7 tys. części. Przedstawiciele głównych dostawców takich jak Boeing, Jamco, Panasonic, Rockwell Collins, Zodiac i ATG znajdowali się na miejscu w celu zapewnienia pomocy.
Uziemienie samolotów
Następnie należało uziemić samolot w celu przeprowadzenia zmiany konfiguracji kabin. W tym czasie pierwotne wnętrze samolotu zostało całkowicie rozebrane i przebudowane. Zmiana konfiguracji objęła nie tylko montaż nowych foteli, ale także szereg innych zmian, m.in. nową instalację elektryczną w systemach oświetlenia, wyższy sufit w kabinie klasy biznes oraz przebudowę kuchni, aby zrobić miejsce na nową przestrzeń wspólną w klasie biznes.
Zespół Emirates Engineering potrzebował 55 dni na zmianę konfiguracji pierwszego samolotu. Jednak dzięki nabraniu doświadczenia i sprawności przy pierwszej przebudowie konfiguracja drugiego samolotu zajęła zaledwie 35 dni.
Testy bezpieczeństwa
Ze względów bezpieczeństwa na różnych etapach prac konieczne było przeprowadzenie serii testów. Można wyróżnić cztery główne rodzaje badań, jakie wykonano: testy prototypu, gdzie potwierdzono zgodność projektu z obowiązującymi przepisami, testy funkcjonalne komponentów kabiny, pomiary zakłóceń elektromagnetycznych (EMI) i przepływu powietrza w kabinie oraz pięciogodzinny lot próbny, podczas którego przeprowadzono symulację różnych scenariuszy wydarzeń w powietrzu oraz badania ogniowe na pokładzie.
W sumie zespół Emirates Engineering poświęcił na zaprojektowanie i przeprowadzenie konfiguracji ponad 16 tys. roboczogodzin.
Emirates Engineering dysponuje nowoczesnym i rozbudowanym zapleczem technicznym w Dubaju, gdzie obsługuje swoją flotę złożoną z ponad 260 samolotów. Rozmieszczona na powierzchni ok. 55 hektarów infrastruktura techniczna obejmuje sześć hangarów remontowych i cztery hangary serwisowe, z których każdy jest w stanie obsłużyć Airbusa A380, największy samolot pasażerski na świecie. Wykorzystując doświadczenie przy obsłudze największej floty Airbusów A380 i Boeingów 777, zespół Emirates Engineering wykonuje konserwację, naprawy i remonty (MRO) na rzecz wybranych kontrahentów.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 14 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 257 samolotów o wartości ponad 106 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.
Linie Emirates obsługują loty w 160 kierunkach w 85 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com