Emirates
Informacje prasowe

Linie Emirates opracowują innowacyjną aplikację skracającą czas postoju między lotami na lotnisku w Dubaju

Czwartek, 20 grudnia 2018 r. - Warszawa, Polska – Pasażerowie Emirates podróżujący z lotniska Dubai International (DXB) lub przesiadający się na nim mogą liczyć na mniej opóźnień związanych z postojem samolotów między kolejnymi lotami dzięki innowacyjnej, autorskiej aplikacji Emirates o nazwie Hub Monitor.

Personel operacyjny Emirates w Dubaju korzysta z aplikacji w celu udostępniania i monitorowania w czasie rzeczywistym informacji dotyczących różnych czynności przygotowujących samolot do odlotu. Poprzez system monitorowania i aktywnego ostrzegania aplikacja pomaga uniknąć opóźnień, co przekłada się na lepszą jakość podróży pasażerów.

Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates: – Aplikacja Hub Monitor to wyjątkowe i innowacyjne narzędzie opracowane zgodnie z naszą wizją ciągłej weryfikacji naszych procesów oraz wprowadzania inteligentnych i wydajnych środków usprawniających naszą pracę z korzyścią dla pasażerów. Nasz dział operacyjny we współpracy z działem IT stworzył system w rekordowym czasie pięciu miesięcy na bazie rozwiązania opracowanego wcześniej przez Emirates Engineering. Zespół sprawdzający na bieżąco różne funkcje aplikacji pracuje nad jej kolejnymi modułami – następny zostanie wdrożony jeszcze w tym miesiącu.

Postój samolotów Emirates w Dubaju

Emirates to największe międzynarodowe linie lotnicze na świecie, a ich flota składa się z 270 nowoczesnych i szerokokadłubowych samolotów Airbus A380 i Boeing 777.  Codziennie linie Emirates wykonują około 255 lotów z Dubaju do kierunków na sześciu kontynentach. Loty trwają od niecałej godziny do przeszło 17 godzin. Aby uniknąć opóźnień lotów i niedogodności dla pasażerów, należy przede wszystkim sprawnie przygotować samolot lądujący w Dubaju do kolejnego odlotu bez zaniedbywania jakości ani bezpieczeństwa.

Obecnie przygotowanie Airbusa A380 Emirates – największego samolotu pasażerskiego na świecie – do startu z portu przewoźnika w Dubaju zajmuje około 105 minut, a Boeinga 777 – około 90 minut.

Postój samolotu wiąże się z szeregiem najróżniejszych prac. Należy do nich m.in. dokładne wysprzątanie wnętrza samolotu, uzupełnienie wody i obsługa toalet, obsługa cateringu pokładowego i załadunek posiłków dla pasażerów na pokład, podłączenie zasilania zewnętrznego (APU), tankowanie paliwa, obsługa techniczna oraz załadunek bagażu pasażerów i cargo. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.

Hub Monitor

Dzięki aplikacji Hub Monitor wielofunkcyjne zespoły z działów Engineering, Network Control, Airport Services, Flight Operations i dnata Operations mogą na bieżąco śledzić przebieg prac w czasie postoju samolotu między lotami. Ponadto aplikacja wysyła ostrzeżenia personelowi operacyjnemu w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia lub odstępstwa w stosunku do ustalonego harmonogramu prac. Ostrzeżenia te pozwalają zespołom Emirates zawczasu wykryć i rozwiązać problem będący źródłem potencjalnych opóźnień. Hub Monitor zdążył już pokazać swój potencjał, wszechstronność i skalowalność, wobec czego został wybrany jako system obsługujący kluczowe inicjatywy wewnętrzne Emirates.

Aplikacja integruje dane pochodzące z szeregu wewnętrznych platform z tymi transmitowanymi w czasie rzeczywistym z samolotu. Tak skonsolidowane dane przekazuje następnie zainteresowanym stronom za pośrednictwem interfejsu typu single view. Aplikację Hub Monitor można obsługiwać także na telefonie komórkowym, więc personel pracujący przy samolocie na płycie postojowej i w innych oddalonych obszarach może łatwo uzyskać dostęp do tych informacji.

Aplikacja dostarcza informacji na temat wszystkich samolotów Emirates w Dubaju, umożliwiając zespołom aktywne dostosowywanie i planowanie prac, aby ograniczyć wpływ nieuniknionych lub nieprzewidzianych opóźnień. Początkowe wyniki po wdrożeniu aplikacji w sierpniu wskazują, że Hub Monitor może doprowadzić do znaczącego zmniejszenia opóźnień na lotnisku Emirates w Dubaju każdego roku. 

Załączniki

Emirates-Airbus-A380.jpg

Emirates-Airbus-A380.jpg

jpg 1,4 MB
pobierz
Emirates Engineering develops Hub Monitor an unique app to improve turnarouns at Dubai International Airport.jpg

Emirates Engineering develops Hub Monitor an unique app to improve turnarouns at Dubai International

jpg 2,0 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 272 szerokokadłubowych maszyn, w tym 14 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Przewoźnik planuje powiększyć ją ponad dwukrotnie do roku 2020. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 248 samolotów o wartości ponad 100 mld dolarów amerykańskich według cen katalogowych.

Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 85 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com