Linie Emirates dbają o bezpieczeństwo pasażerów
22 maja 2020 r. – Warszawa, Polska – Linie Emirates wprowadziły liczne środki ochrony dla pracowników i klientów na każdym etapie podróży, na nowo definiując standardy bezpieczeństwa i higieny zarówno w trakcie lotu, jak i przed wejściem na pokład. Nowe procedury dot. bezpieczeństwa weszły w życie wraz ze wznowieniem regularnych lotów pasażerskich do dziewięciu miejsc docelowych.
- W Emirates wdrożyliśmy kompleksowy zestaw środków bezpieczeństwa na każdym etapie podróży w celu usprawnienia dezynfekcji wszystkich punktów styku oraz ochrony zdrowia naszych klientów i pracowników. Ryzyko zarażenia się w samolocie już jest niskie, ale dołożyliśmy wszelkich starań, aby na każdym kroku, od odprawy do zejścia z pokładu ochrona pasażerów była na najwyższym poziomie. Każde działanie chroniące przed zakażeniem stanowi dodatkowe ograniczenie ryzyka. Naszym celem jest zapewnienie możliwie najwyższego bezpieczeństwa lotów - powiedział Adel Al Redha, dyrektor operacyjny Emirates.
Check-in
Linie Emirates wprowadziły bezpłatne zestawy higieniczne, które otrzyma każdy pasażer podczas odprawy na międzynarodowym lotnisku w Dubaju, a także podczas lotów do Dubaju. Zestawy te składają się z maseczek, rękawiczek, chusteczek antybakteryjnych i środków dezynfekujących. Pakiety higieniczne są uzupełnieniem wielu wprowadzonych już środków mających na celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom.
Rękawiczki i maseczki są obowiązkowe dla wszystkich klientów i pracowników na lotnisku w Dubaju, zaś podczas lotu liniami Emirates wymagane jest noszenie jedynie maseczek. Skanery termiczne monitorują temperaturę ciała wszystkich osób wchodzących na teren portu lotniczego. Ponadto na podłodze i w poczekalniach zostały umieszczone fizyczne wskaźniki odległości, aby pomóc podróżnym utrzymać odpowiedni dystans od innych podczas odprawy i wejścia na pokład.
Zespół lotniska zainstalował również bariery ochronne przy każdym stanowisku odprawy i stanowiskach imigracyjnych, aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo pasażerom i pracownikom.
Pasażerowie tranzytowi
Pasażerowie z przesiadką na lotnisku w Dubaju przejdą kontrolę termiczną po zejściu z pokładu. Ponadto stanowiska transferowe na lotnisku zostały również wyposażone w bariery ochronne. Personel lotniska, ubrany w środki ochrony indywidualnej (PPE), z zachowaniem bezpiecznego dystansu udzieli podróżnym dodatkowej pomocy i informacji. Pasażerowie tranzytowi otrzymają dodatkowy zestaw higieniczny także przed wejściem na pokład samolotu.
Boarding
Emirates dostosowały również proces boardingu – pasażerowie wchodzą na pokład po kolei w zależności od zajmowanego w samolocie rzędu, od ostatniego do pierwszego. Zmodyfikowano również poczekalnię, aby umożliwić wszystkim klientom zachowanie dystansu społecznego. Bramki, przy których podróżujący oczekują na wejście na pokład samolotu, są dokładnie czyszczone i dezynfekowane po każdym odprawionym locie.
Na pokładzie
Wszyscy członkowie personelu pokładowego będą wyposażeni w środki ochrony indywidualnej. Aby utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa i higieny, podczas lotów trwających ponad 1,5 godziny do personelu pokładowego Emirates dołączy asystent obsługi kabiny (CSA). Będzie on odpowiedzialny m.in. za czyszczenie toalet co 45 minut. Każda toaleta została wyposażona w mydło dezynfekujące i instrukcję mycia rąk.
Aby zminimalizować ryzyko infekcji przez dotyk, czasopisma i materiały do czytania nie będą dostępne na pokładzie samolotu. W klasach premium pasażerom zostaną udostępnione jednorazowe menu i karty win, a materace, poduszki, koce, słuchawki i zabawki będą w higienicznych opakowaniach. Emirates wznowił usługę serwowania gorących posiłków, używając wysokiej jakości sztućców i naczyń sterylizowanych przed każdym użyciem.
Bagaż podręczny należy nadać razem z rejestrowanym, a klienci mogą zabrać ze sobą tylko niezbędne przedmioty, takie jak laptop, torebka, teczka lub artykuły dziecięce.
Nowoczesne kabiny samolotów linii Emirates zostały wyposażone w zaawansowane filtry powietrza HEPA, które usuwają 99,97% wirusów i eliminują kurz, alergeny i zarazki, zapewniając zdrowsze i bezpieczniejsze powietrze na pokładzie. Po każdej podróży samoloty Emirates są poddawane zaawansowanym procedurom czyszczenia i dezynfekcji w Dubaju.
Załoga Emirates
Aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom linie lotnicze zapewniają załodze lotniczej i pokładowej transport samochodem do / z pracy. Pracownicy Emirates, przed wejściem na pokład samolotu, przechodzą odprawę w przeznaczonym do tego obiekcie na terenie lotniska. Tam, gdzie to możliwe zostały skrócone postoje w miejscach docelowych, a podczas lotów długodystansowych, gdzie konieczne są dłuższe przerwy pomiędzy lotami, załoga jest kwaterowana w pojedynczych pokojach w hotelach. Po powrocie do Dubaju członkowie załogi Emirates poddawani są testom na COVID-19, a następnie kierowani są na 14-dniową kwarantannę w swoich domach po każdym locie.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 12 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 214 samolotów.
Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com