Emirates
Informacje prasowe

Emirates największymi międzynarodowymi liniami lotniczymi w 2020 r. – 15,8 mln przewiezionych pasażerów

8 września 2021 r. – Warszawa, Polska – W ciągu jednego roku zaszło tyle zmian. W lipcu i sierpniu linie Emirates obsłużyły blisko 1,2 mln klientów w swoim porcie macierzystym. Dla porównania w tym samym okresie w 2020 r. było to 402 tys. osób. Liczby te wyraźnie świadczą o bezpiecznym i bezproblemowym wznowieniu podróży międzynarodowych przez Dubaj. Co więcej, według ostatniego raportu IATA World Air Transport Statistics 2021 Emirates były w ubiegłym roku największą międzynarodową linią lotniczą, przewożąc ponad 15,8 mln pasażerów.

Odkąd Dubaj ponownie otworzył granice dla podróżnych z zagranicy, przewoźnik stopniowo odbudował swoją siatkę połączeń i rozkład lotów od kilku miast w lipcu 2020 r. do przeszło 120 kierunków obecnie, a już w październiku w ofercie Emirates pojawią się kolejne loty na ponad 20 trasach.

Nieustannie dążąc do zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi, linie Emirates cały czas oferują nowe, innowacyjne usługi, dbają o zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów i pracowników oraz informują klientów na bieżąco o warunkach podróży na całym świecie. Dzięki inwestycjom dokonanym w ciągu ostatniego roku Emirates ułatwiają wznowienie podróży, jednocześnie podnosząc jej jakość.

Szybsze wdrożenie innowacji cyfrowych – biometria, samoobsługowe punkty odprawy

W 2019 r. linie Emirates zaczęły testować i wprowadzać rozwiązania biometryczne w różnych punktach lotniska. W ciągu ostatniego roku przewoźnik przyspieszył wdrażanie swojego systemu biometrycznego i obecnie na lotnisku w Dubaju działa ponad 30 kamer biometrycznych Emirates, m.in. przy stanowiskach odprawy, przed wejściem do poczekalni klasy pierwszej i biznes oraz przy wybranych bramkach.

Od czasu wdrożenia tego wygodnego, bezdotykowego i bezpiecznego sposobu weryfikacji skorzystało z niego ponad 58 tys. klientów chcących dostać się do poczekalni Emirates, a przeszło 380 tys. pasażerów użyło bramki biometrycznej przed wejściem na pokład.

Od wybuchu pandemii na rozwiązania biometryczne Emirates decyduje się coraz więcej klientów, dlatego przewoźnik planuje zwiększyć liczbę bramek wyposażonych w czytniki biometryczne. Ponadto Emirates blisko współpracuje z partnerami z lotniska w Dubaju, w tym ze służbami imigracyjnymi (GDRFA) nad reaktywacją inteligentnych bramek, które dzięki nowej technologii zbliżeniowej pozwoliłyby uprawnionym pasażerom przejść kontrolę paszportową po przylocie lub przed odlotem w ciągu kilku sekund.

Rosnącą popularnością cieszą się nowe samoobsługowe punkty odprawy wprowadzone przez Emirates we wrześniu 2020 r., które umożliwiają samodzielną odprawę biletowo-bagażową, pobranie karty pokładowej i wybór miejsc na pokładzie. Tylko w lipcu i sierpniu z tej wygodnej usługi skorzystało ponad 568 tys. klientów, którzy w ten sposób mogli pominąć kolejkę przy odprawie bagażu i skierować się bezpośrednio do odprawy paszportowej. Po ciepłym przyjęciu przez pasażerów Emirates jeszcze w tym miesiącu uruchomią 6 dodatkowych samoobsługowych punktów odprawy na terenie terminala dla pasażerów klas pierwszej i biznes.

W ciągu ostatniego roku przewoźnik wprowadził także nowy system ułatwiający pasażerom zgłaszanie opóźnionego lub uszkodzonego bagażu na stronie emirates.com, ograniczając formalności i stres, zwiększając przejrzystość i jakość obsługi klienta przy sprawdzaniu i śledzeniu bagażu oraz rozwiązywaniu związanych z nim problemów.

Ostatnie warunki podróżowania – centrum informacji o COVID-19 dla podróżujących, IATA Travel Pass, współpraca z organami ochrony zdrowia ZEA

W realiach codziennie zmieniających się warunków podróżowania na poziomie kraju, regionu lub lotniska linie Emirates dokładają wszelkich starań, żeby dostarczać klientom aktualne informacje.

Dzięki wykorzystaniu międzynarodowej siatki połączeń i zespołów na lotniskach, które gromadzą i weryfikują najnowsze wymogi dla każdego kierunku, centrum informacji o COVID-19 Emirates (aktualizowane przynajmniej raz dziennie) stało się jednym z najważniejszych źródeł informacji dla pasażerów.

Ponadto przewoźnik jako jeden z pierwszych zaczął wprowadzać cyfrowe rozwiązania weryfikacji podróżnych, m.in. dołączając do systemu IATA Travel Pass czy współpracując z organami ZEA odpowiedzialnymi za ochronę zdrowia przy sprawdzaniu wymaganej od podróżujących dokumentacji dotyczącej COVID-19. Wspomniane projekty zapewniają wiele korzyści – od lepszej obsługi klienta, poprzez mniejsze zużycie papieru, po większą wydajność i niezawodność weryfikacji dokumentów podróżnych. W kwietniu linie Emirates jako jedne z pierwszych dołączyły do systemu IATA Travel Pass i obecnie oferują to wygodne rozwiązanie na trasach między Dubajem a 10 miastami, do których mają dołączyć kolejne w miarę pozyskiwania przez IATA nowych usługodawców w kolejnych krajach. Do października przewoźnik rozszerzy usługę IATA Travel Pass na klientów we wszystkich obsługiwanych kierunkach.

Zdrowie i bezpieczeństwo

W ciągu ostatniego roku linie Emirates w ścisłej współpracy z władzami i partnerami z branży dbały o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich pasażerów i pracowników lotniska, mimo nieustannych zmian w procedurach sanitarnych na całym świecie.

Jeszcze zanim Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie uznała COVID-19 za pandemię, linie Emirates zdążyły wdrożyć zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji we wszystkich punktach kontaktu z klientami na lotnisku i pokładzie samolotów. Przewoźnik zamontował przegrody ochronne przy wszystkich stanowiskach odprawy i wprowadził obowiązek zachowywania bezpiecznej odległości na całym terenie lotniska.

Procedury sanitarne są nieustannie analizowane i aktualizowane zgodnie z ostatnimi wytycznymi specjalistów. Ponadto dzięki współpracy z miejscowym inkubatorem innowacji lotniczych Aviation X-lab linie Emirates poprowadziły program pilotażowy testujący roboty sprzątające w poczekalniach przewoźnika na lotnisku w Dubaju. Wspomniane roboty wykorzystują specjalne rozwiązania usuwające większość wirusów, dbając o zdrowsze otoczenie.

Linie Emirates nie tylko jako jedne z pierwszych przewoźników zaopatrzyły swoich pracowników bezpośredniego kontaktu w środki ochrony indywidualnej w lutym 2020 r., ale także po pojawieniu się pierwszych szczepionek przeciwko COVID-19 zrealizowały kampanię w całej firmie zachęcającą pracowników do zadbania o bezpieczeństwo swoje i innych, dzięki czemu w pełni zaszczepionych jest już ponad 95% personelu.

Załączniki

Emirates 1.jpg

Emirates 1

jpg 7,0 MB
pobierz
biometrics Emirates.jpg

biometrics Emirates

jpg 5,7 MB
pobierz
selfcheckin- Emirates.jpg

selfcheckin- Emirates

jpg 4,1 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.

Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.

Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 12 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 214 samolotów.

Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com