Grupa Emirates ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021-22
- Grupa Emirates: Wzrost przychodów o 81% do poziomu 6,7 mld USD (24,7 mld AED), a także strata wynosząca 1,6 mld USD (5,7 mld AED) po zeszłorocznych wynikach na poziomie 3,8 mld USD (14,1 mld AED). Istotna poprawa stanowi odzwierciedlenie odrabiania strat we wszystkich branżach, a także rozluźniania na całym świecie ograniczeń w podróżowaniu związanych z pandemią COVID-19.
- Linie Emirates: Wzrost przychodów o 86% do poziomu 5,9 mld USD (21,7 mld AED), a także strata wynosząca 1,6 mld USD (5,8 mld AED) w porównaniu do 3,4 mld USD (12,6 mld AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. Odrobienie strat dodatkowo wzmocnił wzrost popytu zarówno na loty pasażerskie, jak i niezmiennie mocna pozycja rynku przewozów cargo.
- dnata: Wzrost przychodów o 55% do poziomu 1 mld USD (3,7 mld AED), zysk w wysokości 23 milionów USD (85 mln AED) po zeszłorocznej stracie wynoszącej 396 mln USD (1,5 mld AED), co ma związek z odrabianiem strat na całym świecie po pandemii COVID-19.
12 listopada 2021 r. – Warszawa, Polska – Grupa Emirates ogłosiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021-22.
Przychody Grupy wyniosły 6,7 mld USD (24,7 mld AED) za okres pierwszych 6 miesięcy roku podatkowego 2021-22, co stanowi wzrost o 81% w porównaniu do 3,7 mld USD (13,7 mld AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. Tak szybkie odrabianie strat związane jest z łagodzeniem obostrzeń na całym świecie i ze wzrastającym popytem na transport lotniczy związane między innymi z programami szczepień przeciw COVID-19.
Grupa zanotowała stratę netto za pierwsze półrocze roku fiskalnego 2021-22 w wysokości 1,6 mld USD (5,7 mld AED), co stanowi istotną poprawę w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku, gdy strata wyniosła 3,8 mld USD (14,1 mld AED).
Grupa wypracowała EBITDA na poziomie 1,5 mld USD (5,6 mld AED), co stanowi spektakularny zwrot w porównaniu do ujemnego salda EBITDA wysokości 12 mln USD (43 milinów AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. Pokazuje to, że firma zdecydowanie odzyskuje rentowność operacyjną.
Sytuacja gotówkowa Grupy Emirates na dzień 30 września 2021 r. to 5,1 mld USD (18,8 mld AED), w porównaniu do 5,4 mld USD (19,8 mld AED) na dzień 31 marca 2021 roku.
- Gdy rozpoczynaliśmy rok finansowy 2021-22, programy szczepień przeciw COVID-19 rozpoczynały się na bezprecedensową skalę na całym świecie. W ramach Grupy zaobserwowaliśmy wzrost operacji i popytu, gdy poszczególne kraje zaczęły luzować ograniczenia w podróżowaniu. Największy wzrost nastąpił w lecie i tendencja utrzyma się w okresie zimowym i później. Transport towarowy i przeładunkowy nadal radzi sobie bardzo dobrze i stanowi podstawę, na której byliśmy w stanie szybko odbudować sektor usług pasażerskich. I chociaż nie powróciliśmy jeszcze do poziomu sprzed pandemii i nie odzyskaliśmy rentowności, to dzięki mocnym przychodom i solidnemu saldu gotówkowemu, pod koniec pierwszej połowy roku obrotowego 2021-22 dość dobrze udawało się nam odrabiać straty – powiedział Jego wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.
- Chcemy podziękować naszym klientom za nieustanne wsparcie, a także wszystkim naszym akcjonariuszom i partnerom w sektorze lotniczym i turystycznym za wysiłki, dzięki którym międzynarodowy transport lotniczy mógł zostać wznowiony w bezpieczny i płynny sposób. Byliśmy w stanie dostosować się i przetrwać najcięższy okres w naszej dotychczasowej historii dzięki silnej pozycji Emirates i marek należących do dnata, wysokiej jakości produktów i usług, możliwościom cyfrowym i innowacyjnym, a także dzięki naszym niesamowitym ludziom. Mamy zamiar dalej inwestować w te kluczowe obszary, aby nadal się rozwijać, wykorzystując procesy i nowe możliwości technologiczne, które wdrożyliśmy w ciągu ostatnich miesięcy – dodał Jego wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum.
Grupa Emirates była w stanie wykorzystać własne solidne rezerwy gotówkowe i dostęp do funduszy zapewniany zarówno przez Właściciela jak i szersze otoczenie kapitałowe, co pozwoliło na wspieranie potrzeb finansowych w obliczu bezprecedensowych wyzwań przed jakimi stanęła branża lotnicza i turystyczna ze względu na pandemię COVID-19. W pierwszej połowie roku 2021-22 Właściciel przekazał kolejne 681 mln USD (2,5 mld AED) w postaci inwestycji kapitałowych. Jest to ogromne wsparcie dla linii w jej staraniach mających na celu odrobienie strat.
Baza pracowników Grupy Emirates zmniejszyła się nieznacznie o 2% w porównaniu do 31 marca 2021 roku i 30 września 2021 roku wynosiła 73 571 osób. Ze względu na przewidywany wzrost przepustowości i działań biznesowych, Emirates i dnata rozpoczęły proces rekrutacji, aby sprostać nowym wyzwaniom, skupiając się w szczególności na ponownym zatrudnieniu pracowników, którzy byli wcześniej urlopowani bądź zwolnieni.
Linie lotnicze Emirates
W pierwszych miesiącach roku finanasowego 2021-22, linie Emirates odebrały dwa nowe Airbusy 380 i wycofały z floty dwa starsze samoloty w ramach długoterminowej strategii zwiększającej ogólną efektywność, minimalizującej ślad emisyjny i zapewniającej klientom usługi najwyższej jakości.
Dzięki skupieniu się na przywróceniu sieci pasażerskiej i połączeń z węzła transportowego w Dubaju, linie Emirates były w stanie szybko zareagować na zniesienie ograniczeń i wznowić usługi czy uruchomić dodatkowe loty. W lipcu firma wprowadziła loty do Miami, a podczas pierwszej połowy roku finansowego 2021-22, podpisała porozumienia codeshare i interline z Airlink, Aeromar, Azul, Cemair i South African Airways, aby rozszerzać zakres opcji transportowych oferowanych swoim klientom.
Zgodnie ze stanem na 30 września, linie oferowały loty pasażerskie i cargo na 139 lotnisk, korzystając ze swojej całej floty Boeingów 777 i 37 Airbusów A380.
Linie Emirates nadal podejmują inicjatywy mające na celu poprawę jakości usług, zwiększenia poczucia bezpieczeństwa wśród klientów i zapewnienia bezpiecznego i efektywnego funkcjonowania. W czerwcu Emirates były pierwszymi liniami lotniczymi, które przyłączyły się do międzynarodowego projektu IATA Travel Pass, prowadząc jednocześnie nieprzerwane inwestycje w dodatkowe technologie biometryczne i inne cyfrowe metody weryfikacyjne na lotnisku w Dubaju.
Dla pasażerów VIP i stałych klientów linie Emirates przywracają większą liczbę poczekalni i usług prywatnego kierowcy na najważniejszych lotniskach poza Dubajem, a także wprowadzają internetową platformę subskrypcyjną „Skywards+”, dzięki której 27 mln członków uzyska łatwy dostęp do nagród i przywilejów dostosowanych do ich potrzeb.
Zdolność przewozowa w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku zwiększyła o 66% do 16,3 mld oferowanych tonokilometrów (Available Tonne Kilometres - ATKM) ze względu na istotny wzrost liczby lotów, gdy coraz większa liczba krajów poluzowała ograniczenia dotyczące turystyki i lotów. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) wzrosła ponad trzykrotnie o 250%, podczas, gdy przepływ pasażerski mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) wzrósł o 335%, przy średnim współczynniku wypełnienia miejsc (Passenger Seat Factor), który powrócił do poziomu 47,9% z 38,6% notowanego w zeszłym pandemicznym roku.
Linie Emirates przewiozły 6,1 miliona pasażerów pomiędzy 1 kwietnia a 30 września 2021 roku, czyli o 319% więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. Wielkość przewozów cargo zwiększyła się do 1,1 miliona ton, co stanowiło wzrost o 39%, osiągając jednocześnie 90% wolumenu przewozu sprzed pandemii (2019 rok). Pokazuje to jak niezwykła jest elastyczność Emirates Skycargo i umiejętność dostosowania się do potrzeb klientów zarówno w przypadku transportu szczepionek i leków, jak i takich podstawowych produktów jak żywność, towary szybko się psujące, konie wystawowe czy wysokiej klasy samochody.
W pierwszej połowie roku finansowego 2021-22 Emirates Skycargo rozbudowały łańcuch chłodniczy dla wyrobów farmaceutycznych dodając kolejne 94 chłodnicze miejsca paletowe do swojej infrastruktury na lotnisku w Dubaju, która jest zgodna z DGP EU (Dobrą Praktyką Dystrybucyjną UE). Emirates Skycargo wspierają globalny proces wdrażania szczepionek przeciwko COVID-19, przetransportowały już ponad 150 mln dawek przez węzeł w Dubaju (do lipca 2021 roku).
W pierwszej połowie roku finansowego 2021-22 strata linii Emirates wynosiła 1,6 mld USD (5,8 mld AED) w porównaniu do 3,4 mld USD (12,6 mld AED) w zeszłym roku. Przychody Emirates, włączając inne przychody operacyjne, w wysokości 5,9 mld USD (21,7 mld AED) wzrosły o 86% w porównaniu do 3,2 mld USD (11,7 mld AED) w analogicznym okresie zeszłego roku. Mocny wzrost przychodów odzwierciedla szybki powrót popytu na loty pasażerskie w momencie, gdy restrykcje dotyczące lotów i turystki zostały poluzowane na całym świecie.
Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 22% ze względu na ogólny wzrost przepustowości o 66%. Koszty paliwa wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Wynikało to głównie z 81% wyższej konsumpcji paliwa w połączeniu z istotnym zwiększeniem liczby lotów podczas 6-miesięcznego okresu do końca września, a także zwiększenia średnich cen ropy. Paliwo, największy komponent kosztów operacyjnych linii lotniczych, podczas okresów sprawozdawczych przed pandemią stanowiło 20% kosztów operacyjnych, a w ciągu pierwszych 6 miesięcy ostatniego roku zaledwie 11%.
Dzięki istotnemu wzrostowi operacji w ciągu sześciu miesięcy EBITDA Emirates wzrósł do 1,4 mld USD (5,0 mld AED) w porównaniu do 79 mln USD (290 mln AED) w tym samym okresie zeszłego roku.
dnata
Gdy tylko poluzowano restrykcje związane z turystyką i lotami, biznesy dnata w ramach transportu towarowego, przeładunku naziemnego, cateringu, sprzedaży i usług turystycznych odnotowały szybki wzrost popytu. Dzięki elastyczności i umiejętnościom doskonale wyszklonego personelu, firma dnata mogła szybko odpowiedzieć na potrzeby klientów oferując usługi wysokiej jakości – od bezpiecznego i płynnego przywracania lotów po oferowanie swoim klientom pomocy w rezerwowaniu wyczekanych lotów turystycznych.
dnata nieustannie inwestuje także w najważniejszą infrastrukturę, aby zapewniać swoim klientom jeszcze bardziej efektywne usługi najwyższej światowej klasy. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku finansowego 2021-22, dnata otworzyło 5 000 metrów kwadratowych powierzchni warsztatowej mającej zapewniać zaawansowane usługi serwisowe dla pasażerskich autobusów lotniskowych w Dubaju.
Przychody dnata, w tym pozostałe dochody operacyjne, osiągnęły 1 mld USD (3,7 mld AED), co stanowiło wzrost o 55% w porównaniu do 644 mln USD (2,4 mld AED) w zeszłym roku.
Ogólne zyski dnata wyniosły 23 miliony USD (85 mln AED) w porównaniu do straty w zeszłym roku wynoszącej 396 mln USD (1,5 mld AED).
Dział dnata odpowiedzialny za obsługę lotniskową nadal generuje najwyższe przychody na poziomie 688 mln dolarów (2,5 mld AED), co stanowi wzrost o 52% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Liczba obsługiwanych samolotów w ramach wszystkich obszarów działalności tego działu wzrosła aż o 116%, do 222 668. Przyjęto także 1,4 miliona ton ładunku, co stanowiło wzrost o 9%.
Dział dnata odpowiedzialny za catering pokładowy i sprzedaż detaliczną osiągnął przychody na poziomie 209 mln USD (766 mln AED), co stanowiło wzrost o 80%. Liczba podanych posiłków wzrosła dwukrotnie z 8,3 do 16,6 mln w ciągu pierwszej połowy roku finansowego.
Dział turystyczny dnata zanotował przychody na poziomie 40 mln USD (147 mln AED) w porównaniu do 26 mln USD (95 mln AED) w analogicznym okresie zeszłego roku, co stanowi wzrost o 55%. Całkowita bazowa wartość transakcyjna sprzedaży (TTV) wyniosła 198 mln USD (726 mln AED), po niezwykle niskim TTV w tym samym okresie rok temu na poziomie 67 mln dolarów (246 mln AED), co wynikało z wysokich sum przeznaczonych na zwroty i wypłaty za odwołane rezerwacje na początku pandemii w 2020 roku.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 12 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 214 samolotów.
Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com