Emirates zapraszają na Expo 2020 z najwyższego wieżowca świata
Najnowsza kampania marki jest częścią szerszego programu o wartości 20 mln USD, który ma zachęcić do odwiedzenia Dubaju i największych na świecie targów Expo 2020
Reklama obejmowała miesiące planowania spektakularnego przelotu A380 w barwach Expo 2020 wokół Burdż Chalifa i terenu Expo
18 stycznia 2022 r. – Warszawa, Polska – Zgodnie z dubajskim mottem „nie ma rzeczy niemożliwych”, linie Emirates wznoszą się na szczyt Burdż Chalifa w ramach kolejnej edycji viralowejj kampanii reklamowej. Tym razem podnoszą poprzeczkę dzięki przelotowi kultowego A380. Już w sierpniu 2021 r. linie Emirates trafiły na pierwsze strony gazet i do mediów społecznościowych za sprawą słynnej reklamy na szczycie Burdż Chalifa.
Tym razem odważna kaskaderka stanęła na szczycie Burdż Chalifa trzymając napis zachęcający do odwiedzin największego światowego wydarzenia, Expo 2020 w Dubaju. Następnie kobieta wskazuje na „przyjaciela” - podczas gdy kaskaderka stoi na iglicy najwyższego budynku świata, w tle z gracją przelatuje przykuwający wzrok A380 w barwach Expo 2020. Reklama zawiera również dynamiczne ujęcia z lotu ptaka na Dubaj i jego panoramę, a jej kulminacją jest przelot nad imponującą kopułą Al Wasl na terenie Expo 2020. Tutaj można obejrzeć kulisy filmu i dowiedzieć się, jak powstała reklama.
- Na półmetku sześciomiesięcznych targów emocje i rozmach związane z Expo 2020 w Dubaju nie słabną. Nasza najnowsza kampania odważnie niesie przesłanie Expo i zaprasza ludzi do doświadczenia największego widowiska na świecie. Nigdzie indziej nie ma tak bogatej oferty atrakcji, rozrywki i muzyki na najwyższym poziomie, porywających dyscyplin sportowych, tętniących życiem pawilonów tematycznych, kwitnącej sceny kulinarnej i wielu innych – a wszystko to w jednym miejscu. Dubaj i Expo już teraz stanowią główne atrakcje, a naszym celem jest zapewnienie podróżnym z całego świata kolejnych powodów do wyboru Emirates i Dubaju na nadchodzące urlopy zimowe i wiosenne – powiedział Sir Tim Clark, prezes Emirates Airline.
Choć reklama wygląda, jakby została nakręcona bez większego wysiłku, cały projekt obejmował dogłębne planowanie i skrupulatną realizację z udziałem partnerów z całego ekosystemu lotniczego Dubaju. W projekcie duży nacisk położono na bezpieczeństwo na każdym etapie wykonywania manewrów na niskiej wysokości.
Starannie ułożona choreografia przelotu obejmowała lot A380 na wysokości zaledwie 2700 stóp (828 metrów), czyli dokładnie takiej, na jakiej znajduje się szczyt Burdż Chalifa firmy Emaar. Samolot poruszał się też z bardzo małą prędkością – 145 węzłów. Dla porównania, średnia prędkość przelotowa A380 wynosi około 480 węzłów. Niska prędkość pozwoliła na sprawne i nieprzerwane krążenie wokół Burdż Chalifa bez zbaczania z kursu. Aby uzyskać odpowiedni dobór ujęć do reklamy, samolot Emirates okrążył Burdż Chalifa w sumie 11 razy.
Samolot sprawiał również wrażenie, jakby leciał bardzo blisko stojącej na szczycie kaskaderki, podczas gdy w rzeczywistości znajdował się w odległości ok 800 m.
W proces planowania zostali włączeni piloci Emirates, zespoły operacji lotniczych, kontrolerzy ruchu lotniczego, piloci helikopterów, operatorzy dronów i ekipy filmowe, zespół marketingowy Emirates, zespół Emaar, zespoły regulacyjne (nadzoru), a także GCAA (General Civil Aviation Authority) i DCAA (Dubai Civil Aviation Authority) Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W celu uzyskania niezbędnych zgód, podczas ścisłej współpracy omówione zostały wszystkie szczegóły i aspekty misji, od ułożenia choreografii lotu, przeprowadzenia oceny ryzyka, przez uwzględnienie ruchu lotniczego i obszary przelotu, aż po pomiar potencjalnych wiatrów i warunków pogodowych. Piloci wielokrotnie trenowali na symulatorze lotu A380, aby mieć pewność, że każdy wizualny punkt odniesienia został uwzględniony i przetestowany, a każdy manewr sprawdzony przed rozpoczęciem misji. Treningi na symulatorze pomogły również ustalić sposób komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi stronami podczas lotów i filmowania, aby wszystkim zapewnić bezpieczeństwo pracy.
Ponadto zespół ściśle współpracował z ATC (Air Traffic Control) w Dubaju, aby zapewnić ochronę całego przedsięwzięcia poprzez blokowanie przestrzeni powietrznej, czyli czasowe ograniczenie jej dostępu podczas wszystkich schematów lotów.
Filmowanie przelotów przeprowadzono w dniach 13 i 14 października 2021 r., a harmonogramy lotów zostały zaplanowane poza godzinami największego natężenia odlotów na lotnisku w Dubaju, co stanowiło dodatkowy środek mający na celu ograniczenie wszelkiego ryzyka.
Nowa globalna kampania będzie prowadzona wielokanałowo w 12 językach i zadebiutuje w 19 krajach, obejmując telewizję, kino, media cyfrowe i społecznościowe. Reklama jest częścią szerszego programu Emirates o wartości 20 mln USD, który podjęto w celu promowania i zwiększenia liczby wizyt w Dubaju i na Expo 2020.
Od momentu ponownego otwarcia Dubaju dla biznesu i turystyki w lipcu 2020 roku, linie lotnicze przeprowadziły blisko 15 dużych globalnych i regionalnych kampanii brandingowych i taktycznych w 25 krajach, począwszy od kampanii "Dubai is Open", poprzez współpracę z gwiazdą Chrisem Hemsworthem promującą nieograniczone możliwości Expo 2020, reklamę "Załoga Emirates na Burdż Chalifa", aż po najnowszą kampanię zimową podkreślającą mnogość atrakcji, jakie Dubaj ma do zaoferowania podróżnym. Linie lotnicze promują również Expo 2020 poprzez szereg globalnych kampanii, oferując między innymi bezpłatne jednodniowe karnety na wystawę, dodawane do każdego zarezerwowanego biletu, zdobywanie mil Skywards za czas spędzony w Dubaju w okresie Expo, zniżki na wczesną rezerwację, oferty dla rodzin i MŚP oraz inne specjalne promocje.
Trwające do 31 marca 2022 r. Expo 2020 łączy świat, organizując spektakularne wydarzenia, które stanowią platformę współpracy i zachęcają do wielokrotnych odwiedzin. Podczas targów prezentowany jest ludzki postęp i najnowsze osiągnięcia w technologii, kulturze, sztuce i muzyce, gastronomii, sporcie oraz w wielu innych dziedzinach. To także ponad 190 pawilonów narodowych, które zapraszają do odwiedzenia i doświadczenia rozmaitych kultur.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały ponad 500 międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera.
Linie mają siedzibę w Dubaju, jednym z niewielu miast na świecie, które realizuje politykę otwartych przestworzy, i obok 150 innych linii lotniczych prowadzą działalność na zasadach swobodnej i uczciwej konkurencji.
Flota linii składa się z 270 szerokokadłubowych maszyn, w tym 12 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Obecnie linie Emirates oczekują na dostawę 214 samolotów.
Linie Emirates obsługują loty w 157 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com