Emirates
Informacje prasowe

dnata zainwestuje 100 mln USD w zielone operacje

Globalny dostawca usług lotniczych i turystycznych zmniejszy swój ślad węglowy o 50% do 2030 r.

3 czerwca 2022 r. - Warszawa, Polska - dnata, wiodący światowy dostawca usług lotniczych i turystycznych, ogłosił, że w ciągu najbliższych dwóch lat zainwestuje 100 mln USD w ekologiczne operacje, aby jeszcze bardziej zwiększyć efektywność środowiskową w swojej globalnej sieci. Nieustające inwestycje firmy w infrastrukturę, sprzęt i ulepszanie procesów pozwolą jej osiągnąć strategiczne cele i zmniejszyć swój ślad węglowy o 20% do 2024 r. i o 50% do 2030 r.

Poczyniliśmy ogromne postępy w zmniejszaniu naszego śladu węglowego, minimalizacji odpadów oraz zmniejszaniu zużycia energii i wody w całej naszej działalności. Będziemy dalej inwestować i zwiększać wysiłki w ścisłej współpracy z naszymi partnerami, aby osiągnąć nasze cele i chronić środowisko dla obecnych i przyszłych pokoleń - powiedział Steve Allen, dyrektor generalny dnata Group.

Na czele inwestycje w infrastrukturę i sprzęt ograniczający emisję dwutlenku węgla

W ostatnich latach dnata poczyniła znaczące inwestycje w zaawansowane technologie w celu optymalizacji zasobów i poprawy wydajności operacyjnej w swoich obiektach. W Wielkiej Brytanii, Singapurze i Irlandii zainstalowała systemy energii odnawialnej, takie jak panele słoneczne, jednostki odzysku ciepła i ładowanie pojazdów elektrycznych. Firma włączy również inicjatywy redukcji emisji dwutlenku węgla podczas budowy i eksploatacji swoich niedawno ogłoszonych nowych centrów ładunkowych w Holandii i Iraku.

Wybór ekologicznych opcji jest również głównym czynnikiem w planowaniu floty dnata. Firma zwiększyła inwestycje w rampę elektryczną i hybrydową, wsparcie naziemne (GSE) i sprzęt do wózków widłowych, a także odnowiła istniejące GSE za pomocą nowych technologii w celu dalszego zmniejszenia emisji i zaktualizowania ich do najnowszych standardów bezpieczeństwa i jakości. W rezultacie dnata stała się pierwszą firmą obsługi naziemnej, która z powodzeniem przeprowadziła ekologiczną obsługę naziemną samolotów przy użyciu wyłącznie GSE o zerowej emisji w USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Ograniczenie marnowania żywności poprzez analizę trendów konsumpcji

Zespół cateringowy dnata zainwestował w usprawnienie procesów, aby zminimalizować swój wpływ na środowisko. Ściśle współpracuje z linimi lotniczymi w celu analizowania trendów konsumpcji i wykorzystywania danych predykcyjnych dla optymalizacji załadunku jedzenia i napojów na pokłady samolotów. Analiza danych pokładowych nie tylko ogranicza marnowanie żywności, ale także spalanie paliwa związane z przewożeniem zbyt dużego ładunku. Ponadto, tam gdzie to możliwe, catering dnata pozyskuje i dostarcza lokalne produkty, aby zredukować „mile żywnościowe” związane z menu.

dnata podjęła również w swoich jednostkach biznesowych inicjatywy mające na celu ograniczenie zużycia wody i recykling materiałów, takich jak papier, plastik, tektura, drewno, szkło, metal, zużyte oleje spożywcze i oleje mineralne. Na początku tego roku firma zobowiązała się do zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska o 20% (do 2024 roku).

Promowanie zrównoważonych podróży

dnata zwraca uwagę także na plany środowiskowe w swoich szeroko zakrojonych biznesach turystycznych, dążąc do umożliwienia klientom dokonywania lepszych wyborów dotyczących podróży. Jej usługi korporacyjne obejmują rozwiązania hybrydowe, wytyczne dotyczące polityki zrównoważonego podróżowania, a także monitorowanie i raportowanie emisji dwutlenku węgla, zgodne z globalnymi standardami.

dnata Travel Group w Wielkiej Brytanii zainwestowała w zielone technologie i wprowadziła nowe praktyki biznesowe w celu poprawy efektywności środowiskowej. Firma przeszła na energię odnawialną, aby pobierać całą energię elektryczną z ekologicznych źródeł we wszystkich swoich biurach i wyeliminować jednorazowe tworzywa sztuczne (SUP) ze swojej działalności. Ponadto zmniejszyła zużycie papieru o 4 miliony stron rocznie dzięki inicjatywie „biura bez papieru” i wdrożyła politykę, na podstawie której wszystkie odpady nienadające się do recyklingu są wysyłane do zakładów odzysku energii w celu przetworzenia. Ponadto zastąpiono 80% floty samochodami elektrycznymi lub hybrydowymi, mając za cel osiągnięcie w pełni ekologicznej floty do 2024 r.

Aktywizacja globalnych zespołów do zmian

W ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu – dnata4good, firma dnata angażuje i aktywizuje swoich pracowników do wprowadzania pozytywnych zmian. W maju tego roku setki pracowników dnata na całym świecie połączyło siły i wzięło udział w inicjatywie “dnata sprząta świat”.

dnata świadczy usługi z zakresu obsługi naziemnej, cargo, podróży, cateringu i handlu detalicznego w 36 krajach na sześciu kontynentach. W roku obrotowym 2021-22 zespoły dnata obsłużyły ponad 527 000 lotów, przetransportowały 3 mln ton ładunków, przewiozły 39,9 mln posiłków, a łączna wartość ich transakcji (TTV) usług turystycznych wyniosła 632 mln USD.

 

 

Załączniki

dnataincreasedinvestmentsinelectricandhybridrampgroundsupportgseandforkliftequipment.jpg

dnataincreasedinvestmentsinelectricandhybridrampgroundsupportgseandforkliftequipment

jpg 3,4 MB
pobierz
dnatainstalledrenewableenergyfeaturessuchassolarpanelsatitsexistingfacilities.jpg

dnatainstalledrenewableenergyfeaturessuchassolarpanelsatitsexistingfacilities

jpg 3,9 MB
pobierz
choosinggreenoptionsisaprimeconsiderationindnatarsquosfleetplanning.jpg

choosinggreenoptionsisaprimeconsiderationindnatarsquosfleetplanning

jpg 10,1 MB
pobierz
dnatahasbeenworkingcloselywithairlinecustomerstoanalyseconsumptiontrendsandusepredictivedatatooptimisetheloadingoffampbforflights.jpg

dnatahasbeenworkingcloselywithairlinecustomerstoanalyseconsumptiontrendsandusepredictivedatatooptimi

jpg 2,9 MB
pobierz
dnatatravelgroupintheukwilloperateafullygreenfleetby2024.jpg

dnatatravelgroupintheukwilloperateafullygreenfleetby2024

jpg 4,6 MB
pobierz
hundredsofdnataemployeestookpartinthecompanyinitiativelsquodnatacleanstheworldrsquo.jpg

hundredsofdnataemployeestookpartinthecompanyinitiativelsquodnatacleanstheworldrsquo

jpg 248,7 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL