Emirates
Informacje prasowe

Linie Emirates i Generalna Dyrekcja ds. Rezydencji i Spraw Cudzoziemców podpisują przełomową umowę dotyczącą danych biometrycznych

15 listopada 2022 r. – Warszawa, Polska – We współpracy z Generalną Dyrekcją ds. Rezydencji i Spraw Cudzoziemców w Dubaju (GDRFA) linie lotnicze Emirates oferują podróżnym z zagranicy możliwość przyspieszenia procedur lotniskowych dzięki wykorzystaniu danych biometrycznych.

Umowę podpisali Jego Ekscelencja generał porucznik Mohamed Ahmed Al Marri, dyrektor generalny GDRFA w Dubaju, oraz Adel Al Redha, dyrektor operacyjny Emirates. Uroczystość odbyła się w obecności kilku wyższych rangą urzędników z obu stron.

Strategiczne partnerstwo między GDRFA i Emirates to pierwsza tego typu umowa na świecie, która jest wspólnym wysiłkiem na rzecz dalszej poprawy innowacyjnych i cyfrowych doświadczeń podróżnych odwiedzających Dubaj. Umowa usprawnia procedury ruchu pasażerskiego w Terminalu 3 Międzynarodowego Lotniska w Dubaju oraz zapewnia szybsze i bardziej efektywne korzystanie z lotniska zarówno podróżnym, którzy mają przesiadkę w Dubaju, jak i tym, którzy przylatują do Dubaju jako miejsca docelowego.

- Dubaj jest jednym z najbardziej pożądanych destynacji na świecie, a w 2022 r. przybyło tutaj już ponad 8 milionów turystów. W dalszym ciągu wspieramy naszych kluczowych partnerów, dążąc do doskonałości i innowacji w pozycjonowaniu Dubaju jako wiodącego centrum biznesowego i ośrodka turystycznego na świecie – powiedział Jego Ekscelencja generał porucznik Mohammed Al-Marri.

- Emirates nieustannie inwestują w poprawę jakości obsługi klientów. Dziękujemy GDFRA za poszerzenie możliwości współpracy, komunikacji i koordynacji w celu zwiększenia wartości usług Emirates, dzięki czemu nasi międzynarodowi pasażerowie mogą „latać lepiej” z Emirates – podkreślił wagę i wartość umowy Adel Al Redha.

Korzystając z technologii rozpoznawania biometrycznego i wstępnie wypełnionej bazy danych biometrycznych GDRFA w celu identyfikacji podróżnych w wielu punktach na lotnisku, pasażerowie będą mogli szybko przejść przez odprawę, poczekalnie, boarding i kontrolę imigracyjną w terminalu 3 Międzynarodowego Lotniska w Dubaju. Systemy sztucznej inteligencji rozpoznają ich unikalne rysy twarzy i połączą się z ich paszportem w celu natychmiastowej weryfikacji tożsamości. Ta usługa była wcześniej dostępna tylko dla mieszkańców Zjednoczonych Emiratów Arabskich i obywateli państw GCC, pasażerowie międzynarodowi będą mogli z niej korzystać już w 2023 r. Wystarczy wyrazić oficjalną zgodę za pomocą aplikacji Emirates, w kioskach do samodzielnej odprawy Emirates lub osobiście przy stanowiskach odprawy Emirates na lotnisku.

Istnieje wiele innych powodów, dzięki którym klienci Emirates mogą cieszyć się szybką i bezproblemową podróżą:

Aplikacja Emirates – na całym świecie

Linie Emirates zachęcają pasażerów do pobrania aplikacji Emirates na telefon komórkowy, aby uzyskać łatwy dostęp do wszystkich szczegółów lotu. Użytkownicy aplikacji mogą śledzić swój bagaż, rezerwować i zmieniać loty, pobierać cyfrową kartę pokładową do większości miejsc docelowych, sprawdzać, jakie posiłki będą serwowane na pokładzie, zarezerwować usługę przejazdu z szoferem, a nawet wstępnie wybrać filmy, które obejrzą podczas lotu w systemie rozrywki pokładowej – ice.

Odprawa online – na całym świecie

Wszyscy pasażerowie mogą odprawić się online na 48 godzin przed odlotem, korzystając z opcji odprawy online na stronie www.emirates.com. Za pomocą kilku kliknięć mogą wybrać miejsce i preferowany posiłek, a także skorzystać z opcji podwyższenia klasy podróży w ostatniej chwili. Na lotnisku można zostawić bagaż w specjalnych punktach i pobrać cyfrową kartę pokładową.

Możliwość pozostawienia bagażu w nocy przed podróżą – Dubaj

W przypadku wylotu z Dubaju pasażerowie mogą odprawić się wcześniej i oddać bagaż na lotnisku 24 godziny przed wylotem lub 12 godzin przed wylotem w przypadku lotu do USA lub Tel Awiwu, a następnie przybyć na lotnisko i przejść bezpośrednio do stanowiska imigracji.

Odprawa z domu – Dubaj

Odprawa w domu to usługa Emirates dostępna w Dubaju i Szardży, realizowana przez DUBZ. Agenci DUBZ dokonują odprawy w domu, hotelu lub biurze klienta i zabierają bagaż, podczas gdy pasażerowie cieszą się resztą dnia, a późniejszybko przechodzą przez lotnisko. Usługę należy zarezerwować i opłacić co najmniej 24 godziny przed lotem i przejść do stanowiska odprawy na lotnisku do sześciu godzin przed odlotem.

Kioski do samodzielnej odprawy – Dubaj

Szybkim i łatwym rozwiązaniem na międzynarodowym lotnisku w Dubaju są kioski do samodzielnej odprawy Emirates. Podróżni mogą postępować zgodnie z instrukcjami na ekranie dotykowym i dokończyć proces odprawy, można też przy pomocy telefonu korzystać z kiosku bezdotykowo. Kiosk daje możliwość wyświetlenia planu podróży, wybrania miejsca i dodania numerów Emirates Skywards, a jeśli już dokonano odprawy online, istnieje również możliwość skorzystania ze strefy zrzutu bagażu do odprawy bagażu.

Możliwość korzystania ze światowej klasy rozwiązań wykorzystujących biometrię – Dubaj

W 2023 roku pasażerowie Emirates będą mogli wyrazić zgodę na wykorzystanie danych biometrycznych w aplikacji Emirates, w kioskach do samodzielnej odprawy lub osobiście przy stanowiskach odprawy Emirates. Dzięki temu będą mogli korzystać za każdym razem z bezdotykowego i szybkiego przejścia przez wiele punktów terminalu 3 międzynarodowego lotniska w Dubaju – odprawy, poczekalni, boardingu i stanowiska imigracji.

Załączniki

emiratesbiometrics.jpg

emiratesbiometrics

jpg 4,1 MB
pobierz
biometricdataagreement2.jpg

biometricdataagreement2

jpg 3,3 MB
pobierz
biometricdataagreement3.jpg

biometricdataagreement3

jpg 3,8 MB
pobierz
biometricdataagreement1.jpg

biometricdataagreement1

jpg 2,5 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 265 szerokokadłubowych maszyn, w tym 15 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w ponad 130 kierunkach w ponad 80 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com