dnata obsłużył ponad 82 miliony sztuk bagażu na lotnisku Dubai International (DXB) w 2022 r.
- Tory bagażowe na trzech terminalach lotniska liczą łącznie ponad 175 kilometrów
- Ponad 1 300 pracowników dnata obsługuje napływ bagaży i ładunków w godzinach szczytu
- Szybki tunel transferowy pozwala przemieścić walizki pomiędzy halami z prędkością 7,5 m/s
17 marca 2023 r. – Warszawa, Polska – dnata, wiodący globalny dostawca usług lotniczych i turystycznych, obsłużył ponad 82 miliony sztuk bagażu we wszystkich trzech terminalach na lotnisku Dubai International (DXB) w 2022 roku.
dnata obsługuje bagaż dla ponad 100 linii lotniczych i milionów pasażerów podróżujących do 253 miejsc z lotniska w Dubaju (DXB). Zarządzanie przepływem bagażu pasażerskiego i ładunku pomiędzy trzema terminalami i zapewnienie, że odpowiednie przedmioty są ładowane na pokład odpowiedniego samolotu w określonym czasie wymaga skrupulatnego planowania i znacznych zasobów ludzkich. Podczas godzin szczytu ponad 1 300 pracowników dnata pracuje w ścisłej synchronizacji, aby dostarczyć każdą sztukę bagażu na czas, pomagając liniom lotniczym utrzymać ich harmonogram i zapewnić doskonałe doświadczenie klienta.
Precyzyjna obsługa
Gdy podróżni pokonują drogę przez jeden z trzech terminali lotniska DXB, precyzyjne operacje dnata odbywają się nawet pięć pięter niżej. System Obsługi Bagażu (BHS) DXB transportuje ładunek za pomocą innowacyjnych przenośników taśmowych i wind, które przemieszczają zarówno odlatujący, jak i przylatujący bagaż. Tylko pod samym Terminalem 3 znajduje się 160 kilometrów torów bagażowych.
Proces skierowania ładunku do miejsca jego przeznaczenia rozpoczyna się już na 180 minut przed planowanym czasem wylotu. Wszystkie odprawione wcześniej bagaże są przechowywane w zautomatyzowanym magazynie Early Bag Storage w T3, o pojemności 15 000 sztuk. Wylatujący bagaż, przewożony na charakterystycznej żółtej kasecie połączonej z etykietą bagażową w celu dokładnego śledzenia, zostanie poddany kontroli bezpieczeństwa do pięciu razy w trakcie swojej drogi przez system. Następnie zostaje przeniesiony do kontenera lub urządzenia ładunkowego (ang. Unit Loading Device), po czym zostaje przewieziony na pokład samolotu.
Po przejściu przez BHS z prędkością do 2,5 metra na sekundę, walizki wjeżdżają do bezpiecznego, szybkiego tunelu transferowego, w którym poruszają się z prędkością 7,5 m/s, czyli szybciej niż pociągi pasażerskie w sąsiednim tunelu.
DXB: globalny hub tranzytowy
Dzięki doskonałej lokalizacji Dubaju jako globalnego hubu, przesiada się tutaj wielu pasażerów tranzytowych podróżujących do miejsca docelowego. Spośród wszystkich podróżnych przylatujących do Terminala 3 w 2022 roku, 64% stanowili pasażerowie tranzytowi, podczas gdy w Terminalu 2 ruch tranzytowy stanowił 45%.
Przygotowanie transferu walizek do ich miejsca przeznaczenia, rozpoczyna się w połowie lotu. Na sześć godzin przed przylotem do DXB, dnata jest gotowa na przyjęcie bagaży, znając ich liczbę w każdym samolocie, jak również rozmiar, wagę i miejsce docelowe każdego z nich.
Skrupulatne planowanie
Położenie ULD (ang. Unit Load Device) w każdym samolocie musi być również starannie zaplanowane, w oparciu o to, dokąd zmierzają bagaże i jaki jest ich priorytet. Na przykład wiele linii lotniczych oczekuje, że bagaże klientów klasy pierwszej będą traktowane priorytetowo, a bagaż przeznaczony do przeniesienia również wymaga natychmiastowej i sprawnej obsługi.
Proces ten może być skomplikowany z powodu bagażu, który nie może zostać wprowadzony do głównego systemu, ponieważ jest ponadwymiarowy lub nietypowy. Przedmioty takie jak telewizory, sprzęt sportowy, dziecięce foteliki samochodowe, a nawet woda święcona wymagają manualnej obsługi, a ładunek o nietypowych wymiarach stanowi około 5% całego bagażu.
Cała operacja jest dokładnie monitorowana i zarządzana przez centralę BHS, znajdującą się pod halą bagażową T3 Arrivals. Na olbrzymim cyfrowym ekranie, wyświetlany jest cały system obsługi bagażu oznaczony kolorami, wraz z nagraniami z kamer przemysłowych i operatorami, którzy uważnie obserwują różne części tej ogromnej operacji 24/7/365.
Jaffar Dawood, Senior Vice President dnata, UAE Airport Operations, powiedział, że dnata jest dumna, że może obsługiwać miliony pasażerów, którzy przechodzą przez największe lotnisko na świecie.
– dnata dostarcza pasażerom pewność, że ich bagaż zostanie sprawnie i bezpiecznie obsłużony i trafi do celu podróży. Jest to możliwe dzięki dokładnemu planowaniu logistycznemu przez nasze zespoły i obsłudze przez personel bagażowy w każdej godzinie każdego dnia. Dzięki temu loty przebiegają punktualnie, a pasażerowie i ładunki docierają na miejsce zgodnie z rozkładem – podsumowuje Jaffar Dawood.
Jako jeden z największych na świecie dostawców usług lotniczych i turystycznych, dnata oferuje obsługę naziemną, cargo, usługi turystyczne oraz gastronomiczne i handlowe na ponad 130 lotniskach w ponad 30 krajach na sześciu kontynentach.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 259 szerokokadłubowych maszyn, w tym 10 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w 140 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com