Emirates
Informacje prasowe

dnata obsłużył ponad 82 miliony sztuk bagażu na lotnisku Dubai International (DXB) w 2022 r.

  • Tory bagażowe na trzech terminalach lotniska liczą łącznie ponad 175 kilometrów
  • Ponad 1 300 pracowników dnata obsługuje napływ bagaży i ładunków w godzinach szczytu
  • Szybki tunel transferowy pozwala przemieścić walizki pomiędzy halami z prędkością 7,5 m/s

17 marca 2023 r. – Warszawa, Polska ­– dnata, wiodący globalny dostawca usług lotniczych i turystycznych, obsłużył ponad 82 miliony sztuk bagażu we wszystkich trzech terminalach na lotnisku Dubai International (DXB) w 2022 roku.

dnata obsługuje bagaż dla ponad 100 linii lotniczych i milionów pasażerów podróżujących do 253 miejsc z lotniska w Dubaju (DXB). Zarządzanie przepływem bagażu pasażerskiego i ładunku pomiędzy trzema terminalami i zapewnienie, że odpowiednie przedmioty są ładowane na pokład odpowiedniego samolotu w określonym czasie wymaga skrupulatnego planowania i znacznych zasobów ludzkich. Podczas godzin szczytu ponad 1 300 pracowników dnata pracuje w ścisłej synchronizacji, aby dostarczyć każdą sztukę bagażu na czas, pomagając liniom lotniczym utrzymać ich harmonogram i zapewnić doskonałe doświadczenie klienta.

Precyzyjna obsługa

Gdy podróżni pokonują drogę przez jeden z trzech terminali lotniska DXB, precyzyjne operacje dnata odbywają się nawet pięć pięter niżej. System Obsługi Bagażu (BHS) DXB transportuje ładunek za pomocą innowacyjnych przenośników taśmowych i wind, które przemieszczają zarówno odlatujący, jak i przylatujący bagaż. Tylko pod samym Terminalem 3 znajduje się 160 kilometrów torów bagażowych.

Proces skierowania ładunku do miejsca jego przeznaczenia rozpoczyna się już na 180 minut przed planowanym czasem wylotu. Wszystkie odprawione wcześniej bagaże są przechowywane w zautomatyzowanym magazynie Early Bag Storage w T3, o pojemności 15 000 sztuk. Wylatujący bagaż, przewożony na charakterystycznej żółtej kasecie połączonej z etykietą bagażową w celu dokładnego śledzenia, zostanie poddany kontroli bezpieczeństwa do pięciu razy w trakcie swojej drogi przez system. Następnie zostaje przeniesiony do kontenera lub urządzenia ładunkowego (ang. Unit Loading Device), po czym zostaje przewieziony na pokład samolotu.

Po przejściu przez BHS z prędkością do 2,5 metra na sekundę, walizki wjeżdżają do bezpiecznego, szybkiego tunelu transferowego, w którym poruszają się z prędkością 7,5 m/s, czyli szybciej niż pociągi pasażerskie w sąsiednim tunelu.

DXB: globalny hub tranzytowy

Dzięki doskonałej lokalizacji Dubaju jako globalnego hubu, przesiada się tutaj wielu pasażerów tranzytowych podróżujących do miejsca docelowego. Spośród wszystkich podróżnych przylatujących do Terminala 3 w 2022 roku, 64% stanowili pasażerowie tranzytowi, podczas gdy w Terminalu 2 ruch tranzytowy stanowił 45%.

Przygotowanie transferu walizek do ich miejsca przeznaczenia, rozpoczyna się w połowie lotu. Na sześć godzin przed przylotem do DXB, dnata jest gotowa na przyjęcie bagaży, znając ich liczbę w każdym samolocie, jak również rozmiar, wagę i miejsce docelowe każdego z nich.

Skrupulatne planowanie

Położenie ULD (ang. Unit Load Device) w każdym samolocie musi być również starannie zaplanowane, w oparciu o to, dokąd zmierzają bagaże i jaki jest ich priorytet. Na przykład wiele linii lotniczych oczekuje, że bagaże klientów klasy pierwszej będą traktowane priorytetowo, a bagaż przeznaczony do przeniesienia również wymaga natychmiastowej i sprawnej obsługi.

Proces ten może być skomplikowany z powodu bagażu, który nie może zostać wprowadzony do głównego systemu, ponieważ jest ponadwymiarowy lub nietypowy. Przedmioty takie jak telewizory, sprzęt sportowy, dziecięce foteliki samochodowe, a nawet woda święcona wymagają manualnej obsługi, a ładunek o nietypowych wymiarach stanowi około 5% całego bagażu.

Cała operacja jest dokładnie monitorowana i zarządzana przez centralę BHS, znajdującą się pod halą bagażową T3 Arrivals. Na olbrzymim cyfrowym ekranie, wyświetlany jest cały system obsługi bagażu oznaczony kolorami, wraz z nagraniami z kamer przemysłowych i operatorami, którzy uważnie obserwują różne części tej ogromnej operacji 24/7/365.

Jaffar Dawood, Senior Vice President dnata, UAE Airport Operations, powiedział, że dnata jest dumna, że może obsługiwać miliony pasażerów, którzy przechodzą przez największe lotnisko na świecie.

dnata dostarcza pasażerom pewność, że ich bagaż zostanie sprawnie i bezpiecznie obsłużony i trafi do celu podróży. Jest to możliwe dzięki dokładnemu planowaniu logistycznemu przez nasze zespoły i obsłudze przez personel bagażowy w każdej godzinie każdego dnia. Dzięki temu loty przebiegają punktualnie, a pasażerowie i ładunki docierają na miejsce zgodnie z rozkładem – podsumowuje Jaffar Dawood.

Jako jeden z największych na świecie dostawców usług lotniczych i turystycznych, dnata oferuje obsługę naziemną, cargo, usługi turystyczne oraz gastronomiczne i handlowe na ponad 130 lotniskach w ponad 30 krajach na sześciu kontynentach.

Załączniki

500_bagsarepositionedwithintheaircraftdependingontheirpriorityamptransitstatus.jpg

500 bagsarepositioned

jpg 36,6 kB
pobierz
500_dnatahandlesluggageforover100airlinesandmillionsofpassengerstravellingto253destinationsfromdxb.jpg

500 dnatahandlesluggage

jpg 41,3 kB
pobierz
500_dnatahandlesover82millionbagsthroughdubaiinternationalairportdxbin2022.jpg

500 dnatahandlesover82million

jpg 47,9 kB
pobierz
500_dnatamonitorsover175kmofbaggagetracksfromdxb039sbaggagecontrolroom.jpg

500 dnatamonitorsover175km

jpg 43,2 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates

Linie Emirates, największe linie lotnicze obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Od momentu założenia w 1985 r. linie Emirates otrzymały setki międzynarodowych nagród za niezrównanej jakości obsługę pasażera. Flota linii składa się z 259 szerokokadłubowych maszyn, w tym 10 samolotów towarowych, i należy do najmłodszych w przestworzach. Linie Emirates obsługują loty w 140 kierunkach w 83 krajach Europy, Ameryki Północnej i Południowej, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji Południowej, Dalekiego Wschodu i Australazji.

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com