Grupa Emirates ogłasza wyniki za rok 2022/23
Grupa odnotowuje zysk roczny w wysokości 10.9 mld AED (3 mld USD), ustanawiając nowy rekord przychodów i zysków oraz wykazując znaczącą poprawę względem ubiegłego roku
- Wzrost przychodów grupy o 81% do 119.8 mld AED (32.6 mld USD) przy wysokim zapotrzebowaniu klientów na całym świecie w związku ze zniesieniem niemal wszystkich ograniczeń w przemieszczaniu się.
- Rekordowy stan środków pieniężnych na koniec roku – 42.5 mld AED (11.6 mld USD).
- Grupa ustaliła dywidendę dla właściciela – Investment Corporation of Dubai (ICD) – na poziomie 4.5 mld AED (1.2 mld USD).
- Spłata kredytu w wysokości 3 mld AED (817 mln USD) zaciągniętego w czasie kryzysu pandemicznego, częściowo przed upływem terminu.
- Prezes: Grupa zawdzięcza rekordowe wyniki i pomyślny rozwój umiejętnemu kierownictwu Jego Wysokości Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma oraz postępowej polityce Dubaju.
Linie Emirates odnotowują rekordowy zysk – 10.6 mld AED (2.9 mld USD) w porównaniu z ubiegłoroczną stratą w wysokości 3.9 mld AED (1.1 mld USD)
- Wzrost przychodów o 81% do 107.4 mld AED (29.3 mld USD) w związku z odbudową międzynarodowej siatki połączeń i wznowieniem kolejnych lotów pasażerskich przez przewoźnika.
- Oferowanie wzrosło o 32% do 48.2 mld tonokilometrów (ATKM), a flotę zasiliły dwa nowe samoloty towarowe B777.
dnata odnotowuje zysk w wysokości 331 mln AED (90 mln USD) – znacznie wyższy w porównaniu z 110 mln AED (30 mln USD) w poprzednim roku
- Wzrost przychodów o 74% do 14.9 mld AED (4.1 mld USD) świadczący o trwającym ożywieniu po pandemii we wszystkich działach spółki w ZEA i na świecie.
- Zwiększenie obecności na rynku globalnym wraz z rozpoczęciem działalności na Zanzibarze w Tanzanii i nowych operacji towarowych w Niemczech i Kanadzie oraz nabyciem pełnego prawa własności do operatora usług obsługi naziemnej w Brazylii.
11 maja 2023 r. – Warszawa, Polska – Grupa Emirates opublikowała dzisiaj sprawozdanie roczne za lata 2022/23, zamykając najbardziej dochodowy rok w swojej historii, który odzwierciedla wysoki popyt w różnych obszarach jej działania.
Linie Emirates wykazały rekordowe zyski, co stanowi całkowitą odmianę na tle ubiegłorocznej straty. W roku 2022/23 zarówno Emirates, jak i dnata znacząco zwiększyły przychody w związku z rozwojem operacji lotniczych i usług związanych z podróżami przez grupę po zniesieniu niemal wszystkich obostrzeń nałożonych w różnych częściach świata podczas pandemii.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2023 r. Grupa Emirates wykazała rekordowy zysk w wysokości 10.9 mld AED (3 mld USD) w porównaniu ze stratą 3.8 mld (1 mld USD) w roku poprzednim. Grupa osiągnęła przychód 119.8 mld AED (32.6 mld USD) – o 81% większy w stosunku do zeszłego roku. Stan środków pieniężnych grupy przewyższył dotychczasowe wyniki i wyniósł 42.5 mld AED (11.6 mld USD) – o 65% więcej niż w roku ubiegłym, głównie dzięki wysokiemu popytowi w kluczowych działach i krajach.
– Jesteśmy dumni z naszych tegorocznych rezultatów, ponieważ nie tylko odrobiliśmy straty, ale wręcz przewyższyliśmy dotychczasowe wyniki. Nie byłoby to możliwe bez Jego Wysokości Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich i emira Dubaju, czyje przywództwo okazało się kluczem do naszego sukcesu teraz i na przestrzeni wielu lat. Szejk Mohammed nie jest tylko twórcą postępowej polityki gospodarczej Dubaju, ale także wyznacza kierunek rozwoju Grupy Emirates. Bez jego zapału i wsparcia grupa byłaby o połowę mniejsza niż obecnie – powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates.
– Jestem dumny z wyników Grupy Emirates w roku 2022/23 i naszego udziału w ożywieniu transportu lotniczego i turystyki na rynkach, na których działamy – wspomnę tu choćby o zwiększeniu napływu zagranicznych turystów do Dubaju o aż 97% rok do roku. Grupa jest największym podmiotem w sektorze lotniczym Zjednoczonych Emiratów Arabskich, który zapewnia 770 tys. miejsc pracy i według szacunków wytwarza ponad 47 mld USD PKB (172.5 mld AED). Zgodnie z naszymi planami rozwoju oraz rządowym programem Dubai Economic Agenda D33 zamierzamy znacząco zwiększyć nasz wkład w gospodarkę ZEA w ciągu następnej dekady poprzez zatrudnienie bezpośrednie i pośrednie, inwestycje w łańcuch dostaw oraz wpływy z turystyki i handlu generowane przez przewóz osób i towarów – dodał.
Szejk Ahmed tak skomentował poprawę wyników grupy w roku 2022/23: "Spodziewaliśmy się powrotu wysokiego popytu na loty wraz ze zniesieniem pozostałych obostrzeń w przemieszczaniu się i byliśmy gotowi szybko i bezpiecznie rozszerzyć działalność na potrzeby klientów. Nieustanne inwestycje w naszą markę, produkty i usługi pomogły nam zjednać pasażerów i zdobyć korzystną pozycję na rynku. W rezultacie w roku finansowym 2022/23 odnotowaliśmy rekordowe wyniki i saldo gotówkowe. Świadczy to o sile naszego sprawdzonego modelu biznesowego, starannego planowania perspektywicznego, ciężkiej pracy wszystkich pracowników oraz relacji z partnerami w branży lotniczej i turystycznej".
Aby wspomóc rozwój działalności i zwiększyć przyszłe możliwości grupy, Emirates i dnata w ciągu roku zintensyfikowały rekrutację nowych pracowników na całym świecie. W rezultacie całkowita liczba zatrudnionych w Grupie wzrosła o 20% do 102 379 przedstawicieli ponad 160 narodowości.
W roku 2022/23 grupa przeznaczyła łącznie ponad 7.2 mld AED (2 mld USD) na nowe samoloty, infrastrukturę, sprzęt, spółki i najnowsze technologie, aby przygotować firmę na przyszły rozwój. Wśród inwestycji warto wymienić: wielomiliardowy program modernizacji wyposażenia kabin samolotów, zamówienie pięciu nowych towarowych Boeingów 777, budowę nowego ośrodka szkoleniowego pilotów, otwarcie Bustaniki – największej na świecie farmy wertykalnej w Dubaju we współpracy z firmą CropOne, nowe samoloty szkoleniowe dla podopiecznych Emirates Flight Training Academy, całkowite przejęcie przez spółkę dnata operatora usług obsługi naziemnej w Brazylii poprzez wykup pozostałych 30% udziałów, a także budowę nowoczesnego terminala cargo w Erbilu (Irak).
Ponadto w ciągu roku Grupa Emirates odnotowała kolejne postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Przede wszystkim dołączyła do dobrowolnej inicjatywy ONZ Global Compact, w ramach której Emirates i dnata dostosują swoją strategię, kulturę i działania do celów ONZ w zakresie zrównoważonego rozwoju. Grupa podpisała także deklarację Rady Równowagi Płci ZEA na rzecz zwiększenia udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych średniego szczebla w tym kraju do 30% do 2025 r.
Wśród licznych inicjatyw Emirates dla środowiska należy wymienić lot pokazowy Boeinga 777 z wykorzystaniem w jednym z silników wyłącznie ekologicznego paliwa lotniczego (SAF). To pierwsza tego rodzaju akcja w regionie, która wspomaga branżę w gromadzeniu danych i jej całkowitym przejściu na SAF w przyszłości. W roku 2022/23 spółka dnata zobowiązała się zainwestować w ciągu dwóch lat 100 mln USD w poprawę wydajności ekologicznej w swoich oddziałach na całym świecie, co pomoże jej zrealizować cel w postaci zmniejszenia śladu węglowego o 50% do 2030 r.
W ciągu roku grupa wsparła szereg działań społecznych i humanitarnych w krajach, w których działa – m.in. pomoc humanitarną dla osób dotkniętych przez powodzie w Pakistanie i trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii. Nadal uczestniczyła także w inkubatorach innowacji oraz programach, które pomagają kształtować przyszłą kadrę specjalistów i opracowywać przyszłościowe rozwiązania w branży.
– W roku 2022/23 nie tylko wznowiliśmy większość działań, ale także rozszerzyliśmy naszą obecność i możliwości, inwestując w pracowników, produkty i nowe rozwiązania – tym samym dowodząc naszej elastyczności i sprawności. Nieustannie tworzymy solidne podstawy przyszłego sukcesu i rozwijamy działalność we współpracy z partnerami, wspólnie opracowując innowacyjne rozwiązania dla turystyki i lotnictwa. W miarę rozrostu naszej działalności zwiększają się także nasze możliwości działania na rzecz społeczności, które obsługujemy. Stale dążymy do tworzenia wartościowej oferty dla klientów i partnerów przy jednoczesnym ograniczeniu naszego wpływu na środowisko do minimum – powiedział Szejk Ahmed.
– Nasze prognozy na rok 2023-24 są pozytywne i spodziewamy się, że grupa zachowa rentowność. Będziemy dokładać wszelkich starań, żeby zrealizować nasze cele, jednocześnie uważnie obserwując inflację, wysokie ceny paliwa i niestabilną sytuację polityczno-gospodarczą – dodał.
Linie Emirates – wyniki
Całkowite oferowanie połączeń pasażerskich i cargo Emirates wzrosło w roku 2022/23 o 32% do 48.2 mld ATKM dzięki stopniowemu wznawianiu lotów pasażerskich w związku ze zniesieniem ograniczeń w podróżowaniu nakładanych w czasie pandemii.
W ciągu roku linie uruchomiły połączenie do Tel Awiwu, a także wznowiły loty do sześciu kierunków i zwiększyły liczbę rejsów do 62 miast, aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie klientów. Według stanu na 31 marca 2023 r. siatka połączeń Emirates obejmowała 150 kierunków na sześciu kontynentach, w tym dziewięć miast obsługiwanych wyłącznie przez flotę towarową.
Ponadto w ciągu roku linie Emirates wprowadziły flagowy samolot A380 na kolejnych trasach, do 31 marca 2023 r. zwiększając liczbę kierunków obsługiwanych przez A380 do 43.
Ułatwiając dotarcie do kolejnych kierunków, w roku 2022/23 linie Emirates podpisały umowy code-share z nowymi partnerami – m.in. United Airlines i Air Canada – rozszerzając wybór połączeń w Ameryce Północnej i Południowej o ponad 200 nowych miejscowości i oferując wzajemne korzyści członkom programów lojalnościowych przewoźników. Zacieśniły także współpracę z partnerami strategicznymi – liniami Qantas i flydubai – oraz zawarły nowe porozumienia interline i code-share z liniami Airlink, AEGEAN, ITA Airways, Air Tanzania, Bamboo Airways, Batik Air, Philippine Airlines, Royal Air Maroc i Sky Express.
W ostatnim roku finansowym Emirates otrzymały dwa nowe samoloty towarowe 777. Linie wycofały także cztery starsze samoloty: dwa A380, jeden Boeing 777-300ER i jeden Boeing Freighter. Na koniec marca flota przewoźnika składała się z 260 maszyn, a ich wiek wynosił średnio zaledwie 9.1 roku.
Księga zamówień Emirates wynosi 200 samolotów – wśród nich znajduje się pięć zapowiadanych w minionym roku towarowych Boeingów 777-300ER. Linie niezmiennie realizują wieloletnią strategię utrzymywania nowoczesnych i wydajnych samolotów zgodnie z obietnicą marki „Fly Better”, opartą na założeniu, że młoda flota to korzyść dla środowiska, operacji lotniczych i klientów.
Dzięki znacznemu wzrostowi oferowania na większości rynków całkowity przychód Emirates w ubiegłym roku finansowym zwiększył się o 81% do 107.4 mld AED (29.3 mld USD). Wahania kursów walut na dużych rynkach – przede wszystkim euro i funta szterlinga, a także dewaluacja rupii pakistańskiej – znacząco zmniejszyły rentowność linii o 4.5 mld AED (1.2 mld USD).
Całkowite koszty operacyjne wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem finansowym o 57%. Największymi składnikami kosztów przewoźnika w roku 2022/23 były koszty użytkowania (deprecjacja i amortyzacja) i paliwa, a w dalszej kolejności koszty zatrudnienia. Paliwo stanowiło 36% kosztów operacyjnych w porównaniu z 23% w roku 2021/22. Wydatki na paliwo przewoźnika w stosunku do poprzedniego roku wzrosły o 143%, wynosząc 33.7 mld AED (9.2 mld USD), na co wpływ miały większe o 49% dostawy paliwa związane ze wzrostem oferowania i wyższa średnia cena paliwa, która wzrosła o 48%.
Dzięki zniesieniu obostrzeń sanitarnych na świecie przewoźnikowi udało się znacząco poprawić wyniki finansowe, wykazując rekordowy zysk 10.6 mld AED (2.9 mld USD) po zeszłorocznej stracie na poziomie 3.9 mld AED (1.1 mld USD), a także marżę zysku 9.9% – najlepszy wynik w historii linii.
W roku 2022/23 linie Emirates przewiozły 43.6 mln pasażerów (wzrost o 123%) i zwiększyły oferowanie o 78%. Przewoźnik odnotował współczynnik wypełnienia miejsc na poziomie 79.5% w porównaniu z 58.6% w roku poprzednim oraz wzrost zysku z przewozu pasażerów na przychód z pasażerokilometra (RPKM) o 7% do 37.5 fils (10.2 centa amerykańskiego) w związku ze zmianą podziału klas rezerwacyjnych, taryf i kursu walut.
Linie Emirates w dalszym ciągu inwestowały w doskonalenie doświadczenia klienta. W ciągu roku przewoźnik wprowadził pełną ofertę klasy ekonomicznej premium, co spotkało się z dużym uznaniem pasażerów, oddał do użytku pierwszych sześć niedawno zmodernizowanych samolotów A380 z wnętrzami w całkowicie nowej odsłonie, a także otworzył sklep koncepcyjny Emirates World, który stopniowo pojawi się także na innych kluczowych rynkach. Linie postanowiły także zainwestować 350 mln USD w najnowocześniejsze systemy rozrywki pokładowej dla samolotów A350.
Nieustannie stawiając na działania w sferze cyfrowej mające skrócić czas i zwiększyć bezpieczeństwo podróży, linie Emirates podpisały także historyczną umowę o użyciu danych biometrycznych z Dyrekcją Generalną ds. Meldunku i Cudzoziemców w Dubaju, która pozwoli przyspieszyć kontrolę pasażerów po wylądowaniu w mieście.
Linie Emirates SkyCargo zanotowały dobre wyniki, przynosząc 16% przychodu linii pomimo zmniejszenia dostępnej zdolności przewozowej w związku z przywróceniem połączeń pasażerskich obsługiwanych przez maszyny, które w okresie pandemii zostały tymczasowo zaadaptowane na małe samoloty towarowe.
W roku 2022/23 linie lotnicze cargo Emirates umocniły pozycję lidera w łańcuchu chłodniczym dostaw, rozwijając kompetencje i infrastrukturę, dzięki którym stały się najchętniej wybieranym przewoźnikiem do transportu leków wrażliwych na temperatury w czasie pandemii oraz innych towarów łatwo psujących się.
Przewoźnik utrzymał przewagę w światowej branży lotniczych przewozów towarowych, skupiając się na klientach, wprowadzając na rynek innowacyjne rozwiązania oraz wykorzystując możliwości floty i siatki połączeń. W ciągu roku linie podpisały listy intencyjne z United Airlines i Air Canada w sprawie zwiększenia zasięgu i zdolności przewozowych, wprowadziły nowy kanał cyfrowy WebCargo pozwalający klientom bezpośrednio rezerwować przewóz towarów, a także uruchomiły platformę e-commerce Emirates Delivers UK, umożliwiając zamawianie produktów przez internet klientom z ZEA.
Ponadto linie Emirates SkyCargo przetransportowały pomoc humanitarną do Pakistanu, Turcji i Syrii z wykorzystaniem swoich kompetencji i możliwości, we współpracy z ośrodkiem International Humanitarian City w Dubaju.
Ze względu na duży popyt na loty towarowe linie lotnicze cargo Emirates odnotowały w tym roku przychód na dobrym poziomie 17.2 mld AED (4.7 mld USD) – niższy o 21% w stosunku do zeszłorocznych wyników w związku z pandemią.
Zysk z przewozu towarów w przeliczeniu na tonokilometr (FTKM) wzrósł o 3% mimo ponownego wzrostu pojemności ładunkowej na rynku globalnym, ogólnie pozostał jednak na wysokim poziomie w porównaniu z okresem pandemii dzięki stabilnemu, wysokiemu popytowi.
Pojemność samolotów zmalała o 14% do 1.8 mln ton w wyniku mniejszej dostępności samolotów towarowych wraz ze wznowieniem kolejnych rejsów pasażerskich w ciągu roku. Na koniec roku 2022/23 flota towarowa Emirates SkyCargo liczyła łącznie 11 Boeingów 777F.
Hotele Emirates w ciągu ostatniego roku zwiększyły przychód o 12% do 675 mln AED (184 mln USD) w następstwie wzrostu ruchu turystycznego – zwłaszcza w Dubaju.
Emirates konsekwentnie wykazuje zdolność i gotowość do wypełnienia obowiązków umownych. Przewoźnik spłacił w terminie nie tylko zobowiązania finansowe, ale także 3 mld AED (817 mln USD) z kredytu w łącznej wysokości 17.5 mld AED (4.8 mld USD) zaciągniętego podczas kryzysu pandemicznego. Spłata ta zwiększa zaufanie partnerów finansowych do modelu biznesowego przewoźnika i umożliwiła mu w tym roku zmianę oprocentowania kredytów w wysokości 4.5 mld AED (1.2 mld USD) oraz zdobycie 1.2 mld AED na sfinansowanie leasingu dwóch nowych samolotów towarowych B777 na bardzo korzystnych warunkach i zgodnie z islamskim systemem bankowym.
W obliczu rosnących stóp procentowych linie Emirates umiejętnie zarządzały wartością ekspozycji netto i skutecznie ograniczały wpływ wahań kursów walut na wyniki finansowe. Dodatkowo proaktywny program zarządzania ryzykiem walutowym zapewnił stabilność i odporność finansową poprzez szereg strategii zabezpieczających, m.in. kontrakty terminowe typu forward i hedging naturalny.
Linie Emirates zamknęły rok finansowy na wyjątkowo wysokim poziomie 37.4 mld AED (10.2 mld USD) aktywów pieniężnych, o 79% wyższym w porównaniu z 31 marca 2022 r.
dnata – wyniki
Ożywienie po pandemii dało się odczuć w niemal wszystkich przedsiębiorstwach dnata. W roku 2022/23 spółka zwiększyła zysk o 201% do 331 mln AED (90 mln USD).
Wobec wzrostu liczby lotów i aktywności turystycznej na całym świecie całkowite przychody dnata wzrosły o 74% do 14.9 mld AED (4.1 mld USD). Działalność międzynarodowa dnata stanowi 72% przychodów spółki – o 10 pp. więcej niż w roku ubiegłym. W ciągu roku spółka ściśle współpracowała z klientami wobec wyzwań w postaci niedoboru siły roboczej i rosnącej inflacji na największych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Europa i Australia.
Tworząc podstawy przyszłego wzrostu, w roku 2022/23 dnata zainwestowała 467 mln AED (127 mln USD). Wśród najważniejszych inwestycji warto wymienić: nowe centrum cargo w Amsterdamie, nowoczesny terminal cargo i sprzęt do obsługi naziemnej w Erbilu (Irak), wprowadzenie OneCargo – systemu cyfryzacji i automatyzacji funkcji biznesowych na całym świecie, rozszerzenie działalności marki Marhaba w Dubaju i na Zanzibarze oraz ponowne otwarcie obiektów cateringowych w Sydney i instalację w nich energooszczędnych urządzeń oraz modernizację wyposażenia.
W roku 2022/23 koszty operacyjne dnata wzrosły o 74% do 14.6 mld AED (4 mld USD), odzwierciedlając rozwój działalności działów Airport Operations, Catering i Travel oraz presję inflacyjną na wszystkich rynkach, głównie w zakresie siły roboczej i zaopatrzenia w żywność.
Saldo gotówkowe dnata wzrosło o ponad 200 mln AED do 5.1 mld AED (1.4 mld USD). Środki pieniężne netto wykorzystane w działalności finansowej, przede wszystkim spłaty kredytów i leasingu, wyniosły 906 mln AED (247 mln USD), natomiast w podstawowej działalności inwestycyjnej spółka wykorzystała środki pieniężne netto w wysokości 528 mln AED (144 mln USD). W roku 2022/23 w wyniku znacznego wzrostu przychodów dnata odnotowała dodatni przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej w wysokości 1.4 mld AED (381 mln USD).
Przychody dnata Airport Operations, w tym obsługi samolotów i cargo, wzrosły do 7.2 mld AED (2 mld USD).
Liczba samolotów obsłużonych przez dnata na całym świecie wzrosła o 35% do 712 383, a ilość obsłużonego cargo zmalała o 8% do 2.7 mln ton, świadcząc o wzroście aktywności lotniczej w poszczególnych krajach w związku ze zniesieniem pozostałych obostrzeń sanitarnych i wznowieniem usług przez klientów dnata.
W roku 2022/23 dnata rozpoczęła obsługę naziemną w nowo wybudowanym terminalu na terenie portu lotniczego Zanzibar wspólnie z partnerami Emirates Leisure Retail (ELR) i MMI jako koncesjonariusz główny wszystkich sklepów spożywczych i bezcłowych oraz placówek handlowych w terminalu. Ponadto spółka rozszerzyła działalność w Kanadzie, oferując wysokiej jakości bezpieczne usługi cargo w Calgary i Vancouver we współpracy z GTA Group.
Dział dnata Catering & Retail przyniósł spółce przychód w wysokości 4.8 mld AED (1.3 mld USD), co stanowi wzrost o 187%. Firma dostarczyła ponad 111.4 mln posiłków – prawie trzykrotnie więcej niż w roku poprzednim – w związku ze wznowieniem operacji lotniczych przez linie lotnicze korzystające z jej usług.
Dział Catering & Retail dnata znacząco zwiększył produkcję, aby pomóc przewoźnikom wznowić operacje lotnicze po pandemii – w szczególności w Australii oraz na kluczowych rynkach brytyjskim i amerykańskim – a także intensywnie pracował z klientami nad dostosowaniem menu z uwzględnieniem problemów logistycznych i inflacji cen żywności.
W Zjednoczonych Emiratach Arabskich podmiot zależny dnata Alpha Flight Services (Alpha) podpisał umowę koncesyjną, na mocy której spółka będzie świadczyć usługi cateringu lotniczego kilkunastu liniom lotniczym na lotnisku Ras Al Khaimah, prowadzić trzy punkty gastronomiczne oraz poczekalnię lotniskową.
Wśród nowych klientów pozyskanych przez dział cateringu w 2022/23 należy wymienić wieloletnie umowy zawarte z najnowszą linią australijską Bonza oraz Air India (w Londynie, Birmingham i Mediolanie), United Airlines i Edelweiss Air (loty w Jordanii), a także Lufthansą i Swiss International Air Lines (w Singapurze).
Przychody dnata Travel Services wzrosły o 227% do 2.3 mld AED (618 mln USD). W porównaniu z rokiem poprzednim całkowita wartość transakcji sprzedaży usług turystycznych wzrosła znacząco w stosunku do ubiegłego roku – o 203% do 7 mld AED (1.9 mld USD). To efekt nietypowej sytuacji w zeszłym roku, kiedy firma odczuwała jeszcze skutki rezerwacji odwołanych w związku z pandemią COVID-19.
W roku 2022/23 dział dnata Representation Services rozszerzył dotychczasową obsługę klientów linii Lufhansa w Europie i pogłębił współpracę z American Airlines, świadcząc przewoźnikowi szereg usług sprzedażowych i marketingowych jako jego generalny agent sprzedaży w Indiach. Spółka dnata stała się głównym partnerem American Express Global Business Travel – czołowej spółki specjalizującej się w usługach B2B zarządzania podróżami – na Bliskim Wschodzie. Ponadto dnata rozszerzyła wieloletnią współpracę z Club Med, chcąc oferować podróżnym z regionu Zatoki Perskiej zindywidualizowane pakiety wczasowe all-inclusive w wyjątkowych cenach.
W ZEA dnata rozwinęła działalność handlową wraz z otwarciem nowego sklepu podróżniczego w centrum Dubai Hills. W efekcie większego napływu turystów i zainteresowania ofertą Dubaju biuro Arabian Adventures rozszerzyło działalność i wzbogaciło popularną ofertę nocnego safari w Pustynnym Rezerwacie Przyrody (Dubai Desert Conservation Reserve) i zaczęło znowu organizować swoje popisowe wycieczki safari dżipem w nowej, udoskonalonej odsłonie.
W 2022 r. dział dnata specjalizujący się w sprzedaży hurtowej produktów wczasowych – Yalago – powiększył swoje zespoły na rynkach na całym świecie i odnotował wzrost liczby rezerwacji hotelowych o 92% rok do roku.
Pełne sprawozdanie roczne 2022/23 Grupy Emirates – obejmujące dane dotyczące Emirates, dnata oraz ich spółek zależnych – można znaleźć na stronie: www.theemiratesgroup.com/annualreport
-KONIEC-
1 USD = 3.67 AED; wartości są oparte na liczbach w AED zaokrąglonych w mln.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.
Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.