Emirates Group ogłasza wyniki za rok finansowy 2023-24
Grupa odnotowuje najlepsze w historii wyniki finansowe z zyskiem w wysokości 18,7 mld AED (5,1 mld USD), co stanowi wzrost o 71% w porównaniu z rokiem ubiegłym, rekordowe przychody i świetny poziom aktywów pieniężnych.
- Przychody Grupy wzrosły o 15% do rekordowego poziomu 137,3 mld AED (37,4 mld USD), a to dzięki silnemu popytowi ze strony klientów we wszystkich obszarach jej działalności.
- Grupa kończy rok z najwyższym w historii saldem środków pieniężnych w wysokości 47,1 mld AED (12,8 mld USD).
- Grupa deklaruje dywidendę w wysokości 4 mld AED (1,1 mld USD) na rzecz swojego właściciela Investment Corporation of Dubai (ICD).
- Prezes przypisuje znakomite wyniki postępowej polityce Dubaju – mówi, że zyski umożliwią dalsze inwestycje w nowe samoloty, obiekty i sprzęt, technologię, produkty i usługi oraz w pracowników.
Linie Emirates odnotowały rekordowy zysk w wysokości 17,2 mld AED (4,7 mld USD), co stanowi wzrost o 63% w porównaniu z 10,6 mld AED (2,9 mld USD) w ubiegłym roku.
- Przychody wzrosły o 13% do 121,2 mld AED (33 mld USD), ponieważ linie zwiększyły przepustowość i wzmacniały swoją globalną sieć i partnerstwa.
- Przepustowość linii lotniczych wzrosła o 20% do 57,7 mld ATKM, wracając do poziomu sprzed pandemii.
dnata odnotowała zysk w wysokości 1,4 mld AED (0,4 mld USD), co stanowi znaczną poprawę w stosunku do 331 mln AED (90 mln USD) w ubiegłym roku.
- Przychody wzrosły o 29%, osiągając rekordowy poziom 19,2 mld AED (5,2 mld USD), co odzwierciedla zwiększoną aktywność lotniczą klientów i popyt na podróże w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i na całym świecie.
- dnata poszerza portfolio klientów o nowe kontrakty, dodaje poczekalnie na kolejnych rynkach globalnych i inwestuje w nowy sprzęt i technologie w celu usprawnienia operacji i usług.
Warszawa, 13 maja 2024 r. – Grupa Emirates opublikowała dziś sprawozdanie roczne za rok finansowy 2023-24, ustanawiając tym samym nowy rekordowy poziom zysków, przychodów i salda środków pieniężnych.
Zarówno Emirates, jak i dnata odnotowały znaczny wzrost zysków i przychodów w roku 2023-24, ponieważ Grupa rozszerzyła swoją działalność na całym świecie, aby sprostać dużemu zapotrzebowaniu klientów na wysokiej jakości produkty i usługi.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2024 r. Grupa Emirates odnotowała rekordowy zysk w wysokości 18,7 mld AED (5,1 mld USD), co stanowi wzrost o 71% w porównaniu z zyskiem w wysokości 10,9 mld AED (3 mld USD) w roku poprzednim. Przychody Grupy wyniosły 137,3 mld AED (37,4 mld USD), co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Saldo środków pieniężnych Grupy wyniosło 47,1 mld AED (12,8 mld USD), co jest najwyższym wynikiem w historii i wzrosło o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Łączne zyski Grupy za ostatnie 2 lata, w wysokości 29,6 mld AED, przewyższają straty związane z pandemią w wysokości 25,9 mld AED w latach 2020-2022.
Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes i dyrektor generalny linii lotniczych i Grupy Emirates, powiedział: „Grupa Emirates po raz kolejny podniosła poprzeczkę, ustanawiając nowy rekordowy wynik. Przez cały rok obserwowaliśmy wysoki popyt na transport lotniczy i usługi związane z podróżami na całym świecie, a ponieważ byliśmy w stanie szybko reagować na potrzeby klientów, osiągnęliśmy znakomite wyniki. Czerpiemy korzyści z lat nieprzerwanych inwestycji w nasze produkty i usługi, w budowanie silnych relacji partnerskich oraz w umiejętności naszych utalentowanych pracowników.
Ogromne uznanie należy się również wizjonerskim przywódcom Zjednoczonych Emiratów Arabskich, w szczególności Jego Wysokości Szejkowi Mohammedowi bin Rashidowi Al Maktoumowi, wiceprezydentowi i premierowi ZEA oraz władcy Dubaju. To dzięki ich przywództwu i postępowej polityce kraju Grupa Emirates może się rozwijać. Zarówno Emirates, jak i dnata stworzyły udane modele biznesowe wykorzystujące unikalne zalety Dubaju, generując ogromną wartość zarówno dla Dubaju jak i dla społeczności, którym służą na całym świecie”.
Jego Wysokość Szejk Ahmed dodał: „Doskonała kondycja finansowa Grupy daje nam silną pozycję do przyszłego rozwoju i sukcesu. Umożliwia też inwestowanie w celu dostarczania jeszcze lepszych produktów, usług i większej wartości dla naszych klientów i interesariuszy”.
Wiele dużych projektów jest już w toku, w tym wielomiliardowy program odnowy floty samolotów i kabin; nowe możliwości cateringowe, cargo i obsługi naziemnej; zaawansowane technologie wspierające działalność Grupy; rozszerzone programy szkoleń i rozwoju pracowników; inicjatywy mające na celu realizację programu zrównoważonego rozwoju Grupy.
W latach 2023-24 Grupa zainwestowała łącznie 8,8 mld AED (2,4 mld USD) w nowe samoloty, obiekty, sprzęt, firmy i najnowsze technologie.
Łączne zatrudnienie w Grupie wzrosło o 10% do 112 406 pracowników, co stanowi największy wzrost w historii. Jest to wynik kontynuacji naboru nowych pracowników przez linie Emirates i dnata na całym świecie, aby wesprzeć rozwijającą się działalność i wzmocnić przyszłe możliwości.
W latach 2023-24 Grupa poczyniła znaczące postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju, realizując liczne inicjatywy ukierunkowane na środowisko, pracowników, klientów i społeczności.
Tematy związane z ochroną środowiska były bardzo ważne w ciągu całego roku, ponieważ Zjednoczone Emiraty Arabskie były gospodarzem największej na świecie konferencji klimatycznej COP28 w Dubaju.
W latach 2023-24 linie Emirates podpisały nowe umowy na dostawę zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) po raz pierwszy w swoim hubie w Dubaju, a także w Amsterdamie i Singapurze. Linie lotnicze wykonały pierwszy lot demonstracyjny A380 przy użyciu 100% SAF na jeden silnik, dzięki czemu możliwe było zgromadzenie danych pozwalających na wsparcia wysiłków branży na rzecz umożliwienia w przyszłości lotów w 100% na paliwie SAF.
Zdając sobie sprawę, że linie lotnicze mają obecnie ograniczone realne rozwiązania pozwalające na znaczącą redukcję emisji dwutlenku węgla, Emirates utworzyły fundusz o wartości 200 mln USD w celu wspierania projektów badawczo-rozwojowych, które koncentrują się na zmniejszeniu udziału paliw kopalnych w lotnictwie komercyjnym. Stały się również podmiotem założycielskim Air-CRAFT, konsorcjum badawczego z siedzibą w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zajmującego się odnawialnymi i zaawansowanymi paliwami lotniczymi, oraz dołączyły do The Solent Cluster, brytyjskiej inicjatywy skupiającej się na produkcji paliw niskoemisyjnych dla różnych sektorów, w tym lotnictwa.
dnata nadal inwestowała i wprowadzała więcej pojazdów elektrycznych i hybrydowych do swojej globalnej floty sprzętu wsparcia naziemnego (GSE), dodając nowe ciągniki bagażowe, ładowarki i ciągniki pushback do swojej działalności w USA. Dokonała ona również konwersji i renowacji napędzanych olejem napędowym pojazdów GSE we Włoszech na zasilane uwodornionym olejem roślinnym i energią elektryczną. Firmy dnata działające w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w tym dnata logistics, Arabian Adventures, Alpha Flight Services i City Sightseeing Worldwide w swojej flocie pojazdów naziemnych przeszły na biopaliwo.
W ciągu roku dnata stała się pierwszym dostawcą połączonych usług lotniczych, który otrzymał certyfikat zarządzania środowiskowego Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Lotniczego (IEnvA) za swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój we wszystkich swoich firmach w ZEA; a Emirates osiągnęły certyfikację IEnvA Stage One i IEnvA Illegal Wildlife Trade za wysiłki w zakresie zarządzania środowiskowego i przeciwdziałania handlowi dzikimi zwierzętami.
Grupa zwiększyła inwestycje w rozwój pracowników, wdrażając kompleksowy program nauki i szkoleń we współpracy z najlepszymi uniwersytetami i kluczowymi partnerami branżowymi. Powołano Radę ds. Równowagi Płci, której zadaniem jest promowanie równości płci w Grupie.
Grupa Emirates rozszerzyła swoją sprawozdawczość ESG w najnowszym raporcie na rok finansowy 2023-24 i przyjmuje aspekty standardów GRI. Planuje ona ponadto rozwijać swoją sprawozdawczość w taki sposób, aby spełnić wymagania ISSB i CSRD w nadchodzących latach[1].
Szejk Ahmed powiedział: „Wchodzimy w rok finansowy 2024-25 mając mocne fundamenty do dalszego wzrostu. Linie Emirates otrzymają dostawę 10 nowych samolotów A350 w latach 2024-25, wzbogacając naszą flotę i wspierając kolejną fazę rozwoju sieci. dnata będzie nadal wykorzystywać synergię i skalę w swoich działach biznesowych, aby zwiększać zasięg i możliwości. Jednocześnie inwestujemy zasoby w celu zminimalizowania naszego wpływu na środowisko, rozwoju naszych pracowników, dbania o klientów i społeczności, którym służymy.
Perspektywy biznesowe są pozytywne i spodziewamy się, że popyt klientów na transport lotniczy i podróże utrzyma się na wysokim poziomie w nadchodzących miesiącach. Jak zawsze, będziemy uważnie obserwować koszty i czynniki zewnętrzne, takie jak ceny ropy naftowej, wahania kursów walut i niestabilne otoczenie spowodowane zmianami społeczno-politycznymi. Nasz model biznesowy był już wcześniej testowany i jestem przekonany o naszej odporności i zdolności do szybkiego reagowania zarówno na pojawiające się szanse, jak i wyzwania”.
Szejk Ahmed dodał: „Patrząc w przyszłość, rząd Dubaju ogłosił plany rozpoczęcia kolejnej fazy rozbudowy międzynarodowego lotniska Al Maktoum, które docelowo będzie nowym węzłem komunikacyjnym dla Emirates i dnata. Ta inwestycja o wartości 128 mld AED (35 mld USD) znacznie rozszerzy i ulepszy infrastrukturę lotniczą i logistyczną Dubaju, wspierając rozwój miasta oraz rozwój Emirates i dnata".
Wyniki linii Emirates
Całkowita przepustowość pasażerska i towarowa Emirates wzrosła o 20% do 57,7 mld ATKM w latach 2023-24, powracając do poziomu sprzed pandemii.
Zapewniając klientom więcej opcji połączeń, linie Emirates wznowiły loty do Tokio Haneda, zwiększyły liczbę połączeń do 29 destynacji i uruchomiły nowe codzienne loty do Montrealu w Kanadzie. Emirates podpisały również umowy codeshare i interline z 11 nowymi partnerami lotniczymi, jeszcze bardziej rozszerzając zasięg swojej sieci połączeń. Do 31 marca 2024 r. obejmowała ona 151 kierunków na sześciu kontynentach, w tym 10 miast obsługiwanych wyłącznie przez flotę frachtowców.
Linie Emirates wprowadziły w tym roku swój flagowy model samolotu A380 oraz popularny produkt ekonomiczny premium do jeszcze większej liczby miast, ponieważ w ramach programu modernizacji kabin o wartości 2 mld USD w pełni odnowiono 16 kolejnych samolotów, wyposażając je w najnowsze produkty przewoźnika. Do 31 marca 2024 r. samoloty A380 linii Emirates obsługiwały 49 kierunków, a klienci mogli korzystać z klasy ekonomicznej premium w 15 miastach na całym świecie.
Na koniec marca flota liczyła 260 maszyn, a średni wiek floty wynosił 10,1 roku.
Portfel zamówień Emirates liczy 310 samolotów. Linie ogłosiły zamówienia o łącznej wartości 58 mld USD na 110 dodatkowych Boeingów 777, 787 i Airbusów A350 podczas Dubai Airshow w 2023 roku. Te szerokokadłubowe samoloty nowej generacji zastąpią starsze odrzutowce i będą wspierać rozwój floty, zgodnie z wieloletnim zobowiązaniem linii do latania nowoczesnymi samolotami, które są wydajne w obsłudze i są w stanie zaoferować klientom najnowsze udogodnienia i wyjątkowe doświadczenia podczas lotu.
Dzięki zwiększeniu zdolności przewozowych i silnemu popytowi na rynkach, łączne przychody Emirates w roku finansowym wzrosły o 13% do 121,2 mld AED (33 mld USD). Wahania kursów walut i dewaluacja na niektórych głównych rynkach przewoźnika, w szczególności rupii pakistańskiej, funta egipskiego i rupii indyjskiej, negatywnie wpłynęły na rentowność linii o 2 mld AED (0,6 mld USD).
Linie odnotowały przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 37,6 mld AED (10,3 mld USD) w roku finansowym 2023-24, co stanowi podstawę ich dobrych wyników handlowych i umożliwia rozwój działalności w przyszłości.
Całkowite koszty operacyjne wzrosły o 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem finansowym. Koszt posiadania (amortyzacja) i koszt paliwa były dwoma największymi składnikami kosztów linii w okresie 2023-24; po nich plasowały się koszty pracownicze. Paliwo stanowiło 34% kosztów operacyjnych w porównaniu do 36% w latach 2022-23. Rachunek za paliwo linii lotniczych wzrósł nieznacznie do 34,2 mld AED (9,3 mld USD) w porównaniu z 33,7 mld AED (9,2 mld USD) w poprzednim roku, przy wzroście o 24% ze względu na zwiększoną liczbę lotów, która została zrównoważona niższą średnią ceną paliwa (spadek o 18%), w tym zyskami z hedgingu.
Dzięki ogromnemu popytowi na podróże we wszystkich segmentach klientów, sile globalnej sieci i atrakcyjności produktów, linie osiągnęły nowy rekordowy zysk w wysokości 17,2 mld AED (4,7 mld USD), przekraczając zeszłoroczny wynik 10,6 mld AED (2,9 mld USD), przy wyjątkowej marży zysku wynoszącej 14,2%, co daje najlepszy wynik w historii linii.
W okresie 2023-24 linie Emirates przewiozły 51,9 mln pasażerów (wzrost o 19%), a liczba miejsc wzrosła o 21%. Przewoźnik odnotował współczynnik miejsc pasażerskich na poziomie 79,9%, co stanowi wzrost z poziomu 79,5% w roku poprzednim. Przychody z przewozu pasażerów spadły o 2% do 36,6 fils (10 centów amerykańskich) na pasażerokilometr przychodu (RPKM), ze względu na zmianę kabin i kombinację tras, taryf i waluty.
Linie Emirates nieprzerwanie inwestowały w zapewnianie klientom coraz lepszej obsługi. W ciągu roku zainwestowały one 30 mln AED w modernizację dedykowanych poczekalni Emirates Lounge w Brisbane, Dusseldorfie, Frankfurcie, Hamburgu, Hongkongu, Johannesburgu, Manchesterze i Monachium. Emirates przywróciły usługę Chauffeur Drive w 82 miastach w całej siatce połączeń i wprowadziły tę bezpłatną ofertę dla klientów premium w Indonezji, Maroku i Turcji.
Przewoźnik wdrożył również szereg ulepszeń podczas lotu, od menu i sprzętów po treści rozrywkowe, wśród których kluczowe było wprowadzenie bezpłatnej odzieży odpoczynkowej i wcześniejsze zamawianie posiłków w klasie biznes.
Emirates SkyCargo potwierdziły swoją pozycję w sektorze globalnej logistyki i handlu lotniczego, przewożąc 2,2 mln ton towarów na całym świecie w 2023-24, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu z rokiem poprzednim, ponieważ wyższa liczba operacji pasażerskich zwiększyła dostępną pojemność ładunkową, a leasing trzech frachtowców 747 w ciągu roku odblokował natychmiastową zdolność do obsługi popytu na ruchliwych trasach. Działania te odzwierciedlają wysokie zapotrzebowanie klientów na specjalistyczne rozwiązania logistyczne, zasięg i łączność globalnej sieci Emirates, światowej klasy możliwości węzła morsko-lotniczego w Dubaju oraz wyniki ciągłych inwestycji Emirates SkyCargo w technologię cyfrową, infrastrukturę i produkty.
Pomimo ciągłych wyzwań w globalnej logistyce, dział cargo odnotował znaczny przychód w wysokości 13,6 mld AED (3,7 mld USD), co stanowi 11% całkowitego przychodu przewoźnika. Zwrot z przewozu ładunków w przeliczeniu na tonokilometr (FTKM) spadł o 32%, powracając do poziomu sprzed pandemii.
W ciągu roku przewoźnik wprowadził na rynek Emirates Vital i Emirates Medical Devices, dwa specjalnie opracowane rozwiązania w zakresie przewozów towarowych, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom sektora nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej. Firma uruchomiła również Emirates Delivers w Kuwejcie, aby połączyć tamtejszych klientów z markami e-commerce w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Emirates Delivers ma w najbliższych latach znacznie zwiększyć skalę działalności, koncentrując się na rynkach, na których nie są dostępne rozwiązania w zakresie dostaw między przedsiębiorstwami a konsumentami.
Pod koniec okresu rozliczeniowego 2023-24 łączna flota frachtowców Emirates SkyCargo wynosiła 11 Boeingów 777F. Dział cargo spodziewa się dostawy 5 dodatkowych Boeingów 777F. Zamówienie będzie realizowane od połowy 2024 roku.
W ramach spółek Grupy Emirates i spółek zależnych, Emirates Flight Catering i MMI/Emirates Leisure Retail (ELR) odnotowały znaczące wyniki w 2023-24.
Emirates Flight Catering osiągnęła rekordowe przychody w wysokości 970 mln AED (264 mln USD) od klientów zewnętrznych, napędzane wzrostem ruchu na lotniskach w Dubaju. Firma dostarczyła klientom linii lotniczych 76,9 mln posiłków, o 19% więcej niż w poprzednim roku, a także odnotowała rosnący popyt na inne usługi dodatkowe, w tym w Linencraft, pralni obsługującej głównie linie lotnicze i klientów z branży hotelarskiej.
Przychody MMI/ELR wzrosły o 18% do 2,9 mld AED (796 mln USD), a to dzięki temu, że firma rozszerzyła działalność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, aby sprostać rosnącemu popytowi hurtowemu i detalicznemu napędzanemu przez dynamicznie rozwijający się sektor turystyczny. ELR odnotowała rekordowy wzrost sprzedaży na całym świecie, z silnym udziałem kluczowych rynków ZEA, USA i Australii.
Przychody portfela hoteli Emirates w ubiegłym roku spadły o 2% do 660 mln AED (180 mln USD), co odzwierciedla tymczasowe zamknięcie Wolgan Valley w Australii.
Po kolejnym roku dobrych wyników linie Emirates nadal wywiązywały się ze wszystkich regularnych zobowiązań płatniczych związanych z samolotami i spłaciły dodatkowe 2,2 mld AED (596 mln USD) z 17,5 mld AED (4,8 mld USD) pożyczonych podczas kryzysu związanego z COVID-19. Znacząco zmniejszyło to ogólny profil zadłużenia i zapewniło liniom solidne podstawy do finansowania przyszłego wzrostu oraz programu pozyskiwania nowej floty.
W odpowiedzi na wyzwania związane z niestabilnymi rynkami paliw w ciągu roku finansowego linie Emirates wdrożyły proste kontrakty terminowe i opcje na różne produkty, takie jak ropa brent i paliwo lotnicze, aby obniżyć koszty w bieżącym roku, a także zabezpieczyć znaczne przyszłe wolumeny hendingu. Ponadto linie złagodziły wpływ wyższych stóp procentowych na wyniki dzięki skutecznemu zarządzaniu ekspozycją netto. Emirates kontynuowały zrównoważone podejście do zarządzania ryzykiem kursowym poprzez wykorzystanie opcji walutowych, kontraktów terminowych i naturalnych zabezpieczeń. Metodyczne podejście pozwoliło zwiększyć przewidywalność przepływów pieniężnych w obliczu zmiennych trendów rynkowych, powiększając tym samym stabilność finansową.
Linie Emirates zamknęły rok finansowy z najwyższym w historii poziomem aktywów pieniężnych w wysokości 42,9 mld AED (11,7 mld USD), o 15% wyższym w porównaniu z 31 marca 2023 r.
Wyniki dnata
dnata zwiększyła swój zysk o 330% do 1,4 mld AED (387 mln USD) w 2023-24, odnotowując pokaźne wyniki we wszystkich swoich działach biznesowych.
Całkowity przychód dnata wzrósł o 29%, osiągając rekord w wysokości 19,2 mld AED (5,2 mld USD), napędzany aktywnością lotniczą i podróżniczą na całym świecie. Międzynarodowa działalność dnata wyniosła 75% jej przychodów, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z rokiem poprzednim. W ciągu roku dnata pozyskała nowych klientów we wszystkich swoich oddziałach i ściśle współpracowała ze swoimi klientami, aby odpowiedzieć na zwiększoną aktywność lotniczą i popyt na podróże, zwłaszcza na głównych rynkach: w Australii, Europie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Kładąc podwaliny pod przyszły wzrost, inwestycje dnata w latach 2023-24 wyniosły 464 mln AED (126 mln USD). Znaczące inwestycje w ciągu roku obejmowały: nowy elektryczny i hybrydowy sprzęt do obsługi naziemnej na lotniskach w ramach strategii ochrony środowiska oraz rozszerzenie działalności marhaba na Filipinach, we Włoszech i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
W latach 2023-24 koszty operacyjne dnata wzrosły o 22% do 17,8 mld AED (4,8 mld USD), zgodnie z rozszerzoną działalnością Airport Operations, Catering & Retail i Travel, a także utrzymującą się presją inflacyjną na wszystkich rynkach, głównie w zakresie siły roboczej i dostaw żywności.
Saldo środków pieniężnych dnata zmniejszyło się o 958 mln AED do 4,2 mld AED (1,1 mld USD), głównie z powodu wypłaty dywidendy w wysokości 2 mld AED (545 mln USD) na rzecz właściciela, ICD, a także finansowania inwestycji i spłaty zadłużenia. W roku finansowym 2023-24 firma odnotowała dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 1,9 mld AED (507 mln USD), co odzwierciedla znaczną poprawę jej przychodów.
Przychody z działalności lotniskowej dnata, w tym z obsługi naziemnej i towarowej, wzrosły do 8,8 mld AED (2,4 mld USD).
Liczba samolotów obsłużonych przez dnata na całym świecie wzrosła o 9% do 778 026; a ilość obsłużonego cargo wzrosła o 5% do 2,9 mln ton, odzwierciedlając nowe pozyskane kontrakty i zwiększoną aktywność lotniczą klientów linii lotniczych obsługiwanych na różnych rynkach.
W latach 2023-24 dnata kontynuowała inwestycje w infrastrukturę i najnowsze technologie, aby odpowiedzieć na potrzeby klientów. Zintegrowała autonomiczne drony w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, wdrożyła rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji w Singapurze i kontynuowała wdrażanie One Cargo, swojego zaawansowanego systemu zarządzania ładunkami na całym świecie. dnata ogłosiła również, że rozszerzy swoją działalność na lotnisko Rzym Fiumicino, gdzie jej spółka zależna, w której dnata ma udział większościowy, Airport Handling, pozyskała siedmioletnią licencję na obsługę naziemną. Aby wesprzeć to nowe przedsięwzięcie, dnata zainwestuje 20 mln euro w nowy i zaawansowany sprzęt naziemny.
Działalność dnata Catering & Retail stanowiła 6,5 mld AED (1,8 mld USD) przychodów dnata, co oznacza wzrost o 35%. Dział cateringu pokładowego dostarczył klientom linii lotniczych 123 mln posiłków, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłym rokiem, ponieważ klienci linii lotniczych na całym świecie powrócili do swojej aktywności w zakresie podróży lotniczych, a nawet ją zwiększyli.
dnata rozszerzyła swoją bazę klientów na kluczowych rynkach, zdobywając znaczące kontrakty w latach 2023-24, w tym z: Sri Lankan Airlines i Turkish Airlines w Australii (Sydney i Melbourne), China Airlines w Czechach (Praga), JetBlue w Irlandii (Dublin), Biman Bangladeshi Airlines we Włoszech (Rzym Fiumicino), Royal Jordanian w Wielkiej Brytanii (Londyn Stansted) i Etihad Airways w USA (Boston). Rozszerzyła ona również swoją sieć sprzedaży detalicznej na lotniskach o nowe punkty F&B na rumuńskim lotnisku Bucharest Henri Coandă International Airport oraz na lotnisku Sharjah Airport w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Przychody z działu usług turystycznych dnata wzrosły o 48% do 3,5 mld AED (951 mln USD), przy silnym wkładzie Destination Asia, spółki zarządzającej destynacjami w Azji oraz Imagine Cruising, spółki zajmującej się rejsami wycieczkowymi, w której dnata nabyła większościowy pakiet udziałów. Całkowita wartość transakcji (TTV) sprzedanych usług turystycznych wzrosła o 27% do 8,9 mld AED (2,4 mld USD), odzwierciedlając zdolność działu do dostarczania odpowiednich produktów w celu zaspokojenia silnego popytu w segmentach podróży B2B i B2C na całym świecie.
Aby poszerzyć swoją ofertę produktów, usług i rozwiązań turystycznych w okresie 2023-24 dział podróży dnata zawarł umowy z nowymi podmiotami turystycznymi, markami hotelarskimi i innymi partnerami. Współpraca ta obejmuje strategiczne partnerstwo z AMEX GBT, które podwoiło rozmiar działalności w zakresie podróży służbowych na Bliskim Wschodzie.
Pełne sprawozdanie roczne za okres 2023-24 Grupy Emirates – obejmującej Emirates, dnata i ich spółki zależne – dostępne jest na stronie: www.theemiratesgroup.com/annualreport
***
Dane w USD są przeliczane po kursie 1 USD = 3,67 AED i opierają się na danych w AED zaokrąglonych w milionach.
[1] Global Reporting Initiative (GRI), International Sustainability Standards Board (ISSB) i Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) to uznane na całym świecie standardy sprawozdawczości korporacyjnej w zakresie danych i inicjatyw dotyczących środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG).
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Elżbieta Górecka-Wysocka
Senior Account Manager
MSL
O Emirates
Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.
Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.