Emirates
Informacje prasowe

Najbardziej pracowity rok w obsłudze bagażu: sukces Emirates rośnie w siłę

Warszawa, 13 maja 2025 – Przy rekordowym poziomie globalnych podróży, Emirates potwierdziły, że miniony rok był najbardziej pracowity pod względem obsługi bagażu. W okresie od kwietnia 2024 do marca 2025 roku linia obsługiwała ponad 2,8 miliona sztuk bagażu miesięcznie, co daje średnio 100 000 dziennie – z Dubaju do 140 globalnych destynacji. Liczby te oznaczają wzrost o 3,7% w porównaniu z rokiem poprzednim. Pomimo złożoności operacji, Emirates utrzymały 99,9% skuteczności w obsłudze bagażu w swoim hubie w Dubaju.

Doskonałe wyniki statystyczne Emirates w zakresie obsługi bagażu plasują linie na pozycji najlepiej radzących sobie pod tym względem na świecie. Aż 99,9% całego bagażu nadawanego w Dubaju lub transferowanego przez to lotnisko trafia na czas oraz do właściwego miejsca. Wskaźnik tzw. „niewłaściwej obsługi” – obejmujący opóźnienia, zagubienia lub błędne skierowanie – jest w dubajskim hubie Emirates minimalny i wynosi jedynie 1,4 na 1000 przypadków, czyli niemal 30 razy mniej niż u innych przewoźników. Na poziomie globalnym, gdy bagaże klientów Emirates są nieuniknienie opóźnione, 91% z nich wraca do właścicieli w ciągu 72 godzin. Jest to szczególnie godne uwagi w skali międzynarodowej, ponieważ linie Emirates obsługują głównie bagaże międzynarodowe oraz transferowe, co oznacza, że walizki pokonują długie i złożone trasy, wymagające znacznie większej uwagi niż podróże krajowe.

Rzeczy znalezione to kolejny obszar, w którym Emirates wyróżniają się na tle innych linii lotniczych – aż 94% cennych przedmiotów jest proaktywnie odnajdywanych i zwracanych pasażerom w Dubaju w ciągu 60 minut, dzięki pracy dedykowanego zespołu. Przedmioty te są znajdowane na pokładach samolotów Emirates lub w terminalu 3 na lotnisku Dubai International (DXB) i oznaczane jako „wartościowe”, ponieważ stanowią kluczowe elementy podróży klientów Emirates – takie jak paszporty, portfele czy telefony.

 

Najnowsze osiągnięcia w obsłudze bagażu Emirates

W 2024 roku przewoźnik wprowadził Emirates Bag Connect – narzędzie dostępne dla klientów w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej Emirates, które umożliwia kompleksowy podgląd trasy bagażu wraz z bieżącym śledzeniem jego statusu. Dodatkowo wprowadzono nową funkcję, dzięki której pasażerowie mogą obserwować dostawę niewłaściwie obsłużonego bagażu – usługa ta jest obecnie dostępna na 80 lotniskach w sieci Emirates.

W dubajskim hubie Emirates, spośród 2,8 miliona obsługiwanych miesięcznie sztuk bagażu, średnio 2300 jest bez przywieszonych etykiet. Zespoły Emirates i dnata współpracują, aby proaktywnie zidentyfikować właściciela – średnio 80% takich bagaży zostaje odzyskanych i załadowanych na pokład samolotu jeszcze przed jego odlotem, co zapewnia brak zakłóceń dla pasażera.

 

Najlepsze w swojej klasie systemy i procedury Emirates

Emirates przypisują swoje najlepsze wyniki w zakresie obsługi bagażu solidnym systemom oraz nowoczesnym procedurom, w tym wielomilionowym inwestycjom w oprogramowanie, które linie dostosowały do specyficznych potrzeb, zapewniając pełną widoczność całej podróży bagażu. Średnio, na lotach Emirates z Dubaju, bagaż pasażera odbywa swoją własną podróż, wchodząc w interakcję z wieloma członkami zespołu Emirates. Etapy te mogą obejmować wózek portiera, agenta odprawy i taśmę bagażową. Następnie trafia do „Boss Room”, gdzie jest skanowany za pomocą nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, a potem załadowany do kontenerów bagażowych dnata i na ruchome wózki zmierzające w stronę samolotów Emirates. Potem bagaż wyruszy w podróż po całym świecie, by spotkać się z obsługą w nowym miejscu docelowym.

 

Załączniki

edb62340-e907-490a-a34b-77b1c8c64dc8.jpg

Emirates Baggage Handling_1

jpg 74,7 kB
pobierz
956b7903-abb7-42da-bc1a-1fa53ffc2e44.jpg

Emirates Baggage Handling_2

jpg 80,7 kB
pobierz
edb38aed-bdb9-4bd5-aad0-d9b218d0f7cb.jpg

Emirates Baggage Handling_3

jpg 98,4 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Elżbieta Górecka-Wysocka

Senior Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


O Emirates

Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.

Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.

Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk. 

Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.