Emirates dzięki nowym usługom jeszcze bardziej ułatwiają podróż klientom potrzebującym specjalnego wsparcia
Warszawa, 8 października 2025: Aby zaoferować wszystkim klientom komfortową podróż, Emirates inwestują w nowe usługi i produkty dla osób z niepełnosprawnościami. Zaprezentowały je podczas 7. edycji targów AccessAbilities Expo w Dubai World Trade Centre.
Wśród najnowszych rozwiązań Emirates znajduje się m.in. nowy portal Accessible & Inclusive Travel Hub, dostępny dla klientów z całego świata na stronie emirates.com. Mogą tam znaleźć informacje dla podróżnych o dostępności, co umożliwia dopasowanie planu wyjazdu do indywidualnych wymagań. Emirates zaprezentowały również nowe urządzenia do regulacji sensorycznej i zabawki antystresowe dla dzieci i dorosłych, rozliczne usprawnienia ułatwiające obsługę pasażerów na pokładzie, udoskonalenia infrastruktury naziemnej w Dubaju oraz inne obecnie rozwijane innowacyjne pomysły.
Innowacje Emirates dla klientów o specjalnych potrzebach
Nowy portal Accessible & Inclusive Travel Hub
Nowy portal Emirates Accessible & Inclusive Travel Hub jest kompleksowym źródłem informacji o dostępnych podróżach. Zadbano przede wszystkim o przyjazną dla osób z niepełnosprawnościami nawigację, pozwalającą łatwo odnaleźć potrzebne informacje i poznać rozwiązania, dzięki którym Emirates mogą zapewnić wsparcie i pomóc w podróży. Portal będzie stale rozwijany i aktualizowany zgodnie z potrzebami klientów.
Prace nad stworzeniem portalu trwały rok, co pozwoliło dopracować zarówno jego wygląd, jak i intuicyjną nawigację i choć odrobinę rozwiać wątpliwości i zmniejszyć stres związany z podróżą. Strona została zbudowana z wykorzystaniem architektury tokenowej, co umożliwia bezproblemowe aktualizacje i łatwą personalizację. Zadbano także o dopasowanie kontrastu i użytej palety kolorów, by strona była czytelna. Twórcy testowali portal również z wykorzystaniem technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranowe, sterowanie głosem czy nawigacja za pomocą klawiatury. Podczas projektowania, tworzenia oraz testowania strony Emirates zastosowały inkluzywne metody badawcze i zaangażowały szerokie grono użytkowników – w tym osoby z niepełnosprawnościami.
Informacje na stronie są podzielone m.in. ze względu na usługi dostosowane do konkretnych rodzajów niepełnosprawności: problemy z poruszaniem się, zaburzenia wzroku, słuchu oraz niepełnosprawności ukryte. Treści można również sortować z uwzględnieniem etapu podróży: przygotowanie przed lotem, wylot z Dubaju, lot, przesiadka w Dubaju i przylot do Dubaju. Stronę można przeglądać również przez pryzmat konkretnych potrzeb, takich jak rezerwacja asysty, przygotowanie do podróży z przewodnikiem przyjaznym osobom ze spektrum autyzmu, eksploracja mapy lotniska DXB i przewodników sensorycznych. Klienci mogą również skorzystać z aplikacji Be My Eyes, oferującej wsparcie Emirates dla osób z dysfunkcją wzroku, a także złożyć wniosek o kartę turystyczną Sanad, która zapewnia dostęp do przydatnych usług na miejscu w Dubaju.
Portal zawiera również sekcje poświęcone podróżowaniu w przypadku poruszania się na wózku inwalidzkim lub ze sprzętem wspomagającym mobilność oraz szczegółowe informacje o podróżach medycznych – w tym możliwość ubiegania się o kartę FREMEC dla osób z chorobami przewlekłymi lub podróżujących z lekami czy urządzeniami medycznymi. Znajdziemy tam także sekcję o podróżach rodzinnych z jasnymi informacjami o podróżowaniu z dziećmi, w czasie ciąży oraz o podróżach niepełnoletnich bez opiekuna.
Nowe produkty sensoryczne i zabawki antystresowe dostępne na pokładzie
Emirates zaprojektowały również gamę produktów sensorycznych i zabawek antystresowych dla klientów w każdym wieku. Będą one dostępne na pokładzie we wszystkich klasach od 1 listopada 2025 roku. Produkty sensoryczne i zabawki antystresowe są powszechnie uznanym, skutecznym narzędziem do kontrolowanej stymulacji dla osób neuroatypowych, co pomaga im się uspokoić i zrównoważyć nadmiernie pobudzony układ nerwowy. Aby wspierać klientów w takich sytuacjach, Emirates stworzyły gadżet antystresowy w kształcie samolotu, dwa rodzaje kostki sensorycznej oraz gumowe zabawki z pęcherzykami do wciskania – w kształcie samolotu i z logo Emirates. Przedmioty te będą wręczane pasażerom neuroatypowym, osobom zmagającym się z trudnościami podczas lotu, a także tym zestresowanym.
Nowy materac w klasie biznes
Aby poprawić komfort osób ze specjalnymi potrzebami, w klasie biznes Emirates wprowadzono nowy element materaca. To udoskonalenie istniejącego materaca dla pasażerów, którzy chcą się zrelaksować lub przespać w klasie biznes. Posiada on wbudowany kaptur, który sprawia, że ciało podróżnych mocniej przylega do fotela – podobnie jak prześcieradło z gumką. Dzięki temu materac pozostaje na miejscu i nie musi być zabierany przez załogę przed lądowaniem. Dla pasażerów z poważnymi ograniczeniami ruchowymi, którzy wolą nie zmieniać pozycji w trakcie lotu, będzie to znaczące udogodnienie. Nowy element materaca Emirates został oficjalnie dopuszczony do użytku podczas startu i lądowania jako wyjątek w standardowych procedurach bezpieczeństwa.
Nowe funkcje dostępności w systemie rozrywki pokładowej ice
Emirates obecnie proponują klientom możliwość oglądania ponad 600 filmów z napisami oraz 200 filmów z audiodeskrypcją, co zapewni dostępność dla osób z zaburzeniami wzroku. Słuchawki Emirates są również kompatybilne z aparatami słuchowymi ustawionymi w pozycji „T”. W łagodzeniu stresu pomoże natomiast 12 kanałów telewizji wellness oraz 31 podcastów i playlist poświęconych szczęściu i dobremu samopoczuciu, m.in. z medytacjami i kojącymi dźwiękami.
Emirates dążą do wyznaczania standardów branżowych w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, dlatego na pokładzie najnowszego samolotu Emirates – Airbusa A350-900 – we współpracy z firmą Thales i organizacjami wspierającymi osoby z dysfunkcją wzroku zaprojektowano nowy interfejs użytkownika w systemie ice. Dzięki temu zapewnia on wszystkim klientom możliwość intuicyjnego korzystania z rozrywki pokładowej. To przyjazny system stanowiący wsparcie dla osób niewidomych i słabowidzących – pozwala na nawigację dźwiękową, odtwarza komunikaty głosowo, wyłapuje gesty oraz zawiera bogaty wybór treści z audiodeskrypcją.
Dostęp bez barier i biometryczne udogodnienia w Dubaju
W terminalu 3 na lotnisku Dubai International (DXB), głównym hubie Emirates, powstał specjalnie dostosowany, pozbawiony barier architektonicznych korytarz z zaawansowaną technologią biometryczną umożliwiający płynne i samodzielne przemieszczanie się pasażerów z niepełnosprawnościami. W tym obszarze znajdują się kamery, które automatycznie dostosowują wysokość i kąt widzenia i nie zmuszają osoby poruszającej się na wózku lub z trudnościami w poruszaniu się do zatrzymywania czy ustawienia się w konkretnej pozycji.
Natomiast kioski Emirates zostały wyposażone w funkcję odczytywania tekstu na głos, intuicyjny ekran dotykowy, oznaczenia w alfabecie Braille’a, gniazdo słuchawkowe oraz automatyczne dopasowanie wysokości – wszystko z myślą o wygodzie osób z ograniczeniami ruchowymi i wzrokowymi.
Usługa Chauffeur Drive dla osób z ograniczeniami ruchowymi
Emirates zaprezentowały również udoskonalony, w pełni dostępny pojazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. To prototyp maszyn, które będą częścią przyszłej floty złożonej z 10 specjalistycznych aut, wdrożonych do początku 2026 roku. Jest to Mercedes V250 Van wyposażony w elektryczną windę i rampę dla wózków. Podnośnik z napędem zaprojektowano tak, by umożliwić stabilne przeniesienie pasażera wraz z wózkiem na pokład pojazdu. Wewnątrz znajdują się dodatkowe pasy bezpieczeństwa stabilizujące pasażerów z dużymi ograniczeniami ruchowymi. Ponadto kierowcy Emirates przechodzą specjalistyczne szkolenia z zakresu wsparcia osób z niepełnosprawnościami, aby zapewnić im komfortową i bezpieczną podróż. Obecnie pojazd dostępny jest dla pasażerów klasy pierwszej i biznesowej korzystających z usługi Chauffeur Drive w Dubaju, a możliwość skorzystania z niego ma być stopniowo rozszerzana.
Badania i innowacje na rzecz dostępnych podróży
Zespoły ekspertów ds. innowacji w Emirates nieustannie pracują nad rozwiązaniami problemów związanych z dostosowaniem przestrzeni dla wszystkich pasażerów. Jeden z innowacyjnych projektów dotyczy zwiększenia dostępności kabiny pasażerskiej, prowadzony jest we współpracy z firmą Airbus. Emirates obecnie rozwijają koncepcję, która umożliwi osobom niewidomym i słabowidzącym samodzielne podróżowanie. Dyskretnie rozmieszczone w kabinie kody QR po zeskanowaniu telefonem zapewnią audiodeskrypcję, dostępne są też oznaczenia dotykowe, pomagające zlokalizować kluczowe elementy wyposażenia, takie jak rzędy siedzeń, toalety, wyjścia awaryjne czy cyfrowe menu.
Cel Emirates to dostępne podróże
Wspieranie zmian
Emirates aktywnie wspierają zmiany w branży lotniczej i dążą do uczynienia podróży bardziej dostępnej dla wszystkich. W ramach tych działań Emirates powołały specjalne Biuro ds. Dostępności i Inkluzywności, a w marcu 2025 roku jako pierwsza linia lotnicza na świecie uzyskały certyfikat potwierdzający dostosowanie usług do potrzeb osób ze spektrum autyzmu. Przeszkolono ponad 35 000 pracowników w zakresie wsparcia klientów neuroatypowych, a w 17 krajach wdrożono inicjatywę Travel Rehearsal, umożliwiającą klientom przećwiczenie procedur lotniskowych przed podróżą.
Projektowanie z dbałością o godność
Emirates wciąż opracowują nowe polityki, procesy i produkty, które pozwolą na poszanowanie godności klientów ze specjalnymi potrzebami. Aby umożliwić wszystkim podróżnym komfortowe podróżowanie, Emirates wprowadziły nową politykę dostępności, wdrożyły nowe procedury w centrach obsługi klienta, uruchomiły portal Accessible & Inclusive Travel Hub na emirates.com oraz wprowadziły wiele nowych produktów wspierających dostępne podróże, bazujących na bezpośrednich opiniach społeczności i grup osób z niepełnosprawnościami.
Rozwój dostępności
Emirates krok po kroku rozwijają inicjatywy na rzecz dostępnych podróży, działają odpowiedzialnie i stawiają na innowacje. Współpracują z wieloma partnerami na całym świecie: ustawodawcami, operatorami czy konkretnymi grupami i społecznościami oraz klientami z różnych krajów. Emirates dążą również do ujednolicenia globalnych procesów online, w centrach obsługi, na lotniskach i na pokładzie.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O Emirates
Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.
Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.