Przed Emirates wyjątkowo intensywny grudzień: ponad 2,3 mln odlotów i 2,5 mln przylotów
Warszawa, 17 listopada 2025 r. – Emirates szykują się na znaczny wzrost ruchu pasażerskiego w grudniu i proponują pasażerom wyjątkowe udogodnienia. Ze względu na szczyt sezonu turystycznego, liczne wydarzenia lokalne i zmiany w kalendarzu KHDA sprawiające, że szkoły w grudniu będą zamknięte przez większą liczbę dni, linia spodziewa się ponad 2,3 mln odlotów podczas najbliższych weekendów oraz ponad 2,5 mln przylotów.
Emirates zalecają klientom staranne zaplanowanie grudniowych podróży. Warto przygotować się na natężony ruch na drogach, bardziej zatłoczone parkingi oraz tętniące życiem lotnisko w okresie świątecznym. Linie lotnicze przygotowały jednak szereg udogodnień, które ułatwią podróż w tym miesiącu.
5 sposobów Emirates na skrócenie czasu oczekiwania na Dubai International (DXB) w grudniu
- Zapoznaj wszystkich pasażerów z planem podróży
Uniknij zamieszania i upewnij się z wyprzedzeniem, że grupa, z którą podróżujesz, zna zalecenia Emirates:
- w grudniu należy przybyć na lotnisko 3 godziny przed odlotem;
- przez kontrolę paszportową należy przejść 1,5 godziny przed odlotem;
- do właściwej bramki należy dotrzeć 1 godzinę przed odlotem.
Rozpoczęcie podróży odpowiednio wcześniej pozwoli na korzystanie z atrakcji w strefie airside na Dubai International (DXB), takich jak salony Emirates, restauracje i kawiarnie, zakupy i odpoczynek w strefach relaksu.
- Pobierz aplikację Emirates, aby odprawić się online i zarejestrować w systemie biometrycznym, umożliwiającym sprawne przejście przez bramki
Pobierz aplikację Emirates, aby móc w każdym momencie sprawdzić szczegóły lotu i odprawić się 48 godzin wcześniej. W przypadku lotów do większości miejsc docelowych możliwe jest skorzystanie z cyfrowej karty pokładowej. W aplikacji znajdziesz powiadomienia o locie, sprawdzisz menu pokładowe, zamówisz gorący posiłek w klasie biznes, zarezerwujesz przejazd z kierowcą i zaplanujesz, co obejrzysz w systemie ice. Klienci mogą również zarejestrować się w aplikacji, aby skorzystać ze ścieżki biometrycznej na lotnisku DXB. Rejestracja zajmie zaledwie kilka minut, a umożliwi szybsze przejście przez bramki, odprawę biometryczną przy bramkach Emirates oraz wejście do saloników Emirates.
Odprawa dostępna jest także na Emirates.com 48 godzin przed odlotem.
- Odpraw się i nadaj bagaż w DIFC – Emirates City Check In & Travel Store – i zdobądź dodatkowe mile Skywards
Skróć czas oczekiwania na lotnisku i odpraw się w Emirates City Check In & Travel Store w ICD Brookfield Place, DIFC. Klienci Emirates mogą skorzystać z darmowego parkingu i nadać bagaż od 24 do 4 godzin przed lotem. Każda osoba – także dzieci – odprawiająca się w tym miejscu między 15 grudnia a 15 stycznia otrzyma 2 500 mil w programie Skywards. Oznacza to, że 4-osobowa rodzina może zdobyć 10 000 mil. Obiekt czynny jest codziennie od 8 do 22, a w okresie od 15 grudnia do 15 stycznia godziny otwarcia wydłużono do północy.
Odprawa możliwa jest również w całodobowym Emirates City Check In Ajman, w Ajman Central Bus Terminal, od 24 do 4 godzin przed odlotem.
- Nadaj bagaż dzień wcześniej na lotnisku lub skorzystaj z wygodnej odprawy w domu
Klienci Emirates mogą bez opłat nadać bagaż dzień wcześniej na lotnisku. Podróżni odlatujący z Dubaju odprawią się i nadadzą bagaż 24 godziny przed odlotem, a w przypadku lotów do USA – 12 godzin przed. Wtedy w dniu podróży udadzą się bezpośrednio do kontroli paszportowej.
W Dubaju i Szardży można też skorzystać z odprawy w domu. Agenci Emirates przeprowadzają szybką odprawę w domu, hotelu lub biurze i zabierają bagaż do samolotu, dzięki czemu klienci przybywają później tylko z bagażem podręcznym. Usługę należy zarezerwować co najmniej 24 godziny przed lotem. Jest ona darmowa dla pasażerów klasy pierwszej i członków Platinum Skywards.
- Upewnij się, że twój bagaż spełnia wymagania Emirates
Emirates zachęcają do przemyślanego pakowania i przestrzegania zasad dotyczących przedmiotów zabronionych. Gdy się pakujesz, zwróć uwagę na nowe przepisy – od 1 października 2025 r. klienci mogą przewozić tylko jeden powerbank poniżej 100 Wh z widoczną informacją o jego pojemności. Powerbanki muszą być umieszczone w kieszeni fotela lub torbie pod siedzeniem i nie mogą być przewożone w bagażu rejestrowanym. Smart bags są dozwolone w kabinie, jeśli bateria jest wyjmowana, wyłączona i mieści się w limitach rozmiaru i wagi. E-papierosy, e-cygara, e-fajki, elektryczne przenośne kadzidła (perfumy) lub inne waporyzatory z bateriami muszą być zabezpieczone przed przypadkowym uruchomieniem i można je transportować tylko w bagażu podręcznym.
Więcej wskazówek od Emirates na grudzień
Zamów zakupy świąteczne z wyprzedzeniem
Klienci mogą zamówić prezenty na EmiratesRED.com i odebrać je na pokładzie samolotu. Usługa jest dostępna w przypadku większości lotów, a zakupy można zrobić od 21 dni do 40 godzin przed odlotem. W katalogu Emirates RED Winter 2025 zaprezentowano ponad 300 produktów marek takich jak Hermès, Cartier, Tom Ford, Creed i Jo Malone. Klienci mogą użyć kodu RED10, aby zaoszczędzić 10%.
Skorzystaj z nowego Emirates Accessible & Inclusive Travel Hub
Na stronie Emirates.com stworzony został nowy portal informacyjny z poradami dotyczącymi dostępnych i inkluzywnych podróży. Znajdziesz tam przyjazną nawigację oraz wiele wygodnych usług. Można tu zarezerwować specjalną pomoc i skorzystać z przewodnika przygotowanego z myślą o osobach ze spektrum autyzmu. Dostępna jest także mapa DXB oraz przewodniki sensoryczne. Osoby z dysfunkcją wzroku mogą liczyć na wsparcie dzięki aplikacji Be My Eyes. Strona umożliwia również złożenie wniosku o wydanie karty turystycznej Sanad. Uwzględniono potrzeby podróżnych korzystających z wózków i sprzętu medycznego, a także rodzin, osób podróżujących w celach medycznych, z dziećmi, kobiet w ciąży czy nieletnich podróżujących bez opieki. W ofercie znalazło się wiele innych udogodnień, które ułatwią podróż wszystkim pasażerom.
Korzystaj z możliwości transportu na lotnisku
Na lotnisku dostępne są różne środki transportu:
- Pociąg – po przybyciu na lotnisko pasażerowie trafiają do hali B. Aby dotrzeć do hali A, klienci Emirates mogą skorzystać z bezpłatnego pociągu w Terminalu 3.
- Autobus – Emirates oferują dostępny kursujący przez całą dobę autobus wahadłowy między halą A i C. Odjazdy są co 20 minut, a czas przejazdu to ok. 20 minut. Przystanki dla wsiadających i wysiadających są wyraźnie oznaczone.
- Taxi-buggy – pasażerowie podróżujący w klasie pierwszej mogą korzystać z pojazdów Emirates na żądanie, a wózki lotniskowe (Dubai Taxi) są dostępne dla wszystkich klientów bezpłatnie. Priorytet mają osoby starsze, rodziny z dziećmi i osoby ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O Emirates
Linie lotnicze Emirates, obsługujące pasażerów międzynarodowych, rozpoczęły działalność w Polsce w 2013 roku, wypełniając niszę w segmencie lotów długodystansowych. Dzienne połączenia z Warszawy do Dubaju obsługiwane są przez ultranowoczesne Boeingi 777-300ER w dwu- i trzyklasowej konfiguracji, oferując pasażerom nowy wymiar podróżowania.
Ze swojego globalnego węzła w Dubaju linie Emirates obsługują pasażerów na sześciu kontynentach, świadcząc wysokiej jakości usługi transportu lotniczego, które wspomagają rozwój turystyki i wymiany handlowej. Linia zdobyła uznanie pasażerów za wiodące w branży usługi na ziemi i w powietrzu, świadczone przez pełnych pasji pracowników reprezentujących ponad 160 narodowości.
Linie Emirates dysponują największą na świecie flotą szerokokadłubowych samolotów Boeing 777 i Airbus A380, oferując przestronne kabiny i wyjątkowe usługi na pokładzie, takie jak podniebny salonik pokładowy i prysznic Shower Spa na pokładach samolotów A380 oraz system rozrywki pokładowej ice dostępny na wszystkich fotelach, który 17 lat z rzędu zajmuje czołowe miejsca w rankingu "best in sky". Emirates angażują się w działalność proekologiczną i skupiają się na trzech obszarach: ograniczeniu emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz ochronie dzikiej przyrody i siedlisk.
Zapraszamy na stronę Emirates www.emirates.com.