Carrefour Polska wyróżniony nagrodą HR Innovator za autorski projekt „Przepis na mistrza”
Lista przynależnych kategorii publikacji
Firma Carrefour otrzymała prestiżową nagrodę 3. edycji konkursu HR Innovator za stworzenie projektu „Przepis na Mistrza”, którego celem jest aktywizacja i rozwój zawodowy obecnych i przyszłych pracowników. Przyznana nagroda to dowód uznania dla firmy Carrefour, która tworzy oraz realizuje innowacyjne projekty w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
Zwycięzców konkursu HR Innovator wybiera niezależne jury, w skład którego wchodzą wybitni praktycy i teoretycy zagadnień związanych z tematyką HR. Są to przedstawiciele środowisk naukowych wyższych uczelni, świata biznesu oraz eksperci HR.
Jurorzy oceniali zgłoszone projekty pod kątem ich innowacyjności, wpływu na biznes oraz znaczenia dla pracowników i otoczenia. Jury szczególnie doceniło zaangażowanie firmy Carrefour w działania zapewniające rozwój kompetencji zawodowych pracowników sieci, a także uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz uczniów gimnazjum.
-Jestem niezmiernie dumna, że nasz projekt "Przepis na mistrza" został doceniony przez kapitułę konkursu HR Innovator 2016 i zwyciężył w kategorii firm z kapitałem zagranicznym – mówi Justyna Orzeł, Dyrektor Zasobów Ludzkich Carrefour Polska. – Wierzę, że inwestycja w rozwój zarówno młodzieży, jak i naszych pracowników w zawodach, takich jak wędliniarz, czy cukiernik przyczyni się do zmiany wizerunku kształcenia zawodowego w Polsce oraz wzmocni pozycję Carrefour Polska jako solidnego pracodawcy i firmy odpowiedzialnej społecznie.
Projekt „Przepis na Mistrza” został opracowany i uruchomiony w Carrefour Polska w rezultacie przeprowadzonej analizy rynku i struktury bezrobocia. Wykazała ona ogromny deficyt profesjonalistów z uprawnieniami zawodowymi. Równocześnie Carrefour postanowił wzmocnić kompetencje zawodowe pracowników w strukturach firmy, będących ekspertami w swoich dziedzinach, ale nieposiadających odpowiednich certyfikatów. Ważnym aspektem projektu jest także waloryzowanie zawodów deficytowych, np. wędliniarza i piekarza na rynku pracy, które nie są w tej chwili popularne, szczególnie wśród młodych ludzi, a które mogłyby stworzyć dla nich nowe perspektywy zawodowe. W ramach realizowanego projektu jego uczestnicy otrzymali możliwość podnoszenia kompetencji zawodowych i uzyskania honorowanych w całej Europie certyfikatów, potwierdzających ich kwalifikacje zawodowe.
„Przepis na Mistrza” stanowi część kompleksowej strategii działania w zakresie certyfikacji zawodowej, skierowanej do pracowników firmy oraz uczniów szkół gimnazjalnych, zawodowych i techników. W celu efektywnej jej realizacji Carrefour nawiązał współpracę z organizacjami edukacyjnymi i branżowymi, takimi jak Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami, Cech Wędliniarzy i Rzeźników w Warszawie, Cech Piekarzy w Warszawie, Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości. Patronat nad projektem objęło również Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Projekt „Przepis na mistrza” pozwolił zaprezentować Carrefour jako pracodawcę oferującego szeroki wachlarz zawodów w branży handlowej oraz angażującego się w promowanie i działania na rzecz edukacji zawodowej. Dodatkową korzyść odnoszą również klienci sklepów sieci, którzy zyskują gwarancję wyjątkowej obsługi oraz profesjonalnego doradztwa wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
W perspektywie 2016-2018 firma chce promować wzorowe praktyki w zakresie wyrównywania szans w zatrudnieniu i rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem zawodów piekarz, cukiernik, wędliniarz oraz związanych z produktami świeżymi. Ambicją Carrefour jest wyróżniać się na rynku jako innowacyjna sieć handlowa stawiająca na: różnorodność, zdrowy styl życia oraz budowanie relacji z klientami.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O Carrefour
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.