Postawiliśmy na innowacje / Robert Noceń dla Wiadomości Handlowe
Lista przynależnych kategorii publikacji
Wywiad ukazał się 24 maja 2016 roku na portalu Wiadomości Handlowe. Autor: Łukasz Rawa. ZOBACZ ARTYKUŁ
Odrobiliśmy lekcję dotyczącą właściwego dopasowania oferty do oczekiwań konsumentów oraz zapewnienia naszym hipermarketom konkurencyjności cenowej, zarówno wobec dyskontów, jak i innych sklepów. Oprócz tego, postawiliśmy na innowacje - powiedział Robert Noceń, członek zarządu i sekretarz generalny Carrefour Polska w trakcie rozmowy na Scenie Promocji Innowacji podczas IX Kongresu Handlu i Dystrybucji 2016.
Jakie innowacje wprowadza Carrefour w swoich hipermarketach?
Przede wszystkim chcę podkreślić, że hipermarkety nie umarły i mają się dobrze. Przez ostatnie dwa lata dokonaliśmy szeregu zmian w tym kanale dystrybucji. Przyniosły one bardzo pozytywne efekty. Oczywiście podstawą wszelkiej działalności w handlu jest cena. Odrobiliśmy zatem lekcję dotyczącą właściwego dopasowania oferty do oczekiwań konsumentów oraz zapewnienia naszym hipermarketom konkurencyjności cenowej, zarówno wobec dyskontów, jak i innych sklepów. To wszystko to jednak jeszcze nie innowacyjność, lecz adaptowanie modelu handlowego do warunków otoczenia rynkowego. Tak naprawdę największe innowacje można zaobserwować w halach sprzedaży, gdzie już od samego wejścia dbamy o jak najlepsze dopasowanie oferty handlowej do potrzeb klientów, z uwzględnieniem wszelkich mikrosezonów, takich jak np. majówka. Oferta musi być cały czas atrakcyjna i komplementarna. Zapewniamy odwiedzającym nasze hipermarkety prawdziwe bogactwo różnorodnych towarów.
W jaki sposób zdobywają państwo przewagę konkurencyjną?
Myślę, że tym, co pozwala nam zdobyć przewagę nad konkurencją, jest sposób, w jaki zarządzamy produktami świeżymi. Oferta tego typu artykułów na naszych półkach jest czymś wyjątkowym na rynku, gdyż we wszystkich działach, począwszy od piekarni, poprzez stoiska z wędlinami, serami, rybami, skończywszy na warzywach i owocach, prowadzimy sprzedaż obejmującą produkcję własną. W naszych sklepach wypiekamy pieczywo oraz robimy na miejscu własne wędliny.
Koncept wędzarni otwartej na klientów jest rzeczywiście ciekawy. Odwiedzający sklep przez szklane ściany mogą zobaczyć, jak są przygotowywane wędliny.
Nie w każdym hipermarkecie da się to zaaranżować tak, aby klienci mogli oglądać proces technologiczny. Czasami nasze wędzarnie muszą stać w pomieszczeniach, których konsument nie widzi. Natomiast tam, gdzie jest to możliwe, staramy się stawiać szklane witryny, żeby zainteresowani mogli na bieżąco obserwować to, co się dzieje w wędzarni – chcemy pokazywać, jak produkujemy mięsa i wędliny. Warto podkreślić, że produkcją zajmują się fachowe ekipy. Proces ma być absolutnie powtarzalny. Każdy wie, że Polska wędlinami stoi, więc aby znaleźć produkt, który obroni się na rynku, należy zagwarantować odbiorcy bardzo wysokie walory smakowe i jakościowe.
Jakie jeszcze nowe rozwiązania sprawdzają się w państwa sklepach?
Ciężko pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla wszystkich formatów, począwszy od sklepów convenience, poprzez supermarkety, skończywszy na hipermarketach. W każdym przypadku skupiliśmy się na tzw. światach kategorii, czyli miejscach w sklepie, w których klienci mogą znaleźć pełną, komplementarną ofertę z danego obszaru rynku. Przykładem jest wprowadzona niedawno aleja „Z miłości do zdrowia”, gdzie oprócz produktów bio, ekologicznych, dietetycznych znajdziemy też żywność dla osób borykających się z problemami żywieniowymi. Podobnie jest w przypadku „Świata piwa” – w każdym sklepie mamy pełną gamę asortymentu, zarówno piw międzynarodowych, jak i krajowych, w tym lokalnych.
Wprowadzili też państwo piwo z nalewaka.
Ma ono stanowić uzupełnienie podstawowej oferty piwa – uznanych marek, które generują nam największe obroty. Oferowane przez nas świeże piwo różni się w zależności od regionu, w którym funkcjonuje sklep – inne jest w Gdańsku, a inne w Zakopanem. To, że każdy z naszych sklepów może mieć własny asortyment dopasowany do danego rynku, jest jedną z rzeczy, które nas wyróżniają. Dzięki temu dyrektorzy poszczególnych sklepów mają możliwość nawiązywania współpracy z lokalnymi dostawcami i dopasowywania asortymentu do specyfiki określonego miejsca.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
O Carrefour
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.