Carrefour
Informacje prasowe

Carrefour przyspiesza z inwestycjami w Polsce / Guillaume de Colonges dla Wiadomości Handlowych

Lista przynależnych kategorii publikacji

Wywiad ukazał się 16 listopada 2016 roku na portalu Wiadomości Handlowe. ZOBACZ WYWIAD

Dynamika rozwoju naszej sieci w Polsce przyśpieszyła i mamy nadzieję, że dzięki nowym inwestycjom uda się ten trend utrzymać, mimo wielu wyzwań przed nami – mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

Plany rozwoju Carrefoura z wiosny tego roku zostaną zrealizowane?

Tegoroczny plan inwestycyjny zostanie zrealizowany. Otworzyliśmy dwa hipermarkety, które planowaliśmy już od dawna, a także dziesięć nowych supermarketów. Pojawi się także w sumie ponad sto sklepów franczyzowych. Nakłady inwestycyjne na rok 2016 szacujemy na ok. 265 mln zł.

Rozpoczęła się budowa nowego centrum logistycznego pod Bydgoszczą na potrzeby Carrefour. Czy to sygnał, że firma pomimo trudnego otoczenia polityczno-gospodarczo-konkurencyjnego zdecydowała, że chce walczyć o polski rynek i polskiego konsumenta?

Po pierwsze, sieć naszych sklepów w tamtym regionie jest już na tyle rozbudowana, że nowy magazyn wygeneruje istotne oszczędności w transporcie towarów do sklepów. Obecnie zaopatrujemy je z bardziej oddalonych lokalizacji w Tomaszowie Mazowieckim i Piotrkowie Trybunalskim. Po drugie, prognozowany rozwój sieci sklepów convenience sprawia, że musimy być przygotowani pod względem dostępnej powierzchni na ich obsługę logistyczną. Po trzecie, nowy magazyn wpłynie na naszą elastyczność - mając trzy duże ośrodki dystrybucji jesteśmy w stanie lepiej zareagować na ewentualne nieprzewidziane problemy w którymkolwiek z nich. To kolejna z naszych nowych inwestycji.

Jakie znaczenie dla Carrefoura ma nowo budowany magazyn w Bydgoszczy?

Z magazynu w Bydgoszczy obsługiwane będą wszystkie formaty stacjonarne Carrefour Polska na północy i zachodzie kraju – m.in. w Szczecinie, Gdańsku, Poznaniu, Zielonej Górze i Wrocławiu. W nowym obiekcie będą przechowywane zarówno produkty suche, jak i świeże.

Nowy magazyn ograniczy w przyszłości koszty logistyki i odciąży już działające magazyny sieci w Polsce. Czy uruchomienie magazynu pod Bydgoszczą oznacza zmiany w łańcuchu dostaw Carrefoura w Polsce – np. ograniczenie powierzchni lub zamknięcie obiektów w innych lokalizacjach?

Trzy regiony dystrybucji to układ docelowy na najbliższe lata. Przy czym nie możemy wykluczyć działań optymalizacyjnych naszych powierzchni magazynowych w pozostałych regionach, będących konsekwencją otwarcia obiektu w Bydgoszczy. Decyzje będą podejmowane na podstawie stosownych analiz.

Jak będzie dla Carrefoura kończący się 2016 r.?

Obecny rok  zapowiada się bardzo dobrze. Już w pierwszym półroczu mogliśmy zauważyć pozytywne efekty działań, nad którymi pracujemy od ponad roku i które komunikujemy naszym klientom. Skoncentrowaliśmy się na realizacji konkretnego planu poprawy jakości swoich usług, który  przynosi oczekiwane efekty. Jednak konkurencja nie śpi. Wzrost sprzedaży zawdzięczamy konsekwentne realizowanej strategii.

Co rok 2017 przyniesie Carrefour w Polsce?

Polska jest dla nas interesującym rynkiem, a i sami Polacy lubią Carrefour jako sieć sklepów. Dynamika rozwoju naszej sieci w Polsce przyśpieszyła i mamy nadzieję, że dzięki nowym inwestycjom uda się ten trend utrzymać, mimo wielu wyzwań przed nami.

Załączniki

Guillaume de Colonges.jpg

Guillaume de Colonges.jpg

jpg 613,4 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Guillaume de Colonges

Prezes Zarządu

Carrefour Polska

Biografia
Prezes Carrefour Polska od 1.01.2014 r. Związany z wielką dystrybucją od dwudziestu czterech lat. Karierę zawodową w Carrefour rozpoczął we Francji w 1992 r., a następnie pokonując kolejne szczeble kariery, awansował na najwyższe stanowiska kierownicze, m.in. w Polsce, Turcji, Tajwanie czy Singapurze.

Maria Cieślikowska

Dyrektor ds. Komunikacji Zewnętrznej i PR

Carrefour Polska

http://www.carrefour.pl/serwis-korporacyjny/o_carrefour
Biografia
Maria Cieślikowska odpowiada za komunikację zewnętrzną firmy Carrefour Polska, w tym działania Public Relations oraz strategię CSR. Równocześnie pełni rolę Rzecznika Prasowego sieci.

O Carrefour

Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230.000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour Polska jest częścią Grupy Carrefour, która posiada 12 300 sklepów w 35 krajach. Grupa Carrefour jest siecią multilokalną, multiformatową i multikanałową, obsługującą codziennie 13 milionów klientów na całym świecie.

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.