Publicis Groupe
Informacje prasowe

HX Study Starcom: Wirtualne spotkania stały się dla nas codziennością

Blisko trzy czwarte polskich internautów deklaruje, że regularnie uczestniczy w spotkaniach on-line, wynika z badania HX Study przeprowadzonego przez agencję mediową Starcom we współpracy z departamentem Data Science Publicis Groupe. Największy odsetek respondentów, niemalże 1/3 wszystkich badanych, łączy się zdalnie z rodziną lub znajomymi kilka razy w tygodniu.

HX CZERWIEC WYKR 1

HX_CZERWIEC_WYKR_1

- Tak wysoki odsetek osób spotykających się zdalnie może tłumaczyć fakt, że 64% respondentów ograniczyło grono znajomych, z którymi spotyka się na żywo. Wiele spotkań musi również poczekać na poprawę sytuacji, postęp w obszarze szczepień i mniejszą liczbę zachorowań, co obserwujemy dopiero teraz – mówi Agnieszka Jędrasik, Business Science & Strategy Manager w agencji mediowej Starcom.

HX CZERWIEC WYKR 2

HX_CZERWIEC_WYKR_2

2/3 ankietowanych deklaruje, że w czasie pandemii uczestniczy w mniejszej liczbie spotkań na żywo, a ponadto trwają one krócej niż w czasach „przedcovidowych”.

HX CZERWIEC WYKR 3

HX_CZERWIEC_WYKR_3

Najczęściej wykorzystywanym komunikatorem przy spotkaniach zdalnych jest Facebook Messenger, kolejny w rankingu znalazł się Whatsapp. Co ciekawe, najczęściej rozmowy on-line inicjują osoby dorosłe, więc nie jest to nowinka technologiczna przyniesiona do domów przez nastolatki. Dzieci niepełnoletnie jako inicjatorzy takich spotkań stanowią zaledwie 11%.

HX CZERWIEC WYKR 4

HX_CZERWIEC_WYKR_4

Połowa spotkań zdalnych jest spontaniczna, jedynie 1/4 jest umawiana z wyprzedzeniem.

HX CZERWIEC WYKR 5

HX_CZERWIEC_WYKR_5

Najczęściej spotykamy się w kameralnym gronie. Dominują rozmowy on-line jedynie z 1 osobą, a kolejne w rankingu znalazły się spotkania 3-5 uczestników.

HX CZERWIEC WYKR 6

HX_CZERWIEC_WYKR_6

Najwięcej naszych rozmów on-line, 44%, trwa od pół godziny do godziny. Takie spotkania nie są okazją do posiłków: najczęściej sa to spotkania przy herbacie lub kawie, a 2/3 uczestników niczego nie spożywa przy takiej okazji.

HX CZERWIEC WYKR 7

HX_CZERWIEC_WYKR_7

Mimo postępującego luzowania obostrzeń i coraz większego bezpieczeństwa spotkań na żywo, w dalszym ciągu planujemy łączyć się zdalnie i to bez konkretnej okazji.

HX CZERWIEC WYKR 8

HX_CZERWIEC_WYKR_8

- Uwagę zwraca powszechność i wysoka częstotliwość spotkań on-line. Komunikatory nie są nowością, były dostępne na długo przed pandemią, ale musiała zaistnieć ‘wyższa konieczność’, żeby weszły do standardów naszych zachowań. Katalizatorem zmiany było przejście milionów Polaków na pracę i naukę zdalną.  – podsumowuje Agnieszka Jędrasik - Cieszy natomiast fakt, że te same rozwiązania technologiczne okazały się bardzo przydatne również w życiu prywatnym. Obecnie zadajemy sobie pytanie, czy taka forma komunikacji zostanie z nami na dłużej, gdy już bez obaw będziemy mogli spotykać się na żywo. Z pewnością tęskniliśmy za kontaktami bezpośrednimi i będziemy nadrabiali zaległości w tym zakresie. Pamiętajmy jednak, że w dłuższej perspektywie wygrywa wygoda i użyteczność rozwiązań, co w przypadku komunikatorów jest zdecydowanie spełnione. A jeśli coś jest tak dobre, to po co z tego rezygnować.

O AGENCJI STARCOM:

Starcom jest globalną agencją mediową należąca do jednego z trzech największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Groupe. W oparciu o naszą wiedzę o konsumentach, ich relacjach z markami, mediami i technologiami, tworzymy platformy doświadczeń z markami, rozwijające biznes naszych Klientów. W Polsce Starcom zatrudnia blisko 300 ekspertów i gwarantuje Klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań reklamowych: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Starcom jest najbardziej efektywną agencją w Polsce według globalnego rankingu Global Effie Index 2016. Obsługuje kilkadziesiąt najbardziej wymagających polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, wśród których są między innymi: Aflofarm Farmacja Polska, L’Oreal Polska&Baltics, Grupa Żywiec, Stallantis, Totalizator Sportowy, Maspex Wadowice, Allegro.pl, Samsung, ZT Kruszwica, Santander Bank.

Załączniki

zip

HX study maj 2021

zip 7,4 MB
Pobierz plik

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Joanna Carbol

Communications Director

Publicis Groupe

Communications
Domaniewska 44A
02-672 Warszawa


PUBLICIS GROUPE

Publicis Groupe jest jednym z największych holdingów reklamowych na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę.

W Polsce Publicis Groupe zatrudnia blisko 1500 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań.

Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative & Content (Saatchi & Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Public Relations (MSL, Publicis Consultants), Commerce (Digitas, &IS), Production (Prodigious), Data Science oraz Investment.