Publicis Groupe
Informacje prasowe

Nowa kampania BLIKA z wykorzystaniem ChatGPT

Ruszyła kampania BLIKA promująca nową edycję BLIKOMANII, która wykorzystuje ChatGPT – generator tekstu bazujący na sztucznej inteligencji opracowany przez OpenAI, do stworzenia struktury SEM reklam elastycznych w Google Ads. Za koncept i testy z wykorzystaniem chatbota odpowiada agencja marketingu efektywnościowego Performics, a za strategiczne planowanie i zakup mediów agencja mediowa Spark Foundry. Obie agencje należą do Publicis Groupe.

Eksperci agencji Performics sprawdzali, jak narzędzie poradzi sobie z briefem klienta, wpisując zapytania w celu stworzenia konkretnej struktury SEM do kampanii promującej loterię BLIKOMANIA. Z propozycji wygenerowanych przez ChatGPT, zespół wybrał najbardziej dopasowane do strategii komunikacji słowa kluczowe, nagłówki i teksty elastycznych reklam tekstowych. Po przeprowadzeniu kampanii agencja planuje porównać efektywność reklam stworzonych przez ChatGPT i tych ułożonych przez człowieka.

BLIK to Klient skoncentrowany na nowych technologiach, stawiający na innowacyjne rozwiązania, co pozwala nam na tworzenie nieszablonowych taktyk i testowanie nowych narzędzi. Jedną z takich inicjatyw było wykorzystanie ChataGPT do wygenerowania struktury SEM reklam elastycznych w Google Ads. Po odpowiednim sformułowaniu briefu, otrzymaliśmy nagłówki i teksty reklam zaproponowane przez chatbota, które po naszej selekcji przedstawiliśmy do akceptacji Klientowi, zaznaczając, że nie wprowadziliśmy do nich żadnych kluczowych zmian. Z niecierpliwością czekamy na wyniki testów, czy użycie ChataGPT może wpłynąć na optymalizację naszej pracy i zwiększenie efektywności marketingowej – mówi Anna Jakubowska, Senior Business Integration Managerka w Performics.

BLIKOMANIA wystartowała na początku kwietnia, w loterii można wygrać sztabkę złota, czeki BLIK o wartości 100 lub 200 zł, jest też nagroda gwarantowana w postaci kodu z Legimi uprawniającego do wyboru jednego e-booka z puli 20 z różnych kategorii tematycznych.

BLIK współpracuje z agencjami już od 2018 roku, z którymi odnosi biznesowe sukcesy, czego potwierdzeniem są nagrody branżowe takie jak Effie czy Mixx Awards.

Performics

Performics to agencja marketingu efektywnościowego oferująca kompleksowe usługi w zakresie strategii mediów interaktywnych, e-commerce oraz rozwiązań performance marketingu opartych na zaawansowanej analityce. W 2020 roku otrzymała tytuł Partnera Premium w programie Programu Facebook Marketing Partners. Agencja z sukcesem łączy najnowsze technologie z kreatywnością, co pozwala realizować kampanie zarówno dla lokalnych firm, jak i globalnych klientów, często w roli HUBu. Ponad 150-osobowy zespół Performics skoncentrowany jest na skuteczności i jakość strategii oraz działań digitalowych, których nadrzędnym celem jest zmiana intencji zakupowych w przychody ze sprzedaży dla Klientów. W Performics wszystkie osoby planujące i kupujące kampanie posiadają aktualne certyfikaty Blueprint. Agencja jest laureatem nagród Effie, Mixx Awards, Innovation, a także Performance Diamonds CEE. Performics jest częścią Publicis Groupe, pierwszej co do wielkości i najwyżej ocenianej grupy mediowej w Polsce według raportu RECMA "The Qualitative Evaluation Poland" 2022.

 

Spark Foundry

Spark Foundry jest globalną agencją mediową należącą do holdingu Publicis Groupe. Agencja łączy skalę i siłę międzynarodowej firmy z energią do rozwoju, wdrażania innowacji i transformacji, charakterystyczną dla startupów. Przedsiębiorczość, nowatorskie podejście do biznesu, otwartość na zmiany i eksperymentowanie, to cechy, które łączą Spark Foundry z klientami agencji, wśród których są takie marki jak Żabka, Blik, Agata, The Lorenz Bahlsen, Sandoz, Mondelez. Kompetencje Spark Foundry wykraczają daleko poza obszar standardowych usług związanych z biznesem mediowym i obejmuję między innymi analitykę, technologię marketingową, content marketing, e-commerce oraz doradztwo w dziedzinie digital transformation. Agencja regularnie zdobywa wyróżnienia i nagrody za efektywność i kreatywność kampanii. W 2021 zdobyła 2 miejsce w rankingu Agencji mediowych Effie, w 2022 roku została wyróżniona tytułem „Game Changer” przez magazyn Media i Marketing Polska oraz awansowała na 3 miejsce w globalnym rankingu agencji mediowych według raportu „RECMA QualityPack” 2022, utrzymując pozycję High Profile.

Załączniki

Blikomania.png

Blikomania

png 3,2 MB
pobierz
docx

Nowa kampania BLIK-a z wykorzystaniem ChatGPT fin

docx 80,8 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Joanna Carbol

Communications Director

Publicis Groupe

Communications
Domaniewska 44A
02-672 Warszawa


Publicis Groupe jest największym holdingiem reklamowym na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 1800 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative (Saatchi&Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Publicis Commerce, Publicis Production (Prodigious), Yotta (doradztwo i wdrożenia w obszarze danych i technologii) oraz departamenty specjalistyczne takie jak Investment. Polscy eksperci Commerce i Production współtworzą regionalną platformę Publicis Le Pont, operującą w Czechach, na Węgrzech i w Polsce.