Publicis Groupe
Informacje prasowe

Zenith wzmacnia zespół Strategii Mediowej i Innowacji

Na czele zespołu stanie Kamil Kołak, od lipca pełniący podwójną funkcję Media Strategy & Innovation Directora oraz Product Development Leada w Zenith Growth Team. Raportować będzie bezpośrednio do Staszka Miczela, Head of Growth Zenith.

Jako Media Strategy & Innovation Director, Kamil zarządzać będzie zespołem Strategii Mediowej i Innowacji w ramach Zenith Growth Team. W zakres jego obowiązków wchodzić będzie przede wszystkim nadzór nad zachowaniem najwyższych standardów i jakości przygotowywanych przez zespoły Zenith strategii mediowych, w tym odpowiedzialność za wdrożenie globalnego podejścia do planowania w oparciu o framework Zenith ROI X, jak również zasilenie podejścia lokalnymi rozwiązaniami badawczymi i analitycznymi oferowanymi przez Publicis Groupe.

Odpowiedzialny będzie za bezpośrednie wsparcie kluczowych klientów z portfolio Zenith w obszarach innowacji marketingowych oraz rozwoju dojrzałości cyfrowej organizacji, a także za procesy szkolenia pracowników Zenith, w tym szkolenia z autorskich narzędzi do optymalizacji mediamixu, takich jak Zenith Customer Experience Tool (CX Tool), czy wypracowany przez YOTTA zestaw narzędzi the Vault (Planner, Optimizer).

Dodatkowa funkcja Product Development Leada, którą obejmuje Kamil Kołak dotyczyć będzie nadzóru nad planem rozwoju produktów zasilających strategie mediowe przygotowywane dla klientów Zenith. Planowane wdrożenia – realizowane we współpracy z jednostkami specjalistycznymi Publicis Groupe w Polsce (Performics, YOTTA) – to przede wszystkim rozwój obecnej oferty produktów, jak i powstanie nowych rozwiązań i narzędzi na styku mediów, analityki i biznesu. Szczególny nacisk położony jest na rozwiązania z obszarów Attention, Zrónoważonego Rozwoju (ślad węglowy) oraz AI.

Kamil Kołak posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży reklamowej. W agencji mediowej Zenith od stycznia 2020 roku kierował 40 osobowym zespołem odpowiadającym za obsługę mediową Pepsico, Amrest, GSK oraz Haleon na 30 rynkach w Europie i Azji. Odpowiedzialny był bezpośrednio za budowanie i rozwój struktur hubowych oraz realizację strategicznych cross-rynkowych projektów analitycznych. Swoją wiedzę i doświadczenie wykorzysta teraz w szeregach Growth Teamu, kluczowej jednostki Zenith odpowiedzialnej za strategiczne wsparcie klientów agencji w najbardziej newralgicznych obszarach, takich jak: analityka i badania, transformacja cyfrowa biznesu, zarządzanie danymi, rozwój innowacyjności, strategia marki.

Zenith:

Agencja mediowa Zenith ma w swoim DNA ROI, jej ambicja jest takie łączenie danych, najnowszych technologii i najlepszych na rynku specjalistów, aby istotnie przyczyniać się do wrostu biznesu swoich Klientów. Zespół Zenith w Polsce tworzy niemal 200 specjalistów z zakresu komunikacji i planowania mediów, content i performance marketingu, analityki i danych. W portfolio agencji znajduje sie ponad 60 czotowych globalnych i polskich Klientów, do największych z nich należą: Pepsico, AmRest (KFC, Pizza Hut), Rossmann, Adamed, Swarovski, Kompania Piwowarska, Disney, Credit Agricole, RTV Euro AGD, Sephora, Coty, Wedel, Electrolux czy Animex. Zenith znajduje się na 2 miejscu w rankingu „Overall Activity Volume 2022” opublikowanym przez RECMA w lipcu 2023 roku, ze wzrostem biznesu o ponad 29% (za ostatnie 3 lata na poziomie aż 74,6%) i udziałem w rynku na poziomie 8,6%. Agencja regularnie zdobywa wyróżnienia i nagrody za efektywność i kreatywność prowadzonych kampanii. W 2023 roku otrzymała Nagrodę Główną i tytuł "Grupy Mediowej Roku" magazynu Media & Marketing Polska. Zenith jest częścią Publicis Groupe, pierwszej co do wielkości i najwyżej ocenianej grupy mediowej w Polsce według raportu RECMA „The Qualitative Evaluation Poland" w 2023.

Załączniki

Kamil Kołak_Zenith.png

Kamil Kołak Zenith

png 319,9 kB
pobierz
docx

Zenith wzmacnia zespół Strategii Mediowej i Innowacji

docx 349,9 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Joanna Carbol

Communications Director

Publicis Groupe

Communications
Domaniewska 44A
02-672 Warszawa


PUBLICIS GROUPE

Publicis Groupe jest jednym z największych holdingów reklamowych na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę.

W Polsce Publicis Groupe zatrudnia blisko 1500 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań.

Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative & Content (Saatchi & Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Public Relations (MSL, Publicis Consultants), Commerce (Digitas, &IS), Production (Prodigious), Data Science oraz Investment.