Publicis Worldwide Poland: Apel Romów przed siedzibami Google, Mety i Netflixa
W kraju, w którym wreszcie coraz głośniej i odważniej mówimy o równości i tolerancji, wciąż istnieją grupy etniczne traktowane stereotypowo i krzywdząco. Należą do nich między innymi Romowie, których w Polsce, według różnych i nie do końca precyzyjnych źródeł, jest od kilkunastu do 30 000. Publicis Worldwide Poland postanowił rozpocząć społeczną dyskusję na ten temat i oddaje głos Romom
w przestrzeni miejskiej.
Na ulicach Warszawy pojawiły się billboardy nawołujące technologicznych gigantów - Google, Metę i Netflixa - do poprawy ich usług i produktów, tak, by były one bardziej inkluzywne oraz uwzględniały osoby o narodowości romskiej. Hasło przewodnie kampanii to #StopRomofobii. Apel do Mety o uzupełnienie biblioteki emoji o romską flagę został wyświetlony przy Rondzie Daszyńskiego.
Propozycja projektu pierwszego w historii firmy Google romskiego Doodle’a pojawiła się na ulicy Towarowej. Rysunek mógłby się pojawić na stronie głównej wyszukiwarki 5 listopada, w Międzynarodowy Dzień Języka Romskiego. Projekt Doodle’a został skonsultowany ze znaną romską artystką Małgorzatą Mirgą-Tas.
W sąsiedztwie muralu Netflixa, znajdującym się na skrzyżowaniu ulic Kruczej i Alei Jerozolimskich, wyświetlono wiadomość nawiązującą do popularnego serialu „Infamia”, który powiela wiele stereotypów na temat Romów. Billboard wzywa Netflix do pokazania tej grupy etnicznej bez krzywdzących ją uprzedzeń.
„Walka ze stereotypami jest możliwa dzięki popularyzowaniu romskiej kultury i jej społeczności. Zachęcamy Metę, Google i Netflixa, aby w tym pomogli i podjęli działania, dzięki którym Romowie będą mogli w pełni korzystać z ich usług i produktów” – mówi Joanna Karwowska-Koza, Strategy & Growth Director Publicis Worldwide Poland.
Karolina i Karol Kwiatkowscy z Centralnej Rady Romów dodają: „Według danych zebranych podczas Narodowego Spisu Powszechnego w 2021 roku ponad 13 000 osób zadeklarowało swoją przynależność etniczną jako romską. Romowie, w całej różnorodności, są największą mniejszością etniczną w Europie i borykają się z ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Możemy mówić o zjawisku tzw. romofobii. Jej skutkami są m.in. dyskryminacja, długotrwałe bezrobocie, brak opieki zdrowotnej, utrudniony dostęp do edukacji czy wynajęcia mieszkania.”
Billboardy powstały dla Centralnej Rady Romów w Polsce. Za realizację kampanii odpowiadają agencje należące do Publicis Groupe: Publicis Worldwide Poland jest autorem koncepcji kreatywnej oraz strategii, natomiast planowaniem i zakupem nośników zajął się Spark Foundry.
Szczegółowych informacji udziela:
Kamil Osękowski, PR Specialist Publicis Groupe,
kamil.osekowski@publicisgroupe.com
Justyna Wach-Ślusarska, Communications Director Publicis Groupe,
justyna.wach-slusarska@publicisgroupe.com
***
Publicis Worldwide Poland jest partnerem komunikacyjnym marek. Pomaga kreować ich unikalną propozycję, dba o ich rozwój i o to, by ich wartość rosła dzięki wyróżniającej, spójnej narracji i długotrwałej relacji z konsumentem. Pozwalamy markom znaleźć jedyny w swoim rodzaju sposób komunikacji i tworzymy spójne doświadczenie na każdym etapie ścieżki konsumenckiej. Strukturę agencji tworzą: Publicis Poland, Publicis Lion, Publicis Health, Publicis Consultants oraz Arc.
W Publicis wierzymy w Ciekawość – to dzięki niej docieramy do źródła wyzwań biznesowych naszych klientów, potrafimy zaproponować skuteczne rozwiązania, odkrywamy unikalne insighty i tworzymy wartościowe i efektywne strategie komunikacji w odpowiedzi na każdy brief. Mamy własne metody pracy i autorskie narzędzia do kreowania efektywnych strategii komunikacji, takie jak konsument 360, Creative Spiner czy Brand Purpose Activator – dzięki nim, bez względu na to czy tworzymy kampanię digitalową, aktywację czy aplikację mamy pewność, że użyliśmy w procesie 100% mocy ciekawości, by powstała wyjątkowa kampania. Przez lata udowodniliśmy, że jesteśmy jednym z najskuteczniejszych partnerów komunikacyjnych i biznesowych w Polsce – mówią za nas lojalni, długodystansowi klienci i ponad 40 statuetek Effie, w tym najważniejsza Grand Prix, 5 statuetek w kat. Long Term oraz trzykrotne podium w 2021, 2020 oraz 2018 dla najefektywniejszych agencji w kraju. W rankingu XX-lecia Effie, znaleźliśmy się wśród 20 najczęściej nagradzanych agencji w Polsce.
W 2023 roku ciekawość przyniosła nam docenienie w międzynarodowych i polskich konkursach: dwa złota w MIXX Europe, 2 srebra i 2 brązy w Caples, 2 shorlisty w Cannes Lions, brąz w LIA, 4 srebra i 2 brązy KTR, srebro, 3 brązy i 2 shorlisty w Golden Drum oraz TOP 10 w rankingu agencji kreatywnych, tytuł i 2 wyróżnienia w M&M Global, srebro i brąz w Gerety, nagrodę główną i 3 wyróżnienia w Golden Arrow. Za to w 2022 r. zdobyliśmy brązowego Lwa w Cannes Lions oraz 4 shortlisty, na Kyiv International Adv. Festival srebro oraz 2 x brąz, a także złoto w Mixx Awards Europe, w Caples Awards 3 x brąz oraz nominację w The Andy's, a w polskich: 3 wyróżnienia i 2 Nagrody Główne w Golden Arrow. Ponadto w 2023 i 2022 r. otrzymaliśmy tytuły „Długodystansowcy” oraz „Siła kreacji” w rankingach MMP. W 2021 r. zdobyliśmy w konkursach: EFFIE 3 m-sc dla Agencji Reklamowej Roku i 3 srebra w tym w kat. Long Term Marketing Excellence, w MIXX: Best In Show, 2 x złoto, srebro oraz 2 wyróżnienie, w KTR 5 m.sc. w rankingu agencji reklamowych, Charity of the Year, 2 x złoto, 2 x srebro, w Innovation 2 x srebro, a w konkursach Kreatura 2 wyróżnienia i 2 Nagrody Główne, w Golden Arrow statuetkę oraz 2 wyróżnienia. W międzynarodowym konkursie Cresta otrzymaliśmy brąz w kat. B2B campaign i 2 nominacje w kat. innovative use of social media oraz healthcare services.
Publicis Worldwide Poland jest częścią Publicis Groupe Polska zintegrowanej platformy komunikacyjnej Publicis Groupe dającej klientom błyskawiczny dostęp do usług, kompetencji, talentów i nowoczesnych narzędzi wspierających ich marketingowe i biznesowe cele. W czasach transformacji rynku pomagamy dokonywać transformacji biznesowej.
Do klientów agencji Publicis Worldwide Poland należą m.in. Nestlé Polska, Sanofi, BNP Paribas Bank Polska, PG Health Europe, PGE, Mondelez (Prince Polo, Nussbeisser), Pru, Garnier, PKP Intercity, Animex, Barilla, Wasa, Danone/Nutricia, Maspex/Tymbark, Paul Hartmann AG, Renault Polska oraz Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali K.I.D.S.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Publicis Groupe jest największym holdingiem reklamowym na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 1800 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative (Saatchi&Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Publicis Commerce, Publicis Production (Prodigious), Yotta (doradztwo i wdrożenia w obszarze danych i technologii) oraz departamenty specjalistyczne takie jak Investment. Polscy eksperci Commerce i Production współtworzą regionalną platformę Publicis Le Pont, operującą w Czechach, na Węgrzech i w Polsce.