Allegro ponownie wybiera Starcom
Allegro – wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej – rozstrzyga wieloetapowy przetarg mediowy, ponownie wybierając Starcom. Agencja odpowiedzialna będzie za kompleksową obsługę Allegro w zakresie paid mediów na rynku polskim.
– Starcom posiada szerokie, biznesowe spojrzenie na wyzwania współczesnego marketingu, w tym rolę mediów. Doskonale rozumie też zmiany zachodzące na rynku oraz wśród konsumentów, a także myśli perspektywą całego ich procesu decyzyjnego. Agencja po raz kolejny pokazała, że doskonale rozumie biznes Allegro oraz potwierdziła gotowość do wsparcia ambicji marki – zarówno na rynku lokalnym, jak i międzynarodowym – mówi Martin Komora, Director Groupe Marketing w Allegro.
Historia współpracy Starcomu i Allegro sięga 2009 roku, kiedy to po raz pierwszy agencja została wybrana na partnera mediowego marketplace’u. Po raz kolejny obie firmy nawiązały współpracę w 2017 roku, kiedy to – po 3 letniej przerwie we współpracy – Starcom ponownie sięgnął po palmę zwycięstwa w przetargu mediowym Allegro. Wygrana w 2023 roku to skuteczne przypieczętowanie długoletniego partnerstwa biznesowego obu firm.
Dowodem na efektywność kampanii współrealizowanych przez Starcom dla Allegro są liczne nagrody i wyróżnienia zdobyte w konkursach branżowych. Tegoroczne Effie Awards – gdzie nagradzane są najskuteczniejsze działania, kampanie i rozwiązania marketingowe – doceniło 4 kampanie: "Allegro Days" (srebro w kat. e-Commerce & Shopper Marketing), "Przychodzi, podoba się, płacisz później" (srebro w kat. Finance & Insurance), "Allegro Protect" (brąz w kat. Services), "Nasz Najpewniejszy Sklep" (brąz w kat. Retail).
***
O ALLEGRO:
Założone w Polsce ponad 20 lat temu, Allegro prowadzi obecnie wiodący marketplace w Europie Środkowo-Wschodniej, celując w pozycję platformy e-commerce pierwszego wyboru dla europejskich konsumentów. Grupa ma swoją siedzibę w Luksemburgu i notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, łącząc na swojej platformie miliony kupujących z tysiącami międzynarodowych sprzedawców, którzy udostępniają setki milionów ofert. Firma ugruntowała swój status najwygodniejszej platformy zakupowej w czasach inflacji. Model marketplace Allegro opiera się głównie na umożliwianiu sprzedaży głównie nowych produktów, w szczególności w formie business-to-customer, dając europejskim konsumentom łatwy dostęp do ofert obejmujących różne kategorie, w tym: Elektronikę, Dom i ogród, Sport i turystyka, Produkty dla dzieci, Motoryzacja, Moda i obuwie, Zdrowie i uroda, Książki, Media czy Kolekcje i sztuka.
O AGENCJI STARCOM:
Starcom jest globalną agencją mediową należąca do jednego z trzech największych na świecie holdingów reklamowych Publicis Groupe. W oparciu o wiedzę o konsumentach, ich relacjach z markami, mediami i technologiami, tworzy platformy doświadczeń z markami, rozwijające biznes Klientów. W Polsce Starcom zatrudnia ponad 300 ekspertów i gwarantuje Klientom wszystkie kluczowe usługi niezbędne do prowadzenia skutecznych działań omnichannel: performance marketing, analityka i badania, technologia i zarządzanie danymi, content marketing oraz business transformation. Starcom od wielu lat utrzymuje pozycję dominującą w Polsce (globalny raport rankingu „RECMA Overall Activity Volume 2022”). Starcom jest najbardziej efektywną agencją w Polsce według globalnego rankingu Global Effie Index 2022, od 2016 roku utrzymuje ocenę Dominant. Wielokrotny laureat tytułu Agencji Roku m.in Effie 2021, 2022 i 2023, MIXX 2022, a w 2021 roku Innovation. Wyróżniony tytułem „Liga Mistrzów” przez magazyn Media Marketing Polska w 2022 roku oraz „Grupa Mediowa” w 2023 roku. Starcom obsługuje kilkadziesiąt najbardziej wymagających polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, wśród których są między innymi: Leroy Merlin, Avon, Totalizator Sportowy, Grupa Maspex, Allegro.pl, Visa, Samsung, ZT Kruszwica, Millennium Bank, Stellantis, Tarczyński, Tauron.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Publicis Groupe jest największym holdingiem reklamowym na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 1800 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative (Saatchi&Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Publicis Commerce, Publicis Production (Prodigious), Yotta (doradztwo i wdrożenia w obszarze danych i technologii) oraz departamenty specjalistyczne takie jak Investment. Polscy eksperci Commerce i Production współtworzą regionalną platformę Publicis Le Pont, operującą w Czechach, na Węgrzech i w Polsce.