Publicis Groupe
Informacje prasowe

Marek Lenz, jako Chief Technology Officer odpowiada za strategię rozwoju technologicznego Publicis Groupe

Marek Lenz objął nowo utworzone stanowisko Chief Technology Officera w Publicis Groupe. W tej roli odpowiadał będzie za rozwój wewnętrznych systemów i narzędzi służących automatyzacji i optymalizacji pracy, a także tworzenie oraz udoskonalanie usług i produktów technologicznych oferowanych Klientom Grupy.

Marek Lenz, jako CTO Publicis Groupe, będzie zarządzał kilkudziesięcioosobowym zespołem ekspertów zajmujących się rozwojem wewnętrznej infrastruktury technologicznej Grupy, obejmującej między innymi systemy mediowe i finansowe oraz doskonaleniem narzędzi i usług wspierających transformację technologiczną i digitalową klientów, w tym wszystkich produktów z obszaru Business Intelligence, służących do gromadzenia, analizy i prezentacji danych.

- Chcemy być niekwestionowanym liderem rewolucji technologicznej w branży marketingowej. Przyspieszamy więc zdecydowanie proces rozwoju inteligentych systemów do optymalizacji i automatyzacji pracy, podnoszących efektywność działania naszej organizacji. Równocześnie inwestujemy w doskonalenie i rozbudowę portfolio usług oraz produktów technologicznych, które wspierają klientów w transformacji ich biznesu – mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich oraz dodaje – Marek Lenz, który będzie przewodził tej zmianie, ma ponad 25 – letnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach IT w bankowości, ubezpieczeniach i telekomunikacji, czyli sektorach zbudowanych na zaawansowanych systemach technologicznych. Jestem pewien, że jego wiedza zdobyta w tak progresywnych branżach, w połączeniu z naszą ekspertyzą i znajomością wyzwań biznesowych Klientów, gwarantują sukces transformacji technologicznej, którą realizujemy.

Marek Lenz będzie raportował bezpośrednio do Piotra Piętki i ściśle współpracował z szefami wszystkich Agencji oraz obszarów kompetencyjnych grupy, a także ekspertami zajmującymi się sztuczną inteligencją i narzędziami marketingowymi w całej organizacji.

- Innowacyjne technologie inspirują i zmieniają branżę marketingową od lat, ale obecne tempo adaptacji nowych technologii w tym sektorze jest naprawdę imponujące i cieszę się, że dołączam do grupy, która ma nie tylko wielkie ambicje w tym obszarze, ale także, jak na lidera przystało, konkretne plany przełomowych wdrożeń, czego najlepszym przykładem jest autorskie rozwiązanie z obszaru generatywnej sztucznej inteligencji - CoreAI – mówi Marek Lenz, Chief Technology Officer w Publicis Groupe i dodaje – Budowanie strategii technologiczej w komunikacji marketingowej i sprzedaży jest dla mnie fascynującym, nowym wyzwaniem. Już wkrótce nasze kolejne rozwiązania i narzędzia z kategorii AdTech, MarTech, czy Business Intelligence trafią do klientów, a dzięki udoskonalaniu wewnętrznej infrastruktury IT będziemy działać jeszcze efektywniej biznesowo.

Marek Lenz posiada ponad 25 – letnie doświadczenie w obszarze IT, które budował na stanowiskach kierowniczych w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i telekomunikacyjnym. Ostatnio na stanowisku Chief Information Officera w Allianz Polska. W latach 2018-2021 pracował w banku Pekao S.A. gdzie pełnił nadzór nad Centrum IT. Wcześniej w latach 2014-2018 zarządzał Departamentem Infrastruktury IT w mBanku, a w latach 2011-2014 pełnił funkcję CIO w AXA Polska. Posiada również wieloletnie doświadczenie w wiodących firmach konsultingowych i telekomunikacyjnych, takich jak : Accenture, Ericsson czy Nokia oraz szerokie doświadczenie międzynarodowe zdobyte na projektach wdrażanych w Chinach, RPA, Belgii, Brazylii i Włoszech. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej oraz studiów MBA realizowanych przez Uniwersytet of Quebec w Montrealu oraz Szkołę Główną Handlową.

Załączniki

Marek Lenz Publicis Groupe.jpg

Marek Lenz Publicis Groupe

jpg 2,5 MB
pobierz
docx

Informacja Prasowa Marek Lenz CTO Publicis Groupe final

docx 124,6 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Joanna Carbol

Communications Director

Publicis Groupe

Communications
Domaniewska 44A
02-672 Warszawa


Publicis Groupe jest największym holdingiem reklamowym na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 1800 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative (Saatchi&Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Publicis Commerce, Publicis Production (Prodigious), Yotta (doradztwo i wdrożenia w obszarze danych i technologii) oraz departamenty specjalistyczne takie jak Investment. Polscy eksperci Commerce i Production współtworzą regionalną platformę Publicis Le Pont, operującą w Czechach, na Węgrzech i w Polsce.