Marek Lenz, jako Chief Technology Officer odpowiada za strategię rozwoju technologicznego Publicis Groupe
Marek Lenz objął nowo utworzone stanowisko Chief Technology Officera w Publicis Groupe. W tej roli odpowiadał będzie za rozwój wewnętrznych systemów i narzędzi służących automatyzacji i optymalizacji pracy, a także tworzenie oraz udoskonalanie usług i produktów technologicznych oferowanych Klientom Grupy.
Marek Lenz, jako CTO Publicis Groupe, będzie zarządzał kilkudziesięcioosobowym zespołem ekspertów zajmujących się rozwojem wewnętrznej infrastruktury technologicznej Grupy, obejmującej między innymi systemy mediowe i finansowe oraz doskonaleniem narzędzi i usług wspierających transformację technologiczną i digitalową klientów, w tym wszystkich produktów z obszaru Business Intelligence, służących do gromadzenia, analizy i prezentacji danych.
- Chcemy być niekwestionowanym liderem rewolucji technologicznej w branży marketingowej. Przyspieszamy więc zdecydowanie proces rozwoju inteligentych systemów do optymalizacji i automatyzacji pracy, podnoszących efektywność działania naszej organizacji. Równocześnie inwestujemy w doskonalenie i rozbudowę portfolio usług oraz produktów technologicznych, które wspierają klientów w transformacji ich biznesu – mówi Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich oraz dodaje – Marek Lenz, który będzie przewodził tej zmianie, ma ponad 25 – letnie doświadczenie na kierowniczych stanowiskach IT w bankowości, ubezpieczeniach i telekomunikacji, czyli sektorach zbudowanych na zaawansowanych systemach technologicznych. Jestem pewien, że jego wiedza zdobyta w tak progresywnych branżach, w połączeniu z naszą ekspertyzą i znajomością wyzwań biznesowych Klientów, gwarantują sukces transformacji technologicznej, którą realizujemy.
Marek Lenz będzie raportował bezpośrednio do Piotra Piętki i ściśle współpracował z szefami wszystkich Agencji oraz obszarów kompetencyjnych grupy, a także ekspertami zajmującymi się sztuczną inteligencją i narzędziami marketingowymi w całej organizacji.
- Innowacyjne technologie inspirują i zmieniają branżę marketingową od lat, ale obecne tempo adaptacji nowych technologii w tym sektorze jest naprawdę imponujące i cieszę się, że dołączam do grupy, która ma nie tylko wielkie ambicje w tym obszarze, ale także, jak na lidera przystało, konkretne plany przełomowych wdrożeń, czego najlepszym przykładem jest autorskie rozwiązanie z obszaru generatywnej sztucznej inteligencji - CoreAI – mówi Marek Lenz, Chief Technology Officer w Publicis Groupe i dodaje – Budowanie strategii technologiczej w komunikacji marketingowej i sprzedaży jest dla mnie fascynującym, nowym wyzwaniem. Już wkrótce nasze kolejne rozwiązania i narzędzia z kategorii AdTech, MarTech, czy Business Intelligence trafią do klientów, a dzięki udoskonalaniu wewnętrznej infrastruktury IT będziemy działać jeszcze efektywniej biznesowo.
Marek Lenz posiada ponad 25 – letnie doświadczenie w obszarze IT, które budował na stanowiskach kierowniczych w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i telekomunikacyjnym. Ostatnio na stanowisku Chief Information Officera w Allianz Polska. W latach 2018-2021 pracował w banku Pekao S.A. gdzie pełnił nadzór nad Centrum IT. Wcześniej w latach 2014-2018 zarządzał Departamentem Infrastruktury IT w mBanku, a w latach 2011-2014 pełnił funkcję CIO w AXA Polska. Posiada również wieloletnie doświadczenie w wiodących firmach konsultingowych i telekomunikacyjnych, takich jak : Accenture, Ericsson czy Nokia oraz szerokie doświadczenie międzynarodowe zdobyte na projektach wdrażanych w Chinach, RPA, Belgii, Brazylii i Włoszech. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej oraz studiów MBA realizowanych przez Uniwersytet of Quebec w Montrealu oraz Szkołę Główną Handlową.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Publicis Groupe jest największym holdingiem reklamowym na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 1800 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative (Saatchi&Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Publicis Commerce, Publicis Production (Prodigious), Yotta (doradztwo i wdrożenia w obszarze danych i technologii) oraz departamenty specjalistyczne takie jak Investment. Polscy eksperci Commerce i Production współtworzą regionalną platformę Publicis Le Pont, operującą w Czechach, na Węgrzech i w Polsce.