Publicis Groupe
Informacje prasowe

Social media napędzają sprzedaż - raport Publicis Groupe CEE i GWI

Publicis Groupe Central & Eastern Europe (CEE) oraz GWI przedstawiają nowy raport na temat zwyczajów korzystania z mediów społecznościowych w regionie CEE. Najnowsze, wspólne opracowanie jest trzecią odsłoną edycji CEE globalnych raportów GWI, takich jak: „Jesteś tym, co kupujesz” oraz „Nowa era GenZ”, a jego celem jest analiza zwyczajów użytkowników mediów społecznościowych w regionie CEE.

Raport jednoznacznie wskazuje, że rola mediów społecznościowych w kształtowaniu zachowań konsumenckich jest coraz istotniejsza. Widać też wyraźnie, że by sprostać oczekiwaniom tej, coraz bardziej zaangażowanych użytkowników social mediów, potrzebne są innowacyjne i przemyślanie strategie marketingowe.

 - Rola, jaką media społecznościowe odgrywają w życiu ludzi na całym świecie, jest niebywała i widoczna we wszystkich grupach wiekowych. W regionie CEE pokolenie X jest najbardziej aktywne w mediach społecznościowych. Zaraz za nim plasują się Millenialsi, choć korzystają z mediów z innych pobudek. Zrozumienie, co jest najważniejsze dla różnych grup konsumentów w regionie CEE, pozwoli markom docierać do odbiorców z tym, co naprawdę do nich przemawia – mówi Jason Mander, Chief Research Officer w GWI.

 

Kluczowe wnioski z raportu:

 

Media społecznościowe zmieniają sposób, w jaki konsumujemy informacje

W regionie CEE coraz więcej konsumentów sięga po media społecznościowe, aby być na bieżąco z newsami i wydarzeniami. W związku z malejącym zaufaniem do tradycyjnych mediów konsumenci poszukują nowych sposobów na zdobywanie informacji.

 Social Media Trends in CEE 1

Zaangażowanie w media społecznościowe nie zależy od wieku

Media społecznościowe ewoluowały, a wraz z nimi ich użytkownicy. W CEE największy odsetek użytkowników mediów społecznościowych to pokolenie X, następnie Millenialsi. Zatem marki, które chcą dotrzeć do konsumentów dzięki mediom społecznościowym, muszą tworzyć treści skierowane zarówno do młodszych, jak i starszych grup.

Social Media Trends in CEE 2

Krótkie wideo to nie tylko TikTok

Nie sposób ignorować wpływu, jaki treści wideo mają na współczesnych konsumentów. Marki chcące zaistnieć w tym obszarze powinny docierać do odbiorców zarówno na platformach z krótkimi, jak i dłuższymi formami treści.

Social Media Trends in CEE 3

Media społecznościowe dominują w odkrywaniu produktów

 W regionie CEE media społecznościowe odgrywają dużą rolę w procesie zakupowym. Marketerzy, którzy chcą zwrócić na siebie uwagę, powinni tworzyć treści, które wzbudzają inspirują docelowych odbiorców do bliższego poznania ich marek.

Social Media Trends in CEE 4

Maria Tudor, Chief Operating Officer w Publicis Groupe CEE, podkreśla znaczenie tych wniosków:

- Współpraca z GWI pozwala nam uzyskać nieoceniony wgląd w zmieniający się krajobraz mediów cyfrowych Europy Środkowo-Wschodniej. Media społecznościowe przeniknęły do każdej dziedziny życia w regionie – od tego, w jaki sposób konsumenci odkrywają produkty, po sposób, w jaki zdobywają informacje. Dane potwierdzają, że Marketerzy muszą nadążać za tempem zmian, tworząc treści, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców w CEE.

Raport bazuje na szeroko zakrojonych badaniach internetowych GWI, przeprowadzonych wśród użytkowników internetu w wieku 16-64 lat i analizuje trendy na siedmiu kluczowych rynkach regionu: Polsce, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Grecji, Węgrzech oraz Rumunii.

Skąd pobrać raport? Pełna wersja raportu „Trendy w mediach społecznościowych: najważniejsze wnioski dla Europy Środkowo-Wschodniej” jest dostępna pod linkiem. Aby uzyskać dostęp do raportu dla regionu CEE, należy wypełnić wniosek znajdujący się pod linkiem.

 

O GWI

GWI to nowoczesne badania konsumenckie na żądanie, o globalnym zasięgu. Dostępne dla wszystkich, nie tylko dla ekspertów. To platforma stworzona dla firm, które potrzebują świeżych i wnikliwych danych o swoich klientach. Wartości, decyzje zakupowe, sposób korzystania z mediów czy zwyczaje związane z mediami społecznościowymi - to wszystko znajdą Państwo u nas! GWI pracuje na próbie 2,7 miliarda ludzi z ponad 50 krajów. Dzięki czemu, platforma stała się stałym punktem odniesienia dla agencji, marek i firm mediowych, które chcą dowiedzieć się, co popycha ich odbiorców do działania. Więcej informacji, można uzyskać na www.gwi.com.

 

O Grupie Publicis – The Power of One

Grupa Publicis jest globalnym liderem komunikacji. Grupa działa w każdym z ogniw łańcucha wartości, świadcząc od usług konsultingowych po wdrożeniowe, łącząc transformację marketingową z transformacją biznesowo - cyfrową. Grupa Publicis ma uprzywilejowaną pozycję partnera w transformacji klientów, dzięki spersonalizowanemu podejściu. Grupa bazuje na dziesięciu kompetencjach z zakresu czterech obszarów: komunikacji, mediów, danych i technologii. Dzięki ujednoliconej i płynnej organizacji, jej klienci mają ułatwiony dostęp do wszystkich kompetencji na każdym rynku. Grupa Publicis jest obecna w ponad 100 państwach, zatrudnia około 101 tys. profesjonalistów.

www.publicisgroupe.com | Twitter: @PublicisGroupe | Facebook | LinkedIn | YouTube | Viva la Difference!

W celu uzyskania dalszych informacji, prośba o kontakt z:

Karen Lim, Dyrektorem ds. Komunikacji, tel + 33 (0) 6 20 26 75 73, karen.lim@publicisgroupe.com

 

Załączniki

Social Media Trends in CEE_1.pdf

Social Media Trends in CEE 1

pdf 38,1 kB
pobierz
Social Media Trends in CEE_2.pdf

Social Media Trends in CEE 2

pdf 235,1 kB
pobierz
Social Media Trends in CEE_3.pdf

Social Media Trends in CEE 3

pdf 58,7 kB
pobierz
Social Media Trends in CEE_4.pdf

Social Media Trends in CEE 4

pdf 39,2 kB
pobierz
docx

Informacja Prasowa Social media napędzają sprzedaż raport Publicis Groupe CEE i GWI fin

docx 734,7 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Joanna Carbol

Communications Director

Publicis Groupe

Communications
Domaniewska 44A
02-672 Warszawa


PUBLICIS GROUPE

Publicis Groupe jest największym holdingiem reklamowym na świecie i globalnym liderem w dziedzinie marketingu, komunikacji, transformacji cyfrowej napędzanych danymi, technologią i kreatywnością, które pozwalają tworzyć indywidualne doświadczenia konsumentów z markami na masową skalę. W Polsce Publicis Groupe zatrudnia ponad 2200 ekspertów. Organizacja działa w oparciu o model operacyjny Power of One, którego ideą jest integracja i rozwój kompetencji gwarantujących obecnym i przyszłym klientom Grupy coraz większą wartość biznesową z realizowanych dla nich zadań.

Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają znane i cenione na arenie lokalnej i światowej agencje marketingowe, skupione w obszarach kompetencyjnych: Creative (Saatchi&Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Influence (MSL, Publicis Consultants), Publicis Commerce, Publicis Production (Prodigious), YOTTA (doradztwo i wdrożenia w obszarze danych i technologii) oraz departamenty specjalistyczne takie jak Investment. Polscy eksperci Commerce i Production współtworzą regionalną platformę Publicis LePont, operującą w Czechach, na Węgrzech i w Polsce.