Oral-B
Informacje prasowe

W trosce o poprawę stanu zdrowia jamy ustnej - program edukacji stomatologicznej „Niesamowity świat higieny jamy ustnej“

Stan zdrowia jamy ustnej dzieci w Polsce oraz świadomość rodziców na temat prawidłowych zasad dbania o higienę jamy ustnej pozostawiają wiele do życzenia. Według danych Ministerstwa Zdrowia[1] aż 9 na 10 dzieci w wieku 7 lat ma próchnicę, a tylko 59% rodziców dzieci 5-letnich rozumie związek między próchnicą zębów mlecznych i stałych. Najlepszym sposobem na poprawienie tej sytuacji jest edukacja, oraz kształtowanie prawidłowych nawyków już od najmłodszych lat. Firma Procter & Gamble – producent past Blend-a-med® i akcesoriów do pielęgnacji jamy ustnej Oral-B® –  już od wielu lat, angażuje się w edukację dzieci. Tym razem firma zorganizowała wyjątkowe warsztaty dziennikarskie dla najmłodszych pacjentów warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka.

„Niesamowity świat higieny jamy ustnej” to ogólnopolski program edukacji stomatologicznej przygotowany przez Instytut Blend-a-med Oral-B®. Celem programu jest pomoc w kształceniu u dzieci sześcio i siedmioletnich pozytywnych nawyków dbania o higienę jamy ustnej, które będą towarzyszyć im już przez całe życie.

Stan zdrowia zębów mlecznych może wpływać na kondycję zębów stałych, dlatego tak ważne jest, by wykształcić u dzieci prawidłowe nawyki związane z higieną i pielęgnacją jamy ustnej już od najmłodszych lat. Należy również pamiętać, że prawidłowe szczotkowanie i dobre nawyki żywieniowe to nie etap – to sposób na zdrowe życiemówi Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.  

Firma Procter & Gamble już po raz drugi zorganizowała specjalne spotkanie dla dzieci z Centrum Zdrowia Dziecka. 18 czerwca br. podczas warsztatów prowadzonych przez wykwalifikowaną higienistkę, najmłodsi pacjenci mieli okazję dowiedzieć się między innymi czym są i skąd się biorą ubytki oraz jak prawidłowo myć zęby i dziąsła. Młodzi adepci wkraczający w „Niesamowity świat higieny jamy ustnej” otrzymali specjalnie przygotowane materiały edukacyjne oraz kolorowe szczoteczki elektryczne Oral-B® z wizerunkami ulubionych postaci z bajek Disneya®. Dzięki temu nauka okazała się świetną zabawą, a ukochani bohaterowie będą towarzyszyć dzieciom
w codziennym myciu zębów.

W celu podkreślenia jak zdrowy i piękny uśmiech przydaje się w codziennej pracy, zaproszono również gościa specjalnego – dziennikarza radiowo-telewizyjnego. Po krótkich warsztatach dziennikarskich każde dziecko miało okazję spróbować swoich sił z mikrofonem i powiedzieć kilka słów przed kamerą, nie zapominając oczywiście, aby na końcu szeroko się uśmiechnąć! Dziennikarz opowiedział również, jak na co dzień wygląda jego praca i jak ważny jest uśmiech w jego zawodzie, inspirując dzieci do dbania o higienę jamy ustnej.

„Ogromnie cieszymy się, że dzieci w Centrum Zdrowia Dziecka mogły kolejny raz wkroczyć do „Niezwykłego świata higieny jamy ustnej”, tym razem dodatkowo poznając fragment dziennikarskiego świata, w którym zdrowy i piękny uśmiech jest przecież niezwykle ważny. Dzięki edukacji i zabawie, program realizowany przez P&G jest bardzo ciepło odbierany przez naszych małych pacjentów oraz ich rodziców, którzy chętnie uczestniczą w spotkaniach. Jak wiemy, dzieci często potrzebują dodatkowej motywacji do codziennej pielęgnacji i higieny jamy ustnej, dlatego obecność rodziców była dodatkowym atutem i z pewnością szansą na zdrowe zęby całej rodziny“ - mówi Katarzyna Gardzińska, rzecznik prasowy Centrum Zdrowia Dziecka.

„W naszym Instytucie leczymy bardzo ciężko chore dzieci z całego kraju (ponad 200 tys. pacjentów rocznie), dlatego właśnie wszelkie aktywności realizowane w Centrum Zdrowia Dziecka są tak istotne i mile widziane. Uśmiech na twarzy jednego dziecka wywołuje kolejny – a przecież to właśnie piękny i zdrowy uśmiech jest celem działań realizowanych we współpracy z P&G“dodaje  Katarzyna Gardzińska.

Podczas warsztatów, dzieciom towarzyszyli rodzice i opiekunowie, którzy mają największy wpływ na kształtowanie odpowiednich postaw i nawyków u dzieci. Zachęcanie do codziennej higieny jamy ustnej niejednokrotnie stanowi jednak nie lada wyzwanie. Wprowadzenie elementu zabawy z pewnością ułatwia zadanie, właśnie dlatego, Procter&Gamble posiada w swoim portfolio kolorowe szczoteczki do zębów z bohaterami z bajek Disneya® oraz smakowe pasty. Dodatkowym narzędziem zachęcającym dzieci do mycia zębów jest stworzona przez Oral-B® specjalna, bezpłatna aplikacja Disney® Magic Timer™.

Jako wiodący producent produktów do higieny jamy ustnej jesteśmy zaangażowani w tworzenie długotrwałej, znaczącej zmiany w obszarze zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Naszą misją jest wprowadzanie rozwiązań odpowiadających na problemy związane ze zdrowiem zębów i dziąseł. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę ze skali problemów stomatologicznych z jakimi zmagają się Polacy oraz tego, że bez zapewnienia odpowiedniej edukacji nawet najbardziej innowacyjne szczoteczki i pasty ich nie rozwiążą. Z tego powodu organizujemy inicjatywy takie jak program „Niesamowity świat higieny jamy ustnej”, dzięki któremu docieramy nie tylko do najmłodszych, ale również do rodziców, którzy odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu prawidłowych nawyków dbania o higienę jamy ustnej - mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w Procter & Gamble.

 

[1] Monitoring Zdrowia Jamy Ustnej 2016 – Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 5,7 i 12 lat w 2016 roku. Pod redakcją prof. dr hab. Doroty Olczak-Kowalczyk.  

Załączniki

Niesamowity świat higieny jamy ustnej.png

Niesamowity świat higieny jamy ustnej.png

png 1,7 MB
pobierz
Niesamowity świat higieny jamy ustnej 1.png

Niesamowity świat higieny jamy ustnej 1.png

png 1,2 MB
pobierz
Niesamowity świat higieny jamy ustnej 2.png

Niesamowity świat higieny jamy ustnej 2.png

png 1,5 MB
pobierz
Niesamowity świat higieny jamy ustnej 3.png

Niesamowity świat higieny jamy ustnej 3

png 1,6 MB
pobierz
docx

niesamowity swiat higieny jamy ustnej informacja prasowa 19062019

docx 62,4 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Sylwia Dybka

Account Manager

MSL


Oral-B to światowy lider na rynku szczoteczek do zębów wartym ponad  5 mld dolarów. Produkty marki należącej do firmy Procter & Gamble obejmują manualne i elektryczne szczoteczki do zębów dla dzieci i dorosłych, irygatory do płukania jamy ustnej i produkty do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych, w tym nici dentystyczne, a także pasty do zębów i płyny do płukania jamy ustnej. Szczoteczki manualne Oral-B są wybierane przez dentystów w USA i wielu innych krajach częściej niż szczoteczki jakiejkolwiek innej marki.