Pierwsze w historii Mistrzostwa FIA Gran Turismo zakończone
Warszawa, 20 listopada 2018 – Sony Interactive Entertainment ma przyjemność poinformować, że w ostatni weekend w Monako miało miejsce ogłoszenie zwycięzców pierwszych Mistrzostw Świata Gran Turismo certyfikowanych przez FIA (Fédération Internationale de l'Automobile). W kategorii Nations Cup, zwycięstwo odniósł 20-letni Brazylijczyk Igor Fraga (IOF_RACING17), podczas gdy w Manufacturer Series najlepiej wypadł zespół Lexusa. Zwycięzcy zostaną nagrodzeni w taki sam sposób, jak prawdziwi mistrzowie sportów motorowych. Wręczenie nagród odbędzie się już w grudniu podczas oficjalnej Ceremonii FIA.
Igor Fraga rozpoczął swoją drogę do zwycięstwa w czerwcu tego roku, kiedy to zawodnicy z całego świata brali udział w podzielonej na 3 sezony fazie online z wyścigami odbywającymi się co tydzień. Mistrzostwa odbywały się w trzech regionach: Azji i Oceanii, Ameryki oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Zawodnicy, którzy pod koniec trzeciego sezonu zdobyli największą liczbą punktów kwalifikowali się do finałów regionalnych, które miały miejsce w Tokio, Madrycie i Las Vegas. Zwycięstwo Fragi stanowiło zwieńczenie zaciętego finałowego wyścigu. Dramaturgii dodaje fakt, że aby zapewnić sobie miejsce w historii gry Gran Turismo, musiał on awansować na pozycje lidera z odległego, bo aż 10 miejsca.
W ramach odbywających się równocześnie Mistrzostw Manufacturer Series, trzech najlepszych zawodników z każdego regionu, reprezentujących 16 czołowych producentów samochodów, awansowało bezpośrednio do fazy finałowej. Walka była zaciekła, jednak ostatecznie w sobotnim wyścigu wytrzymałościowym ze zmianą kierowców zwyciężył zespół Lexusa w składzie Tyrell Meadows (GT_Academy2013), Vincent Rigaud (Oscaro_SkyPikmin) i Kanata Kawakami (Kawakana222), dając wspaniały popis zarówno światowej klasy umiejętności wyścigowych jak i doskonałej pracy zespołowej.
Ogromny sukces pierwszego światowego turnieju e-sportowego pod patronatem FIA dowodzi, że połączenie realistycznej symulacji fizyki pojazdów oraz wysokiej klasy umiejętności zawodników wpływa na zmianę sposobu postrzegania wirtualnych wyścigów, sprawiając że zaczynają być postrzegane jako punkt zwrotny w historii sportów motorowych również przez profesjonalistów.
Aby na stałe zapewnić sobie pozycję w głównym nurcie sportów motorowych, wirtualne pojazdy zaprojektowane na potrzeby Gran Turismo Sport spełniają najwyższe standardy i oferują maksymalne osiągi, dzięki czemu dostarczają graczom jedynych w swoim rodzaju przeżyć za kółkiem oraz pozwalają im się przekonać czy pod względem umiejętności, precyzji i pewności siebie są w stanie dorównać profesjonalnym kierowcom .
W rezultacie, wirtualne wyścigi cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno wśród graczy i widzów jak i producentów oraz samego FIA. Trzydniowy finał mistrzostw, który w sieci śledziły ponad 3 miliony fanów sportów motorowych, to świadectwo że e-sport oferuje wszystkim tym, którzy marzą o karierze profesjonalnego kierowcy, jedyną w swoim rodzaju okazję aby znaleźć się za kółkiem i stać się legendą na równi z największymi sławami sportów motorowych.
W ceremonii inauguracyjnej w Monako wzięło udział 66 zawodników z wszystkich trzech regionów. Mieli oni okazję być świadkami zwycięstwa Fragi, Meadowsa, Rigauda i Kawakami, którzy tym samym zapisali się na stałe w kartach historii.
Kazunori Yamauchi, twórca serii gier Gran Turismo oraz Prezes Polyphony Digital Inc.:
„Ten dzień z pewnością na stałe zapisze się w historii wirtualnych sportów motorowych. Jestem niezwykle dumny ze wszystkich kierowców, którzy wzięli udział w mistrzostwach. Chciałbym także bardzo podziękować wszystkim widzom za okazane wsparcie. W świetle tegorocznych mistrzostw przede wszystkim cieszy mnie radość, którą z rywalizacji czerpali gracze GT Sport oraz fakt, że ich zmagania nie tylko były niezwykle emocjonujące, ale także prezentowały poziom, którym poszczycić by się mogli profesjonalni kierowcy.”
Graham Stoker, Zastępca Prezydenta ds. Sportu, FIA:
„Dzisiejszy światowy finał to dla wirtualnych wyścigów z certyfikacją FIA bardzo ważny krok. Chcielibyśmy serdecznie pogratulować wszystkim uczestnikom tak wspaniałego pokazu umiejętności. Federacja jest jak najbardziej świadoma ogromnego potencjału jaki niesie ze sobą ten projekt, który nie tylko pozwala nam dotrzeć do milinów fanów sportów motorowych na całym świecie, ale także być dla nich źródłem inspiracji. Niezwykle wysoki poziom zaprezentowany przez uczestników świadczy o tym, że aby zwyciężyć w Mistrzostwach FIA Gran Turismo niezbędne są zarówno niezwykłe umiejętności, jak i ogromne poświęcenie. Z niecierpliwością oczekujemy Ceremonii Wręczenia Nagród FIA, która odbędzie się już w grudniu”
###
O Mistrzostwach FIA GT Championship // Nations Cup
Nations Cup to mistrzostwa, w których różne kraje i regiony walczą o zwycięstwo. Kraj (lub region) zostanie automatycznie przydzielony każdemu graczowi na podstawie informacji, które podał w czasie rejestrowania PSN Online ID. Kraj pochodzenia nie wpływa na dostęp gracza do samochodów.
Mistrzostwa GT z certyfikacją FIA // Manufacturer Series
Manufacturer Series to mistrzostwa, w których gracz podpisuje kontrakt ze swoim ulubionym producentem samochodów i rywalizuje o zwycięstwo z graczami reprezentującymi inne marki. Samochody prowadzone przez gracza będą pochodzić od wybranego producenta.
Samochody 16 producentów brały udział w Mistrzostwach Gran Turismo FIA, w tym:
Nissan, Dodge, Lexus, Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Honda, Citroen, Mitsubishi, Volkswagen, Toyota, Chevrolet, Ferrari, Subaru, Renault Sport i Aston Martin.
O Gran Turismo
Gran Turismo to gra opracowana przez Polyphony Digital Inc., spółkę należącą do Sony Interactive Entertainment Inc. Po wprowadzeniu na rynek w 1997 roku, ta wielokrotnie nagradzana seria stała się najbardziej popularnym tytułem dla konsoli PlayStation. Liczba sprzedanych na świecie egzemplarzy całej serii przekroczyła 80,4 milionów. Dzięki realistycznej grafice, technologii fizyki i dbałości o szczegóły, Gran Turismo jest uważana za najlepszy i najbardziej autentyczny symulator jazdy. Polyphony i jej słynny twórca Kazunori Yamauchi zrewolucjonizowali gatunek gier wyścigowych.
O Gran Turismo Sport
Najlepsza wersja Gran Turismo w końcu powstała. Dzięki fotorealistycznej grafice nowej generacji, która wykorzystuje maksymalne możliwości PlayStation 4, ta najnowsza odsłona zapewnia graczom bogate wrażenia podczas jazdy. Teraz mogą się oni cieszyć funkcją „Scapes”, czyli nowym trybem fotograficznym który rzuca wyzwanie światu fotografii, oraz funkcją „Sport Mode”, który daje graczom możliwość oglądania mistrzostw świata dzięki partnerstwu z FIA (Federation Internationale de l’Automobile).
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Pamela Gintowt-Clark
Senior Marketing Campaign Manager
Sony Interactive Entertainment Polska
Mariusz Pietraszek
Senior Account Executive
MSL Group
Sony Interactive Entertainment – informacje
Uznawana za światowego lidera rozrywki interaktywnej i cyfrowej firma Sony Interactive Entertainment (SIE) jest odpowiedzialna za markę PlayStation® i związaną z nią rodziną produktów i usług. Innowacyjne rozwiązania PlayStation są dostępne na rynku od chwili premiery oryginalnego systemu PlayStation, która miała miejsce w Japonii w 1994 roku. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue oraz cenione gry PlayStation oferowane przez firmę SIE Worldwide Studios. Firma SIE, której główna siedziba znajduje się w kalifornijskim San Mateo, jest należącą w całości do Sony Corporation filią tej firmy, prowadzącą działalność na całym świecie i mającą siedziby lokalne w Kalifornii, Londynie i Tokio.