Sprzedaż PlayStation 4 na całym świecie przekroczyła liczbę 91 milionów egzemplarzy
Warszawa, 10 stycznia 2019 r. – Firma Sony Interactive Entertainment ma przyjemność poinformować, że według ogłoszonych podczas targów CES 2019 wyników, światowa sprzedaż konsoli PS4 na dzień 31 grudnia 2018 r. wyniosła łącznie 91,6 miliona egzemplarzy*1. W tym ponad 5,6 miliona*2 w samym tylko sezonie świątecznym 2018*3.
Bardzo pozytywnym wynikiem zakończył się również intensywny czas świątecznych promocji i wyprzedaży. Szczegółowe dane prezentują się następująco:
- W sezonie świątecznym 2018, światowa sprzedaż gier na PS4 wyniosła ponad 50,7 miliona*4 egzemplarzy, co według danych z 31 grudnia 2018 r. dało łącznie 876 milionów*5 gier na PS4 sprzedanych na całym świecie.
- Według danych z 25 listopada 2018 r. gra Marvel’s Spider-Man, której premiera odbyła się we wrześniu 2018 r., sprzedała się w liczbie ponad 9 milionów egzemplarzy*6
„Mamy przyjemność ogłosić, że dzięki nieustającemu wsparciu ze strony naszych fanów, w okresie świątecznym światowa sprzedaż konsoli PS4 osiągnęła ponad 91,6 miliona egzemplarzy. Co więcej, z końcem listopada 2018 r. liczba aktywnych użytkowników korzystających każdego miesiąca z sieci PlayStation Network przekroczyła 90 milionów i nadal rośnie. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym fanom i partnerom z całego świata, dzięki którym osiągnięcie tego rekordu było możliwe. W tym roku będziemy dostarczać naszym fanom jeszcze lepszych doświadczeń, oferując nowe, długo wyczekiwane tytuły wyłącznie na PlayStation 4. Starając się pobić kolejne rekordy sprzedaży, będziemy dalej rozwijać i wzbogacać ekosystem PlayStation 4, aby zapewniać użytkownikom na całym świecie najwyższą możliwą dawkę interaktywnej rozrywki” – powiedział prezes i dyrektor generalny SIE, John Kodera
*1 Dane dotyczą sprzedaży detalicznej wg szacunków SIE. Dane dot. sprzedaży na terenie Japonii w okresie 22.2.2014 – 31.12.2018, Ameryki Pn. w okresie 15.11.2013 – 31.12.2018, Ameryki Pd. w okresie 29.11.2013 – 31.12.2018, Europy w okresie 29.11.2013 – 31.12.2018 i Azji w okresie 17.12.2013 – 31.12.2018.
*2 Dane dot. sprzedaży detalicznej konsumentom wg szacunków SIE.
*3 Dane z okresu 19.11.2018 – 31.12.2018.
*4 Liczba egzemplarzy płyt Blu-ray Disc™ zakupionych na fizycznych nośnikach i pobranych ze sklepu PlayStation™Store według szacunków SIE.
*5 Liczba egzemplarzy płyt Blu-ray Disc™ zakupionych na fizycznych nośnikach i pobranych ze sklepu PlayStation™Store według szacunków SIE. Dane dot. sprzedaży na terenie Japonii w okresie 22.2.2014 – 31.12.2018, Ameryki Pn. w okresie 15.11.2013 – 31.12.2018, Ameryki Pd. w okresie 29.11.2013 – 31.12.2018, Europy w okresie 29.11.2013 – 31.12.2018 i Azji w okresie 17.12.2013 – 31.12.2018.
*6 Dane dotyczące sprzedaży PS4 w okresie 07.09.2018 – 25.11.2018 z uwzględnieniem płyt Blu-ray Disc™ zakupionych na fizycznych nośnikach według szacunków SIĘ i pobranych ze sklepu PlayStation™Store.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Pamela Gintowt-Clark
Senior Marketing Campaign Manager
Sony Interactive Entertainment Polska
Mariusz Pietraszek
Senior Account Executive
MSL Group
Sony Interactive Entertainment – informacje
Uznawana za światowego lidera rozrywki interaktywnej i cyfrowej firma Sony Interactive Entertainment (SIE) jest odpowiedzialna za markę PlayStation® i związaną z nią rodziną produktów i usług. Innowacyjne rozwiązania PlayStation są dostępne na rynku od chwili premiery oryginalnego systemu PlayStation, która miała miejsce w Japonii w 1994 roku. Rodzina produktów i usług PlayStation obejmuje PlayStation®4, PlayStation®VR, PlayStation®Vita, PlayStation®3, PlayStation™Store, PlayStation®Plus, PlayStation™Video, PlayStation™Music, PlayStation™Now, PlayStation™Vue oraz cenione gry PlayStation oferowane przez firmę SIE Worldwide Studios. Firma SIE, której główna siedziba znajduje się w kalifornijskim San Mateo, jest należącą w całości do Sony Corporation filią tej firmy, prowadzącą działalność na całym świecie i mającą siedziby lokalne w Kalifornii, Londynie i Tokio.