60 tysięcy smartfonów nie wróciło cało z wakacji!

5 września 2019

Firma Digital Care, największy w Polsce dostawca programów ochrony urządzeń mobilnych, przedstawiła bilans napraw zrealizowanych w okresie wakacyjnym. Wynika z nich, że Polacy podczas urlopów niszczyli swoje telefony średnio co minutę! Łącznie w czasie letnich miesięcy firma przyjęła aż 60 tysięcy zgłoszeń, a koszt najdroższej naprawy przekroczył 3 tys. zł.

Wakacje to czas, w którym także smartfony mają swoje pięć minut. Uwieczniają malownicze widoki w formie zdjęć, przechowują filmy z dalekich wycieczek czy pozwalają być w kontakcie z bliskimi. Okazuje się, że pełne beztroski wakacje to dla urządzeń mobilnych szczególnie trudny czas. Jako nasi nieodłączni towarzysze smartfony są w trakcie urlopów jeszcze bardziej narażone na uszkodzenia.

Według danych Digital Care, 96% Polaków zabezpiecza swoje smartfony przed uszkodzeniami. Większość, bo niemal dwie trzecie z nich, używa w tym celu szkła ochronnego na wyświetlacz oraz etui. Jak się okazuje, stosowane zabezpieczenia nie są skuteczne, ponieważ prawie połowa badanych deklaruje, iż ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany. W czasie wakacji urządzenia mobilne są szczególnie narażone na uszkodzenia - w okresie od końca czerwca do końca sierpnia firma Digital Care przyjęła 60 tysięcy zgłoszeń dotyczących uszkodzeń telefonów. Co ciekawe aż 82% z nich to uszkodzenia wyświetlacza, którego naprawa często jest najbardziej kosztowna. Kolejne 9% zgłoszeń dotyczyło uszkodzeń innych elementów niż ekran, a kolejne 9% - zalania.

Jak podaje Digital Care, najdroższą wakacyjną naprawą była naprawa Samsunga Galaxy S10+ za kwotę, bagatela, 3102,25 zł. Strach pomyśleć, co by było, gdyby nie wykupiona usługa, dzięki której posiadacz smartfona nie musiał płacić za naprawę urządzenia.

- Nasze doświadczenie pokazuje, że fizyczna ochrona telefonu taka jak szkło ochronne czy etui, choć ważna, nadal nie jest wystarczającym zabezpieczeniem. W czasach, gdy smartfony towarzyszą nam w niemal każdej sytuacji, musimy szukać innych, bardziej efektywnych form ochrony. Tu przychodzą z pomocą usługi serwisowe i ubezpieczenia, dzięki którym użytkownicy smartfonów nie muszą martwić się naprawą, gdy coś się stanie. Z danych Digital Care jasno wynika, że coraz większą popularnością cieszą się już nie tylko podstawowe produkty ochronne obejmujące wyświetlacz, ale też wprowadzane przez nas na rynek kompleksowe produkty, które zapewniają naprawę w razie dowolnego uszkodzenia, w tym popularnego w okresie wakacji zalania. Warto też pamiętać, iż koszt dobrego etui oraz szkła ochronnego to około 150 zł, podczas gdy ceny produktów ochronnych u operatorów zaczynają się już od kilku złotych miesięcznie.  – mówi Maciej Ryszard Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Jeżeli chodzi o miasta, z których najczęściej zgłaszali się poszkodowani klienci niechlubny prym wiedzie Warszawa, a na kolejnych miejscach znalazły się Wrocław, Poznań, Łódź, Kraków, Gdańsk i aglomeracja śląska.

Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usługi ochrony urządzeń mobilnych, działający od 2012 roku. Współpracuje z sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa w Polsce, w Rosji, we Włoszech i w Chorwacji i łącznie obsługuje na całym świecie ponad 3,7 mln klientów.

Anna Kozłowska-Pietraszko
Marketing & Direct Channel Director
+48 518 396 402
Mateusz Kaczor
Account Executive
608 389 441