Lenovo rozpoczyna rok finansowy 2019/2020 jako lider branży pod względem rozwoju, który podwoił dochody w ujęciu rok do roku, dzięki mocnej koncentracji na klientach i przyspieszeniu realizacji inteligentnej transformacji
- Przychody grupy rosną w ujęciu rok do roku już od ośmiu kwartałów z rzędu i osiągnęły w I kwartale roku finansowego 2019/2020 12,5 mld USD
- Dochody przed opodatkowaniem zwiększyły się ponad dwukrotnie w ujęciu rok do roku — o 127 mln USD do poziomu 240 mln USD
- Dochód netto wyniósł 162 mln USD i również wzrósł ponad dwukrotnie w ujęciu rok do roku, o 85 mln USD
- Dzięki rekordowemu udziałowi w rynku — 24,9% — co czwarty komputer PC produkowany na świecie to urządzenie Lenovo
Grupa Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) poinformowała dzisiaj, że jej przychody za pierwszy kwartał sięgnęły 12,5 mld USD, kontynuując wzrost już ósmy kwartał z rzędu. Dochód przed opodatkowaniem w ujęciu rok do roku zwiększył się ponad dwukrotnie — o 127 mln USD — i wyniósł 240 mln USD. Ponad dwa razy, o 85 mln USD, zwiększył się także dochód netto i wyniósł 162 mln USD.
Podstawowy zysk na akcję w pierwszym kwartale roku finansowego wyniósł 1,37 centa USA czyli 10,74 centa hongkońskiego.
„Bieżący rok finansowy rozpoczął się doskonale. Po raz kolejny solidne wyniki kwartalne dowodzą, że strategia inteligentnej transformacji Lenovo zapewnia firmie trwały i rentowny rozwój we współczesnym dynamicznym i zmiennym świecie. Systematyczna realizacja tej strategii oraz efektywność operacyjna umożliwiają nam urzeczywistnianie wizji i oferowanie wszystkim użytkownikom inteligentniejszych technologii” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i CEO Lenovo.
Globalny zasięg
Wyniki z pierwszego kwartału świadczą o nieustającym pomyślnym rozwoju Lenovo. Firma prześcignęła rynek i jest liderem globalnego sektora technologicznego pomimo panującej w nim niepewności w kontekście geopolitycznym i handlowym. Lenovo zajmuje korzystniejszą pozycję niż większość konkurencji ze względu na zrównoważony globalnie miks przychodów, obecność na 180 rynkach oraz bardziej elastyczną bazę produkcyjną stanowiącą w większości własność firmy. Dotychczasowy wpływ wspomnianych niepewności na działalność nie był istotny. Patrząc w przyszłość, globalna skala i zakres działalności zapewniają Lenovo dobre warunki do radzenia sobie ze skomplikowaną i dynamiczną sytuacją rynkową oraz osiągania korzystnych wyników w długiej perspektywie czasowej.
Omówienie wyników grup
Na solidne wyniki wpłynęły przede wszystkim sukcesy Intelligent Devices Group (IDG). Jeden z jej dwóch działów, PC and Smart Devices Group (PCSD), kontynuował dwucyfrowy (12%) wzrost przychodów, a jednocześnie uzyskał największy w swojej historii dochód w pierwszym kwartale roku finansowego. Co więcej, grupa poprawiła jeszcze swoją przodującą w branży rentowność. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 524 mln USD, co oznacza wzrost o 98 mln USD. W Ameryce Północnej i Południowej oraz regionie Azji i Pacyfiku osiągnięto wzrost przychodów w ujęciu rok do roku o odpowiednio 20% i 40%, a we wszystkich regionach, czyli także w Chinach i EMEA, uzyskano przychody przekraczające 2 mld USD, co świadczy o geograficznym zrównoważeniu i dobrych perspektywach tego działu. Rynek PC zaczyna powracać do normy, a grupa wyprzedziła branżę o ponad 13 punktów i uzyskała rekordowy udział w rynku na poziomie 24,9%. Oznacza to, że co czwarty komputer PC produkowany na świecie to urządzenie Lenovo, co umacnia firmę na pierwszym miejscu w światowej branży PC.
Tak solidne wyniki udało się uzyskać dzięki innowacyjności, ofercie produktów zorientowanej na klientów, a także dalszemu naciskowi na efektywność operacyjną. Strategia ta zapewnia firmie znaczącą przewagę nad ogółem rynku w kategoriach produktów o wysokim potencjale wzrostowym i premium, takich jak stacje robocze, urządzenia smukłe i lekkie, komputery gamingowe i Chromebooki. Grupa PC and Smart Devices będzie utrzymywać wzrost na poziomie wyższym od rynku oraz przodującą w branży rentowność, koncentrując się na segmentach premium oraz innowacyjności w dziedzinie inteligentnych urządzeń IoT oraz nowych urządzeń dla domu i biura.
Drugi dział IDG, Mobile Business Group (MBG), odnotował kolejny korzystny kwartał i zwiększył dochód przed opodatkowaniem o 100 mln USD już czwarty kwartał z rzędu. Na rynku północnoamerykańskim firma wyprzedziła rynek pod względem wzrostu sprzedaży o ponad 37 punktów, a marża zysku przed opodatkowaniem wzrosła o 14 punktów w ujęciu rok do roku. W tradycyjnym bastionie Lenovo, regionie Ameryki Łacińskiej, wolumen sprzedaży rośnie wraz z poziomem rynkowym lub go prześciga już 11 kwartałów z rzędu.
Dział urządzeń mobilnych będzie nadal utrzymywać rentowność oraz szukać okazji do zyskownego rozwoju na nowych rynkach dzięki innowacyjnym produktom.
Data Center Group (DCG) już od ośmiu kwartałów z rzędu zwiększa rentowność w ujęciu rok do roku. Przychody z pamięci masowej wzrosły o ponad 80%, a z architektury definiowanej programowo (SDI) rosły nadal na poziomie dwucyfrowym w ujęciu rok do roku. Przychody ogółem zmniejszyły się wskutek zmniejszenia zakupów przez małą grupę dużych klientów z branży usług chmurowych po szybkim rozwoju infrastruktury w ostatnim roku. Spadły też średnie przychody jednostkowe ze względu na niższe ceny elementów. W dziedzinie wysokowydajnych systemów obliczeniowych firma umocniła się na 1. miejscu listy superkomputerów Top 500, wprowadzając na nią 173 systemy z 20 rynków, które wspierają przełomowe badania naukowe i aplikacje na całym świecie.
Grupa będzie nadal się rozwijać jako dostawca pełnej oferty dla centrów danych, zwiększając sprzedaż rozwiązań SDI, pamięci masowej, sieciowych, HPC, AI i IoT oraz usług, a także umacniać swoje zdolności w zakresie wewnętrznego projektowania i zdolności produkcyjnych w odniesieniu do rozwiązań hiperskalowych. Dział ten będzie też doskonalić sposoby docierania do klientów oraz efektywność operacyjną, aby prześcigać rynek pod względem rozwoju i zwiększać rentowność.
GRUPA LENOVO
PODSUMOWANIE WYNIKÓW FINANSOWYCH
Za pierwszy kwartał zakończony 30 czerwca 2019 r.
(w milionach USD, poza wartościami w przeliczeniu na akcję)
|
|
I kw. 19/20 |
I kw. 18/19 |
ZMIANA ROK DO ROKU |
Przychody |
|
12 512 |
11 913 |
5% |
Zysk brutto |
|
2048 |
1632 |
26% |
Marża zysku brutto |
|
16,4% |
13,7% |
2,7 pkt |
Koszty operacyjne |
|
(1705) |
(1452) |
18% |
Stosunek kosztów do przychodów |
|
13,6% |
12,2% |
1,4 pkt |
Zysk operacyjny |
|
343 |
180 |
90% |
Inne koszty pozaoperacyjne netto |
|
(103) |
(67) |
52% |
Dochód przed opodatkowaniem |
|
240 |
113 |
113% |
Opodatkowanie |
|
(48) |
(28) |
75% |
Zysk za okres |
|
192 |
85 |
125% |
Udziały niedające kontroli |
|
(30) |
(8) |
259% |
Zysk przypadający na akcjonariuszy |
|
162 |
77 |
111% |
Zysk na akcję (centy USA) |
|
1,37 1,32 |
0,65 0,65 |
0,72 0,67 |
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Aleksandra Dąbrowska
Junior Account Executive
Publicis Media
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 50 mld USD, zatrudniającą 57 000 pracowników i działającą na 180 rynkach świata. Realizując śmiałą wizję dostarczania inteligentnych technologii wszystkim użytkownikom, opracowujemy przełomowe rozwiązania sprzyjające powstawaniu bardziej otwartego, godnego zaufania i rozwijającego się w zrównoważony sposób społeczeństwa cyfrowego. Projektując, konstruując i produkując najpełniejszą na świecie ofertę inteligentnych urządzeń oraz infrastruktury, stoimy na czele inteligentnej transformacji, aby stwarzać lepsze doświadczenia i szanse milionom klientów z całego świata. Więcej informacji można uzyskać pod adresem https://www.lenovo.com, obserwując nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Weibo, a także zapoznając się z najświeższymi aktualnościami w naszym serwisie StoryHub.