Lenovo
Informacje prasowe

GRUPA LENOVO: WYNIKI FINANSOWE ZA DRUGI KWARTAŁ 2025/26

Lenovo osiąga rekordowe wyniki kwartalne, odnotowując znaczący postęp w dziedzinie hybrydowej sztucznej inteligencji.

20 listopada 2025 r. – Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) wraz ze swoimi spółkami zależnymi („Grupa”) ogłosiła dzisiaj rekordowe wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2025/26, w którym całkowite przychody Grupy osiągnęły najwyższy w historii poziom 20,5 mld USD, co oznacza wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Skorygowany dochód netto[1] wzrósł o 25% rok do roku do 512 mln USD, a skorygowana marża dochodu netto wzrosła do 2,5% dzięki wyższym przychodom. Łącznie odzwierciedla to siłę wyników operacyjnych Grupy, ponieważ nie uwzględnia wpływu niegotówkowej utraty wartości warrantów, hipotetycznych odsetek od obligacji zamiennych i innych pozycji niegotówkowych.

Grupa osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku we wszystkich głównych grupach biznesowych i regionach sprzedaży. Udział przychodów związanych ze sztuczną inteligencją wzrósł o 13 punktów procentowych w ujęciu rok do roku, stanowiąc 30% całkowitych przychodów Grupy w tym kwartale. Wzrost ten był napędzany przez wysoką dwucyfrową dynamikę przychodów z serwerów AI oraz trzycyfrową dynamikę przychodów z komputerów AI, smartfonów AI i usług AI.

Wyniki te są świadectwem jasnej strategii Grupy, doskonałości operacyjnej i nieustannych innowacji, odzwierciedlając nie tylko siłę jej dzisiejszej działalności, ale także odporność jej unikalnego modelu „Global/Local” oraz wizję firmy stworzonej, aby przewodzić w erze sztucznej inteligencji. Wraz z początkową falą rozbudowy infrastruktury w erze sztucznej inteligencji trend ewoluuje w kierunku fazy bardziej skoncentrowanej na człowieku i przedsiębiorstwie, ponieważ duże modele językowe stają się towarem, a priorytety użytkowników przesuwają się w kierunku personalizacji i domeny prywatnej. Ewolucja ta otwiera nowe możliwości w zakresie urządzeń, infrastruktury hybrydowej i rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, umożliwiając Grupie rozszerzenie swojej pozycji lidera w dziedzinie osobistej sztucznej inteligencji i dalsze dostarczanie wartości dodanej w zakresie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw.

Wraz ze stabilizacją sytuacji makroekonomicznej firma Lenovo pozostaje zaangażowana w realizację strategii Hybrid AI oraz inwestowanie w innowacje, aby zapewnić akcjonariuszom długoterminowe zyski i sprawić, by sztuczna inteligencja była naprawdę spersonalizowana.

Rada dyrektorów Lenovo ogłosiła wypłatę dywidendy śródrocznej w wysokości 8,50 centów HK na akcję.

Wypowiedź prezesa i dyrektora generalnego – Yuanqing Yang:

„Wykorzystując trend demokratyzacji sztucznej inteligencji oraz dzięki naszej jasnej strategii, doskonałości operacyjnej i nieustannym innowacjom, firma Lenovo osiągnęła kolejny kwartał rekordowych wyników, jednocześnie dokonując znaczących postępów zarówno w zakresie osobistej sztucznej inteligencji, jak i sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw. Będziemy nadal wykorzystywać nasz unikalny model „Global/Local”, aby radzić sobie z niepewnością i wykorzystywać ogromne możliwości związane z hybrydową sztuczną inteligencją, a tym samym nie tylko zapewniać naszym akcjonariuszom długoterminowe zyski, ale także sprawić, by sztuczna inteligencja była naprawdę spersonalizowana dla każdej osoby i każdego przedsiębiorstwa”.

Najważniejsze dane finansowe:

 

Q2 FY 25/26

US$ millions

Q2 FY 24/25

US$ millions

Change

 

Przychody Grupy

20,452

17,850

15%

 

Dochód netto (zysk przypadający akcjonariuszom)

340

359

(5%)

 

Dochód netto (zysk przypadający na akcjonariuszy - non-HKFRS) [1]

512

409

25%

 
 

Podstawowy zysk na akcję (w centach amerykańskich)

2.77

2.92

(5%)

 

 

Osobista sztuczna inteligencja: innowacje wzmocniły pozycję lidera na rynku, wzbogacając ekosystem

Lenovo odpowiada na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na hiperpersonalizację dzięki strategii Personal AI: „One Personal AI, Multiple Devices’”. Wprowadzony na rynek globalny podczas Tech World 6 stycznia 2026 r. superagent osobistej sztucznej inteligencji Lenovo będzie płynnie koordynował działanie urządzeń przenośnych i otoczenia, aby postrzegać, uczyć się i działać jak jego użytkownik, stając się ostatecznie prawdziwym „Personal AI Twin”.

Intelligent Devices Group (IDG), będąca głównym motorem strategii osobistej sztucznej inteligencji Lenovo, osiągnęła dobre wyniki w drugim kwartale roku finansowego 2025/2026:

  • Całkowite przychody IDG wzrosły o prawie 12% rok do roku, osiągając 15,1 mld USD.
  • Pozycja lidera na rynku komputerów osobistych została wzmocniona dzięki rekordowemu udziałowi w rynku wynoszącemu 25,6%, co jeszcze bardziej zwiększyło przewagę nad drugim graczem.
  • Dział komputerów osobistych i urządzeń inteligentnych utrzymał wiodącą w branży rentowność, napędzaną solidnymi wynikami segmentów o wysokiej marży.
  • Penetracja komputerów PC z AI przyspieszyła, stanowiąc 33% wszystkich dostaw komputerów PC Lenovo. Lenovo zajmuje pierwsze miejsce na świecie w segmencie komputerów PC z AI z systemem Windows, z udziałem w rynku wynoszącym 31,1%. Smartfony Motorola osiągnęły rekordową sprzedaż.
  • Szczególnie zachęcająca jest dynamika rozwoju urządzeń AI, których udział w przychodach wzrósł o 17 punktów procentowych rok do roku, osiągając 36%.

Sztuczna inteligencja w przedsiębiorstwie: wykorzystanie zalet sztucznej inteligencji hybrydowej, od infrastruktury po rozwiązania i usługi

Lenovo rozwija swoją strategię Enterprise AI, aby pomóc klientom przekształcić dane i wiedzę w praktyczne informacje i wartość. Grupa ma dobrą pozycję, aby napędzać transformację Enterprise AI i opracować „AI Twin” dla klientów. Przejście od szkolenia AI w chmurze do lokalnego i brzegowego wnioskowania powinno przyczynić się do większego wzrostu w zakresie urządzeń AI i aplikacji AI, co jeszcze bardziej rozszerzy całkowity rynek zbytu firmy.

Infrastructure Solutions Group (ISG) jako kluczowy motor napędowy infrastruktury hybrydowej Lenovo, odnotował silny wzrost w drugim kwartale roku finansowego 25/26:

  • Przychody wzrosły o 24% rok do roku do 4,1 mld USD dzięki dalszej skutecznej realizacji podwójnej strategii CSP (Cloud Service Provider) i Enterprise SMB.
  • Działalność CSP przyniosła rekordowe przychody w drugim kwartale roku obrotowego.
  • Przychody z działalności w zakresie infrastruktury AI osiągnęły wysoki dwucyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a perspektywy na przyszłość są bardzo dobre.
  • Przychody z wiodących w branży rozwiązań w zakresie chłodzenia cieczą wzrosły o 154% w ujęciu rok do roku.
  • Dzięki optymalizacji modeli biznesowych Enterprise SMB w celu lepszego zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów korporacyjnych i małych i średnich przedsiębiorstw, Grupa jest przekonana, że działalność w zakresie infrastruktury wkrótce powróci do rentownego wzrostu.

Solutions and Services Group (SSG) osiągnęła solidny wzrost w drugim kwartale roku finansowego 2025/2026, dostarczając rozwiązania i usługi dla przedsiębiorstw, które wykorzystują zalety hybrydowej sztucznej inteligencji Lenovo:

  • Całkowite przychody SSG wzrosły o 18% rok do roku do 2,6 mld USD – co oznacza 18 kolejnych kwartałów wzrostu przychodów rok do roku.
  • Marża operacyjna wzrosła o 1,9 punktu procentowego rok do roku do ponad 22%.
  • Przychody z usług wsparcia wzrosły w tempie dwucyfrowym w ujęciu rok do roku; udział przychodów z usług zarządzanych oraz projektów i rozwiązań wzrósł o 1 punkt procentowy w ujęciu rok do roku, osiągając prawie 60% całkowitych przychodów SSG.
  • SSG wykorzystuje potencjał Lenovo Hybrid AI Advantage, łącząc fabrykę AI, usługi AI oraz bibliotekę AI zawierające powtarzalne, skalowalne rozwiązania AI dla wybranych branż wertykalnych i funkcji horyzontalnych.

Najważniejsze informacje dotyczące firmy i ESG

Osiągnięcia, ogłoszenia i znaczące zobowiązania w ostatnim kwartale obejmują:

[1] Uwaga dotycząca skorygowanego dochodu netto: Skorygowana miara została zdefiniowana jako wskaźnik finansowy poprzez wyłączenie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy, amortyzacji wartości niematerialnych wynikających z fuzji i przejęć, utraty wartości i odpisów wartości niematerialnych, zysku z tytułu rozwodnienia udziałów w jednostce stowarzyszonej, zmiany wartości godziwej pochodnych zobowiązań finansowych związanych z warrantami oraz odsetek nominalnych od obligacji zamiennych; oraz odpowiednich skutków podatkowych, jeśli takie wystąpiły.

 

GRUPA LENOVO

PODSUMOWANIE FINANSOWE

Za kwartał zakończony 30 września 2025 r.

(w mln USD, z wyjątkiem danych na akcję)

 

 

Q2 FY25/26

Q2

FY24/25

 

Y/Y CHG

Przychody

 

 

20,452

17,850

15%

Zysk brutto

 

3,147

 

2,796

 

13%

Marża zysku brutto

 

 

15.4%

 

15.7%

 

(0.3) pts

Koszty operacyjne

 

 

(2,504)

 

(2,145)

 

17%

Koszty badań i rozwoju
(uwzględnione w kosztach operacyjnych)

 

(581)

 

 

(548)

 

6%

Wskaźnik wydatków do przychodów

 

12.2%

 

12.0%

 

0.2 pts

Zysk operacyjny

 

 

643

 

651

 

(1)%

Pozostałe przychody/(koszty) nieoperacyjne - netto

 

(149)

 

 

(178)

 

 

(16)%

Przychody przed opodatkowaniem

 

494

 

473

 

4%

Opodatkowanie

 

 

(114)

 

(90)

 

27%

Zysk za okres

 

 

380

 

383

 

(1)%

Udziały niekontrolujące

 

 

(40)

 

(24)

 

62%

Zysk przypadający na akcjonariuszy

 

340

359

 

 

(5)%

Zysk przypadający na akcjonariuszy - non-HKFRS[1]

 

512

409

 

25%

Zysk na akcję (centy amerykańskie)
Podstawowy
Rozwodniony

 

 

2.77

2.52

 

2.92

2.78

 

(0.15)

(0.26)

 

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Agnieszka Kowalska

Account Manager

Publicis Media

Bartosz Dul

Junior Account Manager

Publicis Media

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.