GRUPA LENOVO: WYNIKI FINANSOWE ZA DRUGI KWARTAŁ 2025/26
Lenovo osiąga rekordowe wyniki kwartalne, odnotowując znaczący postęp w dziedzinie hybrydowej sztucznej inteligencji.
20 listopada 2025 r. – Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) wraz ze swoimi spółkami zależnymi („Grupa”) ogłosiła dzisiaj rekordowe wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2025/26, w którym całkowite przychody Grupy osiągnęły najwyższy w historii poziom 20,5 mld USD, co oznacza wzrost o 15% w ujęciu rok do roku. Skorygowany dochód netto[1] wzrósł o 25% rok do roku do 512 mln USD, a skorygowana marża dochodu netto wzrosła do 2,5% dzięki wyższym przychodom. Łącznie odzwierciedla to siłę wyników operacyjnych Grupy, ponieważ nie uwzględnia wpływu niegotówkowej utraty wartości warrantów, hipotetycznych odsetek od obligacji zamiennych i innych pozycji niegotówkowych.
Grupa osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodów w ujęciu rok do roku we wszystkich głównych grupach biznesowych i regionach sprzedaży. Udział przychodów związanych ze sztuczną inteligencją wzrósł o 13 punktów procentowych w ujęciu rok do roku, stanowiąc 30% całkowitych przychodów Grupy w tym kwartale. Wzrost ten był napędzany przez wysoką dwucyfrową dynamikę przychodów z serwerów AI oraz trzycyfrową dynamikę przychodów z komputerów AI, smartfonów AI i usług AI.
Wyniki te są świadectwem jasnej strategii Grupy, doskonałości operacyjnej i nieustannych innowacji, odzwierciedlając nie tylko siłę jej dzisiejszej działalności, ale także odporność jej unikalnego modelu „Global/Local” oraz wizję firmy stworzonej, aby przewodzić w erze sztucznej inteligencji. Wraz z początkową falą rozbudowy infrastruktury w erze sztucznej inteligencji trend ewoluuje w kierunku fazy bardziej skoncentrowanej na człowieku i przedsiębiorstwie, ponieważ duże modele językowe stają się towarem, a priorytety użytkowników przesuwają się w kierunku personalizacji i domeny prywatnej. Ewolucja ta otwiera nowe możliwości w zakresie urządzeń, infrastruktury hybrydowej i rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, umożliwiając Grupie rozszerzenie swojej pozycji lidera w dziedzinie osobistej sztucznej inteligencji i dalsze dostarczanie wartości dodanej w zakresie sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw.
Wraz ze stabilizacją sytuacji makroekonomicznej firma Lenovo pozostaje zaangażowana w realizację strategii Hybrid AI oraz inwestowanie w innowacje, aby zapewnić akcjonariuszom długoterminowe zyski i sprawić, by sztuczna inteligencja była naprawdę spersonalizowana.
Rada dyrektorów Lenovo ogłosiła wypłatę dywidendy śródrocznej w wysokości 8,50 centów HK na akcję.
Wypowiedź prezesa i dyrektora generalnego – Yuanqing Yang:
„Wykorzystując trend demokratyzacji sztucznej inteligencji oraz dzięki naszej jasnej strategii, doskonałości operacyjnej i nieustannym innowacjom, firma Lenovo osiągnęła kolejny kwartał rekordowych wyników, jednocześnie dokonując znaczących postępów zarówno w zakresie osobistej sztucznej inteligencji, jak i sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw. Będziemy nadal wykorzystywać nasz unikalny model „Global/Local”, aby radzić sobie z niepewnością i wykorzystywać ogromne możliwości związane z hybrydową sztuczną inteligencją, a tym samym nie tylko zapewniać naszym akcjonariuszom długoterminowe zyski, ale także sprawić, by sztuczna inteligencja była naprawdę spersonalizowana dla każdej osoby i każdego przedsiębiorstwa”.
Najważniejsze dane finansowe:
|
Q2 FY 25/26 US$ millions |
Q2 FY 24/25 US$ millions |
Change | ||
|
Przychody Grupy |
20,452 |
17,850 |
15% | |
|
Dochód netto (zysk przypadający akcjonariuszom) |
340 |
359 |
(5%) | |
|
Dochód netto (zysk przypadający na akcjonariuszy - non-HKFRS) [1] |
512 |
409 |
25% | |
|
Podstawowy zysk na akcję (w centach amerykańskich) |
2.77 |
2.92 |
(5%) | |
Osobista sztuczna inteligencja: innowacje wzmocniły pozycję lidera na rynku, wzbogacając ekosystem
Lenovo odpowiada na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na hiperpersonalizację dzięki strategii Personal AI: „One Personal AI, Multiple Devices’”. Wprowadzony na rynek globalny podczas Tech World 6 stycznia 2026 r. superagent osobistej sztucznej inteligencji Lenovo będzie płynnie koordynował działanie urządzeń przenośnych i otoczenia, aby postrzegać, uczyć się i działać jak jego użytkownik, stając się ostatecznie prawdziwym „Personal AI Twin”.
Intelligent Devices Group (IDG), będąca głównym motorem strategii osobistej sztucznej inteligencji Lenovo, osiągnęła dobre wyniki w drugim kwartale roku finansowego 2025/2026:
- Całkowite przychody IDG wzrosły o prawie 12% rok do roku, osiągając 15,1 mld USD.
- Pozycja lidera na rynku komputerów osobistych została wzmocniona dzięki rekordowemu udziałowi w rynku wynoszącemu 25,6%, co jeszcze bardziej zwiększyło przewagę nad drugim graczem.
- Dział komputerów osobistych i urządzeń inteligentnych utrzymał wiodącą w branży rentowność, napędzaną solidnymi wynikami segmentów o wysokiej marży.
- Penetracja komputerów PC z AI przyspieszyła, stanowiąc 33% wszystkich dostaw komputerów PC Lenovo. Lenovo zajmuje pierwsze miejsce na świecie w segmencie komputerów PC z AI z systemem Windows, z udziałem w rynku wynoszącym 31,1%. Smartfony Motorola osiągnęły rekordową sprzedaż.
- Szczególnie zachęcająca jest dynamika rozwoju urządzeń AI, których udział w przychodach wzrósł o 17 punktów procentowych rok do roku, osiągając 36%.
Sztuczna inteligencja w przedsiębiorstwie: wykorzystanie zalet sztucznej inteligencji hybrydowej, od infrastruktury po rozwiązania i usługi
Lenovo rozwija swoją strategię Enterprise AI, aby pomóc klientom przekształcić dane i wiedzę w praktyczne informacje i wartość. Grupa ma dobrą pozycję, aby napędzać transformację Enterprise AI i opracować „AI Twin” dla klientów. Przejście od szkolenia AI w chmurze do lokalnego i brzegowego wnioskowania powinno przyczynić się do większego wzrostu w zakresie urządzeń AI i aplikacji AI, co jeszcze bardziej rozszerzy całkowity rynek zbytu firmy.
Infrastructure Solutions Group (ISG) jako kluczowy motor napędowy infrastruktury hybrydowej Lenovo, odnotował silny wzrost w drugim kwartale roku finansowego 25/26:
- Przychody wzrosły o 24% rok do roku do 4,1 mld USD dzięki dalszej skutecznej realizacji podwójnej strategii CSP (Cloud Service Provider) i Enterprise SMB.
- Działalność CSP przyniosła rekordowe przychody w drugim kwartale roku obrotowego.
- Przychody z działalności w zakresie infrastruktury AI osiągnęły wysoki dwucyfrowy wzrost w ujęciu rok do roku, a perspektywy na przyszłość są bardzo dobre.
- Przychody z wiodących w branży rozwiązań w zakresie chłodzenia cieczą wzrosły o 154% w ujęciu rok do roku.
- Dzięki optymalizacji modeli biznesowych Enterprise SMB w celu lepszego zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów korporacyjnych i małych i średnich przedsiębiorstw, Grupa jest przekonana, że działalność w zakresie infrastruktury wkrótce powróci do rentownego wzrostu.
Solutions and Services Group (SSG) osiągnęła solidny wzrost w drugim kwartale roku finansowego 2025/2026, dostarczając rozwiązania i usługi dla przedsiębiorstw, które wykorzystują zalety hybrydowej sztucznej inteligencji Lenovo:
- Całkowite przychody SSG wzrosły o 18% rok do roku do 2,6 mld USD – co oznacza 18 kolejnych kwartałów wzrostu przychodów rok do roku.
- Marża operacyjna wzrosła o 1,9 punktu procentowego rok do roku do ponad 22%.
- Przychody z usług wsparcia wzrosły w tempie dwucyfrowym w ujęciu rok do roku; udział przychodów z usług zarządzanych oraz projektów i rozwiązań wzrósł o 1 punkt procentowy w ujęciu rok do roku, osiągając prawie 60% całkowitych przychodów SSG.
- SSG wykorzystuje potencjał Lenovo Hybrid AI Advantage, łącząc fabrykę AI, usługi AI oraz bibliotekę AI zawierające powtarzalne, skalowalne rozwiązania AI dla wybranych branż wertykalnych i funkcji horyzontalnych.
Najważniejsze informacje dotyczące firmy i ESG
Osiągnięcia, ogłoszenia i znaczące zobowiązania w ostatnim kwartale obejmują:
- Fabryka Lenovo w Monterrey w Meksyku została niedawno dodana do World Economic Forum’s Global Lighthouse Network, jako druga fabryka Lenovo wśród zaledwie 201 wiodących zakładów produkcyjnych na całym świecie.
- Wyniki ESG poprawiły się w CDP i S&P Global, a Grupa utrzymała rating AAA w rankingu MSCI ESG Ratings czwarty rok z rzędu.
- Lenovo otrzymało rating AA+ w indeksie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw Hang Seng 2025, co stanowi drugi najwyższy rating w tym indeksie.
- Po raz czwarty z rzędu zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu Gartner Asia Pacific Supply Chain top 10 na rok 2025.
- Zostaliśmy uznani za najlepsze miejsce pracy dla osób z niepełnosprawnością w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Brazylii.
- Pogłębiliśmy współpracę z Organizacją Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego, koncentrując się na inicjatywach związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym.
- Po raz kolejny zostaliśmy uznani za „Ambasadora” w globalnym rankingu Workplace Pride 2025, potwierdzając swoją pozycję lidera w zakresie integracji osób LGBTQI+ w miejscu pracy.
- Dołączyliśmy do Coalition for Sustainable AI – inicjatywy prowadzonej przez rząd francuski we współpracy z UNEP – demonstrując zaangażowanie Grupy w odpowiedzialne i innowacyjne zarządzanie środowiskiem.
[1] Uwaga dotycząca skorygowanego dochodu netto: Skorygowana miara została zdefiniowana jako wskaźnik finansowy poprzez wyłączenie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy, amortyzacji wartości niematerialnych wynikających z fuzji i przejęć, utraty wartości i odpisów wartości niematerialnych, zysku z tytułu rozwodnienia udziałów w jednostce stowarzyszonej, zmiany wartości godziwej pochodnych zobowiązań finansowych związanych z warrantami oraz odsetek nominalnych od obligacji zamiennych; oraz odpowiednich skutków podatkowych, jeśli takie wystąpiły.
GRUPA LENOVO
PODSUMOWANIE FINANSOWE
Za kwartał zakończony 30 września 2025 r.
(w mln USD, z wyjątkiem danych na akcję)
|
|
|
Q2 FY25/26 |
Q2 FY24/25 |
Y/Y CHG |
|
Przychody
|
|
20,452 |
17,850 |
15% |
|
Zysk brutto |
|
3,147
|
2,796
|
13% |
|
Marża zysku brutto
|
|
15.4%
|
15.7%
|
(0.3) pts |
|
Koszty operacyjne
|
|
(2,504)
|
(2,145)
|
17% |
|
Koszty badań i rozwoju |
|
(581)
|
(548)
|
6% |
|
Wskaźnik wydatków do przychodów |
|
12.2%
|
12.0%
|
0.2 pts |
|
Zysk operacyjny
|
|
643
|
651
|
(1)% |
|
Pozostałe przychody/(koszty) nieoperacyjne - netto |
|
(149)
|
(178)
|
(16)% |
|
Przychody przed opodatkowaniem |
|
494
|
473
|
4% |
|
Opodatkowanie
|
|
(114)
|
(90)
|
27% |
|
Zysk za okres
|
|
380
|
383
|
(1)% |
|
Udziały niekontrolujące
|
|
(40)
|
(24)
|
62% |
|
Zysk przypadający na akcjonariuszy |
|
340 |
359
|
(5)% |
|
Zysk przypadający na akcjonariuszy - non-HKFRS[1] |
|
512 |
409
|
25% |
|
Zysk na akcję (centy amerykańskie) |
|
2.77 2.52 |
2.92 2.78 |
(0.15) (0.26) |
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.
LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.