PUMA prezentuje korki wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu
Warszawa, 17 lutego 2022 r. - Firma PUMA uczyniła swoje udane buty piłkarskie ULTRA 1.3 i FUTURE 1.2 bardziej ekologicznymi, dzięki wykorzystaniu materiałów pochodzących z recyklingu. To wyjątkowe sportowe obuwie jest efektem zaangażowania firmy w inicjatywę First Mile.
W trosce o lepsze jutro
Produkty z pakietu First Mile są wykonane z przędzy pochodzącej z recyklingu plastikowych butelek. Są one zbierane w ramach inicjatywy First Mile, która ma na celu wzmacnianie mikroekonomii w Hondurasie, na Haiti i na Tajwanie oraz zmniejszanie ilości odpadów środowiskowych. Członkowie First Mile zbierają plastikowe butelki, dzięki czemu nie trafiają one na wysypiska śmieci i do światowych oceanów. Tworzywa sztuczne są sortowane, czyszczone, rozdrabniane, przędzone, a następnie tkane z elastycznej dzianiny, dzięki czemu powstają m.in. wyjątkowe edycje butów ULTA 1.3 oraz FUTURE 1.2. PUMA działa w ramach tej inicjatywy od 2019 roku.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Forever Better, PUMA wyznaczyła sobie 10 celów mających na celu poprawę swojego wpływu na środowisko. Do 2025 roku, 9 na 10 produktów firmy ma być bardziej ekologiczne i przyjazne Ziemi.
PUMA ULTRA 1.3
W korkach ULTRA 1.3 First Mile będzie występować jeden z ambasadorów marki PUMA, na co dzień występujący jako środkowy obrońca w Manchesterze United - Raphaël Varane. W cholewce obuwia znajduje się 21% materiałów pochodzących z odzysku. Lekka technologia MATRYXEVO wykorzystuje przędze Chamatex z recyklingu oraz przędze uzyskane z inicjatywy First Mile. Cholewka butów łączy się z rozwiązaniem SPEEDCAGE, tworząc wielowarstwowe wsparcie dla dynamicznych ruchów podczas gry.
W modelu ULTRA 1.3 zastosowano lekką podeszwę zewnętrzną PEBA SpeedUnit znaną z kolców biegowych, która zapewnia błyskawiczne przyspieszenie i umożliwia szybsze ruchy na całym boisku.
PUMA FUTURE Z 1.2
42% cholewki modelu nowego modelu FUTURE Z 1.2 stanowią materiały pochodzące z recyklingu. W korkach zastosowano adaptacyjną opaskę kompresyjną FUZIONFIT+, która dostosowuje się do ułożenia stopy gwarantując najwyższy komfort użytkowania. Dodatkowo, obuwie wyposażono w podeszwę zewnętrzną Dynamic Motion System, zapewniającą optymalną stabilność, dynamikę i doskonałą przyczepność na boisku. Wszystkie wyściółki, pianki i zapiętki są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Buty sportowe FUTURE Z 1.2 z linii First Mile będzie nosić zawodniczka Manchesteru City – Vicky Losada.
Wspólna walka o środowisko
- Po raz pierwszy wprowadzamy przędzę First Mile z recyklingu do naszych butów piłkarskich - komentuje Dominique Gathier, Senior Head of Product Line Management Teamsport Footwear PUMA.
-Ten projekt jest bardzo ważny dla PUMA, ponieważ w naszych produktach piłkarskich wykorzystujemy coraz więcej materiałów pochodzących z recyklingu. Wprowadziliśmy już kolekcje First Mile we współpracy z naszymi licencjonowanymi partnerami: AC Milanem i Manchesterem City – dodaje Gathier.
- Napawa nas duma z partnerstwa z PUMA. Razem dbamy o oczyszczenie środowiska i poprawę warunków życia m.in. na Tajwanie. Jesteśmy zachwyceni, że udało nam się przekształcić śmieci w wysokiej klasy buty piłkarskie, które będą używane na najwyższym poziomie rozgrywek - mówi Jeff Wang, First Mile Taiwan China Impact Manager.
Buty PUMA ULTRA 1.3 oraz FUTURE Z 1.2 z powstałe w ramach współpracy z First Mile są już dostępne w sprzedaży na PUMA.com oraz u wybranych sprzedawców na całym świecie.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, projektującą i sprzedającą obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 70 lat nieustannie buduje reputację producenta tworzącego najlepsze produkty dla sportowców na całym świecie. W swojej ofercie PUMA posiada produkty w linii lifestyle i performance w kategoriach: piłka nożna, bieganie, trening, koszykówka, golf oraz sporty motorowe. Marka od lat angażuje się w ekscytujące współprace ze znanymi projektantami, przenosząc sport do kultury oraz mody ulicznej. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf oraz stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 14 000 osób na całym świecie, a jej siedziba mieści się w Herzogenaurach w Niemczech. Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.puma.com.