Warszawa, 22 lipca 2022 r. – Firma PUMA oraz AC Milan prezentują stroje wyjazdowe na sezon 2022/23 inspirowane siedmioma tytułami mistrzowskimi zdobytymi przez Rossonerich oraz kultowymi, białymi strojami dumy Mediolanu. Nowe koszulki będą noszone przez drużyny męskie, kobiece i młodzieżowe.
Cali na biało
AC Milan celebruje tegoroczne zdobycie scudetto w nowych strojach wyjazdowych, które nawiązują do największych zwycięstw Klubu. W 1963 roku, Rossoneri byli pierwszą włoską drużyną, która sięgnęła po puchar Ligi Mistrzów – dokonali tego w białych strojach. Sześćdziesiąt lat i siedem europejskich tytułów później, białe zestawy wciąż pozostają kultową częścią tożsamości Klubu.
W tym sezonie tradycji staje się zadość – Rossoneri w trakcie wyjazdów będą występować w białych strojach, które nawiązują do zestawu z 1984 roku. To w tym roku rozpoczęła się nowa era dominacji AC Milan. Od tamtej pory Klub zdobył kolejne pięć europejskich tytułów, a w każdym finale zawodnicy występowali w białych strojach z czerwonymi, horyzontalnymi pasami.
W nowym wydaniu, inspirowanym zestawem z 1984 roku, zobaczymy siedem czerwonych pasów na białym tle, reprezentujących siedem europejskich tytułów, począwszy od tego zdobytego w 1963 na Londyńskim Wembley, a kończąc na tym zdobytym w 2007 w Atenach. Koszulka będzie miała czerwono-czarne obramowania na rękawach i trójkątnym kołnierzyku.
„W tegorocznym zestawie wyjazdowym chcieliśmy nawiązać do tradycji całkowicie białych strojów, których ikoniczny wygląd towarzyszył zawodnikom Milanu w trakcie zdobywania mistrzowskich tytułów.” – powiedział Marco Mueller, Senior Head of Product Line Management Teamsport Apparel w PUMA. „AC Milan ma bogatą historię, dlatego inspirowaliśmy się zestawem z sezonu 1984/85. Chcieliśmy wnieść w niego nową, świeżą energię i jednocześnie oddać hołd kultowym zestawom z przeszłości.”
Casper Stylsvig, Chief Revenue Officer w AC Milan powiedział: „AC Milan to klub, który zawsze patrzy w przyszłość, ale nigdy nie zapomina o swojej tradycji i dziedzictwie. Jesteśmy szczególnie dumni, że możemy zaprezentować nową koszulkę, która łączy wspaniałą przeszłość AC Milan z jego innowacyjnym duchem i nowoczesnym, eleganckim stylem. Biały zestaw i siedem czerwonych pasów symbolizują historię sukcesów Klubu. Jesteśmy pewni, że spotka się z uznaniem ponad 500 milionów fanów na całym świecie.”
Honorowy wiceprezes AC Milan, Franco Baresi, który był kapitanem Rossoneri, również wypowiedział się na temat nowego zestawu: „Osobiście nosiłem zestaw wyjazdowy w trakcie sezonu 1984/85, więc widok nowej koszulki, która jest nim inspirowana, sprawił mi ogromną radość. Biała koszulka zawsze będzie miała szczególne miejsce w sercach naszych kibiców i wciąż przypomina im o triumfach ukochanego Klubu.”
Nowy zestaw został stworzony w zgodzie ze strategią objętą przez PUMA i AC Milan. Marka oraz Klub inspirują się stylem i kulturą Mediolanu, aby tworzyć wyjątkowe stroje, które sprawdzą się zarówno na boisku jak i poza nim. Ten kierunek jest też widoczny w oficjalnej sesji zdjęciowej nowego zestawu, w której zobaczymy lokalne talenty oraz zawodników AC Milan.
Dzięki zastosowaniu wydajnej tkaniny ULTRAWEAVE, koszulka należy do najlżejszych i najwygodniejszych, jakie kiedykolwiek zaprojektowała PUMA. Wersja Replica jest wykonana w 100% z poliestru pochodzącego z recyklingu, a dzięki technologii DryCELL zapewnia komfort, niezależnie od warunków otaczających piłkarzy.
Koszulki będą dostępne od 22 lipca w sklepach PUMA, na stronie PUMA.com i u wybranych partnerów handlowych na całym świecie.
Nowy zestaw wyjazdowy zadebiutuje w sobotę 23 lipca, kiedy to męska drużyna AC Milan zmierzy się z Zalaegerszegi TE w ZTE Arena w Zalaegerszegi na Węgrzech.
Zdjęcia:
Stroje wyjazdowe AC Milan - Zdjęcia piłkarzy
Stroje wyjazdowe AC Milan - Zdjęcia produktowe
Wideo:
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
PUMA
PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, projektującą i sprzedającą obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 70 lat nieustannie buduje reputację producenta tworzącego najlepsze produkty dla sportowców na całym świecie. W swojej ofercie PUMA posiada produkty w linii lifestyle i performance w kategoriach: piłka nożna, bieganie, trening, koszykówka, golf oraz sporty motorowe. Marka od lat angażuje się w ekscytujące współprace ze znanymi projektantami, przenosząc sport do kultury oraz mody ulicznej. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf oraz stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 16 000 osób na całym świecie, a jej siedziba mieści się w Herzogenaurach w Niemczech. Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.puma.com.