PUMA otwiera specjalne boisko w Sydney i inwestuje w rozwój badań nad urazami więzadeł
Lista przynależnych kategorii publikacji
Warszawa, 27 lipca 2023 r. – Firma PUMA zwiększa swoje zaangażowanie w przyszłość kobiecej piłki nożnej, inwestując w kolejne pokolenie sportowczyń, innowacyjne projekty produktów zorientowanych na kobiety oraz angażując się w kluczowe badania w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa.
Bogactwo doświadczenia
W ramach działań, PUMA uruchomiła specjalny obiekt na Cockatoo Island w Sydney, w Australii,
a następnie zaprosiła do niego grupę młodych zawodniczek, które wzięły udział w czterodniowym programie akceleracyjnym. Piłkarki trenowały pod czujnym Barbary Cox i Trixie Tagg, które reprezentowały Australię i Nową Zelandię w trakcie Pucharu Azji w 1975 roku. Doświadczone zawodniczki przekazały swoją wiedzę i podzieliły się doświadczeniem z młodszymi koleżankami, aby pomóc przyspieszyć rozwój ich karier.
Inwestycje w badania
Firma PUMA od lat skupia się na rozwoju kobiecej piłki nożnej. Specjalna rozmiarówka dostosowana do kształtu kobiecej stopy, została wprowadzona na rynek w 2021 roku. Od tamtej pory gra w niej ponad 95% wszystkich profesjonalnych zawodniczek sponsorowanych przez PUMA.
„Podstawą projektu naszej damskiej rozmiarówki były badania anatomii kobiecej i męskiej stopy oraz testy porównawcze.” – mówi Stephanie Vieira, Senior Product Line Manager Teamsport Footwear w PUMA. „W oparciu o uzyskane wyniki opracowaliśmy buty z niższym podbiciem, a także zmniejszoną objętością w śródstopiu i przodostopiu, dzięki czemu korki są lepiej przystosowane do anatomii kobiecej stopy.”
PUMA zwiększyła również swoje zaangażowanie w zdrowie i bezpieczeństwo sportowczyń, poprzez inwestycje w badanie urazów więzadeł krzyżowych przednich (ACL), które występują w piłce nożnej kobiet. Wiadomo, że kobiety są od 2 aż do 10 razy bardziej narażone na kontuzję więzadeł niż mężczyźni. Badania przeprowadzane przez PUMA mają na celu zgłębienie złożonej dynamiki tych urazów
i opracowanie skutecznych programów treningowych w celu zmniejszenia ryzyka dla sportowczyń.
Dzięki badaniom, cały czas rozwijane są modele butów piłkarskich PUMA przeznaczone dla kobiet. Wyniki testów pozwalają na ulepszanie oferty dla sportowczyń i projektowanie obuwia w taki sposób, aby minimalizowało czynniki ryzyka zidentyfikowane w urazach ACL. Celem PUMA jest przekształcenie wyników w praktyczne rozwiązania, które będą poddawane rygorystycznym testom we współpracy
z partnerami marki, czyli klubami i zawodniczkami.
„Zaangażowanie PUMA w piłkę nożną kobiet nie zamyka się w ramach boisk i stadionów. Wraz z naszymi partnerami inwestujemy w kompleksowe badania nad urazami ACL w piłce nożnej kobiet. Chcemy zrozumieć ryzyko i potencjalne zagrożenia i na tej podstawie opracować programy treningowe oraz stale ulepszać naszą ofertę butów piłkarskich skierowaną do kobiet.” – mówi Maria Valdes, Chief Product Officer w PUMA. „Wprowadzamy innowacje oraz dbamy zdrowie i bezpieczeństwo piłkarek. Wyniki badań pomogą nam ulepszać nasze produkty i wspierać cele naszych partnerów, jakimi są m.in. zmniejszenie ryzyka urazów ACL. PUMA jako marka istnieje po to, aby promować równość, identyfikować wyzwania i współpracować z partnerami w celu zmniejszenia barier utrudniających kobietom uprawianie sportu.”
W trakcie wydarzenia na Cockatoo Island, przedstawiciele PUMA i Instytutu Zdrowia i Sportu na Uniwersytecie Wiktorii omówili wyniki raportu dotyczącego strojów, które uniemożliwiają lub zniechęcają dziewczęta do uprawiania sportu. Badanie przedstawia preferencje dziewcząt dotyczące doboru strojów sportowych, a jego celem jest stymulowanie rozwoju w całej branży sportowej na rzecz tworzenia inkluzywnej odzieży, a także otworzenie pola do dyskusji na temat polityki dotyczącej kobiecych strojów sportowych.
Więcej informacji znajduje się w tym linku.
Zdjęcia:
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
PUMA
PUMA to jedna z wiodących światowych marek, projektująca, rozwijająca, sprzedająca i wprowadzająca na rynek obuwie, odzież i akcesoria sportowe. Od 75 lat PUMA nieustannie rozwija sport i kulturę, tworząc produkty dla najszybszych sportowców świata. PUMA oferuje wydajne produkty lifestylowe inspirowane sportem, w takich kategoriach jak piłka nożna, bieganie i trening, koszykówka, golf i sporty motorowe. PUMA współpracuje ze znanymi projektantami oraz markami, dzięki czemu łączy motywy sportowe z kulturą i modą uliczną. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf i stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia około 20 000 osób na całym świecie, a jej siedziba znajduje się w Herzogenaurach w Niemczech.