Bosch
Informacje prasowe

CES 2022: lepsza jakość życia i ochrona klimatu – połączone, inteligentne rozwiązania siłą napędową wzrostu w firmie Bosch

Produkty Bosch wszystkich klas wyposażono w funkcję łączności z siecią

 
  • Inteligentne domy: sprzedaż urządzeń z możliwością łączności wzrosła o 50%.
  • Inteligentne samochody: Bosch kształtuje przyszłość mobilności zdefiniowaną przez oprogramowanie.
  • Sztuczna inteligencja: czujniki ostrzegają przed pożarami lasów i wspomagają diagnostykę medyczną.
  • Tanja Rückert: „Jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja i Internet Rzeczy to najlepszy sposób na dostarczenie prawdziwej wartości dodanej.”

 

W domu, na drodze, w pracy, w szpitalu, a nawet na orbicie: dzięki inteligentnym i połączonym rozwiązaniom, Bosch poprawia jakość życia ludzi w różnych obszarach. Jednocześnie, dzięki oprogramowaniu, usługom i licencjom, firma zdobywa nowe obszary działalności. „Systematycznie digitalizujemy naszą podstawową działalność, aby zwiększać korzyści dla naszych klientów. Chcemy też, aby w przyszłości sprzedaż każdego cyfrowego produktu generowała przychody z usług” – powiedziała Tanja Rückert, CDO Grupy Bosch, podczas targów CES w Las Vegas. Aby osiągnąć ten cel, Bosch skupia się na połączeniu IoT z AI – czyli łączy Internet Rzeczy (IoT) ze sztuczną inteligencją (AI).

W ten sposób powstaje samonapędzające się koło: połączone produkty dostarczają informacji, które z kolei są przetwarzane za pomocą AI i włączane do aktualizacji oprogramowania tych produktów. Dzięki temu sami użytkownicy mogą być integralną częścią procesu rozwoju produktu, a powstające rozwiązania są jeszcze lepiej dostosowane do ich potrzeb. Co więcej, rozwój produktów i tworzenie wartości nie kończy się wraz z ich sprzedażą. „Połączenie AI i IoT jest dla nas kluczem do osiągnięcia jak największych korzyści dla użytkownika z obu tych technologii” – mówi Tanja Rückert. „Poza możliwością opracowania nowych modeli biznesowych, takie podejście pomaga nam oferować lepsze produkty i rozwiązania, które zapewniają rzeczywistą wartość dodaną konkretnym osobom i społeczeństwu jako całości”.

Z kosmosu do medycyny dziecięcej: system czujników SoundSee Bosch

Jednym z przykładów korzyści płynących z AI i łączności jest system czujników SoundSee. Od końca 2019 roku podróżuje on w przestrzeni kosmicznej i identyfikuje nietypowe dźwięki na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), wykorzystując algorytmy AI do analizy i określania, kiedy wymagana jest konserwacja. Teraz, we współpracy z Highmark z Pittsburgha (USA), działającą w sektorze opieki zdrowotnej non-profit, Bosch realizuje całkowicie „przyziemne” zastosowanie tej technologii: bada, w jaki sposób audio AI może być wykorzystane jako narzędzie diagnostyczne w medycynie dziecięcej. Bosch i Highmark pracują nad przystosowaniem czujników do tego, aby poprzez słuchanie oddechu dzieci, wykrywały one choroby płuc jak astma, i to na wczesnym etapie. „Wykorzystanie innowacyjnej technologii do poprawy zdrowia dzieci – to jest dokładnie to, co mamy na myśli mówiąc o zaawansowanej technologii” – mówi Mike Mansuetti, prezes firmy Bosch w Ameryce Północnej.

Nowy czujnik gazu firmy Bosch – pierwszy na rynku czujnik wyposażony w sztuczną inteligencję – służy ochronie ludzi i przyrody. Stanowi on część czujnika Silvanet Wildfire Sensor firmy Dryad i jest „cyfrowym nosem”, który pomaga we wczesnym wykrywaniu pożarów lasów. Czujniki firmy Dryad są przymocowywane do drzew i stale monitorują lokalny mikroklimat, aby wykryć początek pożaru. Jeśli dzieje się coś niepokojącego – w sposób bezprzewodowy wysyłają powiadomienie do lokalnych władz na długo przed tym, nim mogą to zrobić systemy oparte na kamerach lub satelitach. Ten system może nie tylko chronić przed zniszczeniami spowodowanymi przez ogień, ale także zmniejszyć globalną emisję dwutlenku węgla spowodowaną pożarami lasów. „Te czujniki pomogą uratować życie, domy i zatrzymać tony CO2 przed przedostaniem się do atmosfery – wszystko dzięki AI i łączności” – mówi Mansuetti.

Rozszerzanie kompetencji w zakresie oprogramowania: Bosch już dziś kształtuje przyszłość

Bosch już dawno położył fundamenty pod ten obszar rozwoju. Od nowego roku produkty elektroniczne Bosch wszystkich klas będą gotowe do łączenia się z siecią. Sprzedaż samych tylko elektronarzędzi, sprzętu AGD i systemów grzewczych z możliwością łączności wzrosła w ciągu jednego roku o 50% – z 4 miliardów sztuk w roku 2020 do ponad 6 miliardów w roku 2021. Tworząc Bosch Center for Artificial Intelligence (BCAI) firma zbudowała silny ośrodek rozwoju sztucznej inteligencji, którego działalność przyniosła już ok. 300 milionów euro. 

Ponadto firma inwestuje rocznie ponad 4 miliardy euro w rozwój kompetencji w zakresie oprogramowania, z czego około 3 miliardy euro przeznacza na sektor mobilności. Aby zapewnić sobie pozycję lidera w mobilności zdefiniowanej przez oprogramowanie, Bosch połączy w połowie 2022 roku działalność rozwojową w zakresie oprogramowania niezależnego od aplikacji w jednej jednostce. W przyszłości, pod patronatem spółki zależnej ETAS GmbH, przedsiębiorstwo będzie rozwijać i sprzedawać podstawowe oprogramowanie samochodowe, oprogramowanie pośredniczące, usługi w chmurze oraz narzędzia programistyczne do uniwersalnych zastosowań. Bosch dynamicznie rozwija także technologie połączonej (ang. connected driving) i automatycznej jazdy (ang. automated driving). W ciągu ostatnich pięciu lat Bosch wygenerował około 9 mld euro obrotu tylko dzięki systemom wspomagania kierowcy i związanym z nimi czujnikom.

Nagranie z prezentacji firmy Bosch na targach CES:

Bosch Media Service – bit.ly/3JEMgFY
YouTube – https://youtu.be/udk8FkFP9l

Więcej informacji na Forum prasowym Bosch. 

Zdjęcie do bezpłatnej publikacji z podpisem: Fot. Bosch

Załączniki

bosch_softwareentwicklung_2.jpg

bosch softwareentwicklung 2

jpg 940,0 kB
pobierz
370a4810.jpeg

370a4810

jpeg 2,0 MB
pobierz
dryad_wildfire_sensor_bark_2.jpg

dryad wildfire sensor bark 2

jpg 7,6 MB
pobierz
bosch-ebike_ebike-flow-app_11.jpg

bosch-ebike ebike-flow-app 11

jpg 3,4 MB
pobierz
boschsmarthome_app-keyvisual-print.jpg

boschsmarthome app-keyvisual-print

jpg 1,2 MB
pobierz
202102_ai_rng_powerwall_layer_1.jpg

202102 ai rng powerwall layer 1

jpg 6,6 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Sylwia Dybka

Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


Grupa Bosch jest wiodącym globalnym dostawcą technologii i usług. Zatrudnia blisko 395 000 osób na całym świecie (wg danych na 31.12.2020). W 2020 roku firma wygenerowała obrót w wysokości 71,5 miliarda euro. Bosch prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, firma oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własnej chmury IoT, aby oferować swoim klientom połączone rozwiązania między domenami z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest ułatwianie życia poprzez produkty i rozwiązania, wyposażone w sztuczną inteligencję (AI), albo opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz ok. 440 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach. Z uwzględnieniem dystrybutorów i partnerów serwisowych, Bosch prowadzi sprzedaż i produkcję, działalność badawczo-rozwojową i sprzedaż niemal we wszystkich krajach świata. W swoich 400 lokalizacjach na świecie, Bosch osiągnął już neutralność klimatyczną w obszarze własnych emisji. Podstawą rozwoju przedsiębiorstwa jest innowacyjność. Bosch zatrudnia 73 000 pracowników w działach badań i rozwoju w 129 ośrodkach R&D na całym świecie oraz blisko 34 000 ekspertów IT. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1886 roku w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861-1942) jako "Warsztat Mechaniki Precyzyjnej i Elektrotechniki". Szczególna struktura własnościowa spółki Robert Bosch GmbH gwarantuje swobodę przedsiębiorczości Grupy Bosch, umożliwiając przedsiębiorstwu długoterminowe planowanie i podejmowanie znacznych inwestycji z wyprzedzeniem w celu zabezpieczenia przyszłości. Dziewięćdziesiąt cztery procent kapitału zakładowego spółki Robert Bosch GmbH należy do Robert Bosch Stiftung GmbH, fundacji charytatywnej. Pozostałe udziały są w posiadaniu spółki Robert Bosch GmbH oraz spółki należącej do rodziny Bosch. Większość praw głosu należy do Robert Bosch Industrietreuhand KG, trustu przemysłowego. Funkcje związane z własnością przedsiębiorstwa są realizowane przez fundusz powierniczy.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronach internetowych: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, https://twitter.com/BoschPress