Bosch
Informacje prasowe

Mikrogłośnik MEMS: Bosch rozwija portfolio czujników dla elektroniki użytkowej

Przejęcie firmy Arioso Systems specjalizującej się w mikrogłośnikach

  • Bosch wkracza na atrakcyjny rynek mikrogłośników.
  • Firma Arioso Systems, jeden z najbardziej innowacyjnych na świecie dostawców mikrogłośników MEMS, stanie się częścią Bosch Sensortec.
  • Produkty Arioso Systems poszerzą portfolio Bosch Sensortec o kolejną innowacyjną technologię.

 

Dzięki przejęciu Arioso Systems, Bosch rozszerza swoje kompetencje w obszarze mikrogłośników MEMS (ang. microelectromechanical systems – mikroukłady elektromechaniczne) i umacnia pozycję rynkową wiodącego dostawcy rozwiązań czujnikowych dla elektroniki użytkowej. Arioso Systems z siedzibą w Dreźnie stanie się częścią Bosch Sensortec GmbH. Umowa została podpisana przez obie strony - uzgodniono, że szczegółowe dane projektu, takie jak cena zakupu, nie zostaną ujawnione. Przejęcie podlega zatwierdzeniu przez organy antymonopolowe.

Arioso Systems jest jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców technologii mikrogłośników MEMS na świecie. Technologia ta uzupełnieni ofertę czujników firmy Bosch, wykorzystywanych w urządzeniach elektronicznych do noszenia (ang. wearable) oraz bezprzewodowych słuchawkach dousznych. Unikalne i innowacyjne idee firmy Arioso Systems w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem Bosch Sensortec w rozwijaniu technologii dla dojrzałego rynku elektroniki użytkowej na dużą skalę, ukształtuje wschodzący globalny rynek mikrogłośników MEMS. Producenci słuchawek TWS (ang. True Wireless Stereo) i innych urządzeń dousznych skorzystają z możliwości generowania dźwięku przy znacznie mniejszym zużyciu energii i mniejszym rozmiarze, co oznacza jednocześnie wydłużenie czasu pracy baterii i łatwiejszą integrację systemu.

„Cały zespół Arioso Systems jest podekscytowany faktem, że stajemy się częścią najpotężniejszego globalnego dostawcy rozwiązań czujnikowych i robimy kolejny krok w rozwoju naszej najnowocześniejszej technologii” – mówi Hermann Schenk, dyrektor generalny Arioso Systems. „Dzięki połączeniu sił będziemy mogli w pełni wykorzystać potencjał naszej technologii mikrogłośników MEMS”.

Technologia dla Internetu jutra – oczekiwany silny wzrost rynku

Internet jutra będzie oparty o urządzenia mobilne i audio, zarówno w obszarze mówienia, jak i słuchania. Komponenty do inteligentnych urządzeń dousznych muszą być coraz mniejsze, lekkie, wydajne i skalowalne. Coraz więcej funkcji wymaga mniejszych rozmiarów i wydłużonego czasu pracy baterii. Eksperci rynkowi przewidują silny wzrost zastosowań mikrogłośników w nadchodzących latach. Według specjalistów rynkowych z Yole, rynek mikrogłośników ma wzrosnąć z 9 miliardów dolarów w 2020 roku do 11 miliardów dolarów w 2026. Segment mikrogłośników MEMS będzie miał w nim szybko rosnący udział.

O technologii mikrogłośników MEMS

Firma Arioso Systems opracowała nowatorską technologię przetworników audio, w której dźwięk jest generowany poprzez ruch pionowo zorientowanych lameli w krzemowym układzie scalonym. W przeciwieństwie do konwencjonalnej membrany, technologia Arioso Systems wykorzystuje objętość chipa, a nie jego powierzchnię. Dlatego możliwe jest zbudowanie zminiaturyzowanego mikrogłośnika MEMS generującego do 120 dB SPL (ang. sound pressure level – poziom ciśnienia akustycznego) z obszaru aktywnego 10mm2. Dzięki elektrostatycznemu siłownikowi w wykonanym w całości z krzemu mikroukładzie MEMS oraz bardzo niskiej pojemności, technologia Arioso Systems oszczędza baterię. Pozwala to zastosować nowy czujnik w wymagających urządzeniach dousznych, jak słuchawki TWS czy innych elektronicznych urządzeniach do noszenia.

 

Zdjęcia i grafiki do bezpłatnego wykorzystania przy publikacji informacji z powyższego materiału, z podpisem „fot. Bosch” lub „źródło Bosch”.

Załączniki

memssoundchipinfrontoftwsearbud.jpg

memssoundchipinfrontoftwsearbud

jpg 1,0 MB
pobierz
memssoundgeneratinglamellasinsideachip.jpg

memssoundgeneratinglamellasinsideachip

jpg 1,0 MB
pobierz
sensortec_finkbeiner_04.jpg

sensortec finkbeiner 04

jpg 471,9 kB
pobierz
ceo_arioso_systems_dr-hermann_schenk.jpg

ceo arioso systems dr-hermann schenk

jpg 7,8 MB
pobierz
mems_micro_speaker_for_consumer_electronics.jpg

mems micro speaker for consumer electronics

jpg 19,8 MB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Sylwia Dybka

Account Manager

MSL

Zuzanna Cholewa

Account Director

MSL


W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia ponad 8 500 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2021). W 2021 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości blisko 6,1 mld zł, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły blisko 12 mld zł. Od lat jest doceniania w niezależnych rankingach i nagradzana wyróżnieniami w Polsce za swoją wyjątkową kulturę korporacyjną, warunki pracy i możliwości rozwoju, jakie oferuje pracownikom.

Więcej: www.bosch.pl, www.bosch-prasa.pl, www.facebook.com/BoschPolska

Grupa Bosch jest wiodącym światowym dostawcą technologii i usług. Na całym świecie zatrudnia blisko 401 300 pracowników (stan na 31 grudnia 2021 roku). Według wstępnych danych, w 2021 r. firma wygenerowała sprzedaż na poziomie 78,8 mld euro. Jej działalność podzielona jest na cztery sektory biznesowe: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods oraz Energy and Building Technology. Jako wiodący dostawca IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów, Przemysłu 4.0, oraz mobilność połączonej w sieci. Bosch realizuje wizję mobilności, która jest zrównoważona, bezpieczna i ekscytująca. Wykorzystuje swoją wiedzę w zakresie technologii czujników, oprogramowania i usług, a także własną chmurę IoT, aby oferować swoim klientom połączone, interdyscyplinarne rozwiązania z jednego źródła. Celem strategicznym Grupy Bosch jest ułatwianie życia w sieci dzięki produktom i rozwiązaniom, które zawierają sztuczną inteligencję (AI) albo zostały opracowane lub wyprodukowane z jej pomocą. Bosch poprawia jakość życia na całym świecie dzięki innowacyjnym produktom i usługom, które wzbudzają entuzjazm. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”. Grupa Bosch obejmuje spółkę Robert Bosch GmbH oraz około 440 spółek zależnych i regionalnych w około 60 krajach. Łącznie z partnerami handlowymi i serwisowymi, globalna sieć produkcyjna, inżynieryjna i handlowa Bosch obejmuje prawie wszystkie kraje świata. Od pierwszego kwartału 2020 roku Grupa Bosch, posiadająca ponad 400 lokalizacji na całym świecie, jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Podstawą przyszłego wzrostu przedsiębiorstwa jest jego siła innowacyjna. W 128 zakładach na całym świecie Bosch zatrudnia w dziale badań i rozwoju około 76 300 pracowników, z czego prawie 38 000 to inżynierowie oprogramowania.

Więcej: www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-presse.de, www.twitter.com/BoschPresse