JTI rozszerza dystrybucję Ploom o ponad 3 tys. punktów sprzedaży
Warszawa, 13 czerwca 2024 r.: Japan Tobacco International rozszerza dystrybucję urządzenia do podgrzewania tytoniu Ploom X w sieci Żabka o kolejne największe miasta. Od czerwca, poza aglomeracją warszawską, marka Ploom jest dostępna w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Łodzi i w aglomeracji śląskiej.
– „Rozszerzenie dostępności urządzenia Ploom X oraz wkładów do niego do ponad 4,5 tys. punktów sieci Żabka to kolejny ważny krok w rozwoju marki Ploom w Polsce” – mówi Marek Kras, dyrektor działu sprzedaży w JTI Polska.
Marka Ploom weszła na polski rynek pod koniec ub. roku. Urządzenie Ploom X można kupić on-line na stronie Ploom.pl, w sieci Lagardere w całej Polsce (sklepy Inmedio, 1Minute, Relay), w sklepach w kanale tradycyjnym w Warszawie i okolicach, w sklepach Żabka w największych miastach oraz w wybranych stacjach Orlen w całej Polsce.
Rynek tzw. podgrzewanego tytoniu systematycznie rośnie: z ok. 1 mld sztuk w 2019 r. do 6,3 mld sztuk obecnie i stanowi dziś ponad 11 proc. całego rynku wyrobów tytoniowych w Polsce. W Warszawie to już blisko 30 proc. rynku.*
„Obserwujemy zmieniające się trendy i kierunki, w jakich rozwija się branża wyrobów tytoniowych, bo chcemy mieć pewność, że nasza oferta odpowiada oczekiwaniom współczesnych konsumentów. Dlatego rozwijamy kategorię nowatorskich wyrobów tytoniowych, czyli tzw. tytoniu do podgrzewania pod marką Ploom, do którego wkłady produkowane są w fabryce JTI w Polsce.” – mówi Edoardo Voletti, Prezes JTI Polska. „Jednocześnie dajemy naszym klientom wybór z różnych kategorii produktów: tradycyjnych wyrobów tytoniowych, wyrobów nowatorskich, czy papierosów elektronicznych.” – dodaje.
Grupa Japan Tobacco planuje zainwestować w latach 2023-2025 300 miliardów jenów w światową ekspansję wyrobów z podgrzewanym tytoniem.
JTI obecne jest w Polsce od 2007 r. i od tamtego czasu zainwestowało w naszym kraju blisko 1,3 mld dolarów. Obecnie firma posiada 4 nowoczesne zakłady, w których produkuje niemal wszystkie kategorie wyrobów tytoniowych. W 2019 r. firma otworzyła również Globalne Centrum Usług Biznesowych w Warszawie. Łączne zatrudnienie grupy JTI w Polsce wynosi ponad 3,4 tys. osób.
O Ploom
Ploom to marka JTI w kategorii urządzeń do podgrzewania tytoniu. Urządzenie bazuje na innowacyjnej, japońskiej technologii HeatFlow™, dzięki której tytoń podgrzewany jest w optymalnej temperaturze, zapewniając autentyczny smak tytoniu, ale bez zapachu dymu i bez popiołu. Innowacyjność metody HeatFlow polega też na tym, że wkłady tytoniowe nie mają bezpośredniego kontaktu z grzałką za to korzystają z mocy przepływu powietrza. Technologii HeatFlow towarzyszy unikalna mieszanka ActivBlend, zawierająca najwyższej jakości tytoń.
Urządzenie Ploom X jest dostępne w czterech wersjach kolorystycznych, a produkowane w Polsce wkłady tytoniowe Camel for Ploom mają dziesięć wariantów smakowych. Więcej o produkcie na stronie ploom.pl.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Więcej informacji:
Agata Kwiek-Rimer
Kierownik ds. korporacyjnych i komunikacji
JTI Polska
tel. +48 882 925 713
agata.kwiek-rimer@jti.com
***
O JTI Polska
W 2007 r. JTI przejęło brytyjską Grupę Gallaher, do której należały zakłady wyrobów tytoniowych w Starym Gostkowie k. Łodzi. Od 2008 r. firma działa pod nazwą JTI Polska i jest dziś drugim największym graczem w branży tytoniowej w kraju w kategorii papierosów (z udziałem w rynku 28,1 proc.**) oraz liderem w kategorii tytoni do palenia (36,4 proc. udziałów***). W ofercie firmy znajdują się wyroby tytoniowe marek Winston, Camel i LD, papieros elektroniczny Logic Compact, podgrzewacz wkładów tytoniowych Ploom oraz nowatorskie wyroby tytoniowe marki Camel.
Wartość inwestycji JTI w Polsce to blisko 1,3 miliarda dolarów. W Starym Gostkowie (woj. łódzkie) znajduje się największe na świecie centrum produkcyjne JTI, skąd 80 proc. produkcji trafia na eksport do ponad 70 krajów. W 2019 r. firma utworzyła w Warszawie Globalne Centrum Usług Biznesowych, które obsługuje JTI na całym świecie w obszarze finansów, kwestii prawnych, zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu czy globalnego łańcucha dostaw. Łącznie JTI zatrudnia w Polsce ponad 3,4 tys. osób.
* Centrum Monitorowania Rynku, panel sklepów detalicznych do 2500m2 z salonikami i kioskami (Polska i Warszawa)
**JTI Polska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, cała Polska z dyskontami (Tobacco), Sprzedaż ilościowa w sztukach za okres W18 2023 – W17 2024: kategoria: Papierosy; rynek: Total Poland
***JTI Polska za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Tobacco), Sprzedaż ilościowa w przeliczeniu na sztuki papierosów za okres W18 2023 – W17 2024: kategoria: Tytoń do palenia; rynek: Total Poland
O JTI
JTI (Japan Tobacco International) to międzynarodowa firma tytoniowa działająca w ponad 130 krajach. Jest globalnym właścicielem marek Winston (drugiej na świecie pod względem sprzedaży) oraz Camel poza Stanami Zjednoczonymi. Inne globalne marki to m.in. Mevius i LD. Grupa JTI jest również ważnym graczem na rynku alternatywnych wyrobów tytoniowych. W jej portfolio znajduje się marka PLOOM z podgrzewanym tytoniem oraz e-papieros LOGIC. Siedzibą JTI jest Genewa (Szwajcaria). JTI zatrudnia na całym świecie ponad 46 tys. osób i przez dziewięć ostatnich lat była wyróżniana nagrodą Global Top Employer przyznawaną najlepszym międzynarodowym pracodawcom. JTI należy do Grupy Japan Tobacco Inc., której siedziba znajduje się w Tokio. Więcej na: www.jti.com