Ferrari
Informacje prasowe

Ferrari prezentuje modele 296 Speciale i Speciale A: emocje z jazdy na zupełnie innym poziomie

  • Ferrari zaprezentowało nowe, specjalne wersje modeli 296 GTB i GTS  
  • Hybrydowy układ napędowy zapewnia łączną moc 880 KM 
  • Dzięki innowacyjnej aerodynamice, nowy model generuje o 20% więcej docisku niż 296 GTB 
  • Składany dach w 296 Speciale A sprawia, że jazda nim będzie niezapomnianym przeżyciem dla kierowcy i pasażera 
  • Dzięki redukcji wagi, nowym ustawieniom zawieszenia i większej mocy, zaprezentowane modele jeszcze bardziej potęgują wrażenia z jazdy 

 

Maranello, 29 kwietnia 2025 – Ferrari zaprezentowało dwa wyjątkowe modele – 296 Speciale i jego wersję z otwartym dachem, 296 Speciale A, które wyznaczają nowe standardy w świecie supersamochodów.  Oba nowe modele mocno opierają się na wyścigowym dziedzictwie Ferrari i nowoczesnej technologii, łącząc je w innowacyjnej jednostce hybrydowej, zaawansowanej aerodynamice i precyzyjnym prowadzeniu. 

UKŁAD NAPĘDOWY I WYDAJNOŚĆ 

Sercem obu modeli jest innowacyjny układ hybrydowy, który generuje imponujące 880 KM. Takie połączenie sprawia, że jest to najmocniejsze, produkcyjne, tylnonapędowe Ferrari, jakie kiedykolwiek powstało. Główny silnik spalinowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia 700 KM i został zaprojektowany z wykorzystaniem doświadczenia Ferrari w motorsporcie.  

Silnik elektryczny, generujący dodatkowe 180 KM, został umieszczony pomiędzy jednostką spalinową, a 8-stopniową skrzynią DCT, aby zapewnić jak najszybsze zmiany przełożeń i płynną dystrybucję mocy. Unikalną cechą tego układu napędowego jest sprzęgło, które pozwala na pokonanie do 25 kilometrów w trybie elektrycznym. Pokazuje to zaangażowanie marki w integrację zrównoważonej technologii nawet w przypadku ekstremalnie sportowych samochodów. 

AERODYNAMIKA I DESIGN 

Aerodynamika jest kluczowa zarówno w przypadku modelu 296 Speciale, jak i Speciale A. Oba modele generują aż 435 kg docisku przy prędkości 250 km/h – o 20% więcej niż wersje GTB i GTS (Speciale A z zamkniętym dachem). Taki wzrost jest możliwy dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z motorsportu (m.in. przetestowane w modelu 296 Challenge). Składają się na to wloty powietrza na masce oraz płetwy na tylnym zderzaku, które współpracują z aktywnym tylnym skrzydłem, generując dodatkowy docisk i zwiększając stabilność przy wysokich prędkościach. Speciale A zachowuje swoją stabilność i osiągi nawet podczas jazdy z rozłożonym dachem. 

Aby w pełni wykorzystać możliwości nowych modeli, Ferrari mocno skupiło się na redukcji wagi w przypadku obu wersji. 296 Speciale jest lżejszy o 60 kg względem 296 GTB, a Speciale A o 50 kg w stosunku do 296 GTS. Takie obniżenie wagi było możliwe dzięki zastosowaniu włókna węglowego i tytanu w kluczowych elementach konstrukcyjnych. Dzięki temu oba modele są nie tylko lżejsze, ale również bardziej zwrotne i responsywne.  

Lekką konstrukcję i zaawansowaną aerodynamikę uzupełnia zawieszenie, które zapewnia precyzyjną kontrolę i przewidywalność, niezależnie od stylu jazdy. Dzięki najnowszemu, dynamicznemu systemowi ABS Evo hamowanie jest precyzyjne i pozwala w pełni wykorzystać możliwości samochodu. Obniżony środek ciężkości i zestrojenie sprawiają, że auto doskonale reaguje na każdy ruch kierownicy i dostarcza prawdziwie wyścigowe emocje podczas jazdy. 

WNĘTRZE I STYL 

Inspiracje motorsportem są widoczne również wewnątrz modeli 296 Speciale i Speciale A. Wykorzystano tu odsłonięte włókno węglowe oraz Alcantarę, co wpływa na redukcję wagi przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Minimalizm oddaje wyścigowy charakter, a wszystkie niezbędnie przyciski i elementy są rozmieszczone intuicyjnie, aby kierowca w pełni mógł się skupić na jeździe.  

Linia nadwozia jasno daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z Ferrari. Charakterystyczne wloty powietrza połączone z unikalną stylistyką tyłu podkreślają jego sportowy charakter. Speciale A pozwala dodatkowo rozkoszować się ekstremalnymi doznaniami z jazdy przy otwartym dachu, bez żadnych kompromisów.   

TECHNOLOGIA I INNOWACJE 

Oba modele są przykładem najnowszej technologii Ferrari zamkniętej w modelach produkcyjnych. Oprogramowanie systemu hybrydowego zostało dopracowane, aby oba układy idealnie współpracowały ze sobą i skrzynią biegów. Dzięki temu przejścia między źródłami mocy dostarczanymi na koła są płynne i niezauważalne dla kierowcy, zapewniając maksymalną wydajność. To wszystko, w połączeniu z zawansowanymi systemami, w tym ABS Evo i funkcją „extra boost”, ma przełożenie zarówno na drogach publicznych, jak i na torze wyścigowym, pozwalając kierowcom w pełni wykorzystać potencjał tych modeli. 

Ferrari 296 Speciale i 296 Speciale A łączą nowoczesną technologię hybrydową, zaawansowaną aerodynamikę i precyzyjny model jazdy, wyznaczając nowe standardy w zakresie wydajności i innowacji supersamochodów. To, w połączeniu z 7-letnią gwarancją pokazuje, że marka jest pewna swoich modeli i zadowolenie klientów stawia na pierwszym miejscu. 

 

Więcej zdjęć i materiałów wideo dostępne są na stronie www.media.ferrari.com 

 

 

296 Speciale – SPECYFIKACJA 

SILNIK SPALINOWY 

RodzajV6 120° – twin turbo – sucha misa olejowa 
Pojemność2992 cc 
Średnica cylindra i skok tłoka88 mm × 82 mm 
Moc maksymalna**515 kW (700 KM) przy 8000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy755 Nm przy 6000 obr./min 
Maksymalne obroty silnika8500 obr./min 
Stopień sprężania9.4:1 
Moc specyficzna234 KM/l 

 

UKŁAD HYBRYDOWY 

Maksymalna moc system hybrydowego**648 kW (880 KM) 
Maksymalna moc w trybie eDrive113 kW (154 KM) 
Pojemność akumulatora7.45 kWh 
Maksymalny zasięg elektryczny25 km

 

WAGA I WYMIARY 

Długość4625 mm 
Szerokość1968 mm 
Wysokość (przy masie własnej)1181 mm 
Rozstaw osi2600 mm 
Rozstaw kół przednich1665 mm 
Rozstaw kół tylnych1632 mm 
Masa własna (na sucho)*1410 kg 
Stosunek mocy do masy1.60 kg/KM
Rozkład masy40% przód / 60% tył 
Pojemność zbiornika paliwa65 l (w tym 10l rezerwy) 
Pojemność bagażnika169 l 
Pojemność tylnej półki112 l 

 

OPONY I KOŁA 

Przód245/35 ZR 20 J9.0 
Tył305/35 ZR 20 J11.0

 

HAMULCE 

PrzódCCM, 398 x 223 x 38 mm
TyłCCM, 360 x 233 x 32 mm

 

PRZENIESIENIE NAPĘDU 

Skrzynia biegów8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów F1 DCT

 

ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA 

SSC 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo/EBD dla wszystkich zakresów przyczepności z dodatkowym odzyskiwaniem energii

 

OSIĄGI 

Prędkość maksymalna>330 km/h 
0–100 km/h2.8 s
0–200 km/h7.0 s
200-0 km/h106 m
Czas okrążenia na torze Fiorano***1’ 19”

 

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂**** 

W trakcie homologacji 

 

296 Speciale A – SPECYFIKACJA 

SILNIK SPALINOWY 

RodzajV6 120° – twin turbo – sucha misa olejowa 
Pojemność2992 cc 
Średnica cylindra i skok tłoka88 mm × 82 mm 
Moc maksymalna**515 kW (700 KM) przy 8000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy755 Nm przy 6000 obr./min 
Maksymalne obroty silnika8500 obr./min 
Stopień sprężania9.4:1 
Moc specyficzna234 KM/l 

 

UKŁAD HYBRYDOWY 

Maksymalna moc system hybrydowego**648 kW (880 KM) 
Maksymalna moc w trybie eDrive113 kW (154 KM) 
Pojemność akumulatora7.45 kWh 
Maksymalny zasięg elektryczny25 km

 

WAGA I WYMIARY 

Długość4625 mm 
Szerokość1968 mm 
Wysokość (przy masie własnej)1181 mm 
Rozstaw osi2600 mm 
Rozstaw kół przednich1665 mm 
Rozstaw kół tylnych1632 mm 
Masa własna (na sucho)*1490 kg 
Stosunek mocy do masy1.69 kg/KM
Rozkład masy40% przód / 60% tył 
Pojemność zbiornika paliwa65 l (w tym 10l rezerwy) 
Pojemność bagażnika169 l 
Pojemność tylnej półki112 l 

 

OPONY I KOŁA 

Przód245/35 ZR 20 J9.0 
Tył305/35 ZR 20 J11.0

 

HAMULCE 

PrzódCCM, 398 x 223 x 38 mm
TyłCCM, 360 x 233 x 32 mm

 

PRZENIESIENIE NAPĘDU 

Skrzynia biegów8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów F1 DCT

 

ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA 

SSC 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo/EBD dla wszystkich zakresów przyczepności z dodatkowym odzyskiwaniem energii

 

OSIĄGI 

Prędkość maksymalna>330 km/h 
0–100 km/h2.8 s
0–200 km/h7.3 s
200-0 km/h106 m

 

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂**** 

W trakcie homologacji 

 

*Dane dotyczące masy własnej odnoszą się do pojazdu z opcjonalnym wyposażeniem 

**Moc maksymalna osiągana przy użyciu paliwa 98 RON 

***Dane dotyczą trybu „Qualify” ustawionego za pomocą eManettino 

****Zgodnie z cyklem WLTP 

Załączniki

docx

CS 296 Speciale A gbr

docx 874,0 kB
pobierz
docx

CS 296 Speciale gbr

docx 825,0 kB
pobierz
01_HERO_Coupe_front34_16_9_1024x768.jpg

01 HERO Coupe front34 16 9 1024x768

jpg 205,7 kB
pobierz
02_HERO_Coupe_rear_16_9_1024x768.jpg

02 HERO Coupe rear 16 9 1024x768

jpg 161,0 kB
pobierz
03_Coupe_upper_rear34_16_9_1024x768.jpg

03 Coupe upper rear34 16 9 1024x768

jpg 245,0 kB
pobierz
04_Coupe_rear34_16_9_1024x768.jpg

04 Coupe rear34 16 9 1024x768

jpg 177,9 kB
pobierz
06_Spider_rear_16_9_1024x768.jpg

06 Spider rear 16 9 1024x768

jpg 167,8 kB
pobierz
07_HERO_Spider_side_tipup_16_9_1024x768.jpg

07 HERO Spider side tipup 16 9 1024x768

jpg 242,4 kB
pobierz
08_Spider_upper_rear34_16_9_1024x768.jpg

08 Spider upper rear34 16 9 1024x768

jpg 242,1 kB
pobierz
09_Spider_rear34_16_9_1024x768.jpg

09 Spider rear34 16 9 1024x768

jpg 203,3 kB
pobierz
10_Spider_front34_16_9_1024x768.jpg

10 Spider front34 16 9 1024x768

jpg 183,0 kB
pobierz
11_Spider_front_tipup_16_9_1024x768.jpg

11 Spider front tipup 16 9 1024x768

jpg 221,5 kB
pobierz
12_Spider_side_16_9_1024x768.jpg

12 Spider side 16 9 1024x768

jpg 173,4 kB
pobierz
13_HERO_Spider_Coupe_16_9_1024x768.jpg

13 HERO Spider Coupe 16 9 1024x768

jpg 238,7 kB
pobierz
05_Coupe_front_16_9_1024x768.jpg

05 Coupe front 16 9 1024x768

jpg 154,7 kB
pobierz
20250321_FERRARI0944_copy_1_1024x768.jpg

20250321 FERRARI0944 copy 1 1024x768

jpg 142,8 kB
pobierz
F171VS_interni_stile_01_v02_1024x768.jpg

F171VS interni stile 01 v02 1024x768

jpg 163,1 kB
pobierz
20250321_FERRARI2031_V2copy_1024x768.jpg

20250321 FERRARI2031 V2copy 1024x768

jpg 137,3 kB
pobierz
20250321_FERRARI2210_V5_1024x768.jpg

20250321 FERRARI2210 V5 1024x768

jpg 111,6 kB
pobierz
NEW-20250321_FERRARI3281_V5_HQ_1024x768.jpg

NEW-20250321 FERRARI3281 V5 HQ 1024x768

jpg 108,1 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Karol Dymkowski

Senior Account Manager

MSL