Ferrari prezentuje modele 296 Speciale i Speciale A: emocje z jazdy na zupełnie innym poziomie
- Ferrari zaprezentowało nowe, specjalne wersje modeli 296 GTB i GTS
- Hybrydowy układ napędowy zapewnia łączną moc 880 KM
- Dzięki innowacyjnej aerodynamice, nowy model generuje o 20% więcej docisku niż 296 GTB
- Składany dach w 296 Speciale A sprawia, że jazda nim będzie niezapomnianym przeżyciem dla kierowcy i pasażera
- Dzięki redukcji wagi, nowym ustawieniom zawieszenia i większej mocy, zaprezentowane modele jeszcze bardziej potęgują wrażenia z jazdy
Maranello, 29 kwietnia 2025 – Ferrari zaprezentowało dwa wyjątkowe modele – 296 Speciale i jego wersję z otwartym dachem, 296 Speciale A, które wyznaczają nowe standardy w świecie supersamochodów. Oba nowe modele mocno opierają się na wyścigowym dziedzictwie Ferrari i nowoczesnej technologii, łącząc je w innowacyjnej jednostce hybrydowej, zaawansowanej aerodynamice i precyzyjnym prowadzeniu.
UKŁAD NAPĘDOWY I WYDAJNOŚĆ
Sercem obu modeli jest innowacyjny układ hybrydowy, który generuje imponujące 880 KM. Takie połączenie sprawia, że jest to najmocniejsze, produkcyjne, tylnonapędowe Ferrari, jakie kiedykolwiek powstało. Główny silnik spalinowy V6 z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia 700 KM i został zaprojektowany z wykorzystaniem doświadczenia Ferrari w motorsporcie.
Silnik elektryczny, generujący dodatkowe 180 KM, został umieszczony pomiędzy jednostką spalinową, a 8-stopniową skrzynią DCT, aby zapewnić jak najszybsze zmiany przełożeń i płynną dystrybucję mocy. Unikalną cechą tego układu napędowego jest sprzęgło, które pozwala na pokonanie do 25 kilometrów w trybie elektrycznym. Pokazuje to zaangażowanie marki w integrację zrównoważonej technologii nawet w przypadku ekstremalnie sportowych samochodów.
AERODYNAMIKA I DESIGN
Aerodynamika jest kluczowa zarówno w przypadku modelu 296 Speciale, jak i Speciale A. Oba modele generują aż 435 kg docisku przy prędkości 250 km/h – o 20% więcej niż wersje GTB i GTS (Speciale A z zamkniętym dachem). Taki wzrost jest możliwy dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z motorsportu (m.in. przetestowane w modelu 296 Challenge). Składają się na to wloty powietrza na masce oraz płetwy na tylnym zderzaku, które współpracują z aktywnym tylnym skrzydłem, generując dodatkowy docisk i zwiększając stabilność przy wysokich prędkościach. Speciale A zachowuje swoją stabilność i osiągi nawet podczas jazdy z rozłożonym dachem.
Aby w pełni wykorzystać możliwości nowych modeli, Ferrari mocno skupiło się na redukcji wagi w przypadku obu wersji. 296 Speciale jest lżejszy o 60 kg względem 296 GTB, a Speciale A o 50 kg w stosunku do 296 GTS. Takie obniżenie wagi było możliwe dzięki zastosowaniu włókna węglowego i tytanu w kluczowych elementach konstrukcyjnych. Dzięki temu oba modele są nie tylko lżejsze, ale również bardziej zwrotne i responsywne.
Lekką konstrukcję i zaawansowaną aerodynamikę uzupełnia zawieszenie, które zapewnia precyzyjną kontrolę i przewidywalność, niezależnie od stylu jazdy. Dzięki najnowszemu, dynamicznemu systemowi ABS Evo hamowanie jest precyzyjne i pozwala w pełni wykorzystać możliwości samochodu. Obniżony środek ciężkości i zestrojenie sprawiają, że auto doskonale reaguje na każdy ruch kierownicy i dostarcza prawdziwie wyścigowe emocje podczas jazdy.
WNĘTRZE I STYL
Inspiracje motorsportem są widoczne również wewnątrz modeli 296 Speciale i Speciale A. Wykorzystano tu odsłonięte włókno węglowe oraz Alcantarę, co wpływa na redukcję wagi przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Minimalizm oddaje wyścigowy charakter, a wszystkie niezbędnie przyciski i elementy są rozmieszczone intuicyjnie, aby kierowca w pełni mógł się skupić na jeździe.
Linia nadwozia jasno daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z Ferrari. Charakterystyczne wloty powietrza połączone z unikalną stylistyką tyłu podkreślają jego sportowy charakter. Speciale A pozwala dodatkowo rozkoszować się ekstremalnymi doznaniami z jazdy przy otwartym dachu, bez żadnych kompromisów.
TECHNOLOGIA I INNOWACJE
Oba modele są przykładem najnowszej technologii Ferrari zamkniętej w modelach produkcyjnych. Oprogramowanie systemu hybrydowego zostało dopracowane, aby oba układy idealnie współpracowały ze sobą i skrzynią biegów. Dzięki temu przejścia między źródłami mocy dostarczanymi na koła są płynne i niezauważalne dla kierowcy, zapewniając maksymalną wydajność. To wszystko, w połączeniu z zawansowanymi systemami, w tym ABS Evo i funkcją „extra boost”, ma przełożenie zarówno na drogach publicznych, jak i na torze wyścigowym, pozwalając kierowcom w pełni wykorzystać potencjał tych modeli.
Ferrari 296 Speciale i 296 Speciale A łączą nowoczesną technologię hybrydową, zaawansowaną aerodynamikę i precyzyjny model jazdy, wyznaczając nowe standardy w zakresie wydajności i innowacji supersamochodów. To, w połączeniu z 7-letnią gwarancją pokazuje, że marka jest pewna swoich modeli i zadowolenie klientów stawia na pierwszym miejscu.
Więcej zdjęć i materiałów wideo dostępne są na stronie www.media.ferrari.com
296 Speciale – SPECYFIKACJA
SILNIK SPALINOWY
Rodzaj | V6 120° – twin turbo – sucha misa olejowa |
Pojemność | 2992 cc |
Średnica cylindra i skok tłoka | 88 mm × 82 mm |
Moc maksymalna** | 515 kW (700 KM) przy 8000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 755 Nm przy 6000 obr./min |
Maksymalne obroty silnika | 8500 obr./min |
Stopień sprężania | 9.4:1 |
Moc specyficzna | 234 KM/l |
UKŁAD HYBRYDOWY
Maksymalna moc system hybrydowego** | 648 kW (880 KM) |
Maksymalna moc w trybie eDrive | 113 kW (154 KM) |
Pojemność akumulatora | 7.45 kWh |
Maksymalny zasięg elektryczny | 25 km |
WAGA I WYMIARY
Długość | 4625 mm |
Szerokość | 1968 mm |
Wysokość (przy masie własnej) | 1181 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm |
Rozstaw kół przednich | 1665 mm |
Rozstaw kół tylnych | 1632 mm |
Masa własna (na sucho)* | 1410 kg |
Stosunek mocy do masy | 1.60 kg/KM |
Rozkład masy | 40% przód / 60% tył |
Pojemność zbiornika paliwa | 65 l (w tym 10l rezerwy) |
Pojemność bagażnika | 169 l |
Pojemność tylnej półki | 112 l |
OPONY I KOŁA
Przód | 245/35 ZR 20 J9.0 |
Tył | 305/35 ZR 20 J11.0 |
HAMULCE
Przód | CCM, 398 x 223 x 38 mm |
Tył | CCM, 360 x 233 x 32 mm |
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów | 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów F1 DCT |
ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
SSC 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo/EBD dla wszystkich zakresów przyczepności z dodatkowym odzyskiwaniem energii |
OSIĄGI
Prędkość maksymalna | >330 km/h |
0–100 km/h | 2.8 s |
0–200 km/h | 7.0 s |
200-0 km/h | 106 m |
Czas okrążenia na torze Fiorano*** | 1’ 19” |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂****
W trakcie homologacji
296 Speciale A – SPECYFIKACJA
SILNIK SPALINOWY
Rodzaj | V6 120° – twin turbo – sucha misa olejowa |
Pojemność | 2992 cc |
Średnica cylindra i skok tłoka | 88 mm × 82 mm |
Moc maksymalna** | 515 kW (700 KM) przy 8000 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 755 Nm przy 6000 obr./min |
Maksymalne obroty silnika | 8500 obr./min |
Stopień sprężania | 9.4:1 |
Moc specyficzna | 234 KM/l |
UKŁAD HYBRYDOWY
Maksymalna moc system hybrydowego** | 648 kW (880 KM) |
Maksymalna moc w trybie eDrive | 113 kW (154 KM) |
Pojemność akumulatora | 7.45 kWh |
Maksymalny zasięg elektryczny | 25 km |
WAGA I WYMIARY
Długość | 4625 mm |
Szerokość | 1968 mm |
Wysokość (przy masie własnej) | 1181 mm |
Rozstaw osi | 2600 mm |
Rozstaw kół przednich | 1665 mm |
Rozstaw kół tylnych | 1632 mm |
Masa własna (na sucho)* | 1490 kg |
Stosunek mocy do masy | 1.69 kg/KM |
Rozkład masy | 40% przód / 60% tył |
Pojemność zbiornika paliwa | 65 l (w tym 10l rezerwy) |
Pojemność bagażnika | 169 l |
Pojemność tylnej półki | 112 l |
OPONY I KOŁA
Przód | 245/35 ZR 20 J9.0 |
Tył | 305/35 ZR 20 J11.0 |
HAMULCE
Przód | CCM, 398 x 223 x 38 mm |
Tył | CCM, 360 x 233 x 32 mm |
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów | 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów F1 DCT |
ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
SSC 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo/EBD dla wszystkich zakresów przyczepności z dodatkowym odzyskiwaniem energii |
OSIĄGI
Prędkość maksymalna | >330 km/h |
0–100 km/h | 2.8 s |
0–200 km/h | 7.3 s |
200-0 km/h | 106 m |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂****
W trakcie homologacji
*Dane dotyczące masy własnej odnoszą się do pojazdu z opcjonalnym wyposażeniem
**Moc maksymalna osiągana przy użyciu paliwa 98 RON
***Dane dotyczą trybu „Qualify” ustawionego za pomocą eManettino
****Zgodnie z cyklem WLTP
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami