Nowe Ferrari Amalfi
- Przedstawiamy Ferrari Amalfi – nowy model coupé 2+ z silnikiem V8 w położeniu przednio-centralnym z podwójnym turbodoładowaniem
- Idealne połączenie nowoczesnej elegancji i wysokich osiągów sprawia, że Amalfi to unikalna propozycja zarówno w ofercie Ferrari, jak i na rynku
- Nowy model Amalfi to samochód sportowy rozwijający koncepcję Grand Tourer, łączący ekstremalne osiągi z codzienną funkcjonalnością
- Silnik turbo V8 o mocy 640 KM oparty na technologiach wywodzących się ze sportów motorowych, zapewniający charakterystyczne brzmienie, wysokie osiągi i błyskawiczną reakcję w każdych warunkach
- Doskonale wyprofilowana sylwetka i zaawansowane technologicznie wnętrze z potrójnym wyświetlaczem HMI, zaawansowanymi rozwiązaniami poprawiającymi komfort i wysokiej klasy systemem audio zapewniającym wciągające wrażenia
Amalfi, 1 lipca 2025 r. – Nowy model Ferrari Amalfi coupé 2+ z silnikiem V8 w położeniu przednio-centralnym, który zastąpi Ferrari Roma w ofercie marki, został dziś zaprezentowany. Ferrari Amalfi na nowo definiuje koncepcję współczesnego sportowego charakteru, łącząc wysokie osiągi, wszechstronność i wyrafinowaną estetykę. Zaprojektowany z myślą o tych, którzy chcą cieszyć się dynamiczną jazdą bez kompromisów w kwestii komfortu i stylu, model Amalfi wyróżnia się bezprecedensową równowagą między sportowymi osiągami a codzienną funkcjonalnością.
Konstrukcja nadwozia opiera się na płynnych liniach i minimalistycznym podejściu, z wyraźnie zarysowaną bryłą i gładkimi powierzchniami, które emanują nowoczesnością i dynamizmem. Przód wyróżnia się dużym wlotem powietrza i wydłużoną maską, pod którą mieści się silnik V8 o mocy 140 KM z turbodoładowaniem. Zintegrowany aktywny spojler z tyłu pojazdu zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, a kute felgi i detale z włókna węglowego podkreślają sportowy i elegancki charakter pojazdu.
Wewnątrz kabiny zastosowano układ podwójnego kokpitu, z nowo zaprojektowaną kierownicą wyposażoną w fizyczne przyciski oraz klasyczny przycisk uruchamiania silnika. Zintegrowany centralny wyświetlacz i ergonomiczne rozmieszczenie elementów sterujących zapewniają intuicyjną obsługę, nawet podczas dynamicznej jazdy. Elementy z włókna węglowego i kontrastowe przeszycia dodają wnętrzu ekskluzywności, natomiast konfiguracja 2+ umożliwia wykorzystanie tylnych siedzeń w celu zwiększenia funkcjonalności pojazdu, zwiększając pojemność ładunkową i umożliwiając podróżowanie z dziećmi.
Sercem modelu Amalfi jest udoskonalony silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, bazujący na wielokrotnie nagradzanej serii F154, który dzięki nowym ustawieniom turbodoładowania jest w stanie osiągnąć moc 640 KM. Za zmianę biegów odpowiada ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa, znana z szybkości i płynności działania. Imponujące osiągi: Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i od 0 do 200 km/h w 9,0 sekundy, przy stosunku mocy do masy wynoszącym 2,29 kg/KM, plasującym model na szczycie swojej klasy.
Dynamika jazdy została udoskonalona dzięki wprowadzeniu systemu brake-by-wire, kontrolera „ABS Evo” zoptymalizowanego pod kątem wszystkich nawierzchni i warunków drogowych oraz nowej kalibracji skrzyni kierowniczej zapewniającej jeszcze bardziej precyzyjną i progresywną reakcję. System aktywnej aerodynamiki z nowym zintegrowanym tylnym spojlerem o zmiennym ustawieniu zapewnia stabilność w każdych warunkach jazdy i w każdej pozycji przełącznika Manettino, maksymalizując osiągi dynamiczne.
Model Amalfi jest wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne z gamy Ferrari, w tym system multimedialny z pełną łącznością, obsługujący Apple CarPlay® i Android Auto® w standardzie, z możliwością bezprzewodowego ładowania smartfona. Nowa kierownica, cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy poziomy wyświetlacz centralny tworzą zaawansowany interfejs, zaprojektowany z myślą zarówno o kierowcy, jak i pasażerze. Opcją dodatkową, dostępną na życzenie, jest system unoszenia przedniej osi, działający do prędkości 35 km/h, który pozwala zwiększyć prześwit o 40 mm w celu łatwiejszego pokonywania miejskich przeszkód drogowych.
Dopełnieniem całości jest opcjonalny system audio Burmester® premium oferujący przestrzenne brzmienie pełne głębi – idealne na każdą podróż.
Model Ferrari Amalfi to oferta dla osób poszukujących samochodu łączącego elegancję i osiągi, wrażenia z jazdy i funkcjonalność. To nowoczesna interpretacja sportowego ducha Ferrari, oferująca bezkompromisową przyjemność z jazdy w każdych warunkach drogowych.
UKŁAD NAPĘDOWY
Silnik Ferrari Amalfi to najnowsza odsłona silnika V8 z dwiema turbosprężarkami o pojemności 3855 cm3 z rodziny F154, która zdobyła najwięcej międzynarodowych nagród w najnowszej historii motoryzacji. W tej konfiguracji jednostka napędowa została zoptymalizowana, aby osiągać maksymalną moc 640 KM przy 7500 obr./min, oferując imponujące 166 KM na litr pojemności i przesuniętą granicę obrotów do 7600 obr./min, co umożliwia płynne i dynamiczne rozwijanie mocy w całym zakresie.
Wyższe osiągi to zasługa zaawansowanego systemu zarządzania turbodoładowaniem, umożliwiającego niezależne sterowanie prędkością obrotową obu turbosprężarek poprzez indywidualną kalibrację oraz zwiększenie ich maksymalnej prędkości obrotowej do 171 000 obr./min. Rozwiązanie to usprawnia reakcję przepustnicy i zwiększa precyzję kontroli ciśnienia, również dzięki zastosowaniu dedykowanych czujników ciśnienia dla każdego rzędu cylindrów. Nowa jednostka sterująca silnika, znana z takich modeli jak 296 GTB, Ferrari Purosangue i Ferrari 12Cilindri, pozwoliła na pełne wykorzystanie potencjału silnika.
Równolegle podjęto wysiłki w celu zmniejszenia masy pojazdu, m.in. zastosowano nowe lekkie wałki rozrządu (-1,3 kg) oraz przeprojektowano blok silnika, poddając go precyzyjnej obróbce, co umożliwiło wyeliminowanie około kilograma zbędnego materiału niewpływającego na konstrukcję. Po raz pierwszy zastosowano w silniku Ferrari olej o niskiej lepkości, który zmniejsza opory podczas zimnego rozruchu o 30% w porównaniu z poprzednią wersją, poprawiając wydajność nagrzewania.
Jeszcze szybsza reakcja przepustnicy to z kolei zasługa szeregu zaawansowanych rozwiązań technicznych, obejmujących płaski wał korbowy, kompaktowe turbiny o niskiej bezwładności, technologię twin-scroll do oddzielnego zarządzania spalinami oraz kolektor single-scroll z kanałami o równej długości. Wszystkie te elementy tworzą wrażenie ciągłego, progresywnego przyrostu mocy, przy krzywej momentu obrotowego ukształtowanej tak, aby zapewnić silniejsze przyspieszenie przy średnich i wysokich obrotach na wszystkich biegach.
Ośmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym mokrym sprzęgłem, wprowadzona po raz pierwszy w modelu SF90 Stradale i ciesząca się powszechnym uznaniem, została dodatkowo zoptymalizowana poprzez zastosowanie mocniejszej jednostki sterującej oraz głębszej integracji z oprogramowaniem silnika, poprawiając płynność i szybkość zmiany biegów.
Na ogólną wydajność układu napędowego wpływają również takie rozwiązania, jak konfiguracja skrzyni biegów z suchą miską olejową, przekładnia stożkowa o niskim współczynniku tarcia oraz strategie zarządzania momentem obrotowym sprzęgła, które zapewniają wyjątkowo płynną jazdę w mieście, zwłaszcza w trybie Start&Stop.
Równie dużą uwagę poświęcono akustyce. Opracowano nowy układ tłumików tak, aby spełniał najbardziej rygorystyczne normy w zakresie emisji hałasu, a przy tym zachowywał charakterystyczne brzmienie Ferrari. Płaski wał korbowy i równej długości kolektory wydechowe zapewniają unikalną sekwencję zapłonu. Układ wydechowy wyposażono w katalizator z matrycą ceramiczną i trójskładnikową powłoką metaliczną (z rodu, platyny i palladu), który dzięki niskiej bezwładności cieplnej charakteryzuje się skróconym czasem aktywacji. Brzmieniem steruje nowy, proporcjonalnie regulowany zawór obejściowy z dedykowanymi mapami dostosowującymi dźwięk wydechu do warunków jazdy.
DESIGN
NADWOZIE
Ferrari Amalfi to nowoczesna interpretacja klasycznego coupé berlinetta 2+ z silnikiem V8 w układzie centralno-przednim, która łączy tradycję i innowacyjny design, wyznaczając nowy kierunek estetyki legendarnej marki z Maranello. Zespół projektowy Ferrari Styling Centre, pod kierunkiem Flavio Manzoniego, czerpał inspirację z eleganckich proporcji modelu Ferrari Roma, dążąc do uzyskania bardziej wyprofilowanej i nowoczesnej formy, nie zatracając przy tym sportowego ducha modeli Ferrari 2+.
Stylistyka nadwozia opiera się na eleganckiej, opływowej monolitycznej bryle, która nadaje całości dynamiczny i zdecydowany charakter. Powierzchnie zostały potraktowane minimalistycznie – ostre linie i geometryczne kształty podkreślają idealnie wyprofilowaną i spójną sylwetkę. Motyw w kształcie klina biegnący wzdłuż boku, wraz z oprawą oświetleniową zintegrowaną w technicznych nacięciach, podkreślają nowoczesność i elegancję. Przednia część nadwozia – pozbawiona tradycyjnego grilla – wyróżnia się unoszącym się skrzydłem w kolorze karoserii nad ciemnym, wpuszczonym pasem, w którym subtelnie ukryto czujniki i reflektory. Dolny splitter stanowi dopełnienie całości, akcentując optycznie szerokość i sportowy charakter pojazdu.
Tylną partię nadwozia definiuje wyrazista charakterystyczna linia, oplatająca całą bryłę i kończąca się zwartą, czystą formą. Tylne lampy dyskretnie wkomponowano w proste nacięcia stylistyczne, nawiązując do klasycznych modeli Ferrari, a jednocześnie zachowując współczesny design. Szeroki i funkcjonalny dyfuzor wyraźnie podkreśla swoją aerodynamiczną funkcję, podczas gdy tylna szyba łączy się z profilem spojlera, tworząc charakterystyczny element stylistyczny. Osobowość auta dodatkowo podkreśla debiutancki kolor Verde Costiera — intensywny morski turkus inspirowany odcieniami morza u wybrzeży Amalfi — który ożywia profilowane linie nadwozia i nadaje całości świeży, energetyczny charakter.
WNĘTRZE
Wnętrze modelu Amalfi oparto na koncepcji podwójnego kokpitu, obejmującego zarówno kierowcę, jak i pasażera w ramach dwóch wizualnie połączonych stref, powiązanych ze sobą deską rozdzielczą, panelami drzwi i tunelem środkowym. Efekt otulającej przestrzeni wzmacnia powierzchnia o wielopłaszczyznowej formie, która przełamuje symetrię i kieruje uwagę ku centralnemu ekranowi dotykowemu, tworząc wrażenie interakcji między dwiema osobami w kabinie. Stylistykę wnętrza uproszczono, by nadać jej czysty i współczesny charakter, z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów i nowoczesnych, zintegrowanych rozwiązań technologicznych.
Po raz pierwszy zastosowano monolityczną konstrukcję deski rozdzielczej, w ramach której zestaw wskaźników i otwory wentylacyjne są połączone w jeden blok. Tunel środkowy, wykonany z frezowanego bloku anodyzowanego aluminium, ma zawieszoną, wyprofilowaną formę i mieści elementy funkcjonalne, takie jak przełącznik zmiany biegów, gniazdo kluczyka, bezprzewodowa ładowarka i dodatkowe elementy sterujące. Uchwyty paneli drzwiowych są zintegrowane z formami przypominającymi żagle, które wyznaczają wizualne granice przednich stref, podczas gdy głośniki niskotonowe ukryte za perforowanymi aluminiowymi powierzchniami nadają całości techniczny i dopracowany charakter.
Paleta kolorystyczna wnętrza odzwierciedla odważny charakter auta, a połączenia materiałów i barw podkreślają sportową koncepcję stylistyczną. Verde Bellagio, intensywny odcień zieleni wykorzystany w wersji debiutanckiej, skupia uwagę na przedniej części kabiny. Komfortowe fotele dostępne jako opcja oferowane są w trzech rozmiarach i posiadają 10 komór powietrznych do masażu, z pięcioma trybami pracy i trzema poziomami intensywności, oraz wentylację zarówno siedziska, jak i oparcia.
Uzupełnieniem doświadczenia użytkownika jest opcjonalny system nagłośnienia Burmester® Premium, zapewniający perfekcyjną jakość dźwięku dzięki 14 głośnikom i mocy 1200 watów. Głośniki wysokotonowe z radiatorem pierścieniowym zapewniają krystalicznie czyste wysokie częstotliwości, a trzy tryby odsłuchu pozwalają użytkownikom spersonalizować wrażenia akustyczne zgodnie z własnymi preferencjami. Zastosowane materiały i wykończenie głośników, dobrane ze względu na ich elegancję i fakturę, tworzą przestrzeń immersyjną, elegancką i wyrafinowaną w każdym detalu.
INTERFEJS HMI
W modelu Ferrari Amalfi całe doświadczenie użytkownika oparto na intuicyjnej, wciągającej i zaawansowanej technologicznie interakcji, dzięki zastosowaniu całkowicie przeprojektowanego interfejsu HMI oraz szeregu rozwiązań mających na celu poprawę komfortu i jakości podróżowania.
Nowa kierownica, wyposażona w fizyczne przyciski, to powrót do klasycznych dotykowych rozwiązań sterujących, z układem zaprojektowanym tak, aby zapewniać maksymalną ergonomię i łatwość obsługi w każdych warunkach jazdy. Po lewej stronie powraca kultowy aluminiowy przycisk uruchamiania silnika, który od pierwszego dotknięcia buduje natychmiastową więź między kierowcą a autem. Elementy sterujące są rozmieszczone z myślą o funkcjonalności: po lewej stronie kierownicy znajdują się przyciski systemów wspomagania jazdy ADAS, adaptacyjnego tempomatu, telefonu i asystenta głosowego, podczas gdy po prawej stronie znajdują się przełączniki widoku wyświetlacza, wycieraczek przedniej szyby i kierunkowskazów. Z tyłu umieszczono dwa pokrętła do regulacji głośności i zmiany stacji radiowej.
Interfejs HMI składa się z trzech głównych wyświetlaczy. Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 15,6 cala dostarcza wszystkich informacji dotyczących jazdy i dynamiki pojazdu. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 10,25-calowy pojemnościowy ekran dotykowy, który umożliwia kierowcy i pasażerowi dostęp do kluczowych funkcji: multimediów, radia, telefonu, powielania ekranu, klimatyzacji, regulacji foteli i ustawień pojazdu. Z kolei ekran pasażera o przekątnej 8,8 cala zapewnia prawdziwe doświadczenie współprowadzenia, pokazując parametry takie jak siły przeciążenia czy obroty silnika.
Łączność jest zapewniona dzięki kompatybilności z Apple CarPlay® i Android Auto®, a bezprzewodowa ładowarka do smartfonów jest zintegrowana z tunelem środkowym. Samochód jest również wyposażony w system MyFerrari Connect, który umożliwia zdalne monitorowanie stanu pojazdu za pośrednictwem dedykowanej aplikacji.
AERODYNAMIKA
Aerodynamika modelu Ferrari Amalfi to rezultat złożonego i skrupulatnego projektu stworzonego w ścisłej współpracy między zespołem termodynamiki płynów a Centrum Stylizacji Ferrari. Proces ten obejmował symulację obliczeniowej mechaniki płynów, testy w tunelu aerodynamicznym i udoskonalanie projektu w ramach wspólnej ścieżki rozwoju, która doprowadziła do stworzenia samochodu, która zaowocowała stworzeniem auta zarówno atrakcyjnego wizualnie, jak i funkcjonalnego.
Efektem jest nadwozie dopracowane w każdym detalu, gdzie każdy element spełnia określoną funkcję. Wśród nich znajdują się osłony aerodynamiczne umieszczone na spodzie pojazdu, przed przednimi i tylnymi kołami, które redukują opór powietrza i poprawiają wydajność. Kanał obejściowy nad przednimi reflektorami łączy przednią część pojazdu z komorą silnika, pomagając zmniejszyć wzrost ciśnienia i zoptymalizować chłodzenie. Generowanie docisku z przodu odbywa się za pomocą zoptymalizowanej w tunelu aerodynamicznym pary generatorów wirów oraz dwóch dyfuzorów zintegrowanych ze splitterem, które również poprawiają chłodzenie przednich hamulców.
Podwozie zostało zaprojektowane z myślą o maksymalizacji efektywności aerodynamicznej, z wykorzystaniem dedykowanych elementów zmniejszających opór i precyzyjnie kierujących przepływem powietrza. W tylnej części pojazdu dyfuzor został całkowicie przeprojektowany w celu uzyskania optymalnego kompromisu między siłą docisku a oporem aerodynamicznym. Przepływ w kanale środkowym jest rozprężany w kontrolowany sposób, co energetyzuje strugę wylotową i poprawia stabilność pojazdu.
Charakterystycznym elementem tylnej części nadwozia jest aktywne ruchome skrzydło, harmonijnie zintegrowane z sylwetką pojazdu. Może ono przyjmować trzy konfiguracje: Low Drag (LD), Medium Downforce (MD) i High Downforce (HD), zależnie od prędkości oraz przyspieszeń wzdłużnych i poprzecznych. Na prostych odcinkach skrzydło pozostaje w pozycji LD lub MD, aby zminimalizować opór, podczas gdy podczas dynamicznej jazdy, na przykład na szybkich zakrętach lub przy ostrym hamowaniu, przestawia się w tryb HD, generując wzrost siły docisku o 110 kg przy prędkości 250 km/h i wzroście oporu poniżej 4%. Pośrednia pozycja MD pozwala na szybsze przejście do pełnego rozwarcia skrzydła, oferując równowagę między stabilnością a osiągami. Działanie skrzydła jest w pełni automatyczne, zachowując czystość linii nadwozia nawet przy niskich prędkościach i zwiększając wrażenia z jazdy. Tył uzupełnia zintegrowany nolder o wysokości 20 mm, który wspomaga ponowną kompresję strugi powietrza w trybie niskiego oporu aerodynamicznego.
Również przód auta został zoptymalizowany pod kątem skutecznego chłodzenia w każdych warunkach: centralna część mieści chłodnicę cieczy silnika i skraplacz klimatyzacji, podczas gdy boczne wloty zasilają intercoolery układu turbodoładowania.
DYNAMIKA POJAZDU
Układ jezdny modelu Ferrari Amalfi stanowi istotny krok naprzód w segmencie coupé 2+ z silnikiem z przodu, dzięki integracji najbardziej zaawansowanych technologii opracowanych przez markę Ferrari w ostatnich latach. Kluczowym elementem systemu jest nowy układ brake-by-wire, który znacznie poprawia skuteczność hamowania, zmniejsza skok pedału i umożliwia precyzyjniejszą modulację siły hamowania – nawet przy aktywowanym systemie ABS.
System ABS Evo, po raz pierwszy wprowadzony w modelu 296 GTB i rozwinięty na potrzeby modeli Ferrari Purosangue i Ferrari 12Cilindri, został dostosowany w celu zapewnienia optymalnej wydajności na wszystkich nawierzchniach i we wszystkich trybach pracy Manettino. Sterownik ten wykorzystuje dane z czujnika 6D do precyzyjnego oszacowania prędkości pojazdu i określenia optymalnego poślizgu dla każdego koła, optymalizując w ten sposób rozkład siły hamowania. Efektem jest większa skuteczność hamowania na prostej i w warunkach zmiennych, gdzie kluczowa jest równowaga między stabilnością boczną a skutecznością wytracania prędkości.
Dokładność szacunków pozwala również na większą powtarzalność manewrów, ograniczając odchylenia wynikające z tolerancji mechanicznych lub warunków środowiskowych, takich jak temperatura nawierzchni. Rozwiązanie to jest częścią systemu Side Slip Control (SSC) 6.1, który integruje wszystkie kluczowe układy odpowiadające za dynamikę jazdy — od kierownicy, przez zarządzanie momentem obrotowym, aż po kontrolę pionowych ruchów nadwozia — by zapewnić najwyższą wydajność w każdej sytuacji.
Kolejnym udoskonaleniem jest system oceny przyczepności oparty na elektrycznym wspomaganiu kierownicy (EPS), będący rozwinięciem wersji wprowadzonej w 296 GTB. W nowej odsłonie szacowanie poziomu przyczepności odbywa się o 10% szybciej i dokładniej, nawet na nawierzchniach o ograniczonej trakcji. Algorytm rozpoznawania wykorzystuje dane z pracy przekładni elektrycznego wspomagania kierownicy i kąt znoszenia szacowany przez SSC 6.1 do oceny poziomu przyczepności opon do nawierzchni — również poza granicznym zakresem jazdy — co poprawia szybkość reakcji i skuteczność systemów sterujących.
Aby zapewnić jeszcze lepszą dynamikę jazdy, model Amalfi wyposażono również w aktywny tylny spojler, którego ustawienie zmienia się w zależności od przyspieszeń wzdłużnych i poprzecznych. W dynamicznych warunkach jazdy — na przykład podczas ostrego hamowania lub szybkiego pokonywania zakrętów — spojler automatycznie przełącza się w tryb High Downforce, generując dodatkowy docisk aerodynamiczny z tyłu i wspomagając ogólną stabilność pojazdu.
W zakresie bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, model Amalfi oferuje kompleksowy zestaw systemów wspomagania ADAS nowej generacji. Dostępne funkcje obejmują: Adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne, monitorowanie martwego pola, ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, rozpoznawanie znaków drogowych oraz wykrywanie senności i rozproszenia uwagi kierowcy. Opcjonalnie dostępny jest także system kamer 360° oraz asystent wykrywający ruch poprzeczny za pojazdem. Wszystkie systemy są konfigurowalne z poziomu menu zestawu wskaźników i płynnie integrują się z elektroniczną architekturą samochodu, która obejmuje przedni i tylny radar, kamery i dedykowane jednostki sterujące.
Dzięki wszystkim tym technologiom Amalfi zapewnia precyzyjne, responsywne i wciągające wrażenia z jazdy, gdzie każdy system działa harmonijnie, umożliwiając maksymalną kontrolę i przyjemność z jazdy – niezależnie od warunków drogowych czy stylu jazdy.
OPONY
Wybór opon do modelu Ferrari Amalfi był podyktowany dążeniem do idealnej równowagi pomiędzy estetyką, osiągami i komfortem. Eleganckie 20-calowe felgi dobrano tak, by zachować harmonijne proporcje auta zgodne z jego stylistyką, bez uszczerbku dla jakości jazdy. W celu zapewnienia maksymalnego komfortu utrzymano dotychczasowy profil boczny opony charakterystyczny dla Ferrari Roma, zapewniając progresywną reakcję i skuteczne tłumienie nierówności drogi.
Opony mają rozmiar 245/35 R20 z przodu i 285/35 R20 z tyłu — konfiguracja ta zapewnia równowagę między zwinnością a trakcją, przyczyniając się do precyzyjnej i responsywnej dynamiki samochodu. Model Amalfi jest fabrycznie wyposażony w opony opracowane wspólnie z dwoma partnerami technologicznymi marki: Bridgestone Potenza Sport i Pirelli P ZERO.
7-LETNI PROGRAM AUTORYZOWANEJ OPIEKI SERWISOWEJ
Niezrównane standardy jakości Ferrari oraz rosnące ukierunkowanie marki na obsługę klienta stanowią podstawę rozszerzonego siedmioletniego programu serwisowego. Dostępny dla całej gamy Ferrari program obejmuje wszystkie przewidziane przeglądy okresowe przez pierwsze siedem lat użytkowania auta. To ekskluzywna usługa, która daje klientom pewność, że ich pojazd zachowuje maksymalny poziom osiągów i bezpieczeństwa przez długie lata. Usługa ta dostępna jest również dla nabywców samochodów używanych marki Ferrari.
Regularne przeglądy (co 20 000 km lub raz w roku bez ograniczeń w zakresie przebiegu), oryginalne części zamienne i skrupulatne kontrole przeprowadzane przez personel przeszkolony bezpośrednio w Centrum Szkoleniowym Ferrari w Maranello przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi diagnostycznych to tylko niektóre z korzyści płynących z programu. Usługa jest dostępna na wszystkich rynkach na całym świecie i we wszystkich punktach oficjalnej sieci dealerskiej.
Program serwisowy stanowi rozszerzenie szerokiej oferty usług posprzedażnych Ferrari, oferowanych z myślą o klientach pragnących zachować osiągi i wysoką jakość, które są znakiem rozpoznawczym aut marki z Maranello.
Więcej zdjęć i informacji na temat samochodu można pobrać ze strony ferrari.com/media-centre
Ferrari Amalfi – SPECYFIKACJA
SILNIK SPALINOWY
Rodzaj | V8 z podwójnym turbodoładowaniem z mokrą miską olejową |
Pojemność | 3855 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka | 86,5 x 82 mm |
Moc maksymalna | 640 KM przy 7500 obr./min* |
Maksymalny moment obrotowy | 760 Nm przy 3000-5750 obr./min |
Maksymalne obroty silnika | 7600 obr./min |
Stopień sprężania | 9,4:1 |
Moc w przeliczeniu na litr pojemności |
166 KM/l |
WAGA I WYMIARY
Długość | 4660 mm |
Szerokość | 1974 mm |
Wysokość | 1301 mm |
Rozstaw osi | 2670 mm |
Rozstaw kół przednich | 1652 mm |
Rozstaw kół tylnych | 1679 mm |
Masa własna (na sucho)* | 1470 kg |
Stosunek mocy do masy | 2,29 kg/KM |
Rozkład masy | 50% przód / 50% tył |
Pojemność zbiornika paliwa | 80 litrów |
Pojemność bagażnika | 273 litry |
OPONY I KOŁA
Przód |
245/35 R20 J8.0 |
Tył | 285/35 R20 J10.0 |
HAMULCE
Przód | 390 x 223 x 34 mm |
Tył | 360 x 233 x 32 mm |
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów | 8-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia F1 DCT |
ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
EPS, VDC, ABS z EBD, F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.1, FDE 2.0, SCM-E Frs, ABS Evo we wszystkich trybach Manettino |
OSIĄGI
Prędkość maksymalna | 320 km/h |
0–100 km/h | 3,3 s |
0–200 km/h | 9,0 s |
100-0 km/h | 30,8 m |
200-0 km/h | 119,5 m |
ZUŻYCIE PALIWA
W trakcie homologacji |
EMISJE CO2
W trakcie homologacji |
* Z opcjonalnym pakietem obniżającym masę własną
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami