Nowe Ferrari 849 Testarossa
- Modele 849 Testarossa Spider i 849 Testarossa – nowe plug-in hybrydowe berlinetty Ferrari – na nowo definiują osiągi, łącząc przeprojektowany, umieszczony centralnie z tyłu silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem z zaawansowaną technologią hybrydową
- Oba modele, czerpiące inspirację z designu i osiągów najbardziej kultowych samochodów Ferrari, to ukłon w stronę 70-letniego dziedzictwa marki
- Gruntownie zmodyfikowany silnik V8 w obu modelach zapewnia imponującą moc 830 KM, co stanowi wzrost o 50 KM, dzięki innowacyjnym rozwiązaniom zaczerpniętym z technologii wykorzystywanych w sportach motorowych
- Nowe rozwiązania aerodynamiczne, w tym przeprojektowane aktywne spojlery, wyraźnie zwiększają siłę docisku zarówno w modelu 849 Testarossa Spider, jak i 849 Testarossa, poprawiając stabilność i osiągi.
- Oba modele zostały wyposażone w najnowszy system ABS Evo oraz przełomowy system FIVE, dzięki czemu oferują najbardziej zaawansowane układy elektroniczne w historii Ferrari
- 849 Testarossa Spider został stworzony z myślą o pełni wrażeń w otwartej przestrzeni dzięki chowanemu twardemu dachowi, który składa się w zaledwie 14 sekund przy prędkości do 45 km/h, oferuje wyjątkowe doświadczenie jazdy en plein air
- 849 Testarossa wyznacza nowe standardy osiągów wśród modeli z zamkniętym kokpitem, udoskonalając spuściznę SF90 Stradale dzięki ulepszonej mocy, aerodynamice i dynamice jazdy
Ferrari zaprezentowało dwa rewolucyjne modele, które pokazują szczyt możliwości inżynieryjnych i projektowych marki: 849 Testarossa i 849 Testarossa Spider. Te najnowsze modele w gamie wyjątkowych pojazdów Ferrari zastępują słynne SF90 Stradale i SF90 Spider. Oba wyposażone są w trzy silniki elektryczne współpracujące z umieszczonym centralnie z tyłu silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, zapewniające łącznie 1050 KM, o 50 KM więcej niż w przypadku poprzedników.
849 Testarossa wyróżnia się dzięki swoim osiągom, zdolności dostarczania kierowcy niezrównanych emocji bez kompromisów w zakresie komfortu jazdy i wyrafinowania wnętrza, a także dzięki futurystycznemu, a zarazem głęboko zakorzenionemu w tradycji marki designowi. Ten samochód jest przeznaczony dla najbardziej wymagających klientów – tych, którzy oczekują od Ferrari tego, co najlepsze. To również okazja do powrotu legendarnej nazwy w historii marki z Maranello – Testa Rossa. Po raz pierwszy użyto jej w 1956 roku w odniesieniu do modelu 500 TR, do opisania koloru pokryw rozrządu w niektórych ekstremalnych, wyścigowych silnikach Ferrari. Później nazwa ta przeszła do historii dzięki jednemu z najsłynniejszych modeli drogowych marki – Testarossa z 1984 roku.
849 Testarossa Spider to zarówno prawdziwe coupé, jak i pełnoprawny spider – dzięki zastosowaniu składanego twardego dachu RHT (Retractable Hard Top). Dach można otworzyć lub zamknąć w zaledwie 14 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 45 km/h. Oznacza to, że niezwykłymi osiągami samochodu można cieszyć się w każdych warunkach, również podczas jazdy na otwartej przestrzeni, oferując jeszcze bardziej żywy kontakt z otoczeniem i bardziej intensywne emocje podczas jazdy. Dla maksymalizacji komfortu opracowano nowy system minimalizujący turbulencje wewnątrz kabiny – innowacyjną przegrodę wiatrową umieszczoną za fotelami.
Silnik i układ napędowy
Sercem zarówno 849 Testarossa, jak i 849 Testarossa Spider jest przełomowy ośmiocylindrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wyjątkowych osiągów. Dzięki gruntownym modyfikacjom generuje on imponującą moc 830 KM, co stanowi znaczny wzrost o 50 KM w porównaniu do poprzednika. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii turbosprężarek z łożyskami niskotarciowymi pochodzącymi z projektu F80 oraz innowacyjnej osłonie termicznej inspirowanej modelem 296 GT3, która optymalizuje zarządzanie temperaturą w komorze silnika. Nowe lekkie komponenty V8, takie jak tytanowe śruby czy przeprojektowane kolektory wydechowe wykonane ze stopu Inconel®, przyczyniają się do 10% poprawy stosunku mocy do masy względem modelu SF90 Stradale.
Podobnie jak w przypadku 849 Testarossa, 849 Testarossa Spider jest wyposażony w ten sam potężny silnik V8, korzystający z identycznych innowacyjnych rozwiązań inżynieryjnych, optymalizujących zarówno moc, jak i osiągi. Jednostka ta stanowi kluczowy element zdolności samochodu do zapewniania ekscytującego przyspieszenia i najwyższych osiągów, w pełni wspieranych przez architekturę hybrydową.
Układ napędowy w obu modelach opiera się na hybrydowej technologii plug-in (PHEV), łącząc potężny silnik V8 z trzema silnikami elektrycznymi. Łącznie układ ten generuje zdumiewającą moc 1050 KM, z czego 220 KM pochodzi z silników elektrycznych.
Elektryczny układ napędowy składa się z następujących elementów:
- Dwa silniki elektryczne na przedniej osi:Silniki te tworzą system RAC-e, który zwiększa możliwości napędu na 4 koła i optymalizuje wektorowanie momentu obrotowego, poprawiając trakcję i wydajność w różnych warunkach.
- Silnik MGU-K na tylnej osi:Bezpośrednio zainspirowany technologią Formuły 1, wspiera rekuperację energii i podnosi ogólną wydajność układu napędowego.
W obu modelach zastosowano wysokowydajną dwusprzęgłową skrzynię biegów, która została specjalnie dostrojona do przenoszenia ogromnej mocy i zapewnia płynną zmianę biegów. Zmieniona strategia zmiany biegów, oparta na systemie SF90 XX Stradale, nie tylko poprawia osiągi, ale także wzbogaca profil akustyczny podczas dynamicznej jazdy.
Podczas opracowywania skrzyni biegów Ferrari skupiło się na wykorzystaniu lekkich materiałów i zaawansowanych technik inżynieryjnych w celu utrzymania sztywności strukturalnej i zminimalizowania przyrostu masy pomimo zwiększonych wymagań w zakresie osiągów. Dzięki temu samochód zapewnia imponujące przyspieszenie i niezachwianą stabilność, zgodnie z reputacją Ferrari w zakresie doskonałości układów przeniesienia napędu.
Układ hybrydowy i dynamika
Modele 849 Testarossa wykorzystują bezkonkurencyjne doświadczenie Ferrari w sportach motorowych, oferując wyrafinowaną architekturę hybrydową. Konfiguracja silnika elektrycznego obejmuje dwie jednostki na przedniej osi (system RAC-e), zapewniające podstawowe funkcje napędu na 4 koła i wektorowania momentu obrotowego, oraz tylny silnik MGU-K bezpośrednio inspirowany technologią Formuły 1. Łącznie te elementy dostarczają dodatkową moc 220 KM, poprawiając przyspieszenie, prowadzenie i osiągi w różnych warunkach jazdy.
Zarówno 849 Testarossa, jak i 849 Testarossa Spider wyposażono w najnowszy system Ferrari ABS Evo oraz hamulce typu brake-by-wire, co zapewnia większą precyzję i spójność działania układu hamulcowego. Przeprojektowane zawieszenie oraz układ sprężyn i amortyzatorów zwiększają przyczepność mechaniczną i zapewniają intensywniejsze odczucia zza kierownicy, optymalizując właściwości dynamiczne na granicy osiągów.
Zaawansowany pakiet systemów kontroli dynamiki pojazdu gwarantuje bezkonkurencyjne wrażenia z jazdy. Centralnym elementem tych innowacji jest system Ferrari Integrated Vehicle Estimator (FIVE) – cyfrowy bliźniak pojazdu, który udoskonala kontrolę trakcji, zarządzanie mechanizmem różnicowym i dynamiczną reakcję. Dzięki temu modele oferują niezwykle precyzyjne prowadzenie, lepszą stabilność i spójne osiągi.
Modele 849 Testarossa i 849 Testarossa Spider oferują cztery tryby jazdy: Drive, Hybrid, Performance i Qualify, z których każdy dostosowuje integrację napędu spalinowego i elektrycznego do preferencji kierowcy i warunków jazdy. Tryb czysto elektryczny pozwala na bezemisyjną jazdę na dystansie do 25 km, podkreślając zaangażowanie Ferrari w zrównoważony rozwój.
Aerodynamika i zarządzanie temperaturą
Oba modele są pokazem mistrzostwa Ferrari w inżynierii aerodynamicznej. Modele 849 Testarossa i 849 Testarossa Spider czerpią inspirację z legendarnych wyścigowych Ferrari, takich jak 512 S, łącząc funkcjonalną doskonałość z ponadczasową estetyką. Pojazdy te generują znaczną siłę docisku 415 kg przy prędkości 250 km/h, czyli o 25 kg więcej niż ich poprzednicy, co przekłada się na lepszą stabilność oraz skuteczniejsze chłodzenie kluczowych podzespołów.
Do istotnych elementów aerodynamicznych należą przeprojektowane wloty powietrza, zaawansowana podłoga przednia z kaskadowymi generatorami wirów, podwójna architektura tylnej sekcji, zwiększająca docisk z tyłu. Efektywność termiczna została zoptymalizowana dzięki nowym chłodnicom i kanałom powietrznym, co przy wzroście mocy zapewnia o 15% lepszą wydajność chłodzenia.
Stylistyka i design
Pod kierunkiem Ferrari Styling Centre, modele 849 Testarossa i 849 Testarossa Spider realizują wizję nowoczesnego designu, łączącego futurystyczne elementy z klasyczną estetyką Ferrari. 849 Testarossa reprezentuje układ berlinetty, wyróżniając się rzeźbiarskimi formami i dynamicznymi liniami, inspirowanymi prototypami samochodów sportowych z lat 70. Jego odważny design na nowo definiuje związek między nadwoziem samochodu a kabiną, harmonijnie łącząc elementy funkcjonalne z niepodważalnym stylem.
849 Testarossa Spider rozwija tę koncepcję dzięki składanemu dachowi RHT (Retractable Hard Top), umożliwiając płynną transformację z coupé w spidera i zapewniając wszechstronność oraz radość z jazdy pod gołym niebem. Nadwozie wyróżniają trójwymiarowo modelowane drzwi oraz precyzyjnie ukształtowane boki, które dodatkowo wspierają efektywność aerodynamiczną.
Wnętrze obu modeli to kokpit w pełni podporządkowany kierowcy, w którym zaawansowane interfejsy cyfrowe współgrają z ergonomicznym designem. System HMI ułatwia obsługę, a najwyższej jakości materiały i wykończenia potęgują poczucie luksusu. Kierownica łączy elementy sterowania cyfrowo-analogowego z ikonicznym przyciskiem Engine Start, zapewniając jeszcze lepsze wrażenia dotykowe z jazdy.
Personalizacja i opcje
Ferrari oferuje szerokie możliwości personalizacji obu modeli, pozwalając właścicielom na dostosowanie swoich pojazdów do unikalnych gustów i preferencji. Nowe ekskluzywne opcje kolorystyczne, takie jak Rosso Fiammante i Giallo Ambra, łączą tradycję z innowacją, a bogata gama wykończeń wnętrza i kutych felg daje szerokie pole dla indywidualnej estetyki.
Pakiet Assetto Fiorano oferuje ulepszenia zorientowane na osiągi dla tych, którzy szukają jeszcze lepszych wrażeń z jazdy. Obejmuje on zastosowanie lekkich materiałów, modyfikacje zwiększające aerodynamikę oraz unikalne elementy stylistyczne, które podkreślają sportowy charakter samochodu.
Innowacyjna akustyka
Ferrari kontynuuje swoją tradycję mistrzowskiego projektowania dźwięku w modelach serii 849 Testarossa, dostarczając niezrównanych wrażeń akustycznych. Silnik V8 turbo został precyzyjnie skalibrowany, aby generować rozpoznawalną i wyrazistą sygnaturę brzmieniową. W całym zakresie obrotów charakterystyka dźwięku została zoptymalizowana tak, by nie tylko zachować tradycyjną harmonię Ferrari, ale również wzbogacić wrażenia z jazdy poprzez precyzyjny feedback akustyczny podczas przyspieszania i zmiany biegów.
Podsumowanie
Modele 849 Testarossa i 849 Testarossa Spider wyznaczają nową erę w historii Ferrari, w której osiągi, zrównoważony rozwój i luksus łączą się w dwóch niezwykłych pojazdach. Modele te odzwierciedlają zaangażowanie marki w innowacje i kunszt, umacniając jej pozycję lidera w segmencie hybrydowych supersamochodów sportowych. Przekraczając granice możliwości, seria 849 Testarossa inauguruje nowy rozdział dla Cavallino Rampante, obiecując ekscytujące osiągi w połączeniu z luksusem i stylem, które od zawsze definiują Ferrari. Podążając w kierunku przyszłości zdefiniowanej przez najnowocześniejsze technologie i świadomość ekologiczną, 849 Testarossa i 849 Testarossa Spider ucieleśniają esencję przeszłości, teraźniejszości i przyszłości Ferrari w harmonijnej syntezie doskonałości.
7-letni program serwisowy
Niezrównane standardy jakości Ferrari oraz rosnące ukierunkowanie marki na obsługę klienta stanowią podstawę rozszerzonego siedmioletniego programu serwisowego oferowanego dla obu modeli. Dostępny dla całej gamy pojazdów program obejmuje wszystkie przewidziane przeglądy okresowe przez pierwsze siedem lat użytkowania auta. To ekskluzywna usługa, która daje klientom pewność, że ich pojazd zachowuje maksymalny poziom osiągów i bezpieczeństwa przez długie lata. Usługa ta dostępna jest również dla nabywców samochodów używanych marki Ferrari.
Regularne przeglądy, oryginalne części zamienne i skrupulatne kontrole przeprowadzane przez personel przeszkolony bezpośrednio w Centrum Szkoleniowym Ferrari w Maranello przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi diagnostycznych to tylko niektóre z korzyści płynących z programu. Usługa jest dostępna na wszystkich rynkach na całym świecie i we wszystkich punktach oficjalnej sieci dealerskiej.
Ferrari oferuje szeroką gamę usług posprzedażnych. Obecnie dostępne są dwa programy: Warranty Extension Hybrid i Power Hybrid, stworzone z myślą o klientach pragnących zachować osiągi i doskonałość swoich hybrydowych supersamochodów Ferrari przez długie lata. Właściciele modeli PHEV marki Ferrari już teraz korzystają z pięcioletniej gwarancji na komponenty hybrydowe. Wybierając program Warranty Extension Hybrid, otrzymują kompleksową, fabryczną gwarancję przedłużoną na cały samochód. Co więcej, jeśli zdecydują się przedłużyć ochronę do ósmego roku, pakiet akumulatorów wysokonapięciowych (HVB) zostanie wymieniony bez dodatkowych kosztów.
Nowy program Power Hybrid umożliwia natomiast rozszerzenie fabrycznej gwarancji na wszystkie kluczowe elementy układu napędowego, w tym te związane z systemem hybrydowym, od 8. do 16. roku eksploatacji. Program przewiduje również bezpłatną wymianę akumulatora HVB od 16. roku użytkowania.
Zdjęcia w większej rozdzielczości i filmy samochodu można pobrać TUTAJ
Ferrari 849 Testarossa Spider – SPECYFIKACJA
UKŁAD HYBRYDOWY
Maksymalna moc | 1050 KM |
SILNIK SPALINOWY
Rodzaj | V8 z podwójnym turbodoładowaniem z suchą miską olejową |
Pojemność | 3990 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka | 88 x 82 mm |
Moc maksymalna* | 830 KM przy 7500 obr./min* |
Maksymalny moment obrotowy | 842 Nm przy 6500 obr./min |
Maksymalne obroty silnika | 8300 obr./min |
Stopień sprężania | 9,54:1 |
Moc w przeliczeniu na litr pojemności |
208 KM/l |
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Maksymalna moc w trybie eDrive | 163 KM |
Pojemność akumulatora | 7,45 kWh |
Maksymalny zasięg elektryczny | 25 km |
WAGA I WYMIARY
Długość | 4718 mm |
Szerokość | 2304 mm |
Wysokość | 1186 mm |
Rozstaw osi | 2650 mm |
Rozstaw kół przednich | 1678 mm |
Rozstaw kół tylnych | 1673 mm |
Masa własna (na sucho)* | 1660 kg |
Stosunek mocy do masy | 1,58 kg/KM |
Rozkład masy | 45% przód / 55% tył |
Pojemność zbiornika paliwa | 68 litrów |
Pojemność bagażnika | 74 litry |
OPONY I KOŁA
Przód |
265/35 R20 J9.5 |
Tył | 325/30 R20 J11.5 |
HAMULCE
Przód | 410 x 223 x 38 mm |
Tył | 372 x 233 x 34 mm |
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów | 8-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia F1 |
ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
Side Slip Control (SSC) 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE 2.0, EPS, FIVE, ABS Evo oraz wydajny system EVD – dostępne we wszystkich ustawieniach manettino. |
OSIĄGI
Prędkość maksymalna | >330 km/h |
0–100 km/h | 2,3 s |
0–200 km/h | 6,5 s |
100-0 km/h | 28,5 m |
Czas okrążenia toru Fiorano | 1’ 18” 100 |
ZUŻYCIE PALIWA
W trakcie homologacji |
EMISJE CO2
W trakcie homologacji |
Ferrari 849 Testarossa – SPECYFIKACJA
UKŁAD HYBRYDOWY
Maksymalna moc | 1050 KM |
SILNIK SPALINOWY
Rodzaj | V8 z podwójnym turbodoładowaniem z suchą miską olejową |
Pojemność | 3990 cm3 |
Średnica cylindra i skok tłoka | 88 x 82 mm |
Moc maksymalna* | 830 KM przy 7500 obr./min* |
Maksymalny moment obrotowy | 842 Nm przy 6500 obr./min |
Maksymalne obroty silnika | 8300 obr./min |
Stopień sprężania | 9,54:1 |
Moc w przeliczeniu na litr pojemności |
208 KM/l |
UKŁAD ELEKTRYCZNY
Maksymalna moc w trybie eDrive | 163 KM |
Pojemność akumulatora | 7,45 kWh |
Maksymalny zasięg elektryczny | 25 km |
WAGA I WYMIARY
Długość | 4718 mm |
Szerokość | 2304 mm |
Wysokość | 1225 mm |
Rozstaw osi | 2650 mm |
Rozstaw kół przednich | 1678 mm |
Rozstaw kół tylnych | 1673 mm |
Masa własna (na sucho)* | 1570 kg |
Stosunek mocy do masy | 1,5 kg/KM |
Rozkład masy | 45% przód / 55% tył |
Pojemność zbiornika paliwa | 68 litrów |
Pojemność bagażnika | 74 litry |
OPONY I KOŁA
Przód |
265/35 R20 J9.5 |
Tył | 325/30 R20 J11.5 |
HAMULCE
Przód | 410 x 223 x 38 mm |
Tył | 372 x 233 x 34 mm |
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Skrzynia biegów | 8-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia F1 |
ELEKTRYCZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
Side Slip Control (SSC) 9.0, TC, eDiff, SCM, FDE 2.0, EPS, FIVE, ABS Evo oraz wydajny system EVD – dostępne we wszystkich ustawieniach manettino. |
OSIĄGI
Prędkość maksymalna | >330 km/h |
0–100 km/h | 2,3 s |
0–200 km/h | 6,35 s |
100-0 km/h | 28,5 m |
200-0 km/h | 108,0 m |
Czas okrążenia toru Fiorano | 1’ 17” 500 |
ZUŻYCIE PALIWA
W trakcie homologacji |
EMISJE CO2
W trakcie homologacji |
* Z opcjonalnym wyposażeniem
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami