PR ma przed sobą świetlaną przyszłość, w przeciwieństwie do reklamy

Lista przynależnych kategorii publikacji

Jerzy Ciszewski, prezes agencji Ciszewski Public Relations, w wywiadzie opublikowanym na swoim blogu pyta dr Ewę Hope, laureatkę tegorocznej nagrody „Łeb PR”, o początki jej przygody zawodowej związanej z public realtions, największe sukcesy i porażki oraz przyszłość PR.

Dr Ewa Hope w wywiadzie z Jerzym Ciszewskim: W okolicy roku 1994, kiedy powstawał Wydział Zarządzania i Ekonomii na Politechnice Gdańskiej, zajmowaliśmy się budowaniem programów studiów i naszej obecności w regionie. Pozyskaliśmy fundusze unijne na wymianę naukową z programu Tempus, z którego korzystałam wyjeżdżając na uczelnie europejskie i przyglądałam się, jak programy zajęć public relations realizuje się na tamtych uczelniach. Potem dziekan wydziału  - prof. Piotr Dominiak - pojechał do Warszawy na spotkanie z agencją Burson Marstteler i propozycją współpracy. Okazało się to możliwe i dzięki temu zorganizowaliśmy pierwsze na Wybrzeżu warsztaty PR dla kadry menedżerskiej. Potem  zdecydowałam się powołać Podyplomowe Studia Public Relations (...)

Myślę, że generalnie PR ma przed sobą świetlaną przyszłość, w przeciwieństwie do reklamy – odpowiada dr Hope zapytana o rozwój PR i udziela trzech rad aktualnym i przyszłym pr’owcom: Więcej pokory - zawsze można jeszcze więcej się nauczyć i są tacy, którzy już to zrobili. Mniej „modnych” rozwiązań - to nieprawda, że jeśli kogoś/czegoś nie ma na Facebooku, to go w ogóle nie ma. Częściej traktować PR jako budowanie relacji, a nie kreowanie wizerunku.

Laureatka nagrody odpowiada także na pytania czy podążając ścieżką akademicką nie odczuwa tęsknoty by działać również jako praktyk oraz czy praca zawodowa w Trójmieście, poza ścisłym centrum wydarzeń, niesie za sobą jakieś ograniczenia. Mówi także o swoich największych porażkach i zwycięstwach zawodowych.

 

Cały wywiad jest dostępny pod adresem:

http://www.ciszewskiblog.pl/2010/09/dr-ewa-hope/

 

****

Dr Ewa Hope jest pomysłodawcą i kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations -  jednych z pierwszych w Polsce i Podyplomowych Studiów - Rzecznictwo Prasowe. Pełni funkcję Pełnomocnika Dziekana d/s Public Relations na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Zajmuje się głównie etyką biznesu i public relations. Jest propagatorem nauk o etyce, była członkiem Rady Etyki Public Relations pierwszej kadencji. Jest autorem programów z zakresu public relations, wielu materiałów naukowych i publicystycznych. Opracowała standardy edukacyjne dla studiów podyplomowych PR w Polsce. Była organizatorem wielu konferencji i seminariów.

****

Ciszewski Public Relations Sp. z o. o. działa od 1994 roku i jest jedną z największych agencji public relations w Polsce. Od 1999 roku współpracuje na podstawie umowy afiliacyjnej z międzynarodową agencją GolinHarris i jest jej jedynym przedstawicielem
na terenie Polski. Wśród klientów agencji znajdują się m.in.: Carrefour Polska, Nivea Polska, Bayer, Kofola-Hoop, Kingston Technology i Allegro.pl. Firma Ciszewski Public Relations należy do Ciszewski Marketing Group, która skupia firmy specjalizujące się w obszarze szeroko pojętego marketingu i komunikacji. Więcej informacji na www.ciszewskipr.pl

 

Dodatkowe informacje:
Jerzy Ciszewski
Ciszewski PR
tel: 22 488 41 50
email:jciszewski@publicrelations.pl

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Sylwia Sasal

Account Manager

Ciszewski Public Relations

Bobrowiecka 1A
00-728 Warszawa

www.ciszewskipr.pl