Strategia i realizacja obecności marki Cashmere na FB - case study
Lista przynależnych kategorii publikacji
Social media to obszar, który jest coraz śmielej eksplorowany przez marki z branży kosmetycznej. Jednak do 2011 roku żadna z marek DAX Cosmetics nie prowadziła działań w tym zakresie.
Od jesieni 2010 Ciszewski Internet współpracuje z DAX Cosmetics i pierwszą marką, którą wspólnie zdecydowaliśmy się wprowadzić w świat mediów społecznościowych była Cashmere – linia kosmetyków ciesząca się uznaniem i wysoką lojalnością wśród konsumentek. Problemem pozostawała nadal relatywnie niska świadomość marki oraz postrzeganie marki jako mniej atrakcyjnej w stosunku do konkurencji.
CELE PROJEKTU
- Budowanie świadomości marki wśród atrakcyjnej, aktywnej w internecie grupy docelowej (kobiety w wieku 25-35).
- Wzmocnienie ambasadorek/lojalnych użytkowniczek marki poprzez umożliwienie im podzielenia się publicznie opinią o produkcie.
- Stymulowanie dyskusji wokół tematów związanych z makijażem i urodą.
- Kreowanie wizerunku marki otwartej, dynamicznej i innowacyjnej – także w dziedzinie komunikacji z konsumentkami.
- Wspieranie promocje produktów dostępnych na rynku, jak również realizowanie komunikacji nowości produktowych
ZADANIA DLA AGENCJI
- Przygotowanie programu działań w mediach społecznościowych
- Koncepcja i realizacja narzędzi oraz organizacja zespołu do komunikacji z konsumentkami.
GRUPA DOCELOWA
- Kobieta świadomie dbająca o swój wygląd.
- Skłonna do pogłębiania swojej wiedzy na temat makijażu i dbania o wygląd.
- Wykształcona, z poczuciem własnej wartości, z „pomysłem na siebie”
- Duże miasta
- Szukające inspiracji i dyskusji o stylu i wyglądzie w internecie
REALIZACJA
Agencja Ciszewski Internet była w pełni odpowiedzialna za przygotowanie koncepcji oraz realizację działań w mediach społecznościowych. W ramach publikacji treści na fanpage Cashmere agencja blisko współpracowała z Ciszewski Public Relations. Zapewniło to utrzymanie spójności komunikacji w wielu kanałach i wzajemne wzmocnienie prowadzonych działań.
ETAP I: Dotarcie do grupy docelowej (styczeń – marzec 2011)
W pierwszym etapie skupiliśmy się na wykorzystaniu narzędzi, które pozwolą nam na dotarcie do określonych grup docelowych. W tym celu przeprowadziliśmy działania:
- Kampania z blogerkami: zbudowanie relacji z 10-cioma wpływowymi blogerekami związanych z modą, urodą, stylem. Agencja Ciszewski Internet proponowała im działania angażujące czytelniczki (konkursy) lub testy kosmetyków. Blogerki same decydowały w jakim zakresie chcą zaangażować się w działania z Cashmere. Zazwyczaj warunkowały to zadowoleniem z próbek kosmetyków, które otrzymywały od Agencji.
- Działania na Facebooku: w styczniu uruchomiliśmy fanpage, który był wsparty aplikacją konkursową. W ciągu 4 tygodni udało nam się przyciągnąć ok. 5000 fanek bardzo dobrze dopasowanych demograficznie do grupy docelowej marki.
Wykorzystane narzędzia:
- Blogger outreach – budowanie relacji z blogerami
- Aplikacja konkursowa na Facebook
- Kampania reklamowa Social Ads na Facebooku
- Community Management na fanpage Cashmere
ETAP II – Budowanie zaangażowania i jakości konwersacji (marzec – czerwiec 2011)
Atrakcyjne działania w pierwszym etapie przyciągnęły do marki grupę zainteresowanych kobiet, z którymi nawiązywaliśmy konwersacje na Tablicy fanpage Cashmere. Dyskusje były stymulowane przez markę (odpowiedzialny za komunikację zespół Ciszewski Internet) lub powstawały spontanicznie.
Dowiadywaliśmy się m.in.:
- jakie są najczęstsze problemy z makijażem?
- jak w rzeczywistości stosowane są produkty Cashmere przez użytkowniczki?
Poruszaliśmy też mniej szablonowe tematy jak: rola zapachu w kosmetykach do makijażu, czy to ile czasu spędzają w łazience mężczyźni naszych konsumentek.
Wykorzystane narzędzia:
- Aplikacja Studio Cashmere umożliwiająca sprawdzenie efektu kosmetyków Cashmere na zdjęciu własnej twarzy
- Aplikacja do przeprowadzania mini-konkursów na zakładce fanpage
- Community Management na fanpage Cashmere
REZULTATY
W ciągu 5 miesięcy prowadzenia działań na Facebooku udało nam się:
- Zebrać ponad 6000 fanek na fanpage Cashmere, z których ponad 5000 w skali miesiąca to aktywne użytkowniczki, które czytają i angażują się w konwersację.
- Każdy post jest wyświetlany od kilku do kilkunastu tysięcy razy
Działania w blogosferze przyniosły nam 9 publikacji, które miały w sumie ponad 1200 komentarzy.
Wzrost sprzedaży produktów Cashmere rok do roku (dla miesięcy styczeń, luty, marzec) o 18%. Koszt zwiększenia sprzedaży o 1% wyniósł ok. 2500 zł netto.
Kontakt dla mediów
Masz pytania? Skontaktuj się z nami