SportLevel „Show me the money”. Nowa usługa SMG/KRC, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski PR

Lista przynależnych kategorii publikacji

„Jeśli przyjdzie do mnie przedstawiciel klubu i zacznie rozmawiać o moich potrzebach, a nie o swoich - pierwszy zrobię z nim interes” - Toby Hester, szef projektów piłkarskich firmy Castrol

SMG/KRC, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski PR stworzyli nową usługę w zakresie consultingu sportu – SportLevel Show Me The Money. Służy ona do efektywnego finansowo planowania oraz zarządzania marketingiem sportowym i jest przeznaczona dla firm oraz instytucji sportowych. Dzięki metodologii zorientowanej na wyniki finansowe, pozwala biznesowo planować i mierzyć działania.

Marketing sportowy dzisiaj – wydatek czy inwestycja?

Głównym problemem firm planujących zaangażowanie w sport jest brak biznesowego podejścia zorientowanego na wyniki finansowe ze strony instytucji i klubów sportowych. Brak wspólnego języka środowiska biznesowego ze sportowym, czasami powoduje zniechęcenie firm do współpracy lub jeżeli już do takiej dojdzie, trudności w określaniu efektów prowadzonych działań. W efekcie często powoduje to sytuację, w której możemy mówić bardziej o mecenacie niż o inwestycji.

Widoczny w Polsce brak skutecznego dialogu i zrozumienia wzajemnych potrzeb pomiędzy przedstawicielami biznesu a instytucjami sportowymi, doskwiera obydwu stronom – zauważa Jerzy Ciszewski, prezes Grupy Ciszewski – Decyzje sponsoringowe firm często są nietrafione bądź podejmowanie ad hoc. Z kolei instytucje sportowe nie wykorzystują swojego potencjału, aby zachęcić inwestorów. Tymczasem brak skutecznych działań sponsoringowych to niska efektywność finansowa zarówno dla sportowców, klubów i związków sportowych, jak firm je finansujących. Wierzymy, że dzięki tej usłudze jesteśmy w stanie to zmienić.

SportLevel nową jakością na rynku

Nowa usługa jest połączeniem kompetencji badawczych SMG/KRC z ekspercką wiedzą dotyczącą komunikacji firm Ciszewski Marketing Sportowy oraz Ciszewski PR. Pozwala na efektywne biznesowo planowanie, realizację oraz pomiar efektów działań w zakresie komunikacji sportowej. Na etapie przygotowań strategii, SportLevel dostarcza miarodajnych wyników dotyczących potencjału danej dyscypliny w odniesieniu do grupy docelowej oraz wizerunku marki. Pozwala to na przemyślane przełożenie emocji sportowych na wartości biznesowe. W dalszej kolejności umożliwia dobór odpowiednich narzędzi do realizacji strategii i ciągłe monitorowanie efektów działań.

SportLevel właściwie otwiera nowy rozdział marketingu sportowego. Dzisiaj główną korzyścią z inwestycji w polski sport jest tzw. „ekspozycja logo” a  dzięki temu proste budowanie znajomości  marki w grupach docelowych.  Dla dojrzałego marketingu jest to jednak oferta zbyt ograniczona i główna z przyczyn omijania sportu przez duże firmy i budżety. Dlatego SportLevel-  z jednej strony podnosi poprzeczkę wymagań i oczekiwań świata sportu i biznesu wobec siebie-  ale z drugiej strony pomaga ten wysoki poziom osiągnąć. I na tym polega jego wyjątkowość - mówi Grzegorz Kowalski, Sport Unit Director SMG/KRC.

Oferta skierowana jest do firm, chcących budować swój wizerunek w oparciu o sport, jak i do sportowców, klubów oraz instytucji sportowych, zainteresowanych znalezieniem sponsorów.

Staramy się zauważać potrzeby rynku i wychodzić im naprzeciw. Jest to szczególnie istotny obszar naszych działań w przededniu EURO 2012, kiedy coraz więcej firm rozważa inwestycję w sport. SportLevel jest naszą odpowiedzią na wątpliwości wielu klientów – zauważa Barbara Sołtysińska, inicjatorka projektu, Dyrektor Strategiczny Ciszewski PR.

Co daje SportLevel?

Firmom:

  • pozwala wybrać adekwatną do wizerunku firmy dyscyplinę sportową i dotrzeć do określonej grupy docelowej,
  • dostarcza strategię optymalnego wykorzystania platformy komunikacyjnej zbudowanej w oparciu o sport,
  • pozwala stale mierzyć efektywność biznesową sponsoringu i szybko reagować w sytuacji spadku.

Sportowcom i instytucjom sportowym:

  • pozwala zweryfikować na poziomie wizerunkowym, do jakich firm należy kierować oferty sponsoringowe,
  • dostarcza strategię marketingową opartą o badania potencjału dyscypliny oraz nastawioną na osiągnięcie mierzalnych i wiarygodnych dla świata biznesu efektów,
  • pozwala stale monitorować czy efektywność marketingowa instytucji sportowej dla firmy utrzymuje się na możliwie wysokim poziomie.

 

Więcej informacji na stronie: www.sportlevel.pl

Partnerzy projektu

 Ciszewski Marketing Sportowy

Ciszewski Marketing Sportowy (CMS) jest liderem doradztwa sportowego na polskim rynku. Z powodzeniem wykorzystuje przez okres ponad 15 lat na polskim rynku zrealizował wiele projektów dla klubów, firm, organizacji samorządowych i sportowców.

CMS świadczy kompleksowe usługi doradcze i marketingowe dla firm działających w branży sportowej, promujących się poprzez sport oraz dla instytucji powiązanych ze sportem, w tym dla zawodników i drużyn, klubów i podmiotów miejskich. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji strategicznych projektów doradczych, kompleksowych projektów PR i marketingowych, eventów oraz szkoleń w obszarze marketingu sportowego. Współpracuje z wyspecjalizowanymi agencjami reklamowymi, sponsorskimi oraz badawczymi. Swoim klientom i partnerom zapewnia sukces finansowy i sportowy oraz profesjonalne doradztwo przy realizacji imprez i projektów sponsoringowych.

Najważniejszym jednak źródłem kompetencji pracowników CMS jest ich miłość do sportu. Jako kibice świadomi są jego znaczenia w gospodarce oraz życiu społecznym. Zdrowy, normalny, doskonale zorganizowany sport jest przecież świadectwem rozwoju społeczeństwa. Dlatego też propagują sportowy styl życia i wspierają wszystkie inicjatywy, szczególnie te skierowane do dzieci i młodzieży.

Ciszewski Public Relations

Agencja Ciszewski PR powstała w 1994 roku i jest obecnie jedną z najstarszych firm public relations w Polsce. Prezesem i właścicielem jest Jerzy Ciszewski. 

Od ponad 17 lat świadczy usługi na rzecz polskich i międzynarodowych firm. Pierwszym dużym przedsięwzięciem agencji była w latach 1994-1996 kompleksowa obsługa public relations rajdu Camel Trophy w Polsce. Od 9 lat agencja organizuje Ciszewski Cup - jeden z najstarszych turniejów squasha w Polsce. 

W 1999 roku Ciszewski PR podpisała umowę afiliacyjną z amerykańską agencją o zasięgu globalnym - Golin&Harris i stała się jej wyłącznym przedstawicielem na terenie Polski. W 2007 roku firma przystąpiła do Związku Firm Public Relations i stała się członkiem programu Global Compact, będącego jedną z inicjatyw ONZ.

Lata 2006-2010 były dla Ciszewski PR okresem specjalizacji w konkretnych obszarach komunikacji i dynamicznego rozwoju. Agencja w tym czasie otwierała się na nowe rynki, poszerzała swoje portfolio, zwiększała kompetencje i podążała za nowymi trendami w komunikacji.

W roku 2010 i 2011 Ciszewski PR została wybrana dwa razy z rzędu „Agencją Roku” w prestiżowym konkursie IMPACTOR. Za kampanie zrealizowane w 2010 roku – „24 Polskim Dniem Przytulania”, „Zaufaj wodzie z kranu" oraz „Hoop Colędawanie" agencja otrzymała wiele nagród m.in. Złote Spinacze, Magellan Award, Golden Drum, Impactor, Kreatura.

W 2011 roku Ciszewski Public Relations została wyróżniona w prestiżowym dla branży public relations raporcie amerykańskiej Holmes Group za 30-proc. wzrost w czasie, gdy większość firm odnotowała taki sam lub gorszy wynik.

Millward Brown SMG/KRC

Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej SMG/KRC (www.millwardbrown.com/pl) powstał w 1990 roku. W ciągu dwudziestu lat swojej działalności stał się największym ośrodkiem badań marketingowych w Polsce i na całym obszarze Europy Środkowej i Wschodniej.

Firma specjalizuje się w: badaniach komunikacji masowej i kondycji marek (pre-testy, post-testy reklam, trackingi, badania strategii i kondycji marek), zaawansowanych badaniach jakościowych, badaniach mediów. Najlepiej znane projekty prowadzone przez SMG/KRC to: Target Group Index (studium konsumpcji marek i mediów), PBC (drugi co do wielkości w Europie system pomiaru czytelnictwa prasy), Radio Track (drugi co do wielkości w Europie system pomiaru słuchalności radia), CAPIBUS, Omnibus „Matki” i Omnibus „Młodzież”, Net Track - badanie użytkowników polskiego Internetu.

Od 2000 roku instytut SMG/KRC Poland jest członkiem globalnej sieci Millward Brown International i funkcjonuje pod nazwą Millward Brown SMG/KRC.

Załączniki

logotyp SportLevel

sport_level_logo.jpg

jpg 11,3 kB
pobierz
cms_logo.jpg

cms_logo.jpg

jpg 12,7 kB
pobierz
cpr_logo.jpg

cpr_logo.jpg

jpg 13,6 kB
pobierz
smg krc_logo.png

smg krc_logo.png

png 8,7 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Kinga Dębiec-Czopowicz

Senior Account Executive

Ciszewski Public Relations

ul. Bobrowiecka 1A
00-728 Warszawa

www.ciszewskipr.pl