Kampania #likeagirl zdobywa dwie statuetki na największym światowym festiwalu reklamy Cannes Lions 2015

Lista przynależnych kategorii publikacji

Grand Prix w kategorii PR i złotą statuetkę w kategorii Integrated Campaign Led by PR na tegorocznym konkursie Cannes Lions otrzymała stworzona przez amerykański oddział MSLGROUP i kanadyjski Leo Burnett kampania #likeagirl.

Przygotowana dla marki Always kampania miała za zadanie zmierzyć się ze stereotypowym rozumieniem sformułowania „ robić coś jak dziewczyna”. Dziś oznacza to wykonywanie jakiejś czynności w sposób niewłaściwy – w każdym razie zdecydowanie gorzej niż robią to postrzegani jako szybsi, sprawniejsi i sprytniejsi chłopcy. Dlatego twórcy kampanii postanowili zmierzyć się z tym stwierdzeniem i zdefiniować to określenie na nowo tak, by oznaczało coś pozytywnego.

Ponieważ  tematyka związana z postrzeganiem kobiet należy do zagadnień poruszających opinię publiczną, kampania, którą można było zobaczyć w aż 20 krajach, spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Dziś 3 minutowy film ma ponad 100 mln wyświetleń na Youtubie i jest w czołówce viralowych klipów w sieci, a hashtag likeagirl został użyty w social media ponad 700 mln razy.

Warto podkreślić, że z wielu możliwych opcji podkategorii Integrated Campaign Led by, autorzy zgłosili ją właśnie w kategorii PR, co podkreśla siłę i znaczenie tych działań w zintegrowanych działaniach marketingowych.   

- Grand Prix festiwalu w Cannes wyznacza kierunek, w którym powinna podążać branża PR. Kontekst, dialog, otwartość na problemy globalnych, a także lokalnych społeczności, chęć obalania mitów i burzenia stereotypów to tematy dyskusji, w których powinny brać udział firmy i marki. Mam nadzieję, że #likeagirl wejdzie do kanonu najlepszych światowych kampanii i będzie inspiracją dla wszystkich, zajmujących się budowaniem Relacji  - powiedział Sebastian Hejnowski, prezes MSLGROUP w Polsce.

Link do kampanii: https://goo.gl/xZu61V

Załączniki

likeagirl.jpg

likeagirl.jpg

jpg 96,2 kB
pobierz
cannes-logo.png

cannes-logo.png

png 36,6 kB
pobierz
logo MSLGROUP.png

logo MSLGROUP.png

png 8,7 kB
pobierz
canneslionceremony.jpg

canneslionceremony.jpg

jpg 44,7 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Paweł Kocon

PR Manager

MSLGROUP Polska

Domaniewska 42
Warszawa

http://www.mslgroup.pl
Biografia
Odpowiada za komunikację wewnętrzna i zewnętrzną MSLGROUP. Pasjonat nowych technologii i wykorzystywania ich w procesie komunikacji marek i firm ze społecznościami.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.