Sebastian Hejnowski o kryzysie marki Volkswagen / Wirtualne Media

Lista przynależnych kategorii publikacji

"W przypadku VW możemy mówić o ogromnym kryzysie wizerunkowym nie tylko tej marki, ale i całej marki narodowej Niemiec. Reputacja to najcenniejszy zasób, jaki posiada marka i w pewnym sensie  to zgoda konsumentów na działanie. Jest przynajmniej kilkanaście czynników, które wpływają na wizerunek marki. Pierwszym i najważniejszym jest postrzeganie i ocena oferowanych produktów i usług. Drugim - etyka w biznesie. Mam wrażenie, że w przypadku Volkswagena oba te obszary zostały dość mocno nadszarpnięte i przyznanie się do błędu i „przepraszam” prezesa to w dzisiejszym świecie za mało. Dlaczego? Ponieważ mówiąc wprost konsumenci nic z tego nie mają. Nadal jeżdżą samochodami, które mają wyższą, niż zadeklarowaną emisję spalin. Nadal kierują nimi z poczuciem tego, że zostali oszukani. Nie mają też gwarancji, że w najbliższym czasie coś w kwestii emisji spalin się zmieni, a jeśli tak, jaki to będzie miało wpływ na ofertę samochodów z silnikami diesla. 

 

Warto także pamiętać, że przemysł motoryzacyjny to nie tylko klienci indywidualni, ale także flotowi. W dobie adekwatnego CSR-u firmy coraz częściej rezygnują ze współpracy z firmami, które działają nieetycznie, naginają standardy, wykorzystują kogoś lub produkują coś niezgodnie z obowiązującymi normami. Istnieje ryzyko, że cześć  firm leasingowych może zrezygnować ze współpracy z VW. Jest także druga strona medalu. Kryzys to idealna sytuacja do nowego otwarcia, wyjścia z nowym, poprawionym produktem i nową historią do konsumentów. To okazja do  zaproponowania nowej wartości, która ustawi markę w zupełnie nowym świetle."

Komentarz ukazał się w serwisie Wirtualne Media 24 września 2015 r. PRZECZYTAJ ARTYKUŁ

Załączniki

sebastian hejnowski.jpg

sebastian hejnowski.jpg

jpg 114,9 kB
pobierz

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Paweł Kocon

PR Manager

MSLGROUP Polska

Domaniewska 42
Warszawa

http://www.mslgroup.pl
Biografia
Odpowiada za komunikację wewnętrzna i zewnętrzną MSLGROUP. Pasjonat nowych technologii i wykorzystywania ich w procesie komunikacji marek i firm ze społecznościami.

MSLGROUP

Nasza praca to tworzenie i dostarczanie klientom wartości, która polega na łączeniu umiejętnego sprawiania bycia słyszanym (poprzez zaangażowanie) z siłą przekonywania (poprzez stosowność).

Dzisiaj żyjemy w świecie realnych społeczności, w którym jednostki z chęcią angażują się
w relacje z innymi ludźmi, markami i organizacjami. Nawiązują znajomości, prowadzą rozmowy i dzielą się z nimi informacjami – ale tylko z tymi podmiotami, które w zamian za ich czas i atencję oferują im konkretną, oczekiwaną wartość.

Jesteśmy pasjonatami nauki i sztuki słuchania oraz angażowania ludzi. Z wyczuciem,
ze zrozumieniem i z odpowiedzią, że jest to przydatne i wartościowe. Pomagamy firmom, markom i organizacjom przejść od kampanii do narracji, od narzucania się do angażowania, od konsumentów do społeczności.

Zrealizowaliśmy dla nich kilkadziesiąt kampanii, które zmieniły ich pozycję rynkową. Zdobyliśmy za nie wiele nagród, w tym tę najcenniejszą, czyli przyznawaną przez prestiżowy Holmes Report tytuł 2015 Eastern European Consultancy of the Year.

Należymy do Grupy Publicis i zatrudniamy w Polsce blisko 100 konsultantów z wieloletnim doświadczeniem po stronie klienta, co gwarantuje zrozumienie branż, którym doradzamy. Nasze warszawskie biuro jest hubem na Centralną i Wschodnią Europę - w poprzednim roku otworzyliśmy biura w Rumunii, Bułgarii i Słowenii.

Jesteśmy MSLGROUP. Sprawiamy, że głos naszych klientów ma znaczenie.